Nedavno jsem jezdil na XV535 a byl jsem pomerne prekvapeny, jak ma tvrde zadni odpruzeni ... je to normalni, nebo je nekde chyba? Chapu, ze se to takhle od pocitace spatne posuzuje, ale aby jsem musel jet ve stupackach, protoze me z tech razu uz bolela pater, tak to mi prijde trochu moc ...
Silnice byla neco mezi 2. a 3. tridou, s vetsim poctem zaplat
Tlumice nejsou nijak opticky poskozene, nemaji nastavitelnou pruzinu a temer urcite jsou jeste puvodni (r. 96)
Diky
1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení
mozna to bylo jen nekvalitni silnici
Naposledy editováno 25.05.2010 09:31:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení
Dr.Myšák>Cooker> to je pravda, mě na skútru bolely neskutečně záda a zadek po 40km ale teď na naháči 200km v kuse a pořád v pohodě
Ony ty čopry jsou pohodlný v obchodě když si je zkoušíš, ale jak máš jet delší trasu, tak pochopíš (někdo pochopit nechce) ... pokud chceš jezdit kolem komína do 100 km, tak je to jedno, ale na delší ježdění (tím myslím už jen odpoledne, kde natočím v pohodičce 300-400 km) to není ....a takový ty keci o kochání se a požitku z jízdy mě vždycky dojímají .... vyskoušel jsem si toho hodně i díky práci co jsem dělal, a nikdy jsem si na čopru (cruiseru a pod...) neodpočinul .... zapár let bych byl mrzák na záda ..... Můj strejda (65 let a celej život jezdí na motorkách, doma jich má tak 5) to krásně zhodnotil, když jsem mu chtěl půjčit předváděcí M1800 ... Prej " Strč si to někam, nohama napřed bude stačit jen jednou v životě."
Vidíš, mně zase jak lehce propruží zadek pak připadá jak na erotické posteli, houpe se, nesedí a vůbec nechápu, jak s tím nějaký chudák může vůbec jezdit Ještě, že ty pružiny mívají stavitelné polohy, to je zachraňuje od hození do kopřiv
1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení
Cooker ... jo, kdyby 300-400km
asi jsem zhyckany z 749
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení
Je to dáno i použitým pohonem zadního kola kardanem. Zadní kyvná vidlice se kvůli němu nesmí příliš vychýlit - hodně zalomený kardan přenáší otáčky nepravidelně a zadní kolo by začalo kopat a mělo tendenci driblovat. Takže i kdybys zadek změkčíl, vynoří se nová nectnost.
535 je navíc poměrně lehká, takže se ta tvrdost zadku projevuje výrazněji, než u větších a těžších modelů. 750 a 1100 mají taky tvrdé zadní odpružení, ale neprojevuje se to tak nepříjemně.
Pro odpůrce chopperů: Není problém na nich ujet tisíc km v kuse a nebýt unavený, jen si člověk musí správně přizpůsobit ergonomii. Stejně tak spousta lidí neujede větší vzdálenost na sportu, protože je začnou bolet ruce na kterých vzpírají trup, nebo na cesťáku, kde na ně při vyšších rychlostech tlačí odpor vzduchu. Ideální motorka prostě neexistuje, každému hoví jiný posez a jiné zatížení.
1100Virago>lukaash: Jo, 535 má v základu tvrdé zadní odpružení. Novější modely mají předpětí zadních pružin stavitelné, ale je to volba mezi "tvrdé" a "tvrdší".
Je to dáno i použitým pohonem zadního kola kardanem. Zadní kyvná vidlice se kvůli němu nesmí příliš vychýlit - hodně zalomený kardan přenáší otáčky nepravidelně a zadní kolo by začalo kopat a mělo tendenci driblovat. Takže i kdybys zadek změkčíl, vynoří se nová nectnost.
535 je navíc poměrně lehká, takže se ta tvrdost zadku projevuje výrazněji, než u větších a těžších modelů. 750 a 1100 mají taky tvrdé zadní odpružení, ale neprojevuje se to tak nepříjemně.
Pro odpůrce chopperů: Není problém na nich ujet tisíc km v kuse a nebýt unavený, jen si člověk musí správně přizpůsobit ergonomii. Stejně tak spousta lidí neujede větší vzdálenost na sportu, protože je začnou bolet ruce na kterých vzpírají trup, nebo na cesťáku, kde na ně při vyšších rychlostech tlačí odpor vzduchu. Ideální motorka prostě neexistuje, každému hoví jiný posez a jiné zatížení.
Nevím jak je to u starších modelů ale mám doma virago 535 z 96 roku a to má už stavitelný odpružení.Že by to bylo extra tvrdý bych určitě neřek , ale když se přejede pořádná díra tak záda dostávaj docela zabrat. Přesto bych řekl že to neni tak hrozný (nejdelší vzdálenost v kuse sem jel z plitvických jezer do Kutný Hory jen s pauzama na tankování)
Naposledy editováno 25.05.2010 11:43:17
1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení
Dr.Myšák> nezapomínejme, že čopry jsou stavěný na pohodovou jízdu po rovný silnici bez děr, což tady v ČR nehrozí
Tak pokud vím tak supersporty ,naháče , skůtry .... taky nejsou na díry stavěný - a že by se chtělo všem jezdit na endurech to pochybuju. Pokud mezi těma dírama může jezdit třeba R1 tak proč ne chopper
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení
Cooker>Ony ty čopry jsou pohodlný v obchodě když si je zkoušíš, ale jak máš jet delší trasu, tak pochopíš (někdo pochopit nechce) ... pokud chceš jezdit kolem komína do 100 km, tak je to jedno, ale na delší ježdění (tím myslím už jen odpoledne, kde natočím v pohodičce 300-400 km) to není ....a takový ty keci o kochání se a požitku z jízdy mě vždycky dojímají .... vyskoušel jsem si toho hodně i díky práci co jsem dělal, a nikdy jsem si na čopru (cruiseru a pod...) neodpočinul .... zapár let bych byl mrzák na záda ..... Můj strejda (65 let a celej život jezdí na motorkách, doma jich má tak 5) to krásně zhodnotil, když jsem mu chtěl půjčit předváděcí M1800 ... Prej " Strč si to někam, nohama napřed bude stačit jen jednou v životě."
Konečně to někdo řekl těm prdlavkářům naplno. Bravo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení
Hummer> Konečně to někdo řekl těm prdlavkářům naplno. Bravo.
Až dostaneš rozum, tak sem napiš znovu, chopper je styl života, ne jenom motorka...
Naposledy editováno 25.05.2010 20:28:49
1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení
piditlumic
jinak moto z USA, zluta metaliza, plovouci dvoupistek, novejsi kotouc atd ... proste 96
rancher>Až dostaneš rozum, tak sem napiš znovu, chopper je styl života, ne jenom motorka...
Každej prdlavkář má tu svojí berličku čím to omlouvat. Jezdit na motorce je životní styl a v dnešním provozu i adrenalin. Jinak je to k hovnu. Nic neodvezeš a máš strach, aby nepršelo.
Naposledy editováno 25.05.2010 23:54:10
kazdopadne jak je videt, neni to zrejme ojedinely problem, ale spis vlastnost
1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení
Tomu, co napsali Cooker a Hummer, se mohu jen pousmát, brát to jako výkřik do tmy a posměch, za kterým stojí nejspíše závist a plně souhlasím s Rancherem. A s tím, že u "ne-čopráckého" posazu nohy tlumí nárazy od motorky přenášené do zad, rovněž nemohu souhlasit, takový tlumicí efekt jsem nepozoroval ani u GS500, ani u R6, ani u WR125. Zřejmě tedy jde o individuální pocit, možná nesprávný návyk posazu (moc křečovitý) a pokud problémy přetrvávají, pak jedině nechat udělat jiné sedlo, které bude tlumit rázy samo o sobě. Na hardtailech není zadní odpružení žádné a také na tom jezdí bez problémů.
Výměnu tlumičů za jiné, měkčí, nedoporučuji, jednak ohledně kardanu, jak se zmínil 1100Virago a jednak ohledně originality a sladění motorky. Výrobce věnoval na vývoj a vyladění nemalé částky a neřekl bych, že by pustil do provozu motorku, kde budou problémy s ergonomií pro všechny jezdce... Do velkých experimentů bych se nepouštěl.
Nicméně abych jen nechválil... setkal jsem se s Viragem 750, kde si majitel stěžoval právě na to, co zakladatel vlákna popisuje a nakonec jsme zjistili, že tlumiče byly doslova "přidřené" ... těžko říct od čeho, to jsme nezkoumali. Proto každopádně zkontroluj tohle, vyzkoušej jinou XV535 a pak uvažuj o adekvátním řešení. Ani bych se moc nedivil, jelikož jak jsem zmínil už v jiném příspěvku, kupovat ojeté Virago a to zejména 535ku je často sázkou do loterie... spousta lidí na ní začínala, byla dost rozšířená a málokterá z nich je nestočená a nebouraná. Neznám moc majitelů, kteřý by na ní neřešili aspoň jeden problém. Ale záleží samozřejmě na tom, jak se k ní člověk chová... dle mých zkušeností je to mašina spolehlivá, bezproblémová, pohodlná, lehko ovladatelná a prakticky bezporuchová.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |