globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podřazování a brždění
 
7.4.2010 v 11:54
Zdravim
Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?


Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 19:17 | Nahoru | #211
DMC.motobiker>

muj je druhej ale to je uplne jina liga, nez sem pise

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 19:50 | Nahoru | #212

Desmo>DMC.motobiker>

muj je druhej ale to je uplne jina liga, nez sem pise


Tak to je jasný , ne nadarmo se říká, že sem pravý motorkáři nechoděj, protože tohle jsou motorkari.cz!!!



Naposledy editováno 12.04.2010 19:50:42

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 19:57 | Nahoru | #213

George1P>motorem - a samozřejmě podřazuju s tím "meziplynem" či jak to nazvat, prostě aby ten ten kvalt vklouznul hladce bez cuknutí a razantnějšího zpomalení zadního kola, protože kdybych ho tam narval bez brnknutí do plynu (se zavřeným plynem), tak to kolo nejspíš ztratí kontakt s vozovkou -

Jsem tak nějak laik (jezdil jsem donedávna jen na 2T - teď chvíli 4T čtyřválec)a tak k tomu podřazování (dříve jsme říkali meziplyn). Dřív se podřazovalo z důvodu toho, že na převodovkách nebyly synchrony a bylo nutno srovnat otáčení hřídelů. To dnes ty synchrony nepoberou?


No popravdě řečeno, pobere to všechno, ale kdybych při tom nepřidal plyn, a podřadil jen tak, nejspíš to motor nepobere (nepoddá se) a zadní kolo se blokne, proto se při podřazování snažím přidat na takový otáčky, aby to přesně odpovídalo zařazené rychlosti a otáčkám zadního kola / rychlosti celé motorky... U čtyřvála a menších dvouválů je to nejspíš jedno, protože tam se ten motor po podřazení roztočí sám i bez plynu, ale u 916 to zůstane tam kde to je a přizpůsobí se zadní kolo, párkrát mě to už překvapilo...

2 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

12.4.2010 v 20:01 | Nahoru | #214
svskritek\ Sto lidí, sto názorů, jak brzdit se budeš muset naučit sám. Pochybuju, že si při nájezdu do zatáčky vzpomeneš na rady tady z fóra.

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 20:12 | Nahoru | #215
DMC.motobiker>

pravy motorkari jezdej a neplkaj na netu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 21:17 | Nahoru | #216
Perňa_81> Jo oni brzdej do zatacky zadnim aby ziskali lepsi najezdni pozici.
Takove obrazky mi tu ani neukazuj nebo uvidis ve zpravach zlute sv ale tentokrat bez kapot

Desmo>panove, panove kazda lepsi prirucka vam rekne, ze zadni brzda stabilizuje pri brzdeni motorku. Mj to rekl i “Srsen“ a ten dle meho nazoru neco umi


No ale v motobaru rikal nesahat na ni.

mara vtr> Jo sto nazoru :). Ale pro mne je to zatim vyresene nez se poradne naucim davat "meziplyny" tak zadni nebudu pouzivat. Pak to vyzkousim. Ale je mi jasny ze moc neubrzdi.

Jinak ze si na rady z fora nevzpomenu to neni uplne pravda. Slysel jsem ty rady do zatacky nebrzdit ale vic klopit. Videl jsem videa na youtube kde se lekli a brzdili a vylitli ven. Furt jsem si to opakoval. No a pak jsem se vyhybal naftove skvrne v zatacce, pres pul pruhu . To jsem zvladnul ale bylo to takove S a do druhe zatacky jsem mel blbou stopu. A zaclo mne to vynaset. Brzdit mne ani nenapadlo, poklopil jsem to co to slo a bylo to ok. Pak jsem prijel domu a leva strana o 5mm ojeta bliz ke kraji nez druha (nove pneu). Jeste teda vyzkousim co to udela kdyz vymacknu spojku. Treba to pujde klopit pak lip. Pac jsem reflexivne ubral plyn a zaclo to brzdit

A kdyz uz jsme u toho. Tak kdyz jsem na tom jel domu od kluka co jsem to koupil. Tak uz snad po 5km jsem nezvladal zatacku. Neslo mi to klopit. Kdyz jsem byl kousek od krajnice tak jsem si vzpomnel na countersteering. To byla taky leva zatacka. Takze riditka do prava a bylo to ok. Kdybych o tom predtim necetl v knizce tak bych vyjel mimo.

Mentalni trenink ma smysl. Viz. kniha dokonala jizda na moto.

Naposledy editováno 12.04.2010 22:04:19

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 08:15 | Nahoru | #217

Desmo>pri nouzovem brzdeni se ma vypinat spojka, z duvodu, ze motor stale hrne motorku vpred



nehrne, prej furt brzdí, jak píšou Lucky a DMC

Perňa> mě to teoretizování docela baví, co taky dělat na internetovym fóru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 08:51 | Nahoru | #218

Stev>nehrne, prej furt brzdí, jak píšou Lucky a DMC



No ale jen pokud stihas podrazovat. Pokud ti tam zustane sestka a ty budes zastavovat tak ti to chvili pohrne a pak chcipne. Nebo to si myslim ja. Jeste jsem to nezkousel.

Naposledy editováno 13.04.2010 08:51:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 08:55 | Nahoru | #219
Stev>

Kuk

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 09:01 | Nahoru | #220
Desmo> z práce nemůžu, jinak já s tím tvrzením souhlasím ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 09:07 | Nahoru | #221
SVSkritek> dej si motorku na stojan, zařaď, vytoč motor a pusť plyn, zadní kolo se bude točit stejně jako budou padat otáčky, tedy bude pořád poháněný. Je otázka jak velkej vliv to má na silnici a kdy je ten moment brždění kdy zpomalení od brzd je větší než jak stihnou padat otáčky, třeba řeším věc která nemá vůbec vliv, ale mně se zdá že konkrétně u velkýho 2V to trochu vliv má. Nicméně je to asi pro jízdu celkem nedůležitý, to jo ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 09:14 | Nahoru | #222

Desmo>DMC.motobiker>

muj je druhej ale to je uplne jina liga, nez sem pise



si asi nevidel Pernu brzdit ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 11:02 | Nahoru | #223
assassin>

to jsem nevidel, taky jsem se o Pernovi ani nezminil

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 11:07 | Nahoru | #224
SVSkritek> Ale to jsem tam psal... ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 11:08 | Nahoru | #225
Stev> To je trochu jinak, vytoc plyn na neutral a to jak rychle pujde urcicka dolu ti ukaze jak dloho to trva motoru, Pokud tam mas rychlost tak uz ti to brzdi setrvacnost kola...

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 11:10 | Nahoru | #226
SVSkritek> A rikal to i v motoskole ve ktery jem u nej byl... Zadni pri maximalnim brzdeni na supersportu nebrat...

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 11:13 | Nahoru | #227
Perňa_81> Kdyz vidim co tady nekteri dokazou vyplodit za nesmysly, tak doufam, ze par dobrych rad by mohlo jednou nekomu zachranit zivot...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 11:49 | Nahoru | #228
Lucky> A ta setrvačnost kola na silnici nepůsobí stejným směrem?

e: jinak už je z toho teoretická debata bez užitku, závěr je ten že já tvrdím že kdyby nepůsobil brzdný moment motoru zastavíš rychlejc a nájezdy do zatáček jsou taky rychlejší protože motorka je klidnější, praxe závodů dvoutaktů mi to snad potvrdí.

e2: jestli fakt píšu kraviny ať mi to klidně někdo vyvrátí, nemám s tím problém, ale tak aby to dávalo větší smysl ...

Naposledy editováno 13.04.2010 11:54:28

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 12:03 | Nahoru | #229
Stev> Pusobi ti proti valcum v momente kdy zavres plyn. Takhle, v momente kdy brzdis na krev samozrejme vymacknout spojku musis. Ale to neni to puvodni brzdeni o kterym jsme se bavili. Pokud jedu na okruhu, tak spojku vymackavam samozrejme taky...

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 13:16 | Nahoru | #230

Stev>nehrne, prej furt brzdí, jak píšou Lucky a DMC




Ale pokud vím, tak se tu původně mělo řešit "problém brždění a podřazování před zatáčkou" , je jasný, že pokud potřebuju rychle zastavit, motor mi v tom už od určitě chvíle nepomůže, a v krizovce se takový věci jako je "styl jízdy" stejnak už moc neřeší , ale i tak, když potřebuju co nejrychleji zastavit z vyšší rychlosti, tak vezmu za obě brzdy a přitom si ještě pomáhám podřazováním až do chvíle, kdy můj první rychlostní stupeň dosáhne takových otáček motoru, kde už brzdit přestává, pak vymáčknu spojku a dobrzdím to na brzdách - na druhou stranu při krizovce se to stejnak staví na předek takže zadní opět nemá smysl , ale abych ti udělal radost, tak i podle mého názoru se pouze motorem motorka uvést do klidu nejspíš opravdu nedá... Každopádně ať tak nebo onak, dělám si to podle sebe, na přiblblý rady nedám, a články o bezpečné jízde jsou kolikrát víc k smíchu / pláči, než že by se z toho člověk něco dozvěděl...

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

13.4.2010 v 13:53 | Nahoru | #231
Nečet jsem celou diskusi, ale když motor není na brždění, proč se standartně montují do kamionu motorové brzdy aby motor víc brzdil? a v principu jsou motory stejné ať u motorky nebo kamionu.

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 13:54 | Nahoru | #232
mara vtr> já si rady tisknu a za jízdy pročítám

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

13.4.2010 v 14:07 | Nahoru | #233
lucky: neberes v uvahu ze spousta lidi jezdi a brzdi v provozu tak jak se to dela na okruhu

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 14:08 | Nahoru | #234

Desmo>assassin>

to jsem nevidel, taky jsem se o Pernovi ani nezminil



no zminil ses ze ti co umi brzdit tak jak je to na foto jsou jina trida ktera sem nechodi, no a ja myslim ze jsou lidi co sem chodi a takhle brzdit umi, jako zastupce jsem jmenoval Pernu...

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 14:11 | Nahoru | #235

veverka73>Nečet jsem celou diskusi, ale když motor není na brždění, proč se standartně montují do kamionu motorové brzdy aby motor víc brzdil? a v principu jsou motory stejné ať u motorky nebo kamionu.



hm kdyby motor sam tak uzasne brzdil proc by se do kamionu montovalo dalsi zarizeni - motorova brzda? .... tak nejak podobna poznamka jako si napsal ty...

to ze motor brzdi je fakt, ale treba u motorek to neni tak uplne chtenej fakt, proto se davaji antihop spojky apod aby se ten brzdnej ucinek omezil a nechal se na necem co se snadno davkuje - brzdy

koncepce kamion - motorka ma myslim docela zasadni odlisnosti...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 14:25 | Nahoru | #236
assassin> Myslim, ze tech lidi rozhodne neni spousta. Tech co jezdi na silnici stejne jako na okruhu budou podle me radove desetiny procenta. Ten zbytek totiz chce dojet domu v jednom kuse. A kazdej kdo ma trochu neco najeto ti rekne, ze jezdit na silnici jako na okruhu je nesmysl.

Podřazování a brždění

13.4.2010 v 16:34 | Nahoru | #237
Přední brzdou si přibrzdím a před podřazením tak kopnu meziplyn,pak už to ubrzdí motor samozřejmě v závislosti na rychlosti kterou jedu.Občas použiju obě brzdy.

(reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 17:22 | Nahoru | #238

Lucky>assassin> A kazdej kdo ma trochu neco najeto ti rekne, ze jezdit na silnici jako na okruhu je nesmysl.


Zrovna s ohledem na brždění bych si myslel, že jak na okruhu tak na silnici se to bude dělat stejně.

Naposledy editováno 13.04.2010 17:30:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 17:30 | Nahoru | #239

Lucky>assassin> Myslim, ze tech lidi rozhodne neni spousta. Tech co jezdi na silnici stejne jako na okruhu budou podle me radove desetiny procenta. Ten zbytek totiz chce dojet domu v jednom kuse. A kazdej kdo ma trochu neco najeto ti rekne, ze jezdit na silnici jako na okruhu je nesmysl.



hele me to teda z lidi co znam prijde tak 50:50 .... lidi co jezdi na sportech a motardech jezdi casto celkem drsne, na riziko se v tu chvili moc nemysli... teda pokud beru rychlosti 200+, drifty, wheelie, skoky apod na silnici jako "okruhovej styl"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

13.4.2010 v 22:19 | Nahoru | #240
assassin> Jj, kdysi jsem to taky aplikoval "drsnej styl" na silnici...no a jak stárnu, tak jsem čím dál opatrnější, to je děsný!
Nebyl problém dělat "žmolíky" na gumách na běžný silnici, to byly starý časy ..já, kámoši, naše laminátový sběsilosti (já konkrétně GSXR1000 K1 - na obrázku)..

Ale abych řekl pravdu, opravdu rychlý okruhový styl na silnici nedáš ani náhodou...to by nešlo přežít! Na silnici musí být VŽDY nějaká REZERVA! ..a každej ji má nějak jinak. Řekněme že člověk zkušenější a vyježděnější je i s dostatečnou rezervou rychlejší, než opačnej případ, kterej pojede "hranu".. Tak to je.

A jestli je to či ono lepší v brždění, to jsou jen teorie.. Vždycky s ohledem na situaci a abych si pokud možno v krizovce zachránil život
Jináč já zadní brzdu používám skoro vždy, myslím si, že má smysl.. Minimálně při začátku brždění pomáhá stlačit zadní tlumič a stabilizovat tak motorku. Na okruhu taky můžu mít víc pod kontrolou zadní kolo a když se to povede, tak si ho i nasměrovat tak, že mi pomůže v zatáčení.. To bych tedy aspoň já chtěl umět dokonale, aby to bylo ku prospěchu věci a zrychlilo mě to v časech na kolo Zatím se mi to občas povede spíš na "efekt" a k "zastrašování" soupeřů, který pak jakoby vyvedeš z koncentrace (tedy na úrovni Volné třídy, vejš už asi nikoho "nezastrašíš" )

K tomu brzdnému momentu motoru - ten je samosebou veliký, u některých motorů až nepříjemný. Eliminovat se dá zvednutím volnoběhu, ale je potřeba si zvyknout, že motorka pak jakoby "tlačí" dopředu, ikdyž brzdím. Zbytek negativního momentu se na sportovních motorkách odbourává skvělým vynálezem - antihopingovou spojkou. Pokud na motorce není, dá se hodně dobře "suplovat" vyvoláním lehkýho prokluzu spojky částečným zmačknutím páčky při brždění. Sladit to, aby to hrálo pro jezdce a bylo to kontrolovaný, není úplně prdel!

...no raděj už přestanu dělat chytrýho, teorií tady je až až, takže výsledek je stejně jen "zmatek"

[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist