Taky sem na nějakejch str,.... jo těhle - http://web.quick.cz/motopraga/ - koukal že VM moto měla už rozpracovaný i supermoto a enduro 610 i 450.
Nevypadá to vubec špatně 635cm3, Podvozek komplet Ohlins, 118kg, posaz 900mm i pro menší lidičky
[img]
Trápí mě hlavně větší hmotnost, dá se na ní zvyknout. V terénu je dobrá veliká pružnost motoru - hlevně v enduru. Jinak s těmim převody souhlasím - pomáhám si ze zatáček se spojkou, však to znáš ze své malorážky. Ty veliké čtyřtakty znám. Brácha mě á má vždy hovado. VM se vyrovná Husce či husaberqu. Jiné to určitě nebude.
[img]
S pozdravem
Adam Janouš
Dojedu dom a ejhle koukam na stránky VM a už je to tam...oficiálně
www.vmmotor.com/racing-team/aktuality/vm-610f.html
Tak teď si jen počkat na endurko, snad na sebe nedá dlouho čekat
Naposledy editováno 28.11.2009 16:20:28
Psal jsem v tom dotazu i okolo endura, ale na to z VM neodpověděli!?
Doufejme že se to dobře vyvine
Asi to nebude za tak dobrou cenu, páč homologace bude stát ranec.
sportovních endur nad 600cm3 s homologací moc není, takže vyplnit díru na trhu a získat nějaký ty zájemce o koupi to určitě šanci má ne?!
Něco takovýho bych zrovna chtěl pořídit, ale nabídka není nijak široká.
Kdyby si to udrželo tu nízkou hmotnost, motor by nemusel být ani moc překoňovanej, spíš zapracovat na životnosti, snadný a levný údržbě...prostě něco pro hobi jezdce tak du do toho.
" tom.kaskader, 22.11.2009 19:40
Ahoj všichni, po tom co jsem si to tu pročetl cítím potřebu se k tématu malinko vyjádřit, vzhledem k tomu, co tu jsou někteří schopni vyplodit za komentáře typu např. ,,motor je koncepčně zastaralý a inspirace hqv. je více než jasná" ,,není to moto určené pro world champions MX" ,,motorka nešla nic extra" nebo ,, chteli zamachrovat že mají 610". Komentáře víc než úsměvné a je vidět, že vycházejí pouze od tzv. e-odborníků, kteří VM viděli maximálně na fotkách, popřípadě od chalanů bavící se u motokrosu víc než sledováním jezdců a techniky, pitím piva a pojídáním dobře propečených klobásek. :D
Pár věcí uvedu na pravou míru. Motor je koncepcí shodný s motory typu Husaberg 550 nebo KTM 525. Do příchodu otočených motorů husabergu a motorů typu XC4 u KTM nebylo nic lepšího. I dnes mnoho jezdců dává přednost těmto ,,starším typům" přednost hlavně díky spolehlivosti. Tím že motor nemá design nejnovějších typů dnešních biků je snad zastaralý? Naopak, je to praxí osvědčená koncepce, nenáročná na údržbu a motor vyniká svojí lehkostí a výkonem. To je bez debat. Otázka oběmu 610? Někdo tu taktéž psal, že takový objem už se vě světě nejede, že to je hrozné ,,kladivo" atd, rotující hmoty, vibrace atd... A co třeba nový Berg 570? Motor VM funguje naprosto skvěle. Svojí charakteristikou výkonu je velice podobný KTM 525, při jízdě jsem nezaznamenal jediný špatný moment, při kterém bych si řekl: ha, to je tím velkým oběmem. Naopak, motor se projevuje velice kultivovaně, bez vybrací (a to jsem testoval verzi bez vyvažováku) a jedině mocný nástup výkonu od spodu dává tušit tomu, že je tady něco jinak. Až do nejvyšších otáček táhne plynule, je až překvapivě živý a točivý, reakce na plyn jsou okamžité, bez jediného škubnutí přenos výkonu na zadní kolo. Přesně jak to má být: kolik plynu, tolik jede! To že někomu připadal, že má ,,traktorový zvuk", bylo spíš stylem jízdy Jardy Kolmana, který jede vše stylem ,,o kvalt výš" tím pádem se neunavuje přebytkem výkonu a motorka si vše krásně pobere. Jízda v jeho podání je nenápadná avšak rychlá. Konstrukci rámu a geometrii podvozku nemá cenu popisovat, to se musí vyzkoušet. Už léta platí, že Hondy jsou svým podvozkem nejhravějším a nejovladatelnějším bikem v kategorii. Když spojíme tento podvozek a 610 motor vznikne nám VM. :D Kdo nezkusil, neuvěří. A že motorka není určena pro world champions MX? A proč by nebyla? Jsem si 100% jist, že toto rád vyvrátí jak David Čadek, tak Jarda Kolman. Včetně mě samozřejmě. Motorka je naprosto konkurence schopná, srovnatelná se světovými značkami a v mnohém je i předčí.
Jinak verze enduro se staví pro mě, v příštím roce chystám návrat do sedla, po téměř 4 letech. V plánu je absolvovat MČR enduro (pokud nějaké bude), mistrovství německa enduro + vybrané motokrosy jako dobrý trénink."
Mějte se a full maximum gas! ;)
T.K.
1 reakcí na tento příspěvek VM Moto vs Praga
Naposledy editováno 28.11.2009 17:27:11
BMW je takovej klidnej nenákladnej držák, s pohodovým motorem, ale je tam i nějaká ta váha navíc cca myslim 144kg suchá hmotnost.
Nová LC4 to je super stroj ale taky 138,5kg! Motor neskutečnej výkon na 1buch, další klad jsou servisní intervaly.... Je to můj velkej favorit.
Přesto bych šel rád do něčeho ještě lehčího a obratnějšího, ale při zachování objemu, životnosti, možnosti odjet i nějakej ten přejezd po asfaltu,..
XR650 supr spolehlivý kladivo na mamuty ale jen kopačka což nechcu
SXC jsem jel jednou a proti mý LC4 Adv. je to slučnej rozdíl v rozdělení váhy, ovladatelnosti, i motor pokud je otevřenej a s laďákem táhne kur...sky líp.
Uvažuju o ní, od motoru i podvozku vím co můžu očekávat, při dobrým servisování držák, kdybych narazil tak na 2005 v bezva stavu za bezva cenu???
1 reakcí na tento příspěvek VM Moto vs Praga
1 reakcí na tento příspěvek VM Moto vs Praga
Zatim tam toho moc není, ale časem určitě něco přibude