Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?
Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
muj je druhej ale to je uplne jina liga, nez sem pise
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Desmo>DMC.motobiker>
muj je druhej ale to je uplne jina liga, nez sem pise
Tak to je jasný , ne nadarmo se říká, že sem pravý motorkáři nechoděj, protože tohle jsou motorkari.cz!!!
Naposledy editováno 12.04.2010 19:50:42
George1P>motorem - a samozřejmě podřazuju s tím "meziplynem" či jak to nazvat, prostě aby ten ten kvalt vklouznul hladce bez cuknutí a razantnějšího zpomalení zadního kola, protože kdybych ho tam narval bez brnknutí do plynu (se zavřeným plynem), tak to kolo nejspíš ztratí kontakt s vozovkou -
Jsem tak nějak laik (jezdil jsem donedávna jen na 2T - teď chvíli 4T čtyřválec)a tak k tomu podřazování (dříve jsme říkali meziplyn). Dřív se podřazovalo z důvodu toho, že na převodovkách nebyly synchrony a bylo nutno srovnat otáčení hřídelů. To dnes ty synchrony nepoberou?
No popravdě řečeno, pobere to všechno, ale kdybych při tom nepřidal plyn, a podřadil jen tak, nejspíš to motor nepobere (nepoddá se) a zadní kolo se blokne, proto se při podřazování snažím přidat na takový otáčky, aby to přesně odpovídalo zařazené rychlosti a otáčkám zadního kola / rychlosti celé motorky... U čtyřvála a menších dvouválů je to nejspíš jedno, protože tam se ten motor po podřazení roztočí sám i bez plynu, ale u 916 to zůstane tam kde to je a přizpůsobí se zadní kolo, párkrát mě to už překvapilo...
2 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Takove obrazky mi tu ani neukazuj nebo uvidis ve zpravach zlute sv ale tentokrat bez kapot
Desmo>panove, panove kazda lepsi prirucka vam rekne, ze zadni brzda stabilizuje pri brzdeni motorku. Mj to rekl i “Srsen“ a ten dle meho nazoru neco umi
No ale v motobaru rikal nesahat na ni.
mara vtr> Jo sto nazoru :). Ale pro mne je to zatim vyresene nez se poradne naucim davat "meziplyny" tak zadni nebudu pouzivat. Pak to vyzkousim. Ale je mi jasny ze moc neubrzdi.
Jinak ze si na rady z fora nevzpomenu to neni uplne pravda. Slysel jsem ty rady do zatacky nebrzdit ale vic klopit. Videl jsem videa na youtube kde se lekli a brzdili a vylitli ven. Furt jsem si to opakoval. No a pak jsem se vyhybal naftove skvrne v zatacce, pres pul pruhu . To jsem zvladnul ale bylo to takove S a do druhe zatacky jsem mel blbou stopu. A zaclo mne to vynaset. Brzdit mne ani nenapadlo, poklopil jsem to co to slo a bylo to ok. Pak jsem prijel domu a leva strana o 5mm ojeta bliz ke kraji nez druha (nove pneu). Jeste teda vyzkousim co to udela kdyz vymacknu spojku. Treba to pujde klopit pak lip. Pac jsem reflexivne ubral plyn a zaclo to brzdit
A kdyz uz jsme u toho. Tak kdyz jsem na tom jel domu od kluka co jsem to koupil. Tak uz snad po 5km jsem nezvladal zatacku. Neslo mi to klopit. Kdyz jsem byl kousek od krajnice tak jsem si vzpomnel na countersteering. To byla taky leva zatacka. Takze riditka do prava a bylo to ok. Kdybych o tom predtim necetl v knizce tak bych vyjel mimo.
Mentalni trenink ma smysl. Viz. kniha dokonala jizda na moto.
Naposledy editováno 12.04.2010 22:04:19
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Desmo>pri nouzovem brzdeni se ma vypinat spojka, z duvodu, ze motor stale hrne motorku vpred
nehrne, prej furt brzdí, jak píšou Lucky a DMC
Perňa> mě to teoretizování docela baví, co taky dělat na internetovym fóru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Stev>nehrne, prej furt brzdí, jak píšou Lucky a DMC
No ale jen pokud stihas podrazovat. Pokud ti tam zustane sestka a ty budes zastavovat tak ti to chvili pohrne a pak chcipne. Nebo to si myslim ja. Jeste jsem to nezkousel.
Naposledy editováno 13.04.2010 08:51:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Desmo>DMC.motobiker>
muj je druhej ale to je uplne jina liga, nez sem pise
si asi nevidel Pernu brzdit ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
to jsem nevidel, taky jsem se o Pernovi ani nezminil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
e: jinak už je z toho teoretická debata bez užitku, závěr je ten že já tvrdím že kdyby nepůsobil brzdný moment motoru zastavíš rychlejc a nájezdy do zatáček jsou taky rychlejší protože motorka je klidnější, praxe závodů dvoutaktů mi to snad potvrdí.
e2: jestli fakt píšu kraviny ať mi to klidně někdo vyvrátí, nemám s tím problém, ale tak aby to dávalo větší smysl ...
Naposledy editováno 13.04.2010 11:54:28
Stev>nehrne, prej furt brzdí, jak píšou Lucky a DMC
Ale pokud vím, tak se tu původně mělo řešit "problém brždění a podřazování před zatáčkou" , je jasný, že pokud potřebuju rychle zastavit, motor mi v tom už od určitě chvíle nepomůže, a v krizovce se takový věci jako je "styl jízdy" stejnak už moc neřeší , ale i tak, když potřebuju co nejrychleji zastavit z vyšší rychlosti, tak vezmu za obě brzdy a přitom si ještě pomáhám podřazováním až do chvíle, kdy můj první rychlostní stupeň dosáhne takových otáček motoru, kde už brzdit přestává, pak vymáčknu spojku a dobrzdím to na brzdách - na druhou stranu při krizovce se to stejnak staví na předek takže zadní opět nemá smysl , ale abych ti udělal radost, tak i podle mého názoru se pouze motorem motorka uvést do klidu nejspíš opravdu nedá... Každopádně ať tak nebo onak, dělám si to podle sebe, na přiblblý rady nedám, a články o bezpečné jízde jsou kolikrát víc k smíchu / pláči, než že by se z toho člověk něco dozvěděl...
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Desmo>assassin>
to jsem nevidel, taky jsem se o Pernovi ani nezminil
no zminil ses ze ti co umi brzdit tak jak je to na foto jsou jina trida ktera sem nechodi, no a ja myslim ze jsou lidi co sem chodi a takhle brzdit umi, jako zastupce jsem jmenoval Pernu...
veverka73>Nečet jsem celou diskusi, ale když motor není na brždění, proč se standartně montují do kamionu motorové brzdy aby motor víc brzdil? a v principu jsou motory stejné ať u motorky nebo kamionu.
hm kdyby motor sam tak uzasne brzdil proc by se do kamionu montovalo dalsi zarizeni - motorova brzda? .... tak nejak podobna poznamka jako si napsal ty...
to ze motor brzdi je fakt, ale treba u motorek to neni tak uplne chtenej fakt, proto se davaji antihop spojky apod aby se ten brzdnej ucinek omezil a nechal se na necem co se snadno davkuje - brzdy
koncepce kamion - motorka ma myslim docela zasadni odlisnosti...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Lucky>assassin> A kazdej kdo ma trochu neco najeto ti rekne, ze jezdit na silnici jako na okruhu je nesmysl.
Zrovna s ohledem na brždění bych si myslel, že jak na okruhu tak na silnici se to bude dělat stejně.
Naposledy editováno 13.04.2010 17:30:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Lucky>assassin> Myslim, ze tech lidi rozhodne neni spousta. Tech co jezdi na silnici stejne jako na okruhu budou podle me radove desetiny procenta. Ten zbytek totiz chce dojet domu v jednom kuse. A kazdej kdo ma trochu neco najeto ti rekne, ze jezdit na silnici jako na okruhu je nesmysl.
hele me to teda z lidi co znam prijde tak 50:50 .... lidi co jezdi na sportech a motardech jezdi casto celkem drsne, na riziko se v tu chvili moc nemysli... teda pokud beru rychlosti 200+, drifty, wheelie, skoky apod na silnici jako "okruhovej styl"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Nebyl problém dělat "žmolíky" na gumách na běžný silnici, to byly starý časy ..já, kámoši, naše laminátový sběsilosti (já konkrétně GSXR1000 K1 - na obrázku)..
Ale abych řekl pravdu, opravdu rychlý okruhový styl na silnici nedáš ani náhodou...to by nešlo přežít! Na silnici musí být VŽDY nějaká REZERVA! ..a každej ji má nějak jinak. Řekněme že člověk zkušenější a vyježděnější je i s dostatečnou rezervou rychlejší, než opačnej případ, kterej pojede "hranu".. Tak to je.
A jestli je to či ono lepší v brždění, to jsou jen teorie.. Vždycky s ohledem na situaci a abych si pokud možno v krizovce zachránil život
Jináč já zadní brzdu používám skoro vždy, myslím si, že má smysl.. Minimálně při začátku brždění pomáhá stlačit zadní tlumič a stabilizovat tak motorku. Na okruhu taky můžu mít víc pod kontrolou zadní kolo a když se to povede, tak si ho i nasměrovat tak, že mi pomůže v zatáčení.. To bych tedy aspoň já chtěl umět dokonale, aby to bylo ku prospěchu věci a zrychlilo mě to v časech na kolo Zatím se mi to občas povede spíš na "efekt" a k "zastrašování" soupeřů, který pak jakoby vyvedeš z koncentrace (tedy na úrovni Volné třídy, vejš už asi nikoho "nezastrašíš" )
K tomu brzdnému momentu motoru - ten je samosebou veliký, u některých motorů až nepříjemný. Eliminovat se dá zvednutím volnoběhu, ale je potřeba si zvyknout, že motorka pak jakoby "tlačí" dopředu, ikdyž brzdím. Zbytek negativního momentu se na sportovních motorkách odbourává skvělým vynálezem - antihopingovou spojkou. Pokud na motorce není, dá se hodně dobře "suplovat" vyvoláním lehkýho prokluzu spojky částečným zmačknutím páčky při brždění. Sladit to, aby to hrálo pro jezdce a bylo to kontrolovaný, není úplně prdel!
...no raděj už přestanu dělat chytrýho, teorií tady je až až, takže výsledek je stejně jen "zmatek"
[img]