Spousta mladých začátečníků nechce začímat na ničem slabším než 600 ccm supersport, ideálně nějaký 1000 ccm.
Já myslím, že to není dobře (chceme-li optimálně) zvolená mašina. Můj názor je ten, že na motorkaření je jedna z nejkrásnějších věcí právě zvládnutí své třídy motocyklů.
Mě osobně třeba mnohem více bavilo dovádět na maloobjemu, ždímat jeho možnostia tu motorku využít naplno, než jezdit se strachem na těžké silné potvoře. Přechod z malorážky na větší je potom opravdu o rozšíření možností a opět další slast ve zvládání takového přiměřeného stroje - třeba do 500 ccm. Kdo zvládne možnosti pětistovky, myslím, že třída 600 - 800 ccm má hodně co nabídnout a od 800 výše by to mělo být opravdu vyhrazeno pro vyježděné borce (nebo okruh).
Myslím, že nikdo nemá z litrového sportu požitek, když se na něm 3 nebo 4 roky trápí, než na něm umí trochu jezdit (pokud tedy někde nehodí do té doby lišku). Za ty 3 roky si mohl užívat na nějaké 250 /500 ccm a mít z toho mnohem více radosti.
A jen tak pro ty, co si myslí, že 500 ccm nejede - tak z 0 na 100 km/h to má za 5 vteřin.
1 reakcí na tento příspěvek Co je nejkrásnější na vybírání mašiny
vždy se mi líp ovládala slabší motorka (175 když kámoši měli 350, b6 když měli minimálně sportovní šestky, h9 je taky většinou nejslabší ve skupině), kterou jsem dokázal poslat na hranice možností, než silnější motorka, kterou jsem nedokázal - kromě "na rovině plnej" - zajet ani z poloviny tak dobře.
690 je výjimka, ale chtěl jsem něco na výlety i do lesa
Naposledy editováno 09.03.2010 22:55:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny
na ERce to byla radost dostavat ji na hranici jejich moznosti, ale casem se to omrzelo.. proto jsem poridil sestku, a myslim ze jen tak ji na hranici moznosti nedostanu.. i kdyz po tom vlastne ani netouzim (leda na okruhu), nechci se zabit
casem chci sedumpade (nebo 900RR blejda rv98-99) a pak asi i litra, ale ne kvuli litani 250+.. ani na sestce nejezdim vyrazne rychleji nez na pullitru.. chci litra kvuli zatahu odspodu oproti sestce.. a pak bych rad skoncil u Kawy Versys nebo podobneho stroje (dost se mi libi i nova celokapotovana XJ6) a k tomu do garaze 250 motarda na vyblbnuti
1 reakcí na tento příspěvek Co je nejkrásnější na vybírání mašiny
Je mi 38 na začínal jsem na fechtlu po tatovi, pak Simál, pak dlooooho nic, a najednou byly možnosti a co vybrat. Nechtě jsem nic co bych za chvíli měnil a stejně mi SV 650 stačilo jen nějaké 2 sezony,i když jsem měl zpočátku obrovský respekt. Teď Buell 1200ccm a řemýšlím kdy a na čem dál.
Začínání na větších kubaturách je možná dáno věkem, kdybych začal na nějaké prcce 125 tak by mi možná další kubatury daly víc.
Myslím ale že nikdo nechce dlouho čekat a v dnešní době neomezených možností (omezených pouze věkem a stavem konta) si každý raději pořídí hned to maximum které v dané chvíli
může.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny
Vlk> TREFNÉ TÉMA, MYSLÍM ŽE JE TO O MOŽNOSTECH TÉ KTERÉ GENERACE
Je mi 38 na začínal jsem na fechtlu po tatovi, pak Simál, pak dlooooho nic, a najednou byly možnosti a co vybrat. Nechtě jsem nic co bych za chvíli měnil a stejně mi SV 650 stačilo jen nějaké 2 sezony,i když jsem měl zpočátku obrovský respekt. Teď Buell 1200ccm a řemýšlím kdy a na čem dál.
Začínání na větších kubaturách je možná dáno věkem, kdybych začal na nějaké prcce 125 tak by mi možná další kubatury daly víc.
Myslím ale že nikdo nechce dlouho čekat a v dnešní době neomezených možností (omezených pouze věkem a stavem konta) si každý raději pořídí hned to maximum které v dané chvíli
může.
kolikrat je lepsi poridit neco mensiho na rok nebo na dva.. clovek se vyjezdi, ma z roho radost jak se na tom zlepsuje a jak z toho ma cim dal lepsi pocit... pak prestoupi na vyssi, a je to zase dokola, zase ma radost z toho jak citi ze se do toho dostava, zacina motorka poslouchat jeho, a ne on motorku a tak dal.... podle mne je lepsi si tyhle krasne pocity projit vicekrat pri postupnym prestupovani od prditka az po vysneny bajk.. nez si rovnou koupit neco velkeho vysneneho, jezdit na tom jak priposrany, a vsechno to co jsem psal si projit jen jednou
Kentoya kdyz prestala jet v olomouci asi 250km jen od baraku tak pak jela domu autem.
[img]
tak jsem si pořídil h9 - lepší podvozek i silnější motor - a je to bez krve
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je nejkrásnější na vybírání mašiny
Tak snsd se mi třeba někdy , někde poštěstí.
Vlk>Cosmogagy> možná bych i přivítal možnost poznat nějakou dvácu, protože jse doposud neměl přípežitost a snad mi i unikly krásy této kubatury.
Tak snsd se mi třeba někdy , někde poštěstí.
mne dobra dvaca bavi i dnes moc rad se projedu na CBRkach a YZFkach co maji (ted uz spis meli, ale nekteri porad maji) kamaradi... a dost mne to bavi, na zatackovite trase (na rovine je to hruza ) se na tom silene vyradim a je to vazne super clovek si k te motorce dovoli spoustu, protoze vi ze ho vykon neshodi, furt to toci az do omezovace, a je to v tech zatackach tak krasne lehounky a obratny.. no proste super
edit: ale jako jedinou motorku bych ted uz dvacku nechtel jako druhou masinu na vyblbnuti ale klidne, a nejlip motarda.. myslim ze bych na ni vyjizdel dost casto
Naposledy editováno 09.03.2010 23:50:27
1 reakcí na tento příspěvek Co je nejkrásnější na vybírání mašiny
Naposledy editováno 09.03.2010 23:59:14
Naposledy editováno 10.03.2010 00:05:05
matrixbiker>Může mi někdo vysvětlit proč furt doporučujete ty 500 ? Když to nebrzdí, nezatáčí a požitek z jízdy je mizernej. 500 jsou rozpočtovky a o vhodnosti by se dalo polemizovat. A co kyž mám rád sporty ? To mám jezdit na nějaké hrůze co se mi ani nelíbí ?
ja mel predni brzdu z XJ600, tak to vcelku brzdilo.. ze to nezataci - nerekl bych, reaguje to rychleji nez sestka cebro - akorat ma ten podvozek svoje limity daleko driv... ja na tom odiral stupacky bez problemu... a pozitek z jizdy - vyborny, ale do urcite doby, pak to zacne nudit = cas na vymenu stroje
pokud ma clovek rad sporty - je tu moznost Ninji 250 nebo Kawy GPZ500, napriklad, i kdyz to nejsou uplne radikalni sporty, ale kapoty to ma ...
samozrejme to neni dogma.. pokud je clovek vyjezdeny ze 125 - ale myslim ze ji ma fakt v ruce, ne ze najel 4tkm a mysli si ze je mistr jezdec - tak by mel zvladnout bez vaznejsich problemu i sestku...
jak tu bylo nekde psano . lyzak zacatecnik taky nepojede rovnou na cernou sjezdovku, a tak dal.. myslim ze je to vcelku dobre prirovnani
Naposledy editováno 10.03.2010 08:06:26
ti starší si budou pamatovat jaká to byla na fichtlu prdel , na benzím mi dal táta, nebo jsem vrátil flašky od piva, neměl jsem starosti .. co mi platný že dneska mám všechno, občas bych se nejraději vrátil na Simsona a bez starostí bzučel po vesnici , první drsňácká cigareta, první pusa, první opravování rozbité motorky .. kurva asi se rozbrečím, jsem starej a opotřebovanej
nikam není třeba spěchat, motorka je o svobodě, po nehodě na vozejku si té svobody moc neužijete ..