globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ztržené závity v kartéru
13.4.2010 v 15:12
Zdravím, potřeboval bych poradit. Na DTčku mám v kartéru, na víku spojky, pár ztržených závitů, nejsou úplně pryč, ale prostě to napevno nedotáhnu a pak mi přes těsnění prosakuje olej. Je to asi u 3-4 šroubů a zrovna na jedné straně, takže jedna strana drží a na druhé to prosakuje. Tak prosím o radu co s tím. Přemýšlel jsem že to vyplním tekutým kovem a vyříznu tam znovu M6 závit ale s tím nikdo nikde nemá žádné zkušenosti tak nevím jestli se do toho mám pouštět, ale taky mi poradili zkusit vyříznout závit M7 a dát 7ky šrouby, ale s tím je zase problém, který by se vyskytl i u možnosti s tekutým kovem, že většina děr nejsou průchozí skrz, takže by byl celkem problém udělat pořádný dlouhý závit. Tak prosím poraďte jestli s tím máte někdo nějaké zkušeností nebo nějaký nápad.
Díky

2 reakcí na tento příspěvek Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:18 | Nahoru | #1
Hlavně tam nedávej pozinkované šroubky, pak se lidi diví že sou zavity v prdeli když jim to ten hlinik vyžere.

Do tekutého kovu zavit neřež, neudrží to.

Použil bych tu opravnou sadu na závity (ted si nemužu vzpomenout ale on už ti někdo poradi)

Nebo vyřezat M8 nebo M7 a udělat štefty tak aby z karteru trčela šestka at nemusíš vrtat i víko. Tak sem to dělal kdysi na Husce ale jednalo se jen o jeden šroub

Edit: už sem si vzpoměl http://www.helicoil.cz/

Naposledy editováno 13.04.2010 15:20:50

Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:20 | Nahoru | #2
Helicoil vložky a je to svatýmu do ruky a nafurt

(reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:20 | Nahoru | #3
Everts72> http://www.helicoil.cz/ si myslíš tohle

Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:21 | Nahoru | #4
jsou na to spesl opravne vlozky helicoil/vcoil a minule nekdo daval odkaz na time-sert vlozku ktera vypada jeste funkcneji... nakou petku to bude stat, ale lepsi nez ten tekutej kov apod...

(reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:24 | Nahoru | #5
Everts72> Takže Tekutý kov vyřadím.
S tima šteftama to neni špatnej nápad, ale zase to nebude vypadat pěkně když tam budou hnusně čumět ty matky, ale zatím je to asi nejlepší řešení. Uvidím jak vyjádří ostatní, tak zatím díky ;) ..

Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:32 | Nahoru | #6
Paráda chlapi. Díky moc. Ty vložky by byly asi nejlepší, ale budu se na to muset někde zeptat pořádně. Spíš přistoupím na ty štefty nebo normálně vyříznu M7 závit, koupím 7ky imbusy a bude to ..

Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:52 | Nahoru | #7
Na rychlou opravu dělá todle Loctite ,mám vyzkoušeno a funguje to.Ale pro klid na duši už mám připraven V-Coil ,dělá se s tím dobře i ve slepejch dírách a má to držet líp než origo.

1 reakcí na tento příspěvek Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 15:59 | Nahoru | #8
m7 je celkem nestandrtni kousek, nevim jestli sehnani a nakup takoveho zavitniku a sroubu nebude drazsi nez ty srouby, navic se obavam ze bude mit podobne(stejne) stoupani, tzn i vysku zavitu a malej rozdil na prumeru, takze ve strzenem zavitu to nebude moc velkej posun k lepsimu, obvykle se prerezava na vetsi zavit a jemne stoupani... v tomhle pripade bych ale asi jako nejlepsi reseni videl ty zavitove vlozky, taky uz dnes kdekdo umi kvalitne hlinik varit... tzn vyvarit a udelat novej zavit, ale tohle reseni taky moc nemam rad...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 16:38 | Nahoru | #9
assassin> No to je pravda, ale tak šrouby nebude takový problém sehnat si myslím a závitník snad budu mít možnost si půjčit, ale taky si myslím že to je příliš malej rozdíl v průměrech ale M8 už je zase moc velký. Nejvíc se mi zalíbily ty opravné vložky ale to je taky celkem drahé a nevím kdo by je tady v okolí měl doma. Zkusím se někde optat a uvidím. Ale kažopádně moc díky za rady !

(reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 16:40 | Nahoru | #10

martys>assassin> No to je pravda, ale tak šrouby nebude takový problém sehnat si myslím a závitník snad budu mít možnost si půjčit, ale taky si myslím že to je příliš malej rozdíl v průměrech ale M8 už je zase moc velký. Nejvíc se mi zalíbily ty opravné vložky ale to je taky celkem drahé a nevím kdo by je tady v okolí měl doma. Zkusím se někde optat a uvidím. Ale kažopádně moc díky za rady !



mivaj to vetsi servisy...

1 reakcí na tento příspěvek Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 18:29 | Nahoru | #11
ahoj, těm vložkám Helicoil bych moc nevěřil. Při povolování se někdy tyhle dráty vyšroubují . nejlepší zkušenosti mám s vložkama fy Wurth. Po montáži jsou i vodo, olejo těsné.
Nebo vyrobit štefty M8 na M6 a na vrch koupi uzavřené matky (kloboučky)

Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 18:37 | Nahoru | #12
Helicoil je supr, vytočí se jedině v případě zareznutí, určitě bych neprasil a šel do nich.

Naposledy editováno 13.04.2010 19:19:34

Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 19:22 | Nahoru | #13
tak vypadaji vložky Wuerth. Neznám nic lepšího

[img]

Naposledy editováno 13.04.2010 19:25:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 19:32 | Nahoru | #14
jara8172> Mě se teda ty vložky hodně líbí ale tady je spíš problém finanční. Spíš bych se přikláněl když už, tak k těm šteftům, ale to taky nebude nic levného udělat 8, nebo kolik jich tam je, takovýhle šteftů

1 reakcí na tento příspěvek Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 19:59 | Nahoru | #15
na štefty můžeš koupit hotové šrouby M8 a sehnat soustružníka co ti z jedné strany na ně vyřeže tu M6. Za hodinu nemá co dělat. No a kloboučkové matky jsou desetikorunová položka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 20:38 | Nahoru | #16
jara8172> To máš pravdu kamaráde ..a netušíš náhodou jestli by se ty štefty nechali sehnat M7, protože se bojím že za M8ka bude moc velká do toho kartéru, sice to není moc velký rozdíl ale i tak ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 20:56 | Nahoru | #17
martys> Tady seženeš cokoliv, můžeš použít jakýkoliv delší šroub M7,hlavu odsoustružíš a opatříš závitem M6 www.fabory.cz/

Naposledy editováno 13.04.2010 20:57:54

Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 21:00 | Nahoru | #18
tu M7 koupíš i v lepším železářství, to není palcový šroub , ale kup s dříkem, aby bylo kam tu M6 vyřezat

1 reakcí na tento příspěvek Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 21:10 | Nahoru | #19
Zavit vložka
tak a desítku závitník s osmičkou vrtákem vpoho sezeneš patříto tim rosparkem dolů,pevnost je lepší než ten drátovej, kus stojí 30kč a já osobně jsem tím opravil celej cylindr na motorce a nadruhý závit pro kryt olejového filtru a jsem víc než spokojenej,jinak bastlit tam sedmičku závit je prasárna a vůbec nechápu kde chces sebrat šrouby ???

(reakce na) Ztržené závity v kartéru

13.4.2010 v 21:41 | Nahoru | #20
Souhlas, cokoli kromě závitových vložek je prasečina a lituju mechaniky, kteří s tím pak mají pracovat, protože je z toho rázem "past vedle pasti, pyčo!" (TM Luboš - Lakatoš) Není nic horšího, než pak rozebírat takhle zbastelný motor a dávat ho zase dohromady.
Vcoily jsem použil mockrát a neslyšel jsem, že by se někomu vytočily. Pokud se dávají šrouby s nedojebaným závitem a dotahuje se na správný moment, tak to prostě drží, jak má.

Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 06:50 | Nahoru | #21
Použij vložky TIME SERT,je to 100% oprava a ne nějaká prasárna se šteftama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 06:54 | Nahoru | #22
[quote]mirek42>martys> Tady seženeš cokoliv, můžeš použít jakýkoliv delší šroub M7,hlavu odsoustružíš a opatříš závitem M6

To by mě zajímalo,jak chceš šroub M7 opatřit závitem M6?????????????????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 10:47 | Nahoru | #23
Pepa GSX-R> ja jsem to pochopil tak,ze koupi dlouhej sroub M7 s drikem,urizne hlavu a na misto driku udela zavit M6.Takze ma steft M7/M6.Pochopil?
Spis si myslim ze do diry M6 neudelas dost pevnej zavit M7,nebo udelas ale bude volnej.Pak si jedine pomoct loctitem.

Naposledy editováno 14.04.2010 10:48:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 13:28 | Nahoru | #24
zula> Jak to bude vypadat,na motoru budou trčet štefty a na nich matky
Hrůza od pohledu a následně neprodejnost
V případě závitových vložek-k nerozeznání od originálu

Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 13:31 | Nahoru | #25
Já vim že je pro vás skoro všechno prasečina, ale já bohužel nemám žádný ani minimální příjem, takže než na to našetřím z kapesnýho tak bude zima .Takže ta možnost s tima šteftama je mi nejbližší a myslíš že když se to udělá pořádně tak to zas až taková prasečina nebude.

Jinak díky moc za nápady a rady

Naposledy editováno 14.04.2010 13:31:42

(reakce na) Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 13:44 | Nahoru | #26

Pepa GSX-R>zula> Jak to bude vypadat,na motoru budou trčet štefty a na nich matky
Hrůza od pohledu a následně neprodejnost
V případě závitových vložek-k nerozeznání od originálu


Naprosty souhlas
Ja jsem nerekl ze bych to tak udelal,jen jsem vysvetlil jak je to mysleno
Ale pred 15 lety,kdy jsem jeste jezdil na pincku nebo na simsonu se mi mohlo o nejakym helicoilu jen zdat a tak si clovek pomahal jak to slo
Dnes,kdyz uz clovek ma nejaky prachy je to o necem jinym.

Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 14:09 | Nahoru | #27
No, asi tak. Mít na to peníze, tak už mam objednanou tu sadu vložek a je to, ale bohužel i těch 700 je pro mě celkem dost peněz. Mít je tak to do mašiny rád vrazim.

Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 14:13 | Nahoru | #28
Udělám to asi tak, vím že to se vám bude zdát jako totální prasečina, i mě se to moc nelíbí, že tam kde jsou závity pryč, ale díra je průchozí, tak na druhý konec dám matku, to jde u většiny závitů a u těch kde to nejde tak ty se nachází v místech kde jsou závity dobré, takže myslím že s tim nebude problém.

Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 14:19 | Nahoru | #29
no ono ikdyz soustruznik bude hodinu delat stefty... tak dneska to muze bejt taky balik.. kdyz se tu resi kolik kdo bere tak za 200na hodinu pripadne 15tis mesicne by vetsina nevstala ani z postele ale kdyz pak ma nekdo na zakazku vyrabet nakou blbost tak by to kazdej chtel za dvacku, vzdyt je to prece sotva hodinka prace. U nas v zamecnictvi by hodina soustruzeni vysla na cca 400 a to se obavam ze jeste nejsme extra drazi... no a pak mit za 400+material stefty nebo za 700 zavit vlozky uz neni takovej rozdil. jasne je tu varianta "kamarada" co to udela zadara, nebo nekoho kdo to udela jako fusku pri sve praci.. oboje je ale neco co uz neni tak caste a taky se to da zakomponovat do druheho pripadu ze tam kamos v servisu da vlozky zadara a nauctuje se to nekde na pojistovnu ci kdovi jaky kouzla se v tomhle ksefte umi...

(reakce na) Ztržené závity v kartéru

14.4.2010 v 17:26 | Nahoru | #30
martys> Poslal jsem zprávu PM.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 80 jakou trysku na kit 110 Yamaha DT 80 Dejjv 8 25.6.2023 v 08:31 kakasek
Yamaha dt 80 karburátor Yamaha DT 80 Matejj12 1 23.4.2023 v 15:21 kokoška.
Yamaha dt 80 segment Yamaha DT 80 Fichtljede 1 19.4.2023 v 09:48 mRKEF
Zdravím, mám potíže s nově koupeným... Yamaha DT 80 Jennycek 13 10.3.2023 v 12:25 Johny_Servis
Spojka yamaha dt 80 lc2 Yamaha DT 80 ryzka 1 27.10.2021 v 19:04 Kohlstein


TOPlist