Napadá vás, jak jednoduše vyrobit spínač, abych to mohl ovládat?
Nemusí bejt na řidítkách, stačí mi jen poradit zda můžu na kabel k hlavnímu světlu dát nějakej čudl nebo zda by to mohlo něčemu vadit..
Dík moc za nápady a rady...
PS: V týhle funkci nevidim přínos, jak otočím spínačku musím hned startovat :-// Dřív jsem si kontroloval budíky, světla, brzdy a teď musim furt myslet na to, že mi to svítí a žere baterku
2 reakcí na tento příspěvek Automatické zapínání světel - H6
2 reakcí na tento příspěvek Automatické zapínání světel - H6
Pripada mi, ze z nas delaji naprosty debili, jak kdyby si ty svetla nekdo neumel zapnout. Na volnobeh to baterku zdime uplne zbytecne
Naposledy editováno 13.03.2010 23:56:05
teplak>sak pred svetlo zapoj normalne 2polohovy vypinac a mas to...
no vo to mi jde, já jsem hovno elektrikář, takže netušim, jestli tim něco neposeru.. když přešmiknu drát ke světlu a dám tam spínač...
A dráty ke světlu vedou fakt jen dva? Abych nebyl překvapenej..
A ještě druhej dotaz - jak seřídím výšku světla? Já našel na boku lampy jen šroub, kterej to staví doleva - doprava, ale nahoru - dolu nevim...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
Naposledy editováno 14.03.2010 01:12:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
V nějaký diskuzi jsme to tu už řešili a příspěvěk toho kluka s CBF 500 si pamatuju, jestli nevěří je mi to fakt u zadnice .
Na volnoběh ti většinou nestihá dobíjet altík baterku, když ti do toho ještě praží světlo. Chce to točky, nebo snad ne?
1 reakcí na tento příspěvek Automatické zapínání světel - H6
dakarista>To vis HOnda ... ikdyz ja se spis setkal s tim, ze se rosviti samy az kdyz nastartujes, tak tomu rikam automatika a ne jen kdyz zapnu zapalovani a hned svitim
Jenze to je prve technologicky slozitejsi = drazsi... jednodussi je proste zapne klic zapne svetla - sice je to naho... ale myslej si co pro tebe neudelali ...
Stelovani svetla je tim ze povolis zboku ty dva velke srouby (tusim 10imbus ?) ten mrnavej bocni je na stelovani boly doleva doprava
2 reakcí na tento příspěvek Automatické zapínání světel - H6
Popis funkce zařízení:
Po zapnutí klíčku měří A/D převodník procesoru 12F675 napětí.Až naměří 13,5V sepne relé.Světla se vypnou až vypnutím klíčku.
U motorky by s tím byl možná problém,protože některá nebude stíhat dobíjet.Napadá mě ještě zjišťovat,jestli je motka v pohybu (případně zjišťovat jestli je zařazena rychlost).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
Jo a pro rydlase:stačí ti rozpínat "drát" pro tlumémé pokud to nereaguje(nerozsvicuje)dálkáče pokud necháš přeplý spínač(dálkové-tlumené).Budou Ti ale porád svítit koncové(není na závadu)jinak bys musel víc hledat a ovládat si relé které spíná všechny světla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
_mort>čoud> hezke ale u motky jakoze zastavis zhasnou, vyradis zhasnou - to asi ne to bych spis dal na ty otacky
Kdyby to fungovalo jak píšeš,jakej by to mělo smysl ? (žádnej)
Funguje to tak ,že světla vypnou až vypnutím klíčku.
Zrovna mě napadlo jedno jednoduchý řešení na motorku.Stačilo by na to nějaký 12V relé,thyristor a kolem pár součástek.Fungovalo by to tak,že podmínkou pro zapnutí světel by byl zapnutej klíček ,tlak oleje, zařazená rychlost.V reálu by to fungovalo tak,že člověk vytáhne motorku z garáže,zapne klíček,nastartuje (nic se neděje).Světla zapnou až po zařazení rychlosti.Světla by vyply až vypnutím klíčku (bez ohledu na to,jestli motor chcípl,nebo člověk vyřadil).
Způsobů řešení je celá řada.Je to jen na každým pro co se rozhodne.
Boda>čoud>Podle mě stačí když už spínání po nějakém čase,tak sem si to udělal aspon na autě po tom co nastartuju a mám tam jednu "555"+ kotel relé,ale to si vyžádala elektroinstalace(víc okruhů které je nutné sepnout) .Jináč "soudruzi Japonci"to na mojí GS vyřešily přepínačem se třema polohama,kdy pokud ho přepneš a otočíš klíčkem(nestartuješ)se světla rozsvítí,pokud nechceš,tak je vypneš tím přepínačem .Jo a na to snímání napětí by Ti stačil komparátor,ale procesor je procesor,že
Jo a pro rydlase:stačí ti rozpínat "drát" pro tlumémé pokud to nereaguje(nerozsvicuje)dálkáče pokud necháš přeplý spínač(dálkové-tlumené).Budou Ti ale porád svítit koncové(není na závadu)jinak bys musel víc hledat a ovládat si relé které spíná všechny světla.
Jasně že se to dá řešit bez MCU.Mě to vyhovuje,protože případný změny stačí řešit přepsáním programu pro ten PIC.
teplak>sak pred svetlo zapoj normalne 2polohovy vypinac a mas to...
udělal bych nějaky mezikonektor, at nevrtaš do origo eletriky-jak do toho jednou zasahneš, uděla se v tom neuvěřitelny bordel...konektory-i ty plastove domečky bys měl koupit u ignitechu za par korun, dratky v nějakem elektru- a nějaky dobry vypinač
čoud>Kdyby to fungovalo jak píšeš,jakej by to mělo smysl ? (žádnej)
Funguje to tak ,že světla vypnou až vypnutím klíčku.
Zrovna mě napadlo jedno jednoduchý řešení na motorku.Stačilo by na to nějaký 12V relé,thyristor a kolem pár součástek.Fungovalo by to tak,že podmínkou pro zapnutí světel by byl zapnutej klíček ,tlak oleje, zařazená rychlost.V reálu by to fungovalo tak,že člověk vytáhne motorku z garáže,zapne klíček,nastartuje (nic se neděje).Světla zapnou až po zařazení rychlosti.Světla by vyply až vypnutím klíčku (bez ohledu na to,jestli motor chcípl,nebo člověk vyřadil).
Způsobů řešení je celá řada.Je to jen na každým pro co se rozhodne.
sem asi predtim spatne pochopil no ja to myslel ze je blbost aby to bylo zavisle: zarazeno = rozsviceno / neutral = zhasnuto
no tak jak rikas by to bylo myslim super - proste rele ktere by to trvale seplo ve chvily kdy zaradis (zhasne kontrolka neutru) a rozepne se (zhasnou svetla) ve chvily kdy vypnes klicek
2 reakcí na tento příspěvek Automatické zapínání světel - H6
Snad mě neukamenujete za muj nazor jsem novej tak pardon
Naposledy editováno 14.03.2010 11:53:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
Naposledy editováno 14.03.2010 12:08:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
jen si potom bez nastartování nikde neposvítíš
ps: a hlavně když ti někde při jízdě vysadí mazání, tak na to hned přijdeš bo neuvidíš
Pokud je na baterce pod 12,3 tak je spatná standartní nabita baterka by mela mít 13-13,2 V já mam rok starou baterku a ma 12,8 Mám ted rozebrane moto ale klidne na jare to znova promerim a ukazu pri volnobehu tam bylo 14 voltu na baterce = altik dobiji baterku pri rozsvicenym svetle.
Naposledy editováno 14.03.2010 12:33:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automatické zapínání světel - H6
Vladis99>Proc vymyslite nesmysl ( prerusit drat ke svetlu) namisto toho abyste odstranili pricinu ? Na volnoběh se Vám musí stíhat dobíjet baterka. Je to jednoduché. Změřte si napětí na baterce když není nastartovaná a potom co je nastartovana. V klidu bude něco přes 12,5 V když je nastartovana tak to bdue něco kolem 13-14 voltu. Pokud to takhle máte tak se Vám baterka dobíjí. To že Vám potom znova nenastartuje není rozsvícenými světly, ale blbou baterkou která už nemá kapacitu nebo špatným doíjením. Nevymýšlejte nesmysly s vypínáním světel stříháním drátků apod. Jděte po příčině - špatná baterka nebo špatné dobíjení.
Snad mě neukamenujete za muj nazor jsem novej tak pardon
Ano, je to baterkou, celou noc se dobijela a rano ani neskytla :-/
Takze zitra kupuju novou, ale ty svetla me budou srat dal i kdyby baterku nezdimaly..
Proste na pravy rukojeti, jak mel dycky hornet tripolohovej posuvnej vypinac na svetla je ted jen zaslepka a svetla se rozsveci jakmile otocim klickem - i kdyz nemam nastartovano. Pri startovani nezhasnou - coz je taky vymysleny nejakym inzenyrem - takze blikaj...
Samozrejme nejradsi bych si tam dal origo spinac ze starsiho typu, kterej to ma...
Ale na to jsem fakt asi linej, to cely rozebrat a nejak pozapojovat
Bez vypínače je to udělaný podle logiky
- motorka musí svítit povinně i přes den, tak proč by se měla dát světla vypnout při zapnutym zapalovani? Přece by někdo neměl zapnuty zapalovani, když nechce nikam jet, ne.
Proč tam není relé pro rozsvícení světel až po nastartování? Podle mě je těžký a když stáhnou deset deka váhy titanovýma šroubama, tak je tam nepřihoděj relátkem
Občas vídám lidi co jedou na motce s vypnutýma světlama jsou neviditelný, takže bych tam radši žádnej vypínač necpal. Náhodou na něj zapomeneš ......
Na ta svetla je tam beztak nejake rele (byva tam uz kvuli zhasnuti svetel pri startovani), takze proc davat vypinac na silove vodice, kdyz jde prerusit privod civky s mozna padesati miliky :)
Edit: aha, mno ale na tech motorkach, co jsem se jim zatim vrtal v elektroinstalaci bylo
Naposledy editováno 14.03.2010 19:46:53
A nebo je moznost ta, ze by se po otoceni klickem rozsvitila LED parkovacka a varovalo to na nutnost zapnout hlavni svetlo, pokud by si ho nezapnul a zaradil (zhasnul by neutral). Ta LED svetelka by toho hodne vyresila ...
PS: Sorry za otevreni noveho tematu, ale ... Brusel chce automatiku ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak otevřít sedlo u horneta Honda CB 600F Hornet | ShihTzu | 5 | Včera v 12:44 FILODENDRON |
seřízení světlometu Honda CB 600F Hornet | pidivr20 | 6 | 20.10.2024 v 15:15 amirinda |
vůle v uchycení třmenů předních brz... Honda CB 600F Hornet | jacobhornet | 5 | 17.10.2024 v 16:17 granylator |
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |