Spousta lidí tam zajížděla stylem plyn/brzda, jako důkaz na můj argument že ve všech příručkách je postup:1-nehonit do červenho
2- střídat otáčky
3- méně plynu dle km (prvních 100, 500, 1000)... však to znáte....
4- vyměnit olej
Tak jako argument mě bylo předloženo tohle:
skoda.panda.cz/clanek.php3
Co si o tom myslíte, mělo by se to hned po zahřátí honit do červenýho?
Abych řekl svůj názor tak na mě ten článek působí usměvně, něco ve stylu jak vyčistit sání- vemte pytlík písku přidejte max plynu a sypte do sání....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru
Wokurka>Blackadder> ináč sem ti mrknul do profilu a ten nosič na tašky je docela husťárna, to je od Givi? proč je ta zadní tak vysoko?
hehe, vdaka, nosic na tasky je moja vlastna vyroba
ta zadna taska nie je tak vysoko ako sa to zda - mal by som to asi odfotit s jazdcom a spolujazdcom, takto samotne to vyzera naozaj divne.
ked som to vyrabal, skusal som mat tu zadnu tasku nizsie, ale su s tym dva problemy: tie ocelove 16mm trubky sa len tak lahko s mensim polomerom v domacich podmienkach nedaju ohnut a ked bola taska nizsie tak sa mi zdalo, ze to zakryva zadne svetlo.
Naposledy editováno 10.02.2010 13:46:46
1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru
Wokurka>jasný chápu, taky budu chtít letos pořešit tašky na monstera ale počitam že mi budou stačit jenom boční a tankvak, takže žádný velký složitosti vyrábět nehodlam. Jinak slušná práce
diky, som aj celkom na ten nosic pysny, je to prva vec co som vyrobil zo zeleza, ale sedlo spolujazdca som si nechal spravit u firmy co robi calunenia.
minuly rok som zacal chodit jazdit na okruhy a v podstate ziaden (az na Brands Hatch) nemam tak blizko aby som tam rano isiel, takze ked idem jazdit tak vyrazim vecer pred a prespim na mieste v B&B a cerstvy mozem ist blbnut. toto vsak chcelo nosit so sebou nejaku batozinu a tak po troche hladania a rozmyslania som nakoniec nieco vyrobil. a kedze cely ten nosic je jeden kus so sedlom tak sa to da pouzit aj ako stolicka na posedenie si medzi jazdami
dalsi projekt co mam v plane bude privezny vozik za moto na vozenie dvoch setov nahradnych kolies ale to zavisi od toho, kolko dostanem odskodne za tu nehodu vdaka ktorej mam teraz nove moto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru
Jurawood>....ale pouze při profi účelech(závody kde se motor po projetí cílem hází do šrotu) ...
kdes takovou blbost prosimte slysel, co je to za zavody?
pokud nepocitam dragstery unlimited apod..
jinak ja treba jezdim autem (daily driver) ktery sem zajel timhle zpusobem, natoceno uz 30t km a vsechny tlaky jsou nahore, olej nezere a jede v poradku, takze je to taky blbe teda jo?
Naposledy editováno 10.02.2010 14:39:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru
vitas81>je rozumné srovnávat auto, které točí do 6-7 tis a moto které točí do 10-16 tis ?
samotne otacky motora nehovoria celkom o co ide: Mean piston speed
Jasně závodáky třeba nemaj čas zajíždět podle manálu ale my co chceme aby nám moto vydržela dlouho tak to tak uděláme, máme na to čas.
Naposledy editováno 10.02.2010 16:13:10
2 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru
Murkin>Hodina na brzdě a je zajeto
A já si vždycky myslel že to chce čas. Takže jsem se zase mýlil. Ale to je lidské. Opravdu stačí hodina na brzdě a je to? Nesníží se životnost motoru a nehrozí závada? Jen ták. Kdybych si někdy v budoucnu koupil nové moto. Slyšel jsem o vás jen to nej. Že ladíte motory atd. Tak se jen ptám toho nejpovolanějšího Dík za odpověd
Naposledy editováno 10.02.2010 19:42:56
adamosr1>A já si vždycky myslel že to chce čas. Takže jsem se zase mýlil. Ale to je lidské. Opravdu stačí hodina na brzdě a je to? Nesníží se životnost motoru a nehrozí závada? Jen ták. Kdybych si někdy v budoucnu koupil nové moto. Slyšel jsem o vás jen to nej. Že ladíte motory atd. Tak se jen ptám toho nejpovolanějšího Dík za odpověd
No,je na to taková metodika ve statickém režimu na brzdě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru
Blackadder>adamosr1> mal som blade 2008, zabehol som ho tymto ostrym sposobom. bohuzial ked mal najazdenych 28 tis. mil (45 tis. km) tak moto zahynula pri nehode (ktoru som nesposobil, preto mam teraz novy blade 2010). co myslis, ake zavady stara moto mala - ziadne, dokonca od okolo 12-14 tis. mil prestala vyzierat tolko oleja ako ostatne fireblady.
Hmm taky zajímavé. Já nevěděl že i Hondy berou olej. Jsem si myslel že ty neberou ani kapku.
Mě bere R1 99 asi 2-3 deci oleje za 5000 km. A to je u R1 uplný nic.
Naposledy editováno 10.02.2010 20:26:53
1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru
Černín>Moje rada k zabíhání motoru jak diesel tak benzín 2t i 4t je že se nový nebo generálkovaný motory nesmí honit za studena ale teplej tu a tam snese i plnej plyn ale jen krátce motoru všeobecně svetčí svyžný otáčky s včasnym podřazovánim.Kdysy jsem jezdil se zetorem k motoru jsem se choval jak se má včas ven olej atd. a taky jsem kromě kontroli vstřiků a vůle ventilů na motoru nemusel nic dělat a šlapal jak hodinky.Otáčky cca 1900 mu evidentně světčily.(plnej kotel je 2400ot.min)Po mě ho dostal mladej kluk přeštěloval čerpadlo,probrousil pedál plynu a motor šel do kytek.......
SVYŽNÝ otáčky jsem tu fakt ještě neviděl...
Na vlastní kůži jsem zažil velké rozdíly i mezi kamiony.Do firmy byly kupovány pouze nové,většinou v seriích stejné značky i výkonu a už po roce provozu byly znát veliké rozdíly.Některé auto se neskutečně loudalo i prázdné a jiné letělo jako blesk.A odpovídalo to i jejich původním řidičům-auta pantátů prostě nejela.
[img]
U toho svýho fichtla žijíždím akorát tak výbrus, ale tam je mi to jedno, když se to nepovede, tak to prostě nechám za 500,- vybrousit znovu a hotovo.
Ale odpálit si novou motorku za šílený prachy špatným zajížděním (ať už je to který chce), to by mě asi naštvalo.
Lobo - Zajizdeni vasim zpusobem zavodnich motorru chapu...Ale bohuzel ja potrebuji u auta aby vydrzelo vice jak 30tis km Rovnou tak aspon 200TIS km v normalu.
Zbytek svuj zazitek jsem zazil a neni to jedna baba povidala.
1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru
nutno dodat, že technologie výroby motorů za posledních pár let notně postoupila a 30let stará pravidla už úplně neplatí,
písty se nevyrábí kruhové ale šišaté a to dost, nejsou válcové ale mají tvar jakéhosi sudu, co automobilka to jiný tvar,
materiály a opracování jsou mnohem lepší,
před rokem jsem zajížděl 2litrovou naftovou oktávku, jezdil jsem s ní výrazně ostřeji, než s tou předešlou a je mnohem živější, spotřeba oleje stejná, spotřeba nafty cca o 0,3 l vyšší
Midloch2>přidávám svou trošku do mlýna Hard zajíždění
nutno dodat, že technologie výroby motorů za posledních pár let notně postoupila a 30let stará pravidla už úplně neplatí,
písty se nevyrábí kruhové ale šišaté a to dost, nejsou válcové ale mají tvar jakéhosi sudu, co automobilka to jiný tvar,
materiály a opracování jsou mnohem lepší,
před rokem jsem zajížděl 2litrovou naftovou oktávku, jezdil jsem s ní výrazně ostřeji, než s tou předešlou a je mnohem živější, spotřeba oleje stejná, spotřeba nafty cca o 0,3 l vyšší
Nooo...
Nové díry ve válci jsou geometricky přesné...zastudena. Co myslíš, jak vypadá nový válec zatepla? Je to válec a nebo něco jiného?!
Nové písty byly odjakživa obráběny tak, aby po zahřátí byly přibližně válcové. Dnešní materiály mohou být i horší než staré...
Závodní motor vastně ani nelze zajet, páč jeho živonost je malá. Ale zrychleně "zabíhat" auto, to teda neé. Obé mám vyzkoušeno, oba typy záběhů umím. Ale s svými werky si dělejte, co chcete, já si taky koupím, co chci .
Naposledy editováno 11.02.2010 18:48:01
1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru
DRN>uzitecne tema, na jaro budu zajizdet pionyra tak vim jak na to, trojka plnej a pokud se dostanu nad 60kmh tak to bude jako v cervenym
A po tom červeným hned v .
V záběhu by se měl motor lehce točit, nedotahovat. Jednotvárná jízda (dálnice) je mor. A sem tam protahnůt neškodí (špóny musí vylítat, né?!).
Naposledy editováno 11.02.2010 21:47:23