Téma: Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
 
10.2.2010 v 19:21
Zdravím,
poraďte jaký motor v této kubatuře na stavbu formule SAE (pohár mezi technickými školami). Nejedná se o klasickou formuli,která by lítala 250..ale řekněme o přerostlou motokáru, u který je kladen důraz na akceleraci a hbitost. Můj favorit je řadový dvouvál,ale třeba se tady vyskytne něco zajímavějšího;)Tak jen do toho..všechny návrhy beru:)

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:24 | Nahoru | #61
no a kolik je vlastně povolený výkon??píšou cca 58kw-tak kolik vlastně??klidně i 60,65kw?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:25 | Nahoru | #62
Dolph-cz> však já každý názor beru.. proto jsem se zeptal ale máme krapet odlišný názory.. já jsem byl vždy zastánce V-twinů,takže se možná neobjektivně kloním k nim

a těch 200 kilo není nereálných..myslím, že ta Wisconsinská má 300 kilo i s náplněma a jezdcem..

Naposledy editováno 10.02.2010 21:26:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:26 | Nahoru | #63

Dolph-cz>no a kolik je vlastně povolený výkon??píšou cca 58kw-tak kolik vlastně??klidně i 60,65kw?



Výkon jako takovej omezenej neni. Ale motor je omezenej v sání na průměr 20mm. (což je hodně malá dírka!) A je to právě o tom, ten motor naladit, aby fungoval i s takhle seškrcenym sánim...

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:28 | Nahoru | #64
_martin_> přesně tak

právě v tom si myslím,že bude kámen úrazu..čtyřválec se s tím popere líp jak jednobuch..

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:28 | Nahoru | #65
mates86> 2válec beru,ten je takový střed a dá se slušně ladit( HW i SW ) ale jednobuch bych tam fakt nedával..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:30 | Nahoru | #66
_martin_>
2Omm na válec/karburátor,nebo celkový průměr??

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:32 | Nahoru | #67
20 mm ? :D vdit to jsem mel na motorce kdyz jsem ji koupil a to ani pomalu nesla nastartovat jak to tim bylo udusene :D
To neni mozny aby to jelo prece :)

Naposledy editováno 10.02.2010 21:32:44

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:33 | Nahoru | #68
No právě... a to je právě důvod proč se většina nakonec stejně vrátí k 600 čtyřválu, na ten v podstatě "nemusíš šáhnout" a jakžtakž jede. Zato naladit třeba jednobuch a ještě tam cpát přeplňování, to už je opravdu jiná liga.

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:34 | Nahoru | #69

_martin_>No právě... a to je právě důvod proč se většina nakonec stejně vrátí k 600 čtyřválu, na ten v podstatě "nemusíš šáhnout" a jakžtakž jede. Zato naladit třeba jednobuch a ještě tam cpát přeplňování, to už je opravdu jiná liga.


Sakra vdit s 2cm dirou do sani by nejel ani fekal to neni mozny ze to nakrmi 4valec.

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:36 | Nahoru | #70

Dolph-cz>_martin_>
2Omm na válec/karburátor,nebo celkový průměr??



celkový průměr!

to je právě ten pech...

musí se na to vyrobit spešl sání, který má hned na vstupu jednu (!) škrtící klapku, kde se právě při přejímce kontroluje ten průměr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:37 | Nahoru | #71
Dolph-cz> bohužel celkový ale i tak jak psal Martin se nám na simulacích podařilo dostat z R6 70kW..

a to byla pouze základní..nic jinýho upravenýho krom sání nebylo..

Naposledy editováno 10.02.2010 21:38:05

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:40 | Nahoru | #72

mates86>Dolph-cz> bohužel celkový ale i tak jak psal Martin se nám na simulacích podařilo dostat z R6 70kW..

a to byla pouze základní..nic jinýho upravenýho krom sání nebylo..


Tak na takove hodnoty by jsi mel problem se dostat i s otevrenym jednovalcem, tam je moznost leda to preplnovani, ale to ostatne muzes uzit i u 4v a zase budes na jinejch hodnotach.

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:42 | Nahoru | #73
jednobuch s 20mm nená šanci!
pokud není výkon omezen -a teď se nechci stále opakovat-4vál,šestikilo a kompresor-ten to protlačí i přes takhle malou dírku,pohrát si s naladěním a dostat se alespoň na sériový výkon cca 80-90kw by neměl být problém,zvolit správný převod a nějaká usmolená WR 450 bude jen čuchat smrad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 21:54 | Nahoru | #74

Dolph-cz>jednobuch s 20mm nená šanci!
pokud není výkon omezen -a teď se nechci stále opakovat-4vál,šestikilo a kompresor-ten to protlačí i přes takhle malou dírku,pohrát si s naladěním a dostat se alespoň na sériový výkon cca 80-90kw by neměl být problém,zvolit správný převod a nějaká usmolená WR 450 bude jen čuchat smrad.



No nevim....KTM 525 SX + přeplňování .....Já bych řekl, že by to mohlo hodně dobře akcelerovat....Už samotná 525 je zabiják..

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 22:03 | Nahoru | #75
noend> zabiják jo,ale na 2 kolech,vážící 100kg a v lese.výkon výrobce nepíše,ale v praxi to bude max 45kw a o moc více z toho nedostaneš(pokud nemáš zázemí týmu F1)sériová cesta má jednou tolik a dostaneš z ní ještě o dost víc za pomocí dostupných tuningových dílů....

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 22:19 | Nahoru | #76
a co takhle podporit ceskou tvorbu a dat tam motor VM-motors 610 . Je to ten z te nove pragovky.

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 22:24 | Nahoru | #77
JJ, VM se zdá bejt dost dobrý Mít tak pohromadě víc peněz, tak si ho snad i sám koupím

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 22:58 | Nahoru | #78
No hlavne se jedna o novinku a maloserioveho vyrobce, takze by s nima byla pravdepodobne mozna dobra spoluprace na upravach toho motoru. Precejenom kdo zna svuj motor lip nez ten kdo jej sestavil ze. Navic v pripade uskutecneni tohotot projektu by to pro jejich motor mohla byt dobra reklama. Myslim ze by se z tohoto dalo hodne vytezit.

Další možností jak to nabudit k lepším výkonům by byla rekuperace :)

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 23:28 | Nahoru | #79
VM už jsme kontaktovali a jednáme s nima..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

10.2.2010 v 23:29 | Nahoru | #80
[quote]Joraell>No hlavne se jedna o novinku a maloserioveho vyrobce, takze by s nima byla pravdepodobne mozna dobra spoluprace na upravach toho motoru. Precejenom kdo zna svuj motor lip nez ten kdo jej sestavil ze. Navic v pripade uskutecneni tohotot projektu by to pro jejich motor mohla byt dobra reklama. Myslim ze by se z tohoto dalo hodne vytezit.

Americké sen

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 00:00 | Nahoru | #81
20mm na celek? dyt i jenom 125 2T mají min. průměr sání 28mm jediná možnost je asi to přeplnování abys takovou dírkou nacpal co nejvíc směsi...napadá mě jedno-dvou válec s kompresorem, nebo 4-válec s turbem...a řádný zpřevodování...

Naposledy editováno 11.02.2010 00:00:53

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 00:26 | Nahoru | #82

Davv>20mm na celek? dyt i jenom 125 2T mají min. průměr sání 28mm jediná možnost je asi to přeplnování abys takovou dírkou nacpal co nejvíc směsi...napadá mě jedno-dvou válec s kompresorem, nebo 4-válec s turbem...a řádný zpřevodování...



napadá mě jedno-dvou zpřevodování, nebo 4 s kompresorem - a řádný válec s turbem...
Fantazii se opravdu meze nekladou a vymyslet se dá opravdu cokoli - vymyslet jo

1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 01:16 | Nahoru | #83
Sem teda hodně laik, ale co nějakej boxer (2V ideální rozložení hmotnosti, dobrý výkon ale nevím, jestli se v tomdle oběmu dělá)?

A k přeplňování... Brali jste v úvahu možnost přeplňovní jak kompresorem, tak turbem?

EDIT: Popř vzít nějaký boxer třeba litr a vložkou mu snížit obsah na těch 600cc ?

Naposledy editováno 11.02.2010 01:18:11

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 03:21 | Nahoru | #84

Tafi.>Sem teda hodně laik, ale co nějakej boxer (2V ideální rozložení hmotnosti, dobrý výkon ale nevím, jestli se v tomdle oběmu dělá)?

A k přeplňování... Brali jste v úvahu možnost přeplňovní jak kompresorem, tak turbem?

EDIT: Popř vzít nějaký boxer třeba litr a vložkou mu snížit obsah na těch 600cc ?



Stačí, když pojedeš na půl válce
Hoši, snažíte se řešit vývoj motoru........ a už jste někdy něco vyvíjeli???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 06:16 | Nahoru | #85
laďa prášil> nemyslím si ze je to sen. Prave toto je prilezitost pro obe strany. Samozrejme tu nikdo neceka ze jim VM daji motor zadara a k tomu jeste hromadu dilu. Jde tu jenom o spolupraci ohledne uprav a podobne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 07:43 | Nahoru | #86
VM vypadá,že bude vstřícná..původně byl nápad i na Jawu, kterou jezdí Kamenický,ale nakonec kvůli malé výdrži byla zamítnuta..

Jinak boxer se moc nehodí pro jeho velký zástavbový rozměry..ideál je jednobuch,popř. řadový dvoubuch.. V-twin by se tam taky nějak napasoval

dneska by se to mělo rozhodnout,tak uvidíme co z toho vyleze

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 08:06 | Nahoru | #87
No to jsem zvedav teda.

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 10:46 | Nahoru | #88
mates86> Jestli trváž na turbu, tak k motorům do Smarta je dělá Garrett - http://www.smartpar...c0179312dd67b5656788

(reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 11:29 | Nahoru | #89

mates86>VM vypadá,že bude vstřícná..původně byl nápad i na Jawu, kterou jezdí Kamenický,ale nakonec kvůli malé výdrži byla zamítnuta..



A ptali jste se, kolik ten motor stojí ?? Než jste ho teda zamítli..

Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!

11.2.2010 v 11:53 | Nahoru | #90
já bych tam vosadil poladěnou KX 500. Výfuk, klapky, karbec s větším difuzorem.. Má to přívěru. Pak se tohle montrum rozběhne k 90k, točí +-10 000 a jelikož je 500 tak to jede od volnoběhu.. A je to lehoučký.. Se zkuste podívat na Kx 500 SM
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist