paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
22.5.2010 v 06:54
Zdravím vás všechny Tak jsem přesedlal z MZ 150 ETZ A koupil si ( aspoň pro mě ) pořádnou mašinu Motorku jsem si dovezl z Brna, která byla ježděná paní. Je to sice rok výroby 1992, ale nemá jedinou vadu. Na tachometru je 20 500. Myslel jsem si, že je to stažené, ovšem paní mě ujistila, že to měl hodně starý pán, a je to dovoz z německa, a on byl první majitel v ČR. No, uvidíme. Každopádně, proč tady píšu. Potřeboval bych pár rad do začátku. Trošku sem hledal tady na fóru, ale nic sem nenašel. Takže, jaký olej tam nalít? Musím ho vyměnit, protože paní ho neměnila za rok a něco ani jednou, a neví jak je tam starý. A olejový filtr se rozlišuje třeba podle kvality? nebo existuje jenom jeden?. Dále - svíčky. Pro jistotu je raději vyměním, tím nic nezkazím máte někdo nějake osvědčené? A taky se chci zeptat, dnes sem vezl přítelkyni do práce, a když jsem motorku cca 4min zahřál, a jel jsem, přidal jsem třeba trochu plynu, tak netáhla a pak najednou škubla a rozjela se jako divá. Může to být karburátorama? Motorka totiž prý půl roku stála. Všem děkuji za rady, mějte se hezky.

Tohle je ten můj nový mazel )


Naposledy editováno 22.05.2010 06:54:53

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 14:54 | Nahoru | #31

OuuYeeAhh>Jo ! a když dám sytič, nastartuju, tak mi to strašně skáče, z 1000 na 4000 a hned zase na tisíc, jak se to zahřeje, sytič dám dolů, a je to O.K..tak nevím, děla Vám to taky?..



Přesně... též mi to robila. Vyčisti karburátory, profoukni trysky a případně seřiď synchronizaci a bude OK.

Jo, to ti přišlo dobře, do 3 tisíc fakt moc netáhne, to je snad volnoběh S plynem to chce trochu citlivě, drž ji někde lehce pod 5, tam si chroupe, moc nepapá, je jí dobře a rychle reaguje když chceš přidat. Nejlepší zátah má mezi sedmi a osmi

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 15:36 | Nahoru | #32
Hodně udělá seřízení, ta moje táhla od 4 tisíc, jak se obecně tvrdí, po seřízení podtlaků a bohatosti táhne hned od volnoběhu, je to úplně něco jiného, rozhodně to nech seřídit, nebo ještě lépe, popros nějakého kamaráda, jestli byste to neudělali spolu, budeš u toho a přiučíš se, jak na to příště

dj_hroch> hele, já už si nepamatuju, kdy jsem to naposled vytočil nad 5 tisíc Já vím, je to divné Nějak mě chytla radost z plížení, i dálnice nejezdím rychleji než 110...nevím, je to věkem nebo čím?!

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 15:44 | Nahoru | #33
A koukám na tu fotku GSka a musím říct, že ta první modelová řada je stejně nejkrásnější

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 15:45 | Nahoru | #34
A doporučuji co nejdříve koupit padáky, já je taky odkládal až jsem na to doplatil

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 16:19 | Nahoru | #35
Jo ty padáky doporučuju je to dobrá věc taky jsme je pořídil...

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 16:48 | Nahoru | #36

JyrkaFM>hele, já už si nepamatuju, kdy jsem to naposled vytočil nad 5 tisíc Já vím, je to divné Nějak mě chytla radost z plížení, i dálnice nejezdím rychleji než 110...nevím, je to věkem nebo čím?!



Věkem a momentální indispozicí Ti nevím čéče, občas si také jedu pohodové tempo, 4 a půl tisíc, 50/90 a kochám se okolím. Taková ta poznávačka. Ale kolikrát když je přehled, chytne mě nálada, spěchám ve štatlu a tak různě, což je teď na jaře docela často tak čtyřka do červeného, 140 do kopca medzi auty a jedém. Je to věkem, na stará kolena obrostlí mechem zase blbnem

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 17:02 | Nahoru | #37
T já to pořád točím do 6-7000 a parádíčka a když je třeba tak i do těch 9000

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 17:36 | Nahoru | #38
Jedna paní povídala těm km nevěřím.
Olej 10w40 maš to na víčku kudy leješ olej a kousek od něho i množství na výměnu oleje.
Filtry si sežen jaky chceš v motopotřebách oni ti řeknou. Jako KNko bych nedával na co
A nech seřídit karburátory to pomuže a ty svíčky. Jestli chceš napiš mě PM a ja ti pošlu manuál. Jinak mnoho dobrých km

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 17:48 | Nahoru | #39
JJ, určo si to rozdělám a pročistím, co se dá. Jo, není problém kámoš by mi stim pomohl. To je fakt že se aspoň něco přiučím. No, já to budu muset pořádně projet. Jel sem na tom dvakrát, ono bez řidičáku se jezdí špatně no Ale aspoň mám čas, dát to do kupy. Jinak, o padácích sem přemýšlel, líbí se mi aj více ta motorka. Vypadá ze předu mohutněji. Na kolik asi vyjdou?. A ještě něco, mám laďák LASER, nemůže to být tím že to třeba střílí? Když pustím plyn? Jako, mě se to líbí že, ale může to dělat třeba aj to, že to ze začátku blbě táhne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 17:57 | Nahoru | #40
OuuYeeAhh> Padáky mě vyšli i s poštou na 2100kč a když ti to střelí jenom občas tak to nei problém ale pokud ti to střílí pořád tak masm rozhozenyý ventily a nebo směs.

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:02 | Nahoru | #41
Hasky> Ta směs možná bude chudá, kámoš říkal, že by to vysvětlovalo aj ty bílé svíčky...:-/

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:08 | Nahoru | #42
jo to jo svíčky musej mít cihlovou barvu...

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:19 | Nahoru | #43
Tak ona než se ta motka zahřeje, tak to tak občas skáče a až se zahřeje, tak by měla držet stálé otáčky- cca pod 2 tis. otáček. Podle manuálu, by měl být sytič zapnutý asi 30 s, ale mě to přijde málo, za tu dobu se to nezahřeje a u GS to trvá trochu déle- za jízdy to poznáš, že škube....i v malých rychlostech-pokud není dostatečne zahřátá před jízdou. Takže klidně i minutu a otáčky by měly být asi mezi 3 až 4 tisíci otáček. Až to dosahuje těch 4 tis.a více tak sytič okousek vždyzky trochu zavřu, páč mi přijde, že to stašně řve a mě to dělá zle.
padáky pořiď, lepší je koupit, než pak se dívat na ty škrábance a počítat škody v tisících...ikdyž 2 až 2a půl tisíce mi za ně přijde moc, bud´ si je nechat vyrobit od někoho šikovného nebo se mrknout třeba na inzeráty-tam člověk najde leccos.
A s těma km stočenýma to poznáš poodle rozvodů (výdrř 40-50tis. km) a řetězovky (ta má vydžet 20-35 tis. km)- nechat skontrolovat od někoho šikovného známého a taky seřídit ventily, tlaky, podtlaky a karbce...ať to máš tip top.

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:20 | Nahoru | #44
A jak mám dát, aby byla bohatší směs?..Je to jako u Jawky, Mzty, že zvednu jehlu nebo jak?

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:24 | Nahoru | #45
A laďák mám taky, ale IXIl a když pustím plyn, tak to taky střílí...nebo spíš prdí...příjemný zvouček, ale jak se začne túrovat, tak to huláká, až mě z toho vždycky bolí hlava. Svíčky kup obyčejné, standartní, udšlají ti stejnou službu jako ty dzažší, a ušetřené peníze můžeš vložit do údřžby či výbavu na moto nebo oblečení.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:24 | Nahoru | #46
gratuluju,to tvoje GSo je fakt pěkný, akorát nevím, proč by si na to starej pán, kterej toho moc nenajezdil, dával laďák
hele projeď si to téma tady na fóru http://www.motorkar.../?ft=48404&fid=5
pokec o GSku, hlavně zezačátku.
když si projedeš profily GSek v sekci motodatabáze , tak jeden kluk tam má ke stažení všechny manuály.
K tomu škubání, když to neni zahřátý, nemůžeš dávat plnej plyn, taky ho nemůžeš dávat dřív jak přibližně v 6-7 tis. jinak se ta motorka trochu dusí. prostě přidávat pozvolna.
Jinak si kontroluj olej, ty GSka ho žerou. Servisní intervaly jsou 6000km olej+kontrola ventilových vůlí, svíčky jsou snad 24000.
Prostě si udělej ten olej,ventily,svíčky a to synchro karbeců a budeš mít pokoj
GSko je fakt dobrá motorka, myslím, že s ní budeš spokojenej, přeju mnoho šťastných km

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:28 | Nahoru | #47
Jestli máš bílé svíčky a střílí při zavírání, tak právě šroub bohatosti směsi, ten určuje spodní otáčky. Možná to někdo seřizoval podle manuálu, povol o otáčku nebo otáčku a půl a uvidíš, laďák v tomhle mění chování. Stáhni si jak příručku, tak servisní manuál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:42 | Nahoru | #48
WilíkGS> Dva tisíce je hodně, tovární nastavení je 1200 +- 100. Hlavně čím vyšší volnoběh, tím víc jsou namáhány převodovka a spojka, pro rozjíždění škodí oboje, jak výrazně moc tak i málo otáček.

To ti je nepříjemné zcela správně Studené se do otáček moc nechce, uplně studená navíc nemaže, neměla by se honit. Ale těch 30s je i reálných. Mně chytne studená se sytičem jen na lehké ťuknutí a stahuji ho už dost rychle, nenechávám ji chodit nad 3 tisíce. Rozjíždím se už uplně bez sytiče, ona volnoběh udrží relativně brzy. Akorát to by byl tak pod tisíc, takže stejně ještě není zahřátá. A teď babo raď, v manuálu o tom není zmínka a slyšel jsem, že když máš sytič tak bys neměla jezdit s plynem vůbec, s plynem jen bez sytiče. Ale zase nízké otáčky jsou také špatně, takže :/

Ten rozvoďák dává jen 40? Mně tvrdili, že tak 70+ Faktem je, že mám na tachecu asi 50 tisíc, odhaduju 70 nejmíň a ještě jsem je neřešil. Možná mě to ale též bude čekat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 18:43 | Nahoru | #49
dempsey> JJ díky moc No, ten starej pán byl první majitel v ČR, kdo ví, co za ocasa to mělo v tom Německu že To máš fuk Já sem "zatím" spokojenej. Jede pěkně, tahá solidně. Manuál si určitě stáhnu, a servisovat budu také. Počkám ale, až koupím ty nové svíčky, olej, olejovej filtr + vzduchovej. To koupím hned naráz v pondělí, až otevřou Potom začnu rýpat do toho akrburátoru. Ať to zbytečně nějak nepošteluju. No, možná ještě na ní nejsem zvyklej, sem zvyklej dávat na MZ plnej plyn hnedka, budu si to hlídat a uvidíme. Chtěl jsem ji protáhnout a říct více Info, ale začalo chcát jako sviňa..
DJ_hroch> Ten šroub bohatosti směsi bude nejspíš na karburátoru někde ne?..Mohl bys pospat pls kde ?..

Jinak, díky moc za rady všem, fakt si toho vážím !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 19:16 | Nahoru | #50
dj_hroch> no on ten sytič by stejně měl běžet jenom co nejmenší dobu, protože vlivem bohaté směsi může docházet ke smývání olejového filmu . proto na něj nejezdím a spíš když už vyjedu dřív, držím otáčky lehkým přidáním plynu

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 19:24 | Nahoru | #51
OuuYeeAhh> Přesně, je na karburátoru, mrkni na diskuzi už se na to jednou ptal giri. Dá se nahmatat i ve složeném stavu, ale cvičně si klidně karburátory vyhoď ven, jednak si je prohlídneš a uvidíš na vlastní oči kde co lépe, druhak je rovnou vyčistíš a prohlédneš.

BTW v servisním manuálu máš podle identifikačních čísel všechny tovární nastavení - průměry trysek, polohu jehly, hladinu, bohatost... Můžeš se od toho pak odpíchnout. BTW nemáš ji škrcenou?

Jo a ještě opravdu si ji nejdřív pořádně projížděj než budeš cokoliv nastavovat a hlavně ne všechno naráz, by bylo blbé hned si všechno rozvrtat a pak to mít horší a nedat do kopy Ovšem olej, filtry, svíčky, ventily, a tak samo uděláš hned.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 19:28 | Nahoru | #52

JyrkaFM>dj_hroch> no on ten sytič by stejně měl běžet jenom co nejmenší dobu, protože vlivem bohaté směsi může docházet ke smývání olejového filmu . proto na něj nejezdím a spíš když už vyjedu dřív, držím otáčky lehkým přidáním plynu



Super, díky za upřesnění! To dělávám podobně, nastartuju, upravím sytič aby moc netočila, obleku se stáhnu ho, a než jedu tak ho vypnu uplně. Pak trošku protočím plynem a jedu už s plynem. Ale prostě stejně ještě tak kilometr se dusí při přidání plynu, nereaguje na prudké zmeny a jednou ani netáhla do kopce, chtělo to trošičku přidat sytič, ale pak už jela OK. Tak jsem si nebyl jist co z toho je lepší, jestli raději réle zahřát nebo držet víc plynem.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 19:37 | Nahoru | #53
Dj Hroch: No už se to tu kdysi řešilo, kolik by mělo mít gs při volnoběhu otáček a co vím, tak psali 1600-1800 otáček....já to mám také tak..proto jsem psala že pod 2tisíce ot.
A se sytičem za jízdy nejezdím, nikdy, vypnu a pak jedu. Taky mi chytne hnedka napoprvé a volnoběh drží celkem brzo též, jen mi přijde, že když vypnu sytiž brzo, tak to trošku kolísá, když to není pořádně zahřáté. Po vyjetí nehoním, jedu jak slimák, že mě všeci předjíždí ..až tak po 2-3 km přidám více plynu....neboj, Wilíka netýrám(je to přece můj milenec
S tím rozvoďákem, to mi říkal jeden borec co má GS, že když si to nechával v servisu vyměňovat, tak mu řekli, že vydrží asi 40-50tis km - a když koukl na tacháč, tak mu bylo jasné, že to někdo z majitelů před ním stočil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 19:44 | Nahoru | #54
dj_hroch> V tom je právě bezkonkurenční dvoutakt, kde se dalo vyrazit hned U stříkačky je to taky jinak, ta si to hlídá a dávkuje sama...ale zase ta elektronika. Já té elektronice stále nemůžu přijít na kloub. Ty naše motorky jsou geniálně jednoduché, já si pamatuju jak jsme se trápil s kawou ER6, která po položení nechtěla chytit. Byl jsem tehdy z toho úplně na nervy, je tam tuna elektroniky a připadalo mi, že hlavně proto, aby se to mohlo pokazit a zákazník mohl navštívit servis

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 19:57 | Nahoru | #55
WilíkGS> mi taky připadá, že to máš příliš vysoko. Já to mám tak na 1450 a i to mi připadá hodně. Chci to ještě stáhnout tak na 1200-1250. Normálně je to asi jedno, ale pokud bys stála někde v koloně, mohl by se potom motor přehřívat.

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 20:11 | Nahoru | #56
Také jsem ještě stahoval, původně jsem si zvýšil zhruba jako JyrkaFM, bylo to hodně a nedělalo to dobrotu. Vyladil jsem po zvuku, kdy mi přišlo že si přede nejlíp.

Jinak černé na bílém, třeba se bude hodit :)

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 20:11 | Nahoru | #57
Do čerta s

Naposledy editováno 22.05.2010 20:13:47

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 20:16 | Nahoru | #58
JyrkaFM> V elektronice se shodneme, ač je mým oborem návrh číslicových systémů čili HW, tak co je nastaveno programem a není vyražené kusem plechu, nastavené vačkou nebo drátem, tak tomu nevěřím

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 20:30 | Nahoru | #59
JyrkaFM: Zkusím teda poladit, když radí zkušenější. Ještě by mě zajímalo, jak je to u motek bez kapot vs. kapotované????...např. GS 500E x gs 500f, SV 650 N x SV S a tak. jde mi o to že když je kapotovaná, tak se na ní spíš leží než sedí jak je to u nekapotovaných.... to je tam jiná délka rámu, tudíš delší nádrž?...páč mi přijde, že jsou ty řidítka dál, takže se musí víc zalehnout.

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 20:58 | Nahoru | #60
Tak jsem si ro pročetl a narazil jsem tady na tvůj příspěvek Wilíku s GS . Ty máš opravdu otáčky, nebo si měla, na 1600 ot./min? Vždyť to muselo pekelně řvát pokaždé, když to bylo někde na neutrálu . Tak né pekelně, ale dost. Myslím, že v manuálu je napsán volnoběh někde na 1100 ot./min. Sice za to ruku do ohně nedám, jelikož manuál jsem četl loni. Já to mám nastaveno ještě níž, brumlá si kolem 1000.

Jinak k tvé otázce jak je na tom GS E a F. Jsou to úplně stejné motorky, včetně rámu pouze jsou tam úchyty pro kapoty a u většiny jiné přední světlo.

Edit: Písmenko

Naposledy editováno 22.05.2010 21:05:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 1 Včera v 19:39 Fueltank
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist