poraďte jaký motor v této kubatuře na stavbu formule SAE (pohár mezi technickými školami). Nejedná se o klasickou formuli,která by lítala 250..ale řekněme o přerostlou motokáru, u který je kladen důraz na akceleraci a hbitost. Můj favorit je řadový dvouvál,ale třeba se tady vyskytne něco zajímavějšího;)Tak jen do toho..všechny návrhy beru:)
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
a těch 200 kilo není nereálných..myslím, že ta Wisconsinská má 300 kilo i s náplněma a jezdcem..
Naposledy editováno 10.02.2010 21:26:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Dolph-cz>no a kolik je vlastně povolený výkon??píšou cca 58kw-tak kolik vlastně??klidně i 60,65kw?
Výkon jako takovej omezenej neni. Ale motor je omezenej v sání na průměr 20mm. (což je hodně malá dírka!) A je to právě o tom, ten motor naladit, aby fungoval i s takhle seškrcenym sánim...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
2Omm na válec/karburátor,nebo celkový průměr??
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
_martin_>No právě... a to je právě důvod proč se většina nakonec stejně vrátí k 600 čtyřválu, na ten v podstatě "nemusíš šáhnout" a jakžtakž jede. Zato naladit třeba jednobuch a ještě tam cpát přeplňování, to už je opravdu jiná liga.
Sakra vdit s 2cm dirou do sani by nejel ani fekal to neni mozny ze to nakrmi 4valec.
Dolph-cz>_martin_>
2Omm na válec/karburátor,nebo celkový průměr??
celkový průměr!
to je právě ten pech...
musí se na to vyrobit spešl sání, který má hned na vstupu jednu (!) škrtící klapku, kde se právě při přejímce kontroluje ten průměr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
a to byla pouze základní..nic jinýho upravenýho krom sání nebylo..
Naposledy editováno 10.02.2010 21:38:05
mates86>Dolph-cz> bohužel celkový ale i tak jak psal Martin se nám na simulacích podařilo dostat z R6 70kW..
a to byla pouze základní..nic jinýho upravenýho krom sání nebylo..
Tak na takove hodnoty by jsi mel problem se dostat i s otevrenym jednovalcem, tam je moznost leda to preplnovani, ale to ostatne muzes uzit i u 4v a zase budes na jinejch hodnotach.
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
pokud není výkon omezen -a teď se nechci stále opakovat-4vál,šestikilo a kompresor-ten to protlačí i přes takhle malou dírku,pohrát si s naladěním a dostat se alespoň na sériový výkon cca 80-90kw by neměl být problém,zvolit správný převod a nějaká usmolená WR 450 bude jen čuchat smrad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Dolph-cz>jednobuch s 20mm nená šanci!
pokud není výkon omezen -a teď se nechci stále opakovat-4vál,šestikilo a kompresor-ten to protlačí i přes takhle malou dírku,pohrát si s naladěním a dostat se alespoň na sériový výkon cca 80-90kw by neměl být problém,zvolit správný převod a nějaká usmolená WR 450 bude jen čuchat smrad.
No nevim....KTM 525 SX + přeplňování .....Já bych řekl, že by to mohlo hodně dobře akcelerovat....Už samotná 525 je zabiják..
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Další možností jak to nabudit k lepším výkonům by byla rekuperace :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Americké sen
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Naposledy editováno 11.02.2010 00:00:53
Davv>20mm na celek? dyt i jenom 125 2T mají min. průměr sání 28mm jediná možnost je asi to přeplnování abys takovou dírkou nacpal co nejvíc směsi...napadá mě jedno-dvou válec s kompresorem, nebo 4-válec s turbem...a řádný zpřevodování...
napadá mě jedno-dvou zpřevodování, nebo 4 s kompresorem - a řádný válec s turbem...
Fantazii se opravdu meze nekladou a vymyslet se dá opravdu cokoli - vymyslet jo
1 reakcí na tento příspěvek Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
A k přeplňování... Brali jste v úvahu možnost přeplňovní jak kompresorem, tak turbem?
EDIT: Popř vzít nějaký boxer třeba litr a vložkou mu snížit obsah na těch 600cc ?
Naposledy editováno 11.02.2010 01:18:11
Tafi.>Sem teda hodně laik, ale co nějakej boxer (2V ideální rozložení hmotnosti, dobrý výkon ale nevím, jestli se v tomdle oběmu dělá)?
A k přeplňování... Brali jste v úvahu možnost přeplňovní jak kompresorem, tak turbem?
EDIT: Popř vzít nějaký boxer třeba litr a vložkou mu snížit obsah na těch 600cc ?
Stačí, když pojedeš na půl válce
Hoši, snažíte se řešit vývoj motoru........ a už jste někdy něco vyvíjeli???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory od 500ccm po 610ccm vhodné na závody sem!!!
Jinak boxer se moc nehodí pro jeho velký zástavbový rozměry..ideál je jednobuch,popř. řadový dvoubuch.. V-twin by se tam taky nějak napasoval
dneska by se to mělo rozhodnout,tak uvidíme co z toho vyleze