globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje
2.2.2010 v 19:05
Zdar chlapi
zajímalo by mě jak vyměnujete olej.už jsem ho menil ale nwm zahral vypustil ale jakoby tam furt neco zustavalo takze po doliti noveho mel obdobnu barvu. samozrejme pro rypaly byl aji filtr
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Výměna oleje

5.2.2010 v 18:10 | Nahoru | #91
No ještěže kupuji nová mota...mít motorku po někom, kdo při výměně protáčí bez oleje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

5.2.2010 v 19:18 | Nahoru | #92

Stev>nedopadá to nijak, vždyť to se běžně děje při každý výměně kdy je použitej jinej olej. Zrovna u VTR manuál udává že zůstává při výměně 6dcl v motoru.

edit: i když píšeš že se to neděje běžně, ale stejně si to nedovedu představit, to by musela být hodně náhodná kombinace.



Jasný, že zůstavá. Proto já třeba odobně když koupím moto tak vyměním olej za ten který tam budu lít, a první interval zkrátím třeba na 2tisíce. Motor to přežije, z toho strach nemám, ale je to spíš pro čistý svědomí... prostě to rád dělám svědomitě.

Jinak já mám třeba zkušenost s oleji Castrol GPS - už bych si jej nikdy nedovolil nalít do motoru kterej na něj předtím nejezdil, nebo naopak. Osobně jsem byl u toho když se lil do 3 motorů (nezávisle na sobě)... 1kleknul na kliku (zadření), druhej kleknul na zadření pístu, třetí žije. Po rozebrání a prozkoumání kluky z materiálovky z VUT mi bylo potvrzeno že to "byl" olej.

(reakce na) Výměna oleje

5.2.2010 v 19:49 | Nahoru | #93
Raisidlo77> castrol začíná mít fakt dobrou pověst, ještě mu klouže spojka Jasně že je lepší jezdit jeden olej, ale kolikrát to lidi míchaj pátý přes devátý a nic. Na druhou stranu já měl jednu sezonu repsol, a pak přešel na igol. Zdál se mi zezačátku trochu hlučnější motor a byl hnedka skoro černej což bych připisoval tomu že rozpustil úsady který repsol nechal bejt, normálně to trvá trochu dýl než chytne takovou barvu. Zkrátil jsem první výměnu a po druhý a třetí výměně je všechno ok. Ve druhý motorce jsem nalil igol na fuchs a nic. Jenže to jsou pocity a s těma se to má všelijak
V podstatě souhlasím, jenom myslím že pokud to bude jinej olej než castrol tak by se nemělo nic stát.

(reakce na) Výměna oleje

5.2.2010 v 23:44 | Nahoru | #94

Ondrowicz>OMG. Vše už tu bylo řečeno, tak přidám jednu (myslím že velmi univerzální radu):
Měňte olej postupem popsaným v manuálu vaší motorky. Výrobce pravděpodobně ví, jak na to. Lidovou tvořivost vynechte.



Presne tak. Vyrobce vi jak je motor designovany a proto se to ma delat tak jak je to v manualu. Mimochodem se tu resi docela kravina. Jestli je lozisko vterinu suchy a tak. Neco sucheho rozebrat a namazat to nejakou srackou. FUCK IT. vupustim, novej filtr, napustim do pulky merky a jedu do riti. 10 minut prace.

Výměna oleje

6.2.2010 v 00:05 | Nahoru | #95


Naposledy editováno 06.02.2010 12:23:05

Výměna oleje

6.2.2010 v 00:26 | Nahoru | #96
vanu sundavám vždy a olej nikdy neohřívám, proč taky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

6.2.2010 v 13:45 | Nahoru | #97
Raisidlo77> tož tu opakovanó demontáž sem zmínil enem jako příklad ale za spároměrkama upatlanéma od oleje si stojím

(reakce na) Výměna oleje

6.2.2010 v 13:55 | Nahoru | #98

Camča_v>Raisidlo77> tož tu opakovanó demontáž sem zmínil enem jako příklad ale za spároměrkama upatlanéma od oleje si stojím



jj, chápu. Co se meření kompenzačními měřidly obecně týče tak se budu zase opakovat - že měřené místo a spároměrky samotné, mám nejmín dobře otřené od oleje, taky beru jako samozřejmost při práci. Neodmaštuju to, ale vytřu určitě.

Naposledy editováno 06.02.2010 13:56:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

6.2.2010 v 14:40 | Nahoru | #99

Raisidlo77>Vincenzo> Jasně, rozpustný to je, ale co rozdílná chemická složení ? Však víš jak to občas dopadá když se smíchají dva oleje od různejch výrobců - a to maj v podstatě stejnej základ ale jiný aditiva... ale jasně - v tomhle množství to není nebezpečné.

Čamca> Znám to, tedy hlavně z rozebírání, ale když se rozpomenu, tak se mi snad ani nestalo že bych něco pečlivě složeného a seřízeného musel znovu rozebírat tak, abych se umastil. Snad jen jednou víko palice na LS 650 a vidle na Yamahu (obojí nesedlo jak mělo), ale jinak opravdu nic - dávám si opravdu záležet při montáží a seřiování, neb dvojitá práce je ztráta času, a pro mne jsou čas peníze...


trochu nevím, jak to myslíš - olej s olejem by se neměl srazit, protože jsou chemicky podobné(základní pravidlo rozpustnosti v chemii - podobné se rozpouští v podobném) maximálně by se nějakým způsobem změnili parametry výsledného oleje
to že by spolu nějak zreagovaladitiva je velice nepravděpodobné ale úplně stoprocentně to vyloučit nemůžu - nejsem vyloženě tribotechnik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

6.2.2010 v 14:47 | Nahoru | #100

--VinCenzo-->trochu nevím, jak to myslíš - olej s olejem by se neměl srazit, protože jsou chemicky podobné(základní pravidlo rozpustnosti v chemii - podobné se rozpouští v podobném) maximálně by se nějakým způsobem změnili parametry výsledného oleje
to že by spolu nějak zreagovaladitiva je velice nepravděpodobné ale úplně stoprocentně to vyloučit nemůžu - nejsem vyloženě tribotechnik



Ne ne, nabívím se o nějaké "reakci" nebo tak.

Jenže míchání olejů nemá vliv na výsledné vlastnosti lineární. Tím že pomíchám 2různá aditiva do sebe můžu "něčemu" lehce pomoci, ale jako absolutní laik "jinou" chem. vlastnost změním zase úplně jinak a pro motor špatně... tím narážím třeba na výše popsaný výměny olejů Castrol, kde motor byl navyklej na určitý aditiva a vlastnosti do "morku kovu" a něco se změní.

E: Tedy vlastně jsi napsal - změníš parametry oleje a tím pádem ho "znehodnotíš". Samozřejmě se vše dělá s dostatečnou rezervou, takže to ve výsledku nepoznáš a motor to zkousne. Ve finále i voda maže líp než vzduch (oblíbený rčení).

Pokud je tu někdo znalý této olejářské problematiky, velmi rád uvítám nějaký vyjádření.

Naposledy editováno 06.02.2010 14:49:57

Výměna oleje

6.2.2010 v 14:56 | Nahoru | #101
Moje vyjádření k tvé předposlední větě,Raisidlo,je následující : jako malýho kluka mě otec naučil vrzající kolečko u stavebního kolečka mazat pochcáním Takže této části dávám zapravdu

(reakce na) Výměna oleje

6.2.2010 v 15:46 | Nahoru | #102
Raisidlo77> je pravda co píšeš, pročítal jsem si články na oleje.cz a byl tam jeden o míchání olejů - psali tam, že není problém přejít na jinou značku oleje, pokud se dodrží specifikace(oleje mají dlouhý kód ve kterým jsou specifikace zapsány) - specifikace se týkají jak výkonnosti, tak aditiv

to vše je už ale trochu mimo od původního tématu - že trochu vazelíny použité uvnitř rozvodu při opravě neudělá žádnou poznatelnou paseku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

6.2.2010 v 16:22 | Nahoru | #103

Camča_v>Zdeny88> Jistě,máš pravdu - ovšem všechna kluzná uložení jistě svědomitý mechanik potřel vrstvou mazadla s přídavkem sirníku molybdeničitého



Jistě, každý svědomitý motorář skládá kluzné komponenty motoru pouze kvalitně naolejovanýma rukama. Ovšem cpát molyku do generálkovaného motoru a ještě ve formě vazeliny není moc standartní.

(reakce na) Výměna oleje

6.2.2010 v 18:14 | Nahoru | #104
Petrmoto> prosím tě přečti si všechny moje příspěvky a nevytrhávej to z kontextu

Výměna oleje

7.2.2010 v 08:40 | Nahoru | #105
Preplachovy olej je aj origo na motorky?Z vlastnej skusenosti raz som preplachoval moto s normalnym motorovým olejom co som mal zvysny a nastal problem smykajuce lamely.Musel som ich dat dole poriadne odmastit a bolo v poho,akurat 4 hod babrania navyse.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

10.2.2010 v 20:05 | Nahoru | #106

Vejmi-600ccm.cz>pepeveteran> , presne.. protoceni, ne to nechat minutu nastartovany


a není lepší se ještě pro jistotu projet ať se to zahřeje a vyteče zbyteček .Olej vždy po výměně vypadá jako starý jelikož nikdy nevypustíš vše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

11.2.2010 v 16:39 | Nahoru | #107
radim2> Nechci rejpat, ale ač mám u horneta na tacho 28500km tak olej, i když je skoro "po smrti" je stále krásně čistý a "voní" jako nový. Ale to bylo spíš jen takové neučelné rýpnutí na okraj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

12.2.2010 v 11:34 | Nahoru | #108

Honzek>radim2> Nechci rejpat, ale ač mám u horneta na tacho 28500km tak olej, i když je skoro "po smrti" je stále krásně čistý a "voní" jako nový. Ale to bylo spíš jen takové neučelné rýpnutí na okraj


ty jsi jeste nevymenil olej po 28000?a je čistý tak to je zázrak(určitě taky maže jak má atd,apod.) tak ho měň až odejde motor.Nedoporučuje Honda po 6tis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

12.2.2010 v 12:58 | Nahoru | #109

radim2>ty jsi jeste nevymenil olej po 28000?a je čistý tak to je zázrak(určitě taky maže jak má atd,apod.) tak ho měň až odejde motor.Nedoporučuje Honda po 6tis?



někdy honda doporučuje 12, takže přetáhnul sotva o jednu výměnu, to se holt pozná kvalita

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

12.2.2010 v 16:59 | Nahoru | #110
Stev> pozná kvalita čeho?Motoru?Oleje? A do motoru taky vidíš viď? Jelikož pánové co vyrábějí motorky(a oleje)tak toho o tom ví méně než nějáký ,,FERDA" a proto se to mění až jsou peníze.Už vím proč si lidi kupují radši nové auta a motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

12.2.2010 v 17:41 | Nahoru | #111
radim2: On píše, že má na tachu 28 tisíc a olej před výměnou. Ale z toho neplyne, že je to furt první náplň!
Jinak se tu na fóru najdou experti, kteří tvrdí, že olej vydrží klidně sto až třista tisíc a ty výměny jsou jen proto, aby si výrobci namazali kapsu

(reakce na) Výměna oleje

12.2.2010 v 20:25 | Nahoru | #112
1100Virago>to je mi jasné ze urcite nevyměnil

Výměna oleje

12.2.2010 v 21:49 | Nahoru | #113
necetl jsem všechny přispěvky ale hlavni je dodržet hodnoty oleje to je viskozita a ne vyrobce optimalni je hned po koupi vyměnit olej jinak jestli se ti zda po vyměně oleje stejna barva tak podotykam že olej se vypoušti při provozni teplotě a i tak tam vždy něco malo zustane ideal je po jizdě vypustit a nechat naliti na druhy den

Výměna oleje

12.2.2010 v 22:10 | Nahoru | #114
ještě asi zbytečna poznamka z mašiny na bočaku nikdy nevypustiš všechen olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

12.2.2010 v 23:24 | Nahoru | #115
radim2> zřejmě tě nenapadlo že to nemyslím vážně, nevadí

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

12.2.2010 v 23:33 | Nahoru | #116
vole,pak po nekom takovém kupovat moto,protáčení na sucho nevim co je tak složitého na výměně oleja,aj když tam neco ostane,ničemu to neublíží,rozředí sa to a neznehodnotí to ten nový olej navíc,nejde vypustit uplně všechen olej,VŽDYCKY tam neco zůstane, dcl starého oleja neublíží o nic víc,než točení studené motky do omezovaču na srazu a ted do mna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

12.2.2010 v 23:54 | Nahoru | #117
Motomaniak> máš pravdu.. každej tomu čistí na foru aji vejfuck zevnitř aby se to náhodou neposralo a potom to točijou omezovače jenom to lítá .... jako některym do rukou akorát nasrat a nepustit k vodě !

(reakce na) Výměna oleje

13.2.2010 v 00:06 | Nahoru | #118
Mirek12> to je pravda,chápu,že někdo jí chce mít jako vonavku,ale všeho moc škodí
ale s tím protáčením nasucho mě vyrazili dech to sem ještě nikdy nikde neslyšel,takovů blbost !!

(reakce na) Výměna oleje

13.2.2010 v 19:05 | Nahoru | #119

Stev>radim2> zřejmě tě nenapadlo že to nemyslím vážně, nevadí


ale to víš že jo ale ten kterému jsem odpovídal(honzek)se nějak odmlčel ten to tam má těch 28000km

Naposledy editováno 13.02.2010 19:07:11
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist