globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Drátové intercomy
 
25.1.2010 v 09:44
Zkušenosti s drátovými interkomy i s těmi kvalitními. A kdo používá na motorce klasickou autonavigaci, jakou a jaké jsou zkušenosti. Jde za slunečného dne přečíst, nekazí se? Jak případně uchycená na moto atd..

Drátové intercomy

25.1.2010 v 10:15 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Drátové intercomy

25.1.2010 v 10:38 | Nahoru | #2
Tento odkaz jsem už četl. Ale moc jsem se tam toho nedozvěděl. Zajímá mě osobní zkušenost, jestli někdo skutečně jezdí např. s obyč Garminem a jaké jsou zkušenosti. Zrovna tak by mě zajímalo jestli třeba někdo používá intercomy např. Osbe a jaké jsou zkušenosti.

PS. Vím, že se toto téma určite opakuje, ale které téma tu ještě nebylo? Kažná nová diskuze může oslovit nové lidi a narazit na čerstvé poznatky, které např. z minulého roku co tu ještě nebyly.

Drátové intercomy

25.1.2010 v 11:22 | Nahoru | #3
ahoj vsechno co je dratove je pomali pri nastupovani a zavtaveni ja treba musim pripojit zenu a pak davat pozor kdyz naseda za jizdy je to jedno a pri padu jezte nemam vyskouseno ale urcite to bude klast rozpojovaci odpor a skubne to s hlavou cos muze znamenat pozdeji komplikace navigace nepouzivam

Drátové intercomy

25.1.2010 v 11:31 | Nahoru | #4
Ahoj, jezdim s obycejnou autonavigaci MIO. Od Louise mám nepromokavy obal kterej jsem pridelal pomocí original drzaku na kolo dodavany s navi na hrazdu řidítek. A ted si musis polozit otazku, na co budes navi pouzivat. Ja ji beru jen jako pomocnika ve vyhledavani treba kempu, obchodu,popripadne vecer v klidu se podivam na trasu, a jako informační věc ktera mi ukáže počet km do cile a čas. Dělám v dopravě a mapu EU mam v hlavě. Mě osobně to vyhovuje, ale jinak je to na hovno, když svití sluníčko nic nevidíš, když prší, tak to sice nepromokne ale zamlží se to,pokud ji chces nejak ovladat, musis ji vyndat. Z toho vyplívá, že jet podle takove navigace je dosti obtížné, určitě bych volil motonavigaci. Záleží co od toho chceš.

Co se týče interkomu, mám "drátkový" ale defakto jsem použil pouze ten přijímač a mikrofon s reproduktorem jsem koupil novej a zadělal do polstrování přilby, ted už je to OK, ale puvodní provedení na prd. Strasne to tlaci a nedrzi na svem miste.

(reakce na) Drátové intercomy

25.1.2010 v 11:33 | Nahoru | #5
PAP28: Ještě si zkus najít téma "fotky držáků GPS" nebo tak nějak, tam šla taky řeč o uchycení a spolehlivosti.
Svoje zkušenosti budu prezentovat až po sezóně, letos pojedu s autonavigací poprvé.
S drátovým interkomem mám zkušenost jen jednu - s PMR Cobra MT700 s odbočkou pro spolujezdce. Platí totéž, co pro bezdrátové použití - srozumitelnost je slušná tak do 120, pak vyhrává aerodynamický hluk. Dá se dorozumět i při 140, ale člověk už musí vyslovovat jak po obrně. Srozumitelnost paradoxně zlepší špunty v uších, odfiltrují proudící vzduch.

Drátové intercomy

25.1.2010 v 11:34 | Nahoru | #6
ja mam albrechta a kvalita zvuku za jizdy je dobra pripojeni k nejruznejsim zarizeni ja zatim viuzivam jen mp3 co se tyce montaze tak sem se nedrzel navodu a vse sem zadlabal do helmi duvot je ten ze podle navodu me reprak tlacil na usi a po 5 min se to uz neda vydrzet ma to jednu chybu kdyz neni zadny prenos zvuku tak to vydava zvuk ne neprijemni ale je tam

Drátové intercomy

25.1.2010 v 11:48 | Nahoru | #7
zkušenosti s drátovým intercomem:
- profesioánlní použití cca 2 sezóny
- neustálé problémy s kabely a konektory, navíc neustálé drátování a nemožnost navigovat jezdce na dálku
- vše vyřešeno přechodem na bezdrát

Drátové intercomy

25.1.2010 v 12:03 | Nahoru | #8
V současnosti mám drátový intercom zlídlu je to šunt ale už mi funguje po nejakých úptavách ( zabudované sluchátko do polstrování, nový reprák atd.) 2 roky a přemýšlím o něčem kvalitnějčím ale asi zase bezdrát kvůli výdrži v provozu a jednoduché výměně za baterií.
Jesty zvažuji něco jako vysílačky Cobra.

S tou navi to bude horší. Doposud jsem jezdil podle mapy a ityneráře a v pohodě a trefil jsem vždy. Nejhorší je narazit v nejaké díře na blbě vyznačenou objíždku a nemít podrobnou mapu daného místa a výlet se může protáhnout o nekolik hodin bloudění. Proto tu navi.

1 reakcí na tento příspěvek Drátové intercomy

25.1.2010 v 12:17 | Nahoru | #9
Mám už druhej drátovej interkom. První se nám rosekal pri bouračce. Ale dráty určitě žádný odpor vůči hlavě nekladou jak píše MM1979. Drátovej mám jen z jediného důvodu a to jsou finance. S přítelkou nejdezdím tak často abych musel kupovat bezdrátový za x tisíc. Nevýhoda je určitě to ,že se ty kabely furt pletou. Ale dá se to vyřešit a zvyknout si na to. V podstatě kdykoliv zastavíš tak rozepneš a slezeš. Nastupíš, zasvakneš sluchátka a jedeš. Nevidim v tom problém. Slyšitelnost taky ujde i když okolo 100 km/h už to neni ončo. Ale po okreskách to je super a s Tenerkou stejně ani na projížďky jinam nejezdim.

Drátové intercomy

25.1.2010 v 12:30 | Nahoru | #10
vlastnim take interkom z Lidlu. Bylo treba se naucit, jak ho pouzivat pro minimalizaci tlaku na ucho a okoli (po delsi ceset je ucho stejne trochu otlacene), ale i tak bych se ho v blizkem budoucnu rad zbavil a poridil bezdratovy BT interkom (muj favorit je zatim Midland BT2). Dival jsem se napred i po dratovych (Starcom, AKE), ale jedna z veci, ktere bych rad podchytil je prave to vecne "dratovani" a rozpojovani pri zastavkach... v motoaplikaci povazuju bezdratove reseni za idealni.

Pro navigaci (a prehravani hudby) pouzivam genericke PDA (konkr. FS Loox N520) a vykonnejsi pecky (Sony) zabudovane v helme. PDA vozim v naprsni kapse (ev. v batohu) - staci mi zvuk/hlas a neresim problemy upevneni/viditelnosti/vlhkosti/vibraci. V pripade nakupu BT interkomu mam pripraveny media konvertor audio->BT (A2DP), jelikoz N520 nema BT (ale ma vystup na 3.5mm stereo jack). V tom pripade bych vozil PDA v batohu (v ledvince) a vyzuival BT headset/interkom k plne spokojenosti se vsemi funkcionalitami (interkom, hudba/navigace, telefon).

Drátové intercomy

25.1.2010 v 12:34 | Nahoru | #11
jeste pro zajimavost doplnim ze mnou vybrane pecky Sony "zabudovane" do helmy funguji (hudba je jeste dobre slyset, nejspis by bylo rozumnet i hlasu) az do 200 km/h, pricemz vetsina pristroju ma problem pecky prebudit i pri nejvyssi hlasitosti (vybiral jsem dle nominalniho vykonu pecek). I tak je ale v prilis rvavem rezimu nepouzivam kvuli ochrane sluchu, jejich cena byla cca 300 Kc...

Drátové intercomy

25.1.2010 v 12:47 | Nahoru | #12
my máme drátovýho albrechta - trochu problém s reprákama při těsný helmě a k tomu ještě kuklu (vozím tlustou zimní) - tak hoďku dvě pohoda pak už tlačej uši-hodně je to o tom dobře si tam ty repráky porovnat - proto je nemám na sucháč, pak posouvat nejdou vůbec, ale jen volně položený na uchu pod kuklou - držej a daj se dobře posouvat.
kvalita hovoru v uzavřených helmách super, do kokosů máme molitanový kruhy/vycpávky, v kterejch reprák je, aby se odstínil vítr, přes něj bylo slyšet tak do padesátky.
brali sme verzi do sítě, ale stačila by i ta jen na baterky, protože baterky vydržej desítky hodin. letošní sezonu jsme nabíjeli snad jen jednou.

co sem mluvil s lidma, který měli intercom z lidla a jezděj orientační závody, tak s ním byli taky spokojený.

navigaci sme používali v nokii Garmin Mobile XT - do města super, po silnicích nic moc - většinou nás to cpe jinudy, než má člověk v plánu - dobrý na ujištění směru, nebo když člověk uvízne někde v prdelákově, kde nejsou pořádně značený silnice. ale občas i navigace selže, radši to beru podle mapy

(reakce na) Drátové intercomy

25.1.2010 v 16:24 | Nahoru | #13
teď mi přišla nabídka na intercomy COBRA BT 2010 na 1. pohled to vypadá docela zajímavě, pokud bude možnost tak to otestuju a hodim info

Drátové intercomy

25.1.2010 v 17:46 | Nahoru | #14
Ja mam BAEHR(5let, vyrobce SRN) nejlepsi co muze byt na trhu, ale bohuzel take nejdrazsi absolutne bez zavad, poslech do 200km/h(vic jsem nejel),pripojeni:CD,rádio,spolujezdec,navigace,dalsi motorka,telefon,i pod.A kabel a propojovani mi nevadi.

Drátové intercomy

25.1.2010 v 18:14 | Nahoru | #15
Osobní zkušenost: LIDL interkom použitelný, výdrž baterek neuvěřitelná, pecka trochu tlačí do ucha. Někdo to řeší vyříznutím polstru helmy mezi uchem a tváří, jiný to řeší třeba helmou se zabudovaným mikrofonem/sluchátkem. Já mám posunutý práh bolesti
Osobní zkušenost č. 2: levná autonavigace Mio Moov 330 pod slídou tankvaku, dorý dotykový displej dokonale čitelný i na přímém slunci, sama "se neovládá" ale mírným tlakem prstu se i přes slídu ovládat dá. Napájení z fabrické zásuvky 12 V, jinak výdrž aku 3 hodiny s origo mapami. Pár promáčení tankvaku už přežila a to ji používám i v letadle (jako zálohu, mám ji v kapse), nešetřím ji.

Drátové intercomy

25.1.2010 v 19:20 | Nahoru | #16
Drátový n-com N84 - pro Nolanky. Přestože je dělaný speciálně na konkrétní typ helmy, tak mám zkušenosti veskrze negativní. Baterka vydrží cca 2,5 hodiny, což je pro delší přesuny tragicky málo. Po jednosezónním používání (cca 25 000 km) jedna náhlavní sada v háji (vylámaný 2 ze 3 kontaktů) a ovládací panýlek koncem sezóny přestal doléhat. Reklamace náhlavní sady trvala skoro dva měsíce. K tomu je to dost drahá sranda. Pro odpolední vyjážďky kolem komínu možná, ale pro delší přesuny či orientační závody nic moc. Už bych do toho nešla.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist