Téma: pojedu cestu kolem světa
 
22.11.2009 v 12:26
včera tak po třetím pivě, jsme se bavili o cestě kolem světa na motorce..
když jsem se o tom tak bavili, tak jsem usoudil, že to tak nereálné není
pořídit motorku-tu vybavit, na cestu peníze a jede se..
já jsem říkal, že na tu cestu - jakože benzín, ubyt. nějaké, jídlo a další náklady.. na rok si myslím že 300 000kč by stačilo.
Nevím kolik se tak najede při cestě kolem světa, ale když si vezmete, že obvod země je nějakých 40tis km a to je všechno přes vodu atd.. tak podle mě by se najelo takových 30tis km.
Myslím kolem světa, né všechny státy světa.. takže bych to viděl tak od nás na východ, takže sk, ukraina a dál do asie.. tam přeplout do ameriky, tu projet ze západu na východ, přeplout do Afriky, dejme tomu někam do středu, nebo jižněji a odtud jet na sever do Evropy..
Myslím si, že by se to dalo stihnout i za půl roku, záleží na těch km no a způsoby jízdy..
takže jsem si tak řekl, že bych do toho fakt chtěl jít.. nemyslím ted ale tak do mých 30ti let by to nemuselo být tak nereálné.. co si myslíte vy?
Anketa: co vy na to?
jsi debžot
28%
33
šlo by to..
18%
21
nepůjde to tak lehce
47%
56
máš hezké zuby
8%
10
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 13:26 | Nahoru | #211
Jindra650> myslíš že ti nateče do válce přes cvíčku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 15:20 | Nahoru | #212

Rico>Jindra650> myslíš že ti nateče do válce přes cvíčku?


no, to zrovna ale kudy asi u motorek tece do valcu? vyfukovym ventilem, kterej je vzdycky aspon u jednoho valce otevrenej, svicky jsou taky dole, ale pravda slusne utesneny. jako GS urcite super na suchou sotolinu, bahno mi ale neprijde jako teren, ve kterym by to byla vitezna volba.

Wenca24> no, jsou to preci herci, tak si museli vsechny sceny nacvicit jeste pred prvnim padnutim klapky ...jinak to s KTM muze bejt jen otazka lokalniho zastoupeni, nebo treba oktanovyho naroku jejich naslapanejch motoru, kdyz nekde by treba nesehnali nic lepsiho jak 73ku do zila, ale to jen hadam. Kazdopadne brutalne svetocestovatelsky GS by melo bejt staveny na zatez provarenyho takrka tovarniho vybaveni Touratech, nemyslis? Ja teda nevim kterej inzenyr to navrhoval, ale kdyz je nekde nosna konstrukce, na kterou se dava jeste pridavna zatez, tak se pocita s nasobkama v pretizeni a vysledna bezpecnost je rozhodne vetsi jak 1, takze to nesmi rupnout ani kdyz se to pretizi ....vahou se setri jinde a na motorkach ktery nemaj povest svetocestovatelskyho typu

Peacemaker> chapu tvuj odpor k tomu co jsem napsal, ale je trochu potupa, kdyz specialni motorka do terenu ma jen o kousek lepsi brodivost jak ryzi silnice R1(v podani Lucassena)? osobne vidim vyhodu GS, ze uz od poloviny 90. let ma vstrikovani a tak to jede na hodne siroky rozpeti oktanovyho cisla, takze dobry na zapadakov-oproti karbci, kterej nemusi pracovat spravne, pak ma kardan, coz se opravdu hodi, ale dale? treba boxerovska koncepce je jen cistej sentiment, nema to s prakticnosti motoru ani motorky lautr nic spolecnyho, vyfukovy kolena dolu vystaveny vsem prekazkam, valce do boku taky nemaj zadnou vyhodu(snad jen ze necaka na nohy a hreje od nich v zime

Naposledy editováno 15.01.2010 15:24:57

(reakce na) pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 16:09 | Nahoru | #213
Jindra650> R1 ma stejnou brodivost jak GS? Tím, že GS ma nizko válce?:)
V bahnu nebude excelovat žádná naložená motorka, takže si nevybereš GS je jedna z velmi dobrých voleb na RTW. (praskající podsedlovky sice taky nechápu - ikdyž jasně, zatížení a velký rázy - ale neberu to jako velkou závadu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 16:59 | Nahoru | #214
Jindra650> nechci to psat zase znovu a vracet se k necemu, co se tu uz asi komentovalo.

do valcu fakt jenom tak voda netece.

touratech nema s tovarnou bmw nic spolecnyho. nevyrabi nic proti praskani brutalne pretizenyho ramu.

s cim bysis tu cestu uzil? s dr 400?

do sobiku jezdim relativne casto, tak jestli chces, muzes si starsiho bawora vyzkouset. ale prvni jizda byva vetsinou hodne rozporuplna. ty vyhody konstrukce dochazi cloveku pozdeji, s uzivanim. a neni to enduro! je to cestovni enduro.

znas igora brezovara? mrkni na http://mototour.cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 18:51 | Nahoru | #215
Peacemaker> No, napsal jsem to hodne ostre jak mam ve zvyku Kdyz jsem videl ten prvni brod po kterym vylejvali vodu z valcu, tak jsem mel smiseny pocity Ten praskajici pretizenej ram je ale prece docela absurdni ne? kdyz by to byla nejaka sportovne cestovni motorka, nebo lehky endurko, tak at si ram praska, neni na nic takovyhleho delanej, ale motorka, ktera ma vydobyty jmeno jako cestovatelska do nepohody by prave takovyhle casti mela mit zarucene neznicitelny, je tam prece hodne vysoka pravdepodobnost, ze dost uzivatelu bude chtit neco takovyho na motorce vozit. S cim bych chtel jet kolem sveta nevim, nejak jsem o tom neuvazoval, ale volil bych asi neco stihlejsiho-mene rozloziteho, na silnici vaha nevadi, ale kdo se s tim ma pak v terenu rvat sam nebo i ve dvou a pak kazdy kilo je znat. Moje motorka ma sucha lehce pres 200kg a mit tuhle vahu v terenu a zapadnout, tak se poradne zapotim, takova jawa se 160kg suchy kdyz nekde zapadla, tak to clovek sam vytahnul celkem dobre a oni byli na vytahavani 3, kdyz by se jim ve dvou nepodarilo nejakou masinu vytahnout. Vlastne nebyt sentimentalni poptavky po boxerech, tak BMW je uz davno nevyrabi, protoze z inzenyrskyho hlediska jsou lepsi koncepce, ale lidi to kupujou a znacka ma proste svuj charakteristickej zjev. Ohledne vyzkouseni asi toliko, ze kilometr na silnici nic moc nepovi a podrobnejsi okuseni znamena riziko vyvaleni se nekde v terenu na pujceny motorce, takze tudy cesta nevede. BMW ma spickovy zpracovani soucasti, pouzity technologie vzdy na spici, neortodoxni a fungujici podvozek, ale ten boxer je tam pro me jak pest na oko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 19:15 | Nahoru | #216
Jindra650> Kurna ty pises vzdycky takovy romany...kdo to ma cist? Skoro to vypada jak kdybys kvantitou vynahrazoval kvalitu

Kazda motorka ma svoje mouchy..zrovna praskla podsedlovka neni zadnej pruser...svari ti to uplne vsude na svete..Nejsem odbornik na motory, nevim jestli ma boxer naky velky vyhody(zivotnost urcite) ale kdyby jsme si meli kupovat motorky pragmaticky tak jezdime vsichni na tom samym...
Voda se dostava do motoru hlavne sanim...vyska valcu nad zemi fakt nema vliv
Nic neni dokonaly jde o to zvolit si tu nejvhodnejsi cestu...

pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 19:45 | Nahoru | #217
Na takovouhle cestu?Nemám problém jezdit na jednoválci takže bych asi vybral starý TT nebo trochu upravený XT.A Kdyby dvouválec tak starej Transalp taky s úpravama.Kdysi jsem tady v Brně u Prýglu potkal dva Holanďany a jeli práve na starých Tenerkách a moc,moc si to pochvalovali.Jeli už rok pořád někam .Mazáci jak sviňa.

(reakce na) pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 19:46 | Nahoru | #218
Wenca24> no, jsem ukecanej ....pruser to jako takovej neni, samozrejme svari to vsade na svete, ale nekde v pustine se dostat ke svarecce muze bejt minimalne svizelny(a prijde mi to jako koupit mercedes za milion kterymu by se na nasich okreskach ulomilo kolo, za hodnotu GS clovek ceka nekompromisni kvalitu, nebo se pletu?). jinak koncepce boxer ma na zivotnost asi takovej vliv jako tabletky do benzinu na jeho spotrebu, vydrz je dana jen povedenou konstrukci a kvalitou zpracovani, takze tam vyhoda nebude, snad jen oproti paralelnimu dvouvalci ma prirozene vyvazeny posuvny hmoty, ale dneska uz paralelni dovuvalce bez vyvazovaku vlastne nejsou. No, tu vodu uz radsi neresit, priznavam, ze jsem to trochu prehnal ...

Naposledy editováno 15.01.2010 19:58:06

2 reakcí na tento příspěvek pojedu cestu kolem světa

15.1.2010 v 21:43 | Nahoru | #219
nevidim nejakou super vyhodu v tom, ze motorka ma kardan..
ze je bezudrzbovy? namazani retezu trva asi pul minuty
kdyz se mi posral retez v africe, tak mi ho spravili bez problemu..
ale videl jsem uz fotky posraneho kardanu - a to uz asi opravit nepujde..

(reakce na) pojedu cestu kolem světa

16.1.2010 v 16:58 | Nahoru | #220
yeuop> kdyz budes jezdit s vysypanyma loziskama, tak se kardan vysype uplne, ale jinak ne, teda pokud neni blbe spocitany ozubeni, nebo odflaknuta vyroba(kolikrat si videl vysypanej diferencial v aute? je to ten samej prevod-spiralni kuzelovy soukoli). pri nasich kratkych cestach to asi tolik vyhodny neni, ale behem cesty kolem sveta po desitky tisic kilometru je potreba udrzovat cistotu retezu, dopinat ho a mazat, pripadne menit celou retezovku a proti tomu kardan spotrebuje jednu flasticku uplne beznyho prevodovyho oleje, ani nemusi bejt hipoidni(treba XJ staci GL4) a pritom se muze jezdit v prachu, blate a vode bez jakykoli starosti, to je docela fajn ne

(reakce na) pojedu cestu kolem světa

16.1.2010 v 17:45 | Nahoru | #221
yeuop:

nevidim nejakou super vyhodu v tom, ze motorka ma kardan..
ze je bezudrzbovy? namazani retezu trva asi pul minuty


Talže s kardanem ušetříš půl minuty pokaždé, když nemusíš mazat řetěz Na motorce máš víc místa, protože nemusíš tahat mazivo. A pokud řetez před mazáním i čistíš, protože se to má, tak to za půl minuty neuděláš.

kdyz se mi posral retez v africe, tak mi ho spravili bez problemu..


Zatímco kdybys měl kardan, nemusíš nic takového řešit.

ale videl jsem uz fotky posraneho kardanu - a to uz asi opravit nepujde..


Neznám nikoho, komu by se kardan posral, pokud nejezdil bez náplně. To samozřejmě odejde cokoli.

pojedu cestu kolem světa

15.4.2010 v 18:32 | Nahoru | #222
Hele, fandím Ti
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist