Zaujimal by ma Vas nazor na spravanie mojej motorky (CBR 600 F4i).
Pri studenom starte chyti vzdy na prvy krat a to hned. Otacky vyskocia na cca 2500 a postupne klesaju az sa ustalia na 1300, co je presne tolko kolko uvadza manual. Ale ak je moto zahriata na prevadzkovu teplotu, okolo 80 stupnou, vtedy su volnobezne otacky 700-800 a pri startovani takto zahriatej motorky to chyti iba s pootocenym plynom. Osobne ma to pri uzivani motorky vobec neobmedzuje, ale mozno to je len nejaka malickost ktora sa da lahko odstranit, alebo predzvest niecoho vazneho.
Dik za kazdy nazor.
1 reakcí na tento příspěvek CBR 600 f4i volnobezne otacky
bukaj>myslim ze by se nemelo startovat na strikacce s plynem ale serid to je tam u retezoveho kolecka takovy spunt ktery vede do bowdenu a tim to nastavis
Jj při zahřátým motoru to trochu přitáhni ať tam máš kolem 1300+-100 otáček a hotovo
2 reakcí na tento příspěvek CBR 600 f4i volnobezne otacky
...spomenulo sa tu par krat slovo sitic, je vobec na tejto motorke sitic? myslel som ze tieto veci sa tu deju automaticky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 600 f4i volnobezne otacky
ThunderV>Dakujem, skusim a dam vediet
...spomenulo sa tu par krat slovo sitic, je vobec na tejto motorke sitic? myslel som ze tieto veci sa tu deju automaticky.
Sytič je automatický,ale jak píšeš po zahřátí to padne na ty otáčky co máš nastavený,takže jen přitáhni ten bazmek a mělo by to být OK.
ThunderV>Dakujem, skusim a dam vediet
...spomenulo sa tu par krat slovo sitic, je vobec na tejto motorke sitic? myslel som ze tieto veci sa tu deju automaticky.
Ano motorka ma sytic.Bez neho by jsi studenej motor trapil hodne dlouho :) jinak sytic je automaticky.Ona ti vyskoci na nejake otacky a cim je motorka vice ohrata tim otacky klesaji,az vypne uplne a motorka ti bezi na klasicky volnobeh.Sytic by si mela motorka zjistovat sama.
1 reakcí na tento příspěvek CBR 600 f4i volnobezne otacky
STUDENÁ CBR
1 reakcí na tento příspěvek CBR 600 f4i volnobezne otacky
Ak je motor studeny, nastartuje hned (tak ako na videjku od CeBRusaka). Chod je hladky a pekny v celom rozsahu otacok. Ale ak je horuca, tak nenastartuje pokial trosku nepridam. Za horuca sa medzi 1.3 az 3tis otackami ako keby dusila, cuka a otacky stupaju pomaly a nema tah. Nad 3tisic vsetko ok. Pri studenom motore, ked to este bezi na sitic je vsetko fajn aj pod 3tis.
Tak ma napadlo ci by to nemohol byt vadny senzor natocenia klapiek, ze napriklad pocas prvych 10% pootocenia klapiek, dava senzor zly signal. Pri studenom starte system mierne pootoci klapky (sitic) a preto sa mi zavada so zlym senzorom neprejavi za studena. Moj laicky nazor, ale v servise to urcite vypatraju presne.
jinak tvoje hypotéza je mylná,sytič neznamená že se víc natočí klapky,ale jede to na bohatší palivovou mapu,není tam žádnej servomotor který by byl schopen tohle obstarat
co se týče klapek,tak štelováním dorazu určuješ volnoběh za tepla...
Podstatně jednoduší to mají majitelé motorů se vstřikováním. Tam prakticky není potřeba žádných zásahů, jen si na jaře před startem vzpomenout na páčku sytiče, pokud je jím motorka vybavena. Páčka sytiče na starších modelech slouží k otevření škrtících klapek cca o 2%. U novějších motorů je to řízeno servomotorkem přes sekundární klapky nebo pomocí obtokových ventilů. Ve skutečnosti tak tedy nejde o sytič v pravém slova smyslu, ale o přidání vzduchu při zaklapnutém plynu. Opomenutí páčku po zahřátí zavřít způsobí jen vyšší volnoběh, ale na tvorbu směsi a tím spotřebu nemá vliv.
takže tvoje hypotéza s vadným signálem TPS,je v tomhle případě chybná,klapky jsou i za studena na dorazu kterej ovládáš tím plastovym čudlem dole u hadic...
do stříkačky je vedená voda,takže mam pocit že sytič ovládá nejspíš nějakej bimetal,nebo čidlo,nestudoval jsem to do hloubky,ani mě to nezajímalo...
V kazdom pripade to tu napisem, ked budem mat potvrdene co to naozaj je.
...pre vysvetlenie ze ako som k tomu TPS dosiel:
Ak by TPS daval zly signal v prvych 5% percentach, tak za studena to nezistis lebo bezis na sytic a tych prvych 5% percent nevyuzivas, pretoze ak bezi sytic tak su otacky cca 2.5tis pri zatvorenom plyne. Ak by som chcel za horuca mat 2.5tis tak musim pootocit plyn viac nez spomynanych 5% percent.
Mozno je to cele blbost, ale neda mi nad tym neuvazovat a hladam na nete spravne vystupne hodnoty aby som to TPS premeral.
Naposledy editováno 28.03.2010 20:08:10
Tak ještě jednou díky a všem přeju v nové sezoně hodně štastnejch kilometrů a spokojené navraty domů...
1 reakcí na tento příspěvek CBR 600 f4i volnobezne otacky
Spatny regulator tlaku paliva.
Poskodena membrana v regulatore netesnila a benzin sa dostaval cez podtlakovu hadicu do 3 a 2 valca a tie sa uchlastavali.
Podtlakove hadice zo sania 2. a 3. valca su prepojene s regulatorom a pri ubrani plynu (zatvoreni klapiek) sa vytvori podtlak ktory otvori ventil, znizi sa tlak benzinu na vstrekovace a tie prestanu davat palivo, takze pri brzdeni motorom to nezerie benzin. No mne ten system bol viac na skodu nez na uzitok az dokial som nezohnal druhy regulator
Teraz fici ako hodinky.
Tymto chcem podakovat Los Fazerosovi za rychly a ferovy pristup.
spíš je lepší říct co potřebuješ,já to vokouknu,neživim se tím,a trochu už mě to v garáži překáží,tak je to
1 reakcí na tento příspěvek CBR 600 f4i volnobezne otacky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dílenská příručka CBR600F 2007 Honda CBR 600F | Horis9725 | 5 | 17.9.2024 v 12:30 Krautkopf |
Map senzor Honda CBR 600F | Alessandro600 | 0 | 8.9.2024 v 00:55 Alessandro600 |
Žárovky CBR 600 f pc 25 Honda CBR 600F | seetron | 2 | 1.9.2024 v 19:56 ja1 |
odpružené padací protektory [1, 2] Honda CBR 600F | pepe363 | 32 | 20.8.2024 v 20:16 kratkej01 |
bezstarostnost [1, 2, 3, 4] Honda CBR 600F, Husqvarna Svartpilen 701 | ILA | 92 | 12.8.2024 v 04:21 MedWed |