helmou s čelním plexy.
Bozo>Když řekneš proč si to myslíš, tak možná tvůj názor bude mít trošku větší váhu a doplnění o info který ostatní helmy si jezdil by taky neškodilo.
Hezká Afrika
taky by me zajimalo. kdysi jsem toura chtel, ale zjistil jsem par neprijemnych veci a nekoupil...
Taky jsem nejdřív chtěl endurovou, nějak mi ale neseděly a tak jsem nakonec vzal turistickou, podle následujících priorit :
1. Helma musí perfektně sedět.
2. Co možná nejlepší zorník - jsou řezané z rovného plexi a následně ohýbané - např. Arai, nebo vstřikované do formy. Řezané z rovného plexi mají lepší optické vlastnosti - nezkreslují a, pokud je plexi čisté, tak o něm ani nevíš.
Turistické integrálky mají taky o něco málo větší průzor než sportovní a tím pádem máš i větší zorné pole.
U čirého zorníku jsem se zpočátku bál, jak to bude s jízdou proti slunci - helma mi sedí tak těsně, že jsem bez šance nacpat tam ještě sluneční brýle. Vůbec to ale není až taková tragédie, prostě trochu skloníš hlavu a je to... a nebo ráno jedeš na západ a odpoledne na východ
3. Vyjímatelná pratelná vložka - tu bohužel nemám a tak jezdím v kukle.
Něco málo jsem najel i s vyklápěcí s integrovanou sluneční clonou, což není špatná věc, mně osobně se ale zdála těžká, moc mi neseděla, a byla taková nějaká "rozhrkaná," nechci to ale zevšeobecňovat na všechny, zkusil jsem jen jednu.
Z integrálky mám nejlepší pocit, co se bezpečnosti konstrukce týče a její následné schopnosti plnit svoji funkci v okamžiku, kdy přijde na lámání chleba.
Jinak chlapi, kteří hodně jezdí na endurech, mi taky doporučovali Uvexky, co se prodávají u BMW.
Naposledy editováno 12.02.2010 14:06:47
1 reakcí na tento příspěvek Cestovni enduro
1 reakcí na tento příspěvek Cestovni enduro
Ty jsi kolíček Mám jí doma. Origo fašounskou,jednou jsem si jí vzal na kejvačku. Jel jsem v ní tak 20 km a málem mi upadla hlava
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro
Hiffson>Kousek> tak to čumim
Fešandy, viď? Ale u nás sem je nenašel, pouze v auslandu a cena přes 300 éček.
Ale budou to asik alternativy k Vorticem, tak že nespíš špička na trhu. K
Naposledy editováno 13.02.2010 10:39:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro
Naposledy editováno 13.02.2010 10:40:08
Není bezpodmídmínečně nutné abys reagoval.
Boty kup MX,pokud budeš lítat v terénu sešitou podrážku a "kovanou" špičku.Jinak Ti voda, tráva a hlína ti načne podrážku a rozjedou se ti do měsíce.Vlastní zkušenost nehledě na bezpečnostní prvky boty.
Zvěrem :terén sólo a touring sólo a máš vystaráno,ale to něco stojí.Kompromisy nejsou dobré a stojí peníze.Toš tak moje zkušenost.
Nakonec jsem se ujistil že na cestování jedině integrálku !!
Po testování všech možných vyklápěček mi sedla jenom jedna NOLAN N-102 a AIROH S55
Nolan byl v té době mimo mé finanční možnosti (9500Kč)
Airoh jsem po zkušební jízdě zavrhl (hrozně hlučná a zámek je sz plastu )
Nakonec jsem po čase tady v inzerátech našel jetou zánovní za poloviční cenu
Teď po cca 15 tis km mohu jen říci že je to fakt super helma a za ty peníze opravdu stála !!!!!!!! Jediné co se mi nezdálo bylo tmavé plexi z venku (nový model N-103 už má vevnitř) NAKONEC JE TO SUPER !!!!!! Výhoda je že když nazbíráš havěť tak odklopíš tmavé plexi a jede se dál Nyní vím že za ty peníze stojí !!!!!!!!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Cestovni enduro
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro
Obě plexi jsem si koupil už na minulou sezonu nove (celkem 1000kč)
Jediné co se poškrábalo bylo hlavní čiré plexi zevnitř od pinloku (antimlžící plexi)-dostal se tam prach a písek (S helmou jezdím dost v terénu -prach písek bahno ) Od té doby jezdím bez něj i tak se helma téměř nemlží !!! Jinak jsem měnil plexi po pádu přilby z motky (plexi mají fakt dobrou úpravu proti poškrábání (pouze z venku)
A i když jsem měl to tmavý plexi fakt sedřený tak se skrz něj koukalo normálně
Super na helmě je že se dá vnitřek vyndat a hodit do pračky
Taky jsem si udělal kompletní rozborku a vyčistil a promazal výklopný mechanizmus včetně zámků (jezdil jsem celý den v pískovně
Až budu měnit tak jedině za Nolan -tady opravdu platí že za kvalitu se platí
(Taky mi přišlo cca 10 tis za helmu moc ale než jsem se dopracoval k Nolanu tak jsem vystřídal Airoh Caberg COX celkem za stejnou částku
Co do hlučnosti je na vyklapěčku docela tichá
Jezdil jsem v integrálce a tam mi naopak vadilo že byla hrozně tichá
Naposledy editováno 14.02.2010 16:45:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro
Bozo>Když řekneš proč si to myslíš, tak možná tvůj názor bude mít trošku větší váhu a doplnění o info který ostatní helmy si jezdil by taky neškodilo.
Hezká Afrika
LAZER MX5
Airoh Tiger
Caberg Justissimo
LAZER MX6
ARAI Tour X-3
Vybírám helmu podle toho, jak mi sedí na hlavě. Takže při výběru vyzkouším téměř všechny značky daného segmentu a ceny. To jak sedí a její vybavení je pro mě nejdůležitější.
LAZER řešit nemusím, jednou jsem vybral na MX5 a seděl dokonale pro jízdu kolem komína a nějaké ty terénní výlety. Nástupce na výměnu byl pak jasný - MX6.
Airoh Tiger jsem si kdysi pořídil, když se začal vyrábět. Chtěl jsem něco na to dálkoplazectví. Nic horšího jsem na kebuli neměĺ = již nikdy více.
(nestabilní helma ve vyšších rychlostech, hlučná, plexi se odřelo během jedné cesty do Rumunska, plexi se nedalo dovřít a odskakovalo, plexi nedrželo v horní poloze a padalo, v dešti protékala voda mezi plexi a helmou, po 6 měsících vymačkaná jako LAZER po několika letech).
Další varianta na dálkoplazectví Caberg Justissimo s clonkou = celkem to šlo, ale po delší jízdě mě bolelo za krkem... Nevím proč, a tak jsem ji vyměnil (krk vyměnit nemohu, že)
Poslední volba ARAI Tour X-3 = oproti Tigeru helma z jiného světa. Pohodlná, dokonale větraná, plexi dělá co má, stabilní...
Nakonec chci upozornit, že to jsou mé poznatky na mé hlavě. A mám dokázáno, že ne každému bude jedna značka helem sedět stejně jako mě...
Proto by si lidi měli ty helmy sami zkoušet a ne se ptát která je nej...
Hogw (či jak se to píše)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro
Jinak do teď jsem jezdil COX TRIP, je to vlastně CABERG Rhyno. Docela spokojenost. Po 7000km bez problému. Jen mi vadilo otevírání vnitřního plexi nahoře, což bylo na dálnici ve 140km/h téměř nemožné. Co se hlučnosti týče...ani tichá ani hlučná. Přijatelná...aspon pro mě.