globalmoto_kveten





Téma: Bluetooth interkom
 
14.10.2008 v 10:52
Cau, ma ho niekto? Ak hej, aky? Resp.mate nejake tipy?

(reakce na) Bluetooth interkom

25.1.2010 v 21:41 | Nahoru | #211
Petrmoto> kdyz jsem to zjistoval, dosel jsem k tomu, ze v prvni Scale byl dedikovanej radiovej interface pro spojeni se spolujezdcem (osattne pillion modul neumel BT), ale myslel jsem, ze takhle uz to neresi a BT se pouziva i na spojeni interkou mezi sebou (principialne by to s BT slo a co se dosahu tyce, v Class A vykonove kategorii by odpovidal i teoreticky dosah), takhle to neni?

jinak pozadavku na Twinpack F3+F4 za jistych okolnosti celkem rozumim... (apropos, jak ma F4 reseno propojeni interkomu - pres BT nebo proprietarne?)

(reakce na) Bluetooth interkom

26.1.2010 v 15:55 | Nahoru | #212

TomasTT>Anders> No proč bych si měl kupovat pro sebe sadu s dosahem 500m, když chci mluvit jen se spolujezdcem? Na to stačí F3+F3. A když chci mluvit s druhou motorkou, tak stejně oba musí mít F4. Těžko asi budou prodávat sadu, kde je naopak "o půlku" dražší F4 jen proto, abych měl teoretickou možnost mluvit s někým, kdo jí taky bude mít. Nás spíš zajímalo, jestli nebudou mít nějak výhodnější sadu F4+F4 a už jí zařadili taky. F4 teď od konce února stojí 3990 s DPH a 2x F4 v twinpacku stojí 7590 s DPH (t.j. 3795 za kus). Kombinaci F4+F3 asi udělají těžko ale je pravda, že F3 by měli prodávat samostatně. My jí prodáváme samostatně v sadách k navigaci ale jako samostatný produkt není..



Sada F4 + F3 by byla skvela, protoze:
1) by byla o 2000 kc levnejsi
2) bych mohl komunikovat s druhym motorkarem (ktery ma svoje F4 ci Interphone)

Coz jsou veci, ktere obe dohromady nema ani sada F4, ani sada f3. To mi prijde jako nejlepsi reseni.
Komunikovat s pripadnym batuzkem samozrejme mohu ve vsech pripadech.

Naposledy editováno 26.01.2010 15:58:24

Bluetooth interkom

26.1.2010 v 20:49 | Nahoru | #213
mne by tiez vyhovovala sada f4+f3...mozem komunikovat so spolujazdcom a ked si neskor dokupia kamosi f4, mozme kecat :)

Bluetooth interkom

27.1.2010 v 01:15 | Nahoru | #214
No ta logika je fakt opačná. Oni se ptají, proč dávat do sady 2x F3 (tedy levnější) ten dražší model a tím cenu sady zvednout. Já tomu rozumím, ideální by bylo mít sady 2x F3, 2xF4 a kombinaci a nejlépe rovnou čtyři sady - F4 v provedení integral + F3 integral, potom F4 integral a F3 univerzal atd.... Už tak je to docela dost krabic a ještě přijde F2, takže by určitě někdo chtěl twin pack F2 a ještě Tribe a zase v kitech ...
Spíš bych asi chtěl, kdyby F3 prodávali samostatně... ale chápu, proč to nedělají..
Když chce někdo ušetřit, můžou se lidi domluvit a koupit dva twinpacky F3 a F4 a rozdělit si to mezi dvě motorky. A jak říkám, i my ty twinpacky F3 umíme rozdělit ale je potřeba dokoupit nabíječku, která tam je jen jedna a když se to prodává dvěma lidem, může se stát, že nebudou jezdit pořád jen spolu. V případě jezdec+spolujezdec x2 to odpadá a sada 1x twin F4 a 1x twin F3 vyjde ideálně a teoreticky by se to mohlo takhle namixovat při prodeji ale logicky jeden zákazník by dostal krabici od F3 a druhý od F4 a to asi půjde těžko...

Tady je mimochodem rozpis toho, co se momentálně nabízí (a nástin toho, co se nabízet bude):
http://www.touratech.cz/html/bluetooth.html

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

29.1.2010 v 20:22 | Nahoru | #215
Ahoj TomasTT . Prosím tě . Ty tedy nedoporučuješ Zumo 550 (500) a F4 ? Nejde to spárovat vůbec nebo jde s nějakým "ALE" ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 14:09 | Nahoru | #216
atomik> Ne, jde to spárovat a funguje to, jen je problém, že F4 je dodávaný s firmware, který upravuje komunikaci podle protokolu, který používá Garmin u 660 a dokud to nezmění u 550, tak to bude zlobit a taky že to zlobí. Prostě se to najednou po přepnutí režimu jeví jako nedostupné zařízení a nejde to nijak připojit, jen oboje vypnout a znova zapnout a dělá to třeba do provedení hovoru na interkomu a po návratu to někdy skočí zpátky a někde ne. Garmin v protokolu používá jeden signální flag, který odesílají do headsetu a avizují mu, že vzápětí přijde zpráva. Zprávou se myslí třeba hláška z navigace. Ten signál probouzí interkom ze standby a zabraňuje uříznutí prvního slova. Cellular Line kvůli tomu upravil firmware Interphone F řady ale Garmin to používá jen v nových navigacích a ty staré to nemají a blbne to. Proto doporučuji použít to osvědčené - klasický Interphone, který s posledními verzemi BT firmware funguje naprosto v pohodě. Na 550 stejně stereo nejde využít. Jedinou výhodou by byla prodloužená doba provozu u F řady ale taky je o dost dražší než klasický Interphone, takže cenově je to vykompenzovaný správně.
Pochopitelně - pokud akceptuješ to, že někdy budeš marně čekat až se navigace ozve a ona ti do sluchátek nic nepošle (nebo telefon apod), protože se rozpojí a odpojí, tak je to OK. Ale to je důvod, proč to moc nedoporučuji. Šance, že by Garmin změnil BT protokol u Zuma 550 je téměř nulová. Řada výrobců si zase kvůli tomu upravilo protokol a dělají před odesláním zprávy krátkou pauzu (např. i ten klasický Interphone, Midland a jistě i další) a kdyby to teď změnili, tak zase majitelé těchto hedsetů budou nadávat.

(reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 16:33 | Nahoru | #217
TomasTT>
Rozumím . Díky za vysvětlení .

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

30.1.2010 v 19:37 | Nahoru | #218
Máte někdo zkušenosti se zařízením od Parrotu konkrétně SK4000? Parrot znám jako velmi kvalitní HF do auta, ale u BT HF do helmy o nich slyším poprvé .
Dá se sehnat za 2500 Kč a má vše, co bych od HF očekával. Původně jsem měl v merku Scalu Rider Q2, ale vzhledem k tomu, že neumí A2DP, tak se nespáruje s mým TomTomem . HF potřebuji jen pro poslech navigace a občasné zavolání, spojování s jinou motorkou nepotřebuji.
Má RDS FM rádio, A2DP profil a dokonce ovládání na řidítkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 19:46 | Nahoru | #219
jirin.sv> A2DP umi BT dvojka (jeden z duvodu, proc o ni vazne uvazuji)

EDIT: (Midland BT2)(BT1 je prebalena Scala Q1)

Naposledy editováno 30.01.2010 19:47:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 19:52 | Nahoru | #220
Skalda> Podle jejich webu i dle referencí to Scala Q2 neumí, až G4 umí A2DP.
Koukni sem: http://www.cardosystems.com/scala-rider/scala-rider-q2#comparison

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 19:58 | Nahoru | #221
jirin.sv> vzdyt jo... Q2 to neumi, BT2 by mel umet (dle manualu)

(reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 20:12 | Nahoru | #222
Skalda> Ajo, já myslel, že to píšeš k té Scale . Zkusím pohledat recenze, cena je docela zajímavá (na Ebayi 3000 Kč i s dopravou). Ale jak jsem psal, částečně má i pro mě nevyužitelné funkce.

Takže se vracím k původní otázce, používá tu někdo toho Parrota ?

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

30.1.2010 v 20:37 | Nahoru | #223
Pochybuju že to někdo zkoušel. Na výstavě v Miláně bylo těch řešení asi tak 10, možná 15. Prakticky všichni vystavovali prototypy s dostupností "během roku 2010". Ti, kdo něco měli hotového hned, tak se dali spočítat na prstech jedné ruky a když se s nimi chvilku bavíš, tak řekli, že uvnitř je stejně řešení nějakého jiného výrobce jako OEM. To se týkalo i integrovaných řešení v přilbách. Parrot tam byl jen jako maketa, dost pochybuju, že už s tím někdo zkoušel jezdit, když do konce roku to asi bylo k dodání těžko a za leden se toho moc najezdit nedalo.

(reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 20:39 | Nahoru | #224
TomasTT> Tak v USA se ten Parrot prodává od roku 2008, takže předpokládám, že to už vyzkoušené je. Jinak ještě víc než jej doporučují BTS 200 (300): http://imcmoto.com/bluetooth.html, ale nikde ani na Ebayi jsem je kloudně nenašel .

Nějaká menší recenze:
http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/review-parrot-sk4000---wireless-communications-and-music-for-motorcycles.htm
Nebo:



Naposledy editováno 30.01.2010 20:51:51

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

30.1.2010 v 20:44 | Nahoru | #225
Aha, tak to je něco starého. To co jsem viděl já byla rozhodně nová věc resp. na tom stánku to bylo nefunkční - byl to nějaký prodejce všeho možného audia, ne přímo Parrot. Zaujalo mě právě že to mělo takovou sponu na řídítka s tlačítky. Každopádně tam to bylo jako novinka. Vyhrabu doma fotku, tady jsem připojenej z telefonu a ani si nenačtu fotky v diskuzi.

(reakce na) Bluetooth interkom

30.1.2010 v 20:47 | Nahoru | #226
TomasTT> To s tou sponou je přesně ono . Teoreticky to mohlo do Evropy doputovat až teď. Jestli nějakou fotku najdeš, tak ji prosím nahraj .

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

31.1.2010 v 19:00 | Nahoru | #227
Tak po přečtení různých recenzí a hodnocení jsem Parrota dneska objednal, dám pak echo jaký je . Snad do mé Shoei RF-1000 sedne dobře – to ovládání na řidítkách bude fajn fičura a hodně dobře bude vypadat obzvláště na Zetkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

31.1.2010 v 19:01 | Nahoru | #228
jirin.sv> jestli budes moct, vyfot pls i to ovladani pak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

31.1.2010 v 19:09 | Nahoru | #229
Skalda> Ovládání máš třeba tady:



Můžeš přes to ovládat jak mobil (zvednutí, položení hovoru, vytáčení), tak rádio (ladění), ale co je naprosto super, je ovládání MP3 přehrávače přes protokol AVRCP. Takže si pěkně přes ovladač na řidítkách vybíráš písničky, co chceš a ovládáš přes to bezdrátově MP3 přehrávač . Jinak se přes něj i přepínají zdroje (telefon, drátový vstup přes 3,5" jack, A2DP bluetooth stereo a rádio).
Hodně zajímavě má Parrot třeba řešené i vytáčení (můžeš vytáčet hlasově, jako třeba u Scaly), ale umí do sebe nacucnout i čísla z mobilu a pak můžeš seznam normálně procházet a jména ti to předčítá. Jsem zvědavej, jak to bude číst česká jména, ale snad to trochu použitelné bude .

Naposledy editováno 31.01.2010 19:21:22

(reakce na) Bluetooth interkom

31.1.2010 v 19:13 | Nahoru | #230
jirin.sv> ja myslel, jak to bude vypadat potom na moto... urcite sem ale napis potom zkusenosti

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

1.2.2010 v 14:47 | Nahoru | #231
K tomu Parrotu jsem jen zjistil, že v Zumu 550 byl použitý právě OEM chipset Parrot. Protože se nějak nepohodli, do Zuma 660 dali už chipset od Motoroly, který funguje trošku jinak (viz ty flagy předcházející událostem na BT jak jsem psal předtím)...
Každopádně to s 660 funguje ale občasné rozpárování se stává ale ne několikrát denně. Maximální hlasitost je prý nižší než u starého Interphone a s novým je to nesrovnatelné a to samé srozumitelnost. Při nejvyšší hlasitosti to je už prý zkreslené hodně.
Provedení je prý super ale výdrž na to, jak je to obrovský. Známý mi napsal, že mu to po roce vydrží tak 7 hodin maximálně a pokud používá rádio, tak i méně. Určitě prý ne 10 hodin, co se uvádí.
Při vyšší rychlosti to hučí, prý je to výrazně neareodynamické ale jemu je to fuk, protože to používá hlavně na RT.

Jiné problémy s tím nejsou, jen prý jednu celou sérii stahovali a měnili firmware, protože to nějak nedobíjelo či co..

Podle něj je to už trošku starší řešení ale moc hezky provedený, nicméně k Zumu 660 ten ovladač nepoužívá vůbec.
Jo a pokud je v telefonu víc než 200 kontaktů, tak mu to odmítlo využívat ty funkce pro vytáčení ale on přešel na Zumo 660 a tak ho to už netrápí, protože telefon má spárovaný se Zumem, kde kontakty vidí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

1.2.2010 v 17:08 | Nahoru | #232
TomasTT> Díky moc za dlouhý příspěvek. Podobné informace jsem se dočetl na zahraničních webech, kde je Parrot trochu víc populárnější než v ČR. Garmina sice nemám, ale telefon možná budu taky obsluhovat přes TomToma. Starého XL snad vyměním za GO 720, která by to měla zvládat.
O tom firmwaru je to pravda, někomu to klidně vydrželo i jen 30 minut a pak šlus. Ale zas výhoda přehrání firmwaru je docela fajn výhoda, což jsem třeba u Scaly a podobných neviděl.
Uvidíme jak to bude hlučet. Budu to brát na delší cesty a na ty jezdím především na Zetkách a ty zas nejezdí tak rychle .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2010 v 17:58 | Nahoru | #233
jirin.sv> Ahoj, mám pocit, že s automobilovým Tomtomem to na motorce moc nevyhraješ. Telefon sice ovládat můžeš, ale s nikým si do přilby nezavoláš.

Bluetooth interkom

2.2.2010 v 18:06 | Nahoru | #234
... navíc na sluníčku bude vidět pěkný kulový....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2010 v 18:30 | Nahoru | #235
Dan-RECALL> Já to primárně na volání nechci, je to jen třešnička na dort. Když přijde na věc, tak se telefon spáruje přímo s HW a není problém, že? Jinak s automobilovým TomTomem, jezdím už 2 sezóny a není žádný problém. Zümo jsem si zkoušel, ale proti Tomtomu má na můj vkus dosti nelogické ovládání, pro TT Ridera zase není oficiální update na Navcore 8 nebo 9, který by umožnil zobrazování v jízdních pruzích, IQ routes .
Jinak právě s TT Go 920 jsem volání přes HF v autě zkoušel a šlo to – mobil byl spárovaný s TomTomem a TomTom měl hlasový výstup na pevnou HF v autě. Ten headset do helmy by měl být teoreticky to stejné.

Zítra ho mám doma, tak se podělím o první dojmy a pokusy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2010 v 19:10 | Nahoru | #236
jirin.sv> Jde o to, že logo Bluetooth na automobilové navigaci značí to, že navigace má bluetooth handsfree. 2 handsfree do sebe nepřipojíš tzn. handsfree v navigaci s handsfree v přilbě. Ty speciální moto navigace zjednodušeně mají 2 různé bluetooth moduly jeden slouží ke komunikaci mezi mobilem a navigací, ten druhý na komunikaci mezi navigací a headsetem. Proto je automobilová navigace připojená k mobilu k ničemu. Z automobilové navigace nedostaneš do přilby ani pípnutí. Pokud to nechceš na volání, tak tedy k čemu? Poslech rádia a muziky? Tomu rozumím, taky si rád pustím muziku. Spoustu lidí to odsuzuje, ale podle zkušeností 99% z nich to nikdy nezkusily.

(reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2010 v 19:19 | Nahoru | #237
jirin.sv> Zapomněl jsem, jo, jasně, spárovat HF s telefonem půjde, na to je to určeno. Jo a co se týče ovládání navigací, prodával jsem je celkem dost dlouho (teď už se tím skoro nezabýváme) a moje zkušenost je taková, že každý přechod je těžký, ale většinou si člověk rychlo zvykne a těžko se mu zase přechází, nebo třeba i vrací k původní. Na trhu je to dost vyrovnaný, každá má svý + i -. Skoro každej výrobce má svý vychytávky, který u druhého nenajdeš. Já osobně u automobilových navigací mám nejraději Tomtom, ale na motorku jedině Garmin, ikdyž by to znamenalo spoustu ústupků. Grafika, IQ roads, intuitivnost ovládání, to vše nevyváží plusy, který Garmin poskytuje motorkářům. Garmina moc nemusím, ale co se motorek týče, maj několik let náskok před ostatními

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2010 v 19:28 | Nahoru | #238
Dan-RECALL> No potřebuji to hlavně pro poslouchání pokynů GPS. Budu s tím jezdit hlavně v zahraničí, kde GPS potřebuju a když mi někdo bude vyvolávat v zahraničí, tak má holt smůlu . Jinak tu HF jsem rozchodil tak, že jsem telefon spárovat s TomTomem a pak jsem v TomTomovi nastavil jako výstup reproduktoru Stereo Bluetooth HF a tak mi to běželo. Uvidím, každopádně musím splašit jinou navigaci. Vidím to na tu 720 nebo 920, Navcore 9 na nich běží parádně .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2010 v 21:05 | Nahoru | #239
jirin.sv> Ty brďo, tak to jsem netušil, že lze pustit povely přes stereo ven. No jo, žádný učený z nebe nespad. Díky za info. S tím telefonováním to ale platí, protože stereo (A2DP) profil využívá oba kanály na posílání muziky (hodně dat). U HF profilu, nebo profilu headset je jeden tam a druhý zpět. Pokud bych měl i v tomto mezeru, dej vědět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2010 v 21:12 | Nahoru | #240
Dan-RECALL> Vědět určitě dám, až to prozkoumám . Teoreticky mě napadá, že to mohlo být jednosměrné. V autě byla jak HF, tak TomTom, nevím který mikrofon to bral (teoreticky to mohl být i mikrofon TomToma). Každopádně to testnu a při nejhorším pojedu na přímo s mobilem. Ale jak jsem psal, mám to spíš jako nouzovku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist