Téma: TM EN 300 rady a zkušenosti
 
27.3.2010 v 17:01
Zdravim vás chtěl bych se zeptat kdo máte doma nebo kdo má zkušenosti s TM EN 300 rok 08 a vejš.pište sem vsichni kdo o tom neco vite kde berete díly jak je to s cenou dílů jak dlouho je čekací doba,jizdni vlastnosti,servisni intervali zajimá mě všechno.moc sem tady toho o ni nenašel tak doufám ze se neco dozvim zde.předem děkuji za odpovědi

TM EN 300 rady a zkušenosti

31.3.2010 v 11:14 | Nahoru | #31
Jak to tu tak pročítám tak abych začal šetřit. Takže zásadní otázka KDO ZVÁS NA ZIMU PRODÁVÁ ?

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

31.3.2010 v 14:40 | Nahoru | #32
KTM 250EXC 2010 = jasná volba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

31.3.2010 v 15:04 | Nahoru | #33

Vespa>KTM 250EXC 2010 = jasná volba

za ty prachy radsi

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

31.3.2010 v 15:10 | Nahoru | #34
Uvalak> 1+

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

31.3.2010 v 16:08 | Nahoru | #35
Včera si švagr přivezl TM 300 2010....vypadá mňamózně ...těším se na test, potom poreferuju

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

31.3.2010 v 17:13 | Nahoru | #36
PetrTM> dobře az se svezes dej vědět

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 08:50 | Nahoru | #37
Jinak je tu v republice možnost se na TM svést ? Nějakej testovací den nebo tak ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 09:06 | Nahoru | #38
Jezi> Určitě u Zdenka Hory, ale to máš trochu z ruky...u vás by měli TM prodávat ve firmě ADT tuším že v Horažďovicích...

2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 09:17 | Nahoru | #39
Ve mě vzbudila TM300 dojem šedesátikoňové motokrosové stopětadvacítky, absolutně nic pro hobíka nebo těžší endurový terén.. jak rád jsem pak přesedal zpět na hodnou a kultivovanou exc300..
nicméně pro trošku zkušenějšího jezdce to bude na závody dobrá volba, crosscountry alias kukuřičná rally- po poli rovně tam- zatáčka- rovně zpátky.. na to bude dobrá..
Jestli se dá nastavit průběh motoru jako je tomu u KTM nevím, ale opravdu v serii to je vražda..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 09:37 | Nahoru | #40
Troj11> Mně zase na KTM 300 vůbec nebavilo jet...uznávám že motorka je to vydařená, ale bez emocí ...takový celkově nic - nic - nic, hlavně ve vrchu by dvoutakt měl trochu uhánět a to se tady nějak moc nedělo...jel jsem na dvou 2007 a u obou to samý. Možná na těch novějších modelech už se to zlepšilo ale dvoutakt přece jen musí být trochu vzteklej...pokud tohle nechci, koupím si 4T, ale právě ta divokost je jedním z důvodů proč pořád fandím dvoutaktu ...prostě mě na tom baví jet

Naposledy editováno 01.04.2010 09:37:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 09:51 | Nahoru | #41
PetrTM> na krosovej trati ta divokost a špice určitě chybí, ale pro hobíka... do lesa.. nebo na nějaký těžší pasáže je to dokonalý, oproti 4t obratnost a motor kterej nezakuckne a nechcípne.. velkej spodek a elektromotorickej průběh, to mám rád zase já díky pocitu, že mám vše pod kontrolou si pak s motorkou dovolím daleko větší švíky nějaká svině typu všechno/ nic to vůbec není pro mě

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 11:01 | Nahoru | #42
PetrTM> Jo v Horažďovicích v ADTéčku prodávají TMky, jedna tam stojí za výlohou-je to sice model 2007 ale novota a cena, díky tomu že tam už třetí rok stojí je asi 140 000,-

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 11:26 | Nahoru | #43
PetrTM> Taky sem se vozil na EXC 300 a to je důvod proč stále trápim YZ, prostě u EXC žádná dravost, reakce na plyn 0 hlavně ve spodkách a navíc mi furt drhla noha vo vejfukový koleno.

Jinak teda u prodejce mi nabídnou nějakou zkušební jízdu ?
Já tajně doufal že je něco jako má KTM orange day, kde se ta motorka dá trošku otestovat, počítám, že když jí vemu z krámu tak po trati se moc neprovezu a jak s ní někde prásknu tak je celá moje

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 13:17 | Nahoru | #44
Jezi> U prodejců se většinou někde "válí" i jetý motorky, takže by neměl bejt problém svíst se nejen na nový. To je asi o domluvě, dneska je každej rád když prodá a většinou ti vyjdou vstříc, když projevíš zájem.

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 13:46 | Nahoru | #45

Jezi>PetrTM> prostě u EXC žádná dravost, reakce na plyn 0 hlavně ve spodkách



Tak jestli ti u exc přišla odspodu reakce na plyn 0, tak u TM je reakce odspodu na plyn -5..
ale určitě bude nejlepší se svézt.. a úplně nejlépe v terénu který budeš jezdit

2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 19:57 | Nahoru | #46
Švagr nemá čas, tak budu zítra TM zajíždět.....uvidíme co v ní vězi

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

1.4.2010 v 23:06 | Nahoru | #47
PetrTM> tak doufám ze zitra večer poreferuješ jaký sou pocity vlastnosti atd

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

2.4.2010 v 08:56 | Nahoru | #48

Troj11>Ve mě vzbudila TM300 dojem šedesátikoňové motokrosové stopětadvacítky, absolutně nic pro hobíka nebo těžší endurový terén.. jak rád jsem pak přesedal zpět na hodnou a kultivovanou exc300..
nicméně pro trošku zkušenějšího jezdce to bude na závody dobrá volba, crosscountry alias kukuřičná rally- po poli rovně tam- zatáčka- rovně zpátky.. na to bude dobrá..
Jestli se dá nastavit průběh motoru jako je tomu u KTM nevím, ale opravdu v serii to je vražda..



Je pravda,že TM prostě nemá spodek jako Gas nebo KTM. Taky si na to občas stěžuju,ale Blábol mi to hned vyčítá když se vyškrábu na nízké otáčky někde kde se to jemu nepodaří. S TM se dá jet na nízké otáčky,ale prostě z nich nezrychlí (ve výjezdech). Zatímco Gas se posbírá i z totálního podtočení a zrychluje.

Mám TM trochu jinak nastavenou ,proti sérii ,díky šikovnosti Blábola a je to dost velký rozdíl.
Průběh výkonu ale zůstal pořád vyrovnaný. Táhne bez propadu ve všech otáčkách.

Na Gasu mi vadí právě díra ve středních otáčkách,na to bych si nezvykl. A KTM rozhodně není špatná motorka,ale je až moc hodná (bez emocí). Má skvěle vyřešené nastavování přívěry,to se musí esterajchům každopádně pochválit.

PS: Rozhodně nejezdím jen kukuřičné rally a i extrémní úseky se dají s TM jezdit.

Naposledy editováno 02.04.2010 08:57:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

2.4.2010 v 09:00 | Nahoru | #49

PetrTM>Švagr nemá čas, tak budu zítra TM zajíždět.....uvidíme co v ní vězi


Říkal mi pan Oulehla,že některé nuladesítky teď mají problém se svlíkáním nikasilu. Tak přeji aby ta švagrova byla v pohodě.

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

2.4.2010 v 09:14 | Nahoru | #50
Kopec> Uvidíme, po obědě jdu na to ...docela se těším, takhle naživo se mi moc líbila ....jinak....díru ve středních otáčkách u Gáje nemám

2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

2.4.2010 v 16:58 | Nahoru | #51
Tak jsem zde, plný dojmů ze zajíždění a "testování" TM 300 2010 (tlumiče Marzocchi - Öhlins). Bude to asi na trochu delší psaní . Podotýkám že jsem jezdil na nijak neupravené motorce "z krámu", vše nastaveno tak jak vyjela z fabriky.

Co se mi líbilo :

1) Motor - tady soudruzi od modelu 2008, na kterém jsem jezdil naposledy, opravdu hodně zapracovali....kupodivu papírově je všechno stejný, ale má to úplně jinej průběh. Konečně jede už odspoda, a to celkem výrazně, i na trojku si nechá líbit zatáčku kolem nohy ( i když přece jen nemá tu "gumovost jako GG nebo KTM), střední otáčky opravdu síla a nahoře jede jako kule . I přepínač map zapalování je celkem znát, hlavně ve vršku jí jakoby "ustřihne". Motoru asi nemám co vytknout.

2) Brzdy - velice účinné, přitom hlavně předek měkce ovladatelný.

3) Ovladatelnost v zatáčkách - hlavně delší táhlý "na plyn" to je bomba (díky motoru), i kolem nohy pěkný . Taky se hezky do zatáčky posílá

4) Rychlá jízda - jakmile se člověk nebojí a podrží jí, tak prostě tak nějak všechno funguje

Co se mi nelíbilo

1) celková tvrdost tý motorky - počínaje tlumičema, který jsou ( hlavně vepředu) jak prkno, nějaký kameny nebo kořeny to vůbec nebere, začne fungovat až když se jede rychle nebo při skocích. Pro hobbíka na vejletování nepoužitelný . Dále pak tvrdý sedadlo, hefty, spojka (bohužel je zde použita "nicmoc" pumpa Grimeca.

2) převody a řazení - kvalty hrozně krátký, především jem pořád hledal něco za pětkou, na nějaký cesty to vůbec není. Řazení dost tvrdý a dlouhej chod, blbej tvar řadící páky, musí se dost hledat

3) snažím se motorku pořád držet kolenama, který při stání vycházej mezi přechod nádrže a sedla - je tam ostrá hrana a docela to bolí. Kromě toho jsem se pravou botou furt zachytával o nějakej plast.

4) stabilita - když jsem jel vlažnějc po takový kamenitý cestě, úplně jsem se zhrozil, protože byl problém udržet tu motorku v přímým směru. Asi to souviselo s tvrdejma tlumičema, prostě to skákalo kam chtěla, i když kolenama jsem jí mačkal co to šlo Stejně tak jsem jí měl plný pazoury v blátivejch kolejích.

5) výfuk HGS....to mě tedy dostalo...nikde jsem nespadnul, ani n evím že bych trefil nějakej pařez, kámen nebo tak...přesto je na něm vymáčklá ploška a je prasklej ve svaru - mokvá to tam. Napadlo mě že jsem do něj třeba bouchnul botou, nebo že jim spadla někde při přepravě..jiný v ysvětlení nemám, ale je to hrozný bláto.

6) spotřeba - za 60 km byla nádrž prázdná...

7) natryskování - souvisí se spotřebou, je to z výroby moc bohatý a využitelný snad jen na mx trati.

Suma sumárum - nejsem si úplně jistej, jestli bych tu motorku chtěl pro sebe. Pokud bych to měl využívat na toulky přírodou a vyjížďky, tak v žádným případě, k tomu se nehodí vůbec. Na závodění to musí bejt pecka, když si jí člověk nastaví pro sebe...

Ve srovnání s GG 300R, na kterým jezdím.....samozřejmě jsem na něj zvyklej, ale celkově mi přijde takovej uživatelsky příjemnější....motor má lineárnější průběh, i když né takovej výkon, podvozek je daleko stabilnější, tlumiče měkčí ( mám je naladěný u mistra Hory a je to prostě...příjemný . pro mý využití je zkrátka vhodnější, na závodech by asi malinko ztrácel, ale zase myslím že TM by mě dřív utáhala.

Moje resumé - hobbík by o TM 300 vůbec neměl uvažovat, pokud to nechce jen na závodění a na trať. Tam je to to pravý, ale pro radost z jízdy bych volil (pokud to má být 300 2T) GG nebo KTM. Jinak z pozice hobby závodníka by se mi TM určitě líbila a asi bych na ní časem jel rychlejc než na GG.

Naposledy editováno 02.04.2010 17:17:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

2.4.2010 v 17:26 | Nahoru | #52
PetrTM> Ty vidle by se po pár mth měli zlepšit až se zaběhnou, jeden drak tady si kupoval novýho GG 300 Racing a říkal že ty vidle byly prvních 10mth hrůza ale jak po těch první 10ti-po zábehu jak psali v manuálu vyměnil olej a vyčistil je bylo to úplně něco jinýho. Se musí vyšoupat ty pouzdra, prej jak to prvně rozebral tak z toho tek hroznej sranec s tim olejem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

2.4.2010 v 20:45 | Nahoru | #53
PetrTM>Myslím,že GG v R verzi model 10 s racingovým CDI a lehčím setrvákem přímo s fabriky taky slušně poletí..Nevím, mě se teď z jara zdá, že tam toho výkonu mám taky nějak víc..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

3.4.2010 v 08:06 | Nahoru | #54
David gas> Já mám na GG taky lehký zapalko a to Rkový CDI...vůbec netvrdím že jede málo, teď jsem tam dal ještě tu krátkou koncovku z příbalu a maže to tak akorát "zvládnutelně". Ale ta TM jede prostě ještě o něco víc....a popravdě bych to asi nevyužil, to je opravdu už jen pro pilota, místama bych se bál co to udělá .

Mimochodem...poznáš na svým GG nějakej vliv toho přepínače zapalování na průběh motoru? Já se přiznám že s tím cvakám sem a tam a přijde mi že to jede furt stejně, už jsem i zkoušel nahradit ten přepínač jiným, a žádná změna. U tý TM to bylo znát docela citelně. Tak nevím jesatli to u mýho nefunguje a nebo je ta změna tak malá že to nepostřehnu....

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

3.4.2010 v 08:36 | Nahoru | #55
PetrTM> K tomu přepínači. Zkoušel sem půl hodinky jezdit na sluníčko, pak sem dotankoval, přepl na mráček a přišlo mi to stejný, jenom se mi zdá že to tomu ukoslo vrch, ale na to moje tahání mi ten mrak stačí ...

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

3.4.2010 v 17:34 | Nahoru | #56
PetrTM> U mýho je to citelně znát.Do 2/3 plynu je to téměř stejný,ve vrchu to jede výrazně víc.. Mám tam novej píst s vůlí 0.05 a koncovku DEP krátkou a jede to fakt dobře-taky jsem jezdil krátkou z příbalu,ale rosypala se a už se mi jí nechtělo znovu opravovat-počítej s výdrží tak sezonu,koncovky se jim moc nepovedly(vařil jsem jak vnitřní trubku,tak jsem měl po cca130mth v řiti i obal,zato na koleno nemůžu říct půl slova-poničit ho,to už člověk musí být fakt umělec.(dlouhou endurovou koncovku mám nejetou na půdě)..Jinak mám dobrou zkušenost se svíčkami BRISK (L10SL),jede to s ní výrazně víc,než s NGK nebo DENSO-ani bych nevěřil,že svíčka udělá takovej rozdíl..

TM EN 300 rady a zkušenosti

4.4.2010 v 09:02 | Nahoru | #57
na GG jsem rozdíl přepínání slunce/mraky poznal až s koncovkou DEP - je za pár korun a podle mě nej varianta na EC300 vhodná na trať i do lesa. Jinak originál koncovka údajně odchází (vyklepe se), když tam už není vata.

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

4.4.2010 v 10:18 | Nahoru | #58

zitan>PetrTM> Ty vidle by se po pár mth měli zlepšit až se zaběhnou, jeden drak tady si kupoval novýho GG 300 Racing a říkal že ty vidle byly prvních 10mth hrůza ale jak po těch první 10ti-po zábehu jak psali v manuálu vyměnil olej a vyčistil je bylo to úplně něco jinýho. Se musí vyšoupat ty pouzdra, prej jak to prvně rozebral tak z toho tek hroznej sranec s tim olejem...



Na Tm jsou 2-komorové, takže si olej sám nevymeniš..

TM EN 300 rady a zkušenosti

4.4.2010 v 10:39 | Nahoru | #59
Když už tu píšete o GG. Tak co říkáte na tohle?? Není to asi v nejlepším stavu, ale někej ten peníz na případnou opravu by byl.

Naposledy editováno 04.04.2010 10:40:15

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

17.8.2010 v 20:57 | Nahoru | #60
Kopec> stoprocentní souhlas - není co dodat kámo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist