globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Údržba řetězu
 
24.5.2010 v 14:31
Ahoj draci,chci se zeptat,nastříkala jsem řetěz na doporučení známého sprejem Chainlube Racing s teflonem od firmy Motorex.Na řetězu se udělala souvislá vrstva lepivé hmoty,na kterou se nabaluje bordel a když bych chtěla sprej vyčistit a stříknou znova,spotřebuji celou pixlu Cain clean 611 od téže firmy.Mám problém i s tím že nemám centrální stojan a výfuk i na levé straně,tím pádem se to špatně udržuje,pže k řetězu skoro nemůžu.Nejsem si zcela jista jestli sprej který jsem použila je vhodný pro tento typ motorky.Můžete mi poradit co se vám osvědčilo za spreje na řetězy?Mám chopera a vzhledem k nedostatku času toho moc nenajezdím,snažím se jezdit jen za sucha i když se stane že člověk občas trochu zmokne.Díky za odpo

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

24.5.2010 v 20:32 | Nahoru | #31
Neco pro ty,kteri se trapi mazanim ,jsou na vylete sami a maji jen bocni stojan...
www.louis.de/_107d8123732b334243280cf1fb9905f170/index.php

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

24.5.2010 v 20:33 | Nahoru | #32
Zatím co jsem kdy vyzkoušel tak nejlepší čistič řetězu je CLEANCHEM-R, ale je dost drahej 130 Kč za litr a nejvíc mě s.re, že účtujou 190 Kč za poštovný (za 4 litry). A mazadlo co odletuje nejmíň je HKS EXTREM a to jsem vyzkoušel Shell, Castrol, Motul, Motorex.tady zde

Naposledy editováno 24.05.2010 20:35:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

24.5.2010 v 20:34 | Nahoru | #33
Bornys> Týjo! Pidimidi hevírek!

(reakce na) Údržba řetězu

24.5.2010 v 20:38 | Nahoru | #34
Save77> Jo ,jo je to dobry.....clovek pokud je sam, tak to nemusi popotlacet a ohybat se ,aby zase kousek namazal.....je to drazsi....,ale kdyz si vyhlidnes nejakyho sikovnyho kutila,tak ten ti to za nejaky usmev a hozeni ockem rad udela z domacich surovin....

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

24.5.2010 v 21:53 | Nahoru | #35
nechci bejt nejakej urejpanej ale chcete me tady nektří říct že jedete na 14 dni na dovču a tahe sebou petrolej a čistidla řetezu hadry na čistení a takovy krámy jo ..... tak to klobouk dolu ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

24.5.2010 v 21:55 | Nahoru | #36
nikec> Staci cistic retezu.....hadr maj u kazdy pumpy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

24.5.2010 v 22:00 | Nahoru | #37
Bornys> tak to potom jo ........ já čistím až se vrátim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

24.5.2010 v 22:07 | Nahoru | #38
nikec> Od doby co jsem poridil scottoiler mam klid...

(reakce na) Údržba řetězu

24.5.2010 v 22:15 | Nahoru | #39
Bornys> to je co ?

už sem to našel ..funguje to dobře

Naposledy editováno 24.05.2010 22:16:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

24.5.2010 v 23:02 | Nahoru | #40

t_freedom>Nevím kolik koňů máš ty...ale u mě je to asi tak. Mažu co 300 - 500km(nebo po každém dešti)
V každým solidním Moto-servisu by měli mít "pračku na řetez" ...dva kusy kartáčů co se spojí kolem řetězu a ten se tím nechá protáčet točením zadního kola zatímco buď přímo mezi ně, nebo před nima na řetez nanášíš čistič řetězu.(použít můžeš odmaštovadlo, který nereaguje s gumou)
Já nechám řetěz vyčistit po každým větším slejváku co projedu(což se moc nestává) anebo po 3.-5.mazání řetězu(kdy už vidím, že se olej nedostane přes nánosy ke kroužkům)

Intervaly čištění záleží na tobě, síle motoru a stupni vizuální "zasranosti" řetězu


Nepřeháníš to s tím mazáním? Chtěl bych vidět tu Tvojí motorku jak je zasraná od maziva. Každých cca 2000 - 3000 Km vyčistím, pořádně odmastím namažu a hotovo! Na šponováky nesahnu ani po 5000 Km. Každou druhou výměnu gum seřizuji napnutí řetězu 10000 až 12000 Km. R1 a Fireblade. Moc silnějších motorek neznám.

Údržba řetězu

24.5.2010 v 23:23 | Nahoru | #41
Čistič Cleanchem-R, kterej parádně odmastí, vyčistí a používám i na ráfky. Pak namažu Profi Dry Lube a řetěz znova otřu. Začal jsem tenhle postup nedávno, tak zatim sbírám zkušenosti a zjistim jaká bude výdrž nový řetězovky. Díky suchýmu mazivu se řetěz a rozeta čistily mnohem líp, stačilo jednoduše otřít hadrem.

3 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

24.5.2010 v 23:46 | Nahoru | #42
Bornys - klobouk dolů - konečně má choperka kloudnou odpověď.

Benzíny a i Petrolej tolik tady zmiňovaná, Vám ničí kroužky.
Raději kupte čistič a uvidíte kolik řetězovka při správným zacházení vydrží. Nebudete se stačit divit.

A ještě jedno doplnění. Čistiš i mazadlo by mělo být stejné firmy a to ne kůli výdělku, ale kůli složení. Výrobky jsou testivány spolu aby byly co neúčinější.
Když to vyzkoušíte do dvojice, poznáte že to pracuje líp, jak když čistič vezmete Motorexovej a mazadlo Castrolácký

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 00:19 | Nahoru | #43
Gerry> Petrloeje se neboj...krouzky jsou ok...a nenici je...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 06:59 | Nahoru | #44

Gerry>Bornys - klobouk dolů - konečně má choperka kloudnou odpověď.



jako nechci bejt rejpavej, ale napsal jsem úplně to samý hned v první odpovědi, jedinej rozdíl je v tom že stříkám doprostřed na válečky a ne do stran, ale při tom rozstřiku co to má je efekt stejnej a je to jedno. Občas se mi zdá že je zbytečný sem něco psát

Údržba řetězu

25.5.2010 v 07:59 | Nahoru | #45
Díky za reakce všem,Bornys pěknej porichtung od Louise,to se mi hodně líbí taková jednoduchá blbost ale přitom efektní.Je fakt problém mazat a čistit když k tomu pořádně nemůžeš.

Údržba řetězu

25.5.2010 v 09:08 | Nahoru | #46
Tak zrovna tento Motorex byl nejlepsi co jsem kdy mel, odletava ze vseho nejmin co znam, mazani cca po 1000 km . Na cisteni jsem vyzkousel leccos, ale totalne vyhral kettenmax+petrolej. Nez zacne nekdo kecat jak petrolej skodi o-krouzkum tak uvadim, ze minuly retez mi vydrzel 56000 km...

Údržba řetězu

25.5.2010 v 09:12 | Nahoru | #47
jak už tady psal Raid., hodně dobré mazadlo, co vůbec neprská, je Profi Dry Lube, cena stejná jak za motuly, castroly a podobné "vazelíny".. nic jiného bych už na ketu asi nedal.. jinak čistím celkem často a to petrolejem nebo naftou, otřu dosucha a nenesu to PDLko..

1 reakcí na tento příspěvek Údržba řetězu

25.5.2010 v 11:03 | Nahoru | #48
Bornys:

zevnitř řetězu ...? nějak to nechápu ...s tím sprayem od Motulu jsem rád že trefím rozprašovačem řetěz ...jak jako zevnitř?
Namířím rozprašovač na válečky, protáčím kolem a stříkám (po předešlé očiště řetězu, tu mám jasnou)pak lehce otřu.
A ohledně mazání kroužků... kroužky jsou mezi vnitřníma a vnějšíma článkama řetězu,nejsou skoro ani vidět...jak by se daly mazat právě a jenom tyto kroužky ? prostě stříkám na řetěz a v palebné zóně mám jak válečky,kroužky tak i boky článků.
Myslím, že celá problematika ostřiku na kyvku a ráfek je v tom, že si lidé nechtějí po namazání otřít řetěz(přeci nebudu to mazivo, které ten řetěz tak potřebuje, ještě utírat ) Fakt je ovšem ten, že účinný efekt má pouze tenoučký olejový film(nějaké 0,1mm) ostatní pak odlítá.Ale i potom co se zatečené mazivo ohřeje ještě něco tu a tam cákne.Jak říkám, ostřik tam prostě ze zákonů fyziky bejt musí(ačkoli se dá hodně eliminovat)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 11:09 | Nahoru | #49

Hummer>Nepřeháníš to s tím mazáním? Chtěl bych vidět tu Tvojí motorku jak je zasraná od maziva. Každých cca 2000 - 3000 Km vyčistím, pořádně odmastím namažu a hotovo! Na šponováky nesahnu ani po 5000 Km. Každou druhou výměnu gum seřizuji napnutí řetězu 10000 až 12000 Km. R1 a Fireblade. Moc silnějších motorek neznám.



Hummer:

Nepřeháním a jak jsem to tak tady pozoroval, nejsem jedinej kdo maže např. po 500km. To že nějaký fleky na ráfku, kyvce a pod sedlem mám přiznávám. Ale mašina má na origo řetěz už přes 12.000km a podle měrky padá do prvního zubu Ty dělej jak myslíš a jak ti to vyhovuje. A ještě podotek ohledně výkonu - řetězy obecně jsou namáhaný spíš krouťákem...a ten ty, nebud eš mít o moc větší

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 11:24 | Nahoru | #50
Gerry> petrolej je v pohodě těm kroužkům neškodí

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 14:27 | Nahoru | #51
Stev>
tak nerejpej když nechceš no měl si špatně tu část kterou si popsal tak proto.
Efekt to stejnej nemá, opravdu ne.Kdyby ano uznej že by nemusel být mustr a nákres kam přesně to máš nanést a nebylo by to tolik omýlané téma v časákách. Ale to nezanená že ti říkám jak to máš dělat.
Mír

Údržba řetězu

25.5.2010 v 15:21 | Nahoru | #52
na jsem retez rozsponkoval, sroloval, ponoril do sklenice s tech. benzinem po chvili vyndal, otrel, nasadil na moto a nastrikal sprejem
(jinak retez mam bez krouzku )

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 15:42 | Nahoru | #53
t_freedom> OK. Proti gustu. Já teď mám Fireblada v Repsol barvách a na těch oranžovejch kolech vypadá roztříkanej olej fakt hnusně. Tak jsem rád, že jsem konečně našel mazivo co neodletuje. Motul lítá pekelně to už je lepší Motorex, ale nejlepší co jsem zatím objevil je HKS. koukni . Nechci dělat někomu reklamu, toho člověka co to prodává neznám, ale fakt to funguje. Nastříkáš, po první projížďce to trochu taky odlítá cca 20 kapek na ráfku, utřeš a to je vše. Další projížďku ani kapka a řetěz lepí jako čert. Ani to nejde pořádně umejt. Vyzkoušej a uvidíš. Čus.

Naposledy editováno 25.05.2010 15:44:29

Údržba řetězu

25.5.2010 v 16:21 | Nahoru | #54
meju každejch400-500 naftou a perolejem stříkám MOTOL Chain lube roadplus a nemá to chybu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 19:42 | Nahoru | #55
t_freedom> No zevnitr jak to je vyfoceno vyse...Steve se tady rozciluje ,ze napsal to samy,jen ze strika na valecky doprostred...a to je ten problem.....potrebujes dostat mazivo hlavne pod ne,aby se po cepech lepe odvalovaly,pokud strikas na ne, tak se sice minimum maziva dostane na spravne misto ale po cca 150-200 km zacne retez chrastit....a muzete mazat znova,pokud to nastrikate jak je popsano vyse je retez ticho min 600-700 km.....pokud Motul nema cepicku s dlouhym brckem,tak pak je to problem a spousty maziva se vystrika na mista ,kde neni potreba a tudiz zbytecne....,ale myslim,ze neni problem nekde cepicku sehnat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 20:21 | Nahoru | #56
Bornys, Gerry> nerozčiluju se, je mi to jedno, ale když vezmu ten sprej od Motorexu tak má takovej rozptyl že je úplně jedno jestli stříkám 2x na každou stranu nebo jednou doprostřed, navíc nesouhlasím s tím že na válečkách je k ničemu, ale nic moc to neřeší tak je zbytečný se nad takovou blbostí dohadovat, důležitý je vyčistit, nastříkat, a zbytek setřít.

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 20:53 | Nahoru | #57
Stev> nejde o to strikat na valecky ke kraji...,ale jde o to dostat mazivo pod ne...a u kraje ma kazdy valecek na cepu malou vuli ,kudy tam to mazivo nejlepe zatece.....proto se strika "na kraje"

Údržba řetězu

25.5.2010 v 21:08 | Nahoru | #58
Řetěz musí být na oko suchej,olej stříkáš jen na spoje váležků s oky.Pak jen doufaš,že tam olej doputuje

Údržba řetězu

25.5.2010 v 21:12 | Nahoru | #59
můžu přidat postřeh jak je to s čističi řetězu, spray z Lídlu za 30kaček je akorát na jednu aplikaci, Castrol za 2kila na 1a1/2 použití a ještě nic moc neodstraní bordel, zlatej Lídl!!!

Naposledy editováno 25.05.2010 21:12:32

(reakce na) Údržba řetězu

25.5.2010 v 22:00 | Nahoru | #60

Hummer>... mazadlo co odletuje nejmíň je HKS EXTREM a to jsem vyzkoušel Shell, Castrol, Motul, Motorex.tady zde



Přesně, po zkušenostech se vším možným se HKS jeví jako TOP
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist