globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)
 
2.5.2010 v 12:44
Vzhledem ke včerejší diskuzi ve vlákně ,,Velký problém s kW" bych rád znal názor širšího spektra lidí na níže uvedenou změnu zákona. Pointu jsem si s dovolením půjčil od uživatele Prackarr a několika dalších uživatelů. Tímto jim přiznávám všechna autorská práva

Zároveň bych chtěl znát, co vás napadá jako nedomyšlené v této změně. Mě osobně napadla jediná věc a to je celkem extrémní případ:

V 18ti udelam ridicak na Acko a pak do 21 nesednu na motorku, pak si koupim litra, tim 3 letym nosenim toho ridicaku v kapsi ziskam dost zkusenosti na to abych nebyl "novacek"

Je pravda, že pokud bych si chtěl ve 24 udelat papíry na neomez, tak to bude dost otravné, ale myslím si, že předchozí povinná praxe má něco do sebe. Klidně pište své návrhy na zlepšení.
_____________________________________________________________________________________________

Vzhůru do diskuze a hlasujte v anketě! Jak staří orli tak mladí šušni jako jsem já!



Naposledy editováno 02.05.2010 12:46:03
Anketa: Tato změna by byla:
Lepší než současné znění zákona
54%
134
Horší než současné znění zákona
46%
113

2 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 19:25 | Nahoru | #121
TA praxe je právě klíčová. Radši dát neomezený 20 letému klukovi,co jezdí 10 let,jak 28 letému nováčkovi,co motorku nikdy nevviděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 19:43 | Nahoru | #122
prackarr> Kdo má inteligenci se naučí i bez předchozí praxe. Tou své umění postupně vypiluje k dokonalosti, kdo je vůl nenaučí se ani po letech ježdění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 20:45 | Nahoru | #123

jara8172>prackarr> Kdo má inteligenci se naučí i bez předchozí praxe. Tou své umění postupně vypiluje k dokonalosti, kdo je vůl nenaučí se ani po letech ježdění


To je panečku argument! tak zrušme řidičáky úplně,ne? Kdo má inteligenci,naučí se jezdit i bez řidičáku a blbec se nenaučí ani v 58 ti autoškolách! Bravo!

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 21:01 | Nahoru | #124
Stráťa> Tak ať už dejme tomu dopravní výchova na školách čas od času a motoškoly za nějakou lidovou cenu, nebo ještě líp zadarmo, (nezdá se mi, že by stát od lidí vybral na daních málo, aby to nebylo reálný) je prostě víc způsobů. Nebo taky může začít každej sám u sebe a chovat se na těch silnicích trochu víc civilizovaně. Máš pravdu, že svým způsobem jsou lidi blbí, kór ve stádu, ale jde o to jim ukázat cestu. Všechno jde, když se chce. Ale pravda je, že píšu jako až moc velkej idealista.

MATY2>souhlasím, nesouhlasím to je jedno, stejně s tím nic neuděláš - jednou jsme vlezli do eu tak budou zákony podle eu... V Bruselu nikoho naše fichtli nezajímají



No ona je celá ta diskuze v tom případě zbytečná, protože všechno za nás nakonec vymyslí Big brother z bruselu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 22:09 | Nahoru | #125

prackarr>TA praxe je právě klíčová. Radši dát neomezený 20 letému klukovi,co jezdí 10 let,jak 28 letému nováčkovi,co motorku nikdy nevviděl.

to bych si nezajezdil Ale o tom to taky není.Pokud má člověk respekt-vždy,zdravý rozum,pud sebezáchovy-a dovolí si jen tam,kde to zná bo kde je to přehledné-tak může i 28 letej bez předchozích zkušeností.A možná jsem to blbě pochopil-ale proč by si člověk od 18 za tři roky kupoval litra?Však stejně musí udělat zkoušky-nikdo mu to tam nepřepíše za děkuju.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 22:19 | Nahoru | #126
tohle je systém přesně dělaný pro autoškoly! co nejvíckrát dělat autoškolu, ať si nahrabou... nelíbí se mi to! A to problém s penězma nemám
Jednoznačně lepší to je teď - od A18 do 25 kW (ale tohle by mohli zvýšit např. na 35kW) a od A21 neomezeně, s podmínkou předchozí zkušeností s A18... Víc skupin mě zajímá v metalu, ale ne mezi mašinama!!!

Naposledy editováno 03.05.2010 22:27:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 22:48 | Nahoru | #127

KRM>to bych si nezajezdil Ale o tom to taky není.Pokud má člověk respekt-vždy,zdravý rozum,pud sebezáchovy-a dovolí si jen tam,kde to zná bo kde je to přehledné-tak může i 28 letej bez předchozích zkušeností.A možná jsem to blbě pochopil-ale proč by si člověk od 18 za tři roky kupoval litra?Však stejně musí udělat zkoušky-nikdo mu to tam nepřepíše za děkuju.


Chceš srovnávat zkoušky v autoškole na v lepším případě hodné šestce (navíc ještě po městě) s ježděním na litrovým sportu?

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 22:57 | Nahoru | #128
Sice ted trochu mimo mísu ale posraní synáčkové bohatých tatíků apod si můžou koupit Lamborginy nebo Bmw s 300 konma už v 18 a my musíme čekat do 21 nebo možná za chvílu i do 24 let? Toto trochu nechápu. Když to zpřísnit nám tak i autařům ne?. To pak vypadá jako boj přímo protí nám motorkářům. Přitom on může zabít v autě o hodně víc lidí než já sám na mašině. Náš hodný stát... At se pak nedivijou jak to vypadá na silnicích!

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 22:57 | Nahoru | #129

Stráťa>Chceš srovnávat zkoušky v autoškole na v lepším případě hodné šestce (navíc ještě po městě) s ježděním na litrovým sportu?

to je fakt,ale v tomto případě platí má první věta-a takový člověk podle mě nemá žádný rozum-který by si pořídil hned litra.

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 23:18 | Nahoru | #130

RodneyXV>tohle je systém přesně dělaný pro autoškoly! co nejvíckrát dělat autoškolu, ať si nahrabou... nelíbí se mi to! A to problém s penězma nemám
Jednoznačně lepší to je teď - od A18 do 25 kW (ale tohle by mohli zvýšit např. na 35kW) a od A21 neomezeně, s podmínkou předchozí zkušeností s A18... Víc skupin mě zajímá v metalu, ale ne mezi mašinama!!!



Zřejmě si nepochopil pointu. Bude to přesně jak píšeš tzn od 18ti 35kw a rozšíření ve 20-21ti po dvou letech praxe. Žádné nové skupiny nebudou, jen se změní omezení a podmínky udělování řo. Nějaký problém?

A věř, že autoškola která svou práci dělá poctivě za rozumné ceny si balík nenahrabe!

Naposledy editováno 03.05.2010 23:19:14

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

3.5.2010 v 23:25 | Nahoru | #131
mě by to tak přišlo v pohodě, i když u některejch lidí by to bylo stejně zbytečný

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 07:05 | Nahoru | #132

prackarr>Vy pořád argumentujete tím,že ta praxe není průkazná. Není,to je pravda. Ale kolik lidí si udělá v 18ti řidičák jen tak "do šuplíku",aby ho měli ready,kdyby náhodou někdy chtěli litra? Blbost,takových bude málo. Hodně málo.
Většina kluků si prostě v 18ti koupí motorku,na kterou má ŘP a jezdí. Dnešní stav umožňuje od 18ti prakticky cokoliv a to je špatně.
Jo a pro auta bych to zavedl taky,proč ne?



Tohle beru, prackorr. Jinak ale v původním tématu jsi se slovy:

Naopak,tento zákon je špatný celý. Já osobně,být na mě bych 25kW zrušil.
Zachoval bych akorát A1 a 50ccm.
Od 18 ti bych omezil ŘP na 650ccm u jednoválců a 500ccm u víceválců.
Od 21 bych hodil do 100HP a to s podmínkou výkonu v základu(žádné omezování kity ) a povinnost vlastnit ŘP nižší skupiny aspon ty tři roky.
Zbytek od 24 let a to o5 s 3 letým vlastněním uvedených dvou skopin.

totálně vedle. 1. příliš složité a 2. na chod Bruselistánu máš vliv asi jako veverka na kuličku z ložiska. Chybí ti rozhled. Můj argument: pokud by prošel tvůj návrh, výrobci budou prodávat motorky ve 2 provedeních - 60 a 160 kW, jako tomu už dávno je u aut třeba ve Švajcu a dalších zemích, kde je pojištění drahé a je podle výkonu, ne objemu.

Můj návrh je 15 let bez omezení na 45 km/h.
Od 18 do 350 ccm a do 19 kW - bude to přesně jako dřív.
Od 21 cokoli s podmínkou předchozí skupiny po dobu 3 let.
A klidně první 3 roky 2x dražsí pojištění a při nehodě ještě 2x zvýšit.
Ve všech civilizovaných zemích to tak je, při řízení vlastního vozidla
i vozidla z půjčovny - výhoda: nepakují se na tom autoškoly a hlavně
to každý může sám ovlivnit. Navrhovaný systém mi opravdu přijde trochu
jako lobby autoškol, ale dokážu s ním žít, nevadí mi.

Dokud nebudou autoškoly vlastnit žluťáci, trochu to podpoří českou
ekonomiku

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 07:22 | Nahoru | #133
Nemuselo by to přiživovat autoškoly tak moc. Při rozšíření bych max. nechal napsal opakovací test,1. pomoc a pár jízd na silnějším stroji. Něco jako školení řidičů,nemyslel jsem to tak,že by ten,kdo rozšiřuje po několikáté, musel vždy absolvovat celou autoškolu.
S výrobci se mýlíš,kdo by "měnil" výrobu kvůli malému českému 10 mil. národu? Japonci? KTM?
To asi ne.
Skupinu do 50ccm bych utnul někde u 65km/hod.,tak jak to vlastně bývalo.
Pokud by existovala A1,tak bych 16 letým zachoval 125ccm a 11kw,to stačí,18 letým bych omezoval už jen obsahem,popř. výkonem v základu. Rozhodně ne škrcením,jak je tomu dodnes. To je alfa a omega všeho.

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 08:07 | Nahoru | #134

prackarr>Nemuselo by to přiživovat autoškoly tak moc. Při rozšíření bych max. nechal napsal opakovací test,1. pomoc a pár jízd na silnějším stroji. Něco jako školení řidičů,nemyslel jsem to tak,že by ten,kdo rozšiřuje po několikáté, musel vždy absolvovat celou autoškolu.


Autoškoly se nestyděj říkat si o 3000 za 75 minut na motorce (1 jízda+zkouška) při rozšiřování. Naopak čím míň toho budou muset při rozšiřování dělat tím víc se na tom napakujou.

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 08:12 | Nahoru | #135
Za kolik by jsi to dělal na jejich místě ty?
Myslím výuku a celkově.
Mě se líbí,jak tu každej kecá o tom,jak je všechno drahý,ale ve svém kšeftě si ceny úskostlivě drží,aby měl na pivo a na složenky.
Víš vůbec,jaké oni mají režie?
Já si myslím,že zas takoví vataři ti autoškoláci nejsou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 08:21 | Nahoru | #136
prackarr> No když kompletní výcvik dělaj za 4 a to tam maj myslím 13 jízd a ještě teorii a pak to rozšíření za 3 kde nedělaj skoro nic tak je to trošku nepoměr.

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 08:33 | Nahoru | #137

Stráťa>prackarr> No když kompletní výcvik dělaj za 4 a to tam maj myslím 13 jízd a ještě teorii a pak to rozšíření za 3 kde nedělaj skoro nic tak je to trošku nepoměr.


To jistě,já to taky nemyslel na tebe,ale obecně. Za co jsi to měl ty,to nevím,já tam u toho nebyl,nemohu soudit.

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 09:02 | Nahoru | #138

Rampa89>Stráťa> No ona je celá ta diskuze v tom případě zbytečná, protože všechno za nás nakonec vymyslí Big brother z bruselu.


Už je to vymyšlený asi tak pět let, jenom jsou tam dlouhá přechodná období do kdy musí členské země změnit stávající legislativu.

rrss> Navrhovaný systém mi opravdu přijde trochu jako lobby autoškol, ale dokážu s ním žít, nevadí mi. Dokud nebudou autoškoly vlastnit žluťáci, trochu to podpoří českou ekonomiku


Autoškol se na to jak by měli vypadat zákony nikdo neptá (alespoň v ČR). Četl jsi alespoň ten navrhovaný (schválený) systém tzn. směrnici ES126/2006 - část o podmínkách udělování řo na motocykly? Viz. odkaz výše. Skoro mám pocit že tady někdo napíše nějakou volovinu a druhý za tím hned vidí loby autoškol Opakuji ještě jednou: Tyto změny se řešili už před několika lety na celoevropské úrovni a není to výmysl nějakýho kašpárka z našeho parlamentu, ale teamu odborníků na výchovu z řidičů. Viz. např. CIECA

Stráťa>prackarr> No když kompletní výcvik dělaj za 4 a to tam maj myslím 13 jízd a ještě teorii a pak to rozšíření za 3 kde nedělaj skoro nic tak je to trošku nepoměr.


Je to nepoměr a o něčem to svědčí. Je to ale především problém toho žáka a ne autoškoly. Už jsem se tu o tom zmiňoval ve více vláknech např. zde, nebo zde. To je takový problém jít do autoškoly která dělá rozšíření za 1500,- a ještě tě něco nového naučí?

Naposledy editováno 04.05.2010 12:39:09

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 12:35 | Nahoru | #139
Mimochodem to povinny prezkouseni z první pomoci se mi velmi líbí
(tady si snad nikdo nedovolí nesouhlasit?)

Naposledy editováno 04.05.2010 12:37:04

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 12:59 | Nahoru | #140
a co když chci v 18cti 4válec???...to ho vubec nemužu mít ne??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 13:02 | Nahoru | #141
pekys> jak to myslis? pri tom co sem psal jako uvod?

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 14:07 | Nahoru | #142
No hlavně je to všechno o řidiči a ruku na srdce, kdo za to nezkusí vzít když má možnost? Odpověď je celkem jednoduchá - skoro nikdo Největší keci jsou, když si někdo koupí do začátku silnou mašinu a tvrdí že bude jezdit pomalu a bezpečně... Možná bude, ale jak mu to dlouho vydrží? 100, 200, 500km? Všichni to známe, za chvíli člověk dostane pocit, že už to má v ruce a má-li možnost využít dalších pár desítek koní, tak je taky využít zkusí. Nechci tady mudrcovat, ale jen málo lidí v 21 letech je na takový úrovni, aby brali něják vážně zodpovědnost - užívat si života, o to jde. To sice není nebezpečné, jenže pak je tady ještě ta touha se předvést a to zejména před sebou ve stylu "JÁ NA TO MÁM". Není nic lehčího, než přecenit schopnosti (to znám z vlastní zkušenosti ) Proč to vůbec píšu? Myslím si, že věk je dost závažný faktor který ovlivňuje řízení, ale hlavní jsou zkušenosti, proto bych byl jednoznačně PRO, aby se dokládala praxe. Sice není moc lidí, kteří nejezdí, když mají řidičák, ale jsou. Já osobně jsem od 18ti nejezdil - ne že bych nechtěl, ale prostě nebyly love na stroj, tak nebyl stroj Teď jsem si do začátku pořídil dvácu a jsem spokojenej Doložit takovou praxi by bylo dost složité, ale myslim, že by to přece jen šlo. Snad každej pozná, když si na neomezenej výkon jde dělat někdo kdo před tim třeba ty 2-3 roky na něčem jezdil, nebo nějákej vocas co na mašině sedí prvně.
Byl asi pro to:
Od 15 let na 50ccm, s omezením rychlosti tak těch 65km/h (bo takhle je to o zdraví a nemůže se jet snad ani na fichtlu, jestli se nemýlim)
Zbytek bych nechal podle původního návrhu (A18 možná kromě objemu bych omezil i výkonem cca 30 - 35kW). Třeba s tím, že tu praxi by se muselo prokázat nějákýma jízdama někde na cvičáku, kde by se předvedlo, jak bude dotyčný reagovat v určitých situacích a pak proč ne třeba nějákou projížďkou s instruktorem - každý na své motorce, ve městě i mimo město. Možná to přijde někomu jako blbost, ale stojím si za tim. Docela se mi líbí, ten návrh, že mašina musí mít už v základním provedení správnej výkon. Určitě by to minimálně snížilo podvádění při škrcení i když co si budem nalhávat, Český národ je jaksi národ vychcaný a cestu si najdeme vždycky. Víc překážek ovšem spoustu lidí odradí padělat. O penězích se zmiňovat nebudu - jasné je, že zadarmo by to nebylo a poskytlo by to příležitost se pěkně napakovat Co se týče aut, tak 80 - 100 jezdí všechny, míň jet nemůžou bo by brzdily provoz a ta rychlost je dostačující k tomu aby vám zařídily u silnice pomníček. Mladý nevyježděný idioti co jim bohatej tatík nebo mamča koupěj nadupaný káry jsou holt problém a nezbývá než doufat, že je nikde na silnici nepotkáme. Ale jak říkám, stačí kretén ve fáčku, co si v kilo narovná zatáčku a průser je na světě.

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 14:31 | Nahoru | #143
Mi3ka>

Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 15:42 | Nahoru | #144
Kdyby jezdil každý na tom,na co se cítí a je si jistý že to ukočíruje,nikdo by tohle neřešil. Já se přiznám,že jezdím od 10 let bez řidičáku.V 16 sem už jezdil na šestikilu a teď mám litra.Není to o rokách,je to o tom co má kdo v hlavě. Takže podle mého názoru,taky bych dával řidičáky podle nějaké zkoužky ovládání motorky.
A teď do mně....

1 reakcí na tento příspěvek Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 16:24 | Nahoru | #145
tak mě se to naštěstí už netýká ufff, ale podle mě lepší sice to bude stát víc peněz, ale aspoň už tady na foru nebudem muset číst jestli jako první motorku R1 nebo CBR :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 18:20 | Nahoru | #146
špilas> mno vyznělo mi to tak???nemám snad pravdu, že nemužu mít tedy v 18cti 4 válec??

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 18:24 | Nahoru | #147

Mr.FiFI>Já doufám, že to zůstane, tak jak to je Chci zavřenou šestku a né pětku, všechny jsou malý

tjn fifi...kdyby to takhle uzákonili, tak bych vážně přemýšlel o tom, že se na moto v 18cti vyseru a budu mít furt dvácu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 18:27 | Nahoru | #148

pekys>špilas> mno vyznělo mi to tak???nemám snad pravdu, že nemužu mít tedy v 18cti 4 válec??


Proč bys nemohl? V 18ti jsi v současné době omezen výkonem 25kw a poměrem 0.16kw/kg, na počtu válců fakt nezáleží...

(reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 18:32 | Nahoru | #149
MATY2> to jo, ale já budu dělat řidičák až tak za 1.5 roku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zákona - řidičské skupiny A(18),A(21), A(24)

4.5.2010 v 19:04 | Nahoru | #150
Já sem pro, určitě je duležitá praxe,kdyby mě bylo ted 16 nebo 18let tak budu asi taky proti.
Ale nemůžete nechat jezdit každýho načemkoliv.
......Ták a ted si pořídím F16 ale nikdy sem v tom neletěl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist