MartinXR>Katana> jo, mam xr650tku, je vidět že se všichni baví, v takovém duchu sem ten dotaz nadnesl tak jak to teda je, je to blbost na xrku, nebo jeste neco vymyslite?
XR650 dva karbce nemá. Jen nejstarší 600,ale tam se podtlaky v pravém slova smyslu nedělaly...
MartinXR>pro všecky> děkuji za všecky informace i ty zkreslující no ted uz sem chytřejší, tu osobu asi už nepotkám, potkali sme se na moto na benzince...no každopádně buď ze mě dělal debila, nebo nevim...
Nebyl to náhodou takovej dlouhovlasej maník na Jawe 350/640 s Pražskou SPZ?Abčas tady na foru zakládá témata o tom,který mašiny nekupovat(který prostě nejedou )
To je odborník na slovo vzatej,tak bych ty podtlaky na tvym XTéčku radši udělal
Na kazdym karbecu se meri podtlaky... Treba kdyz mas zvohejbanou prirubu, nebo nekde prisava, samo mas podtlak jinaci, nez kdyz je v cajku... Ale to pak je vo srovnani priruby a podobne, nez vo nakym stelovani. Vlastne spis nevim, jak se steluje vic karbecu najednou na stejny hodnoty... Klapkama leda? Jakoze kdy se voteviraj?
Jinac sem se teda echt nasmal, nez sem dolez na konec tematu : ))
1 reakcí na tento příspěvek podtlaky???
Naposledy editováno 08.01.2010 18:07:40
gondra> nevím jestli to tady je samý odborník ale dle mého nemají podtlaky nic společného se sinchronizací ale slouží jako druhá klapka. Tudíš i jednohrnec může mít podtlakovou klapku a její fce je v tom že pokud motor ve volnoběju pořádně vokotlíš tak ho bez podtlaku udusíš ale ten podtlak (řízený od podtlaku motoru) otevírá druhou klapku a stará se o to aby motor byl dostatečně živí a měl krouták do spodu. Jeslti se nemejlím
Seřízení podtlaků je totéž jako synchronizace karburátorů. Jde vlastně jenom o to že natočíš klapky vuči sobě tak aby nasávali stejné množství směsy. Protože nároky na nasátou směs se časem u každého válce liší. Ale třeba u boxeru o BMW se to seřizuje obtokovým šroubem vzduchu a klapky jsou od výroby nastaveny na určité procento pootevření ale hodně lidí to o bmw neví a tak to kurví
1 reakcí na tento příspěvek podtlaky???
Na tý tenere(xt 600 z 90 roku) je primární karbec - jeho "šoupátko" je řízený přímo otočením heftem a šroubem mezi karburátorama se jenom nastavilo otvírání klapky sekundárního membránovýho karburátoru. Žádnej podtlak se tam nikde nekontroluje při nastavování, oproti dvouválcům a vejš. Jinak dva karbece samozřejmě u jednobuchu není nutnost, Yamaha to v tomhle konkrétním případě pojmenovala YDIS (Yamaha Dual Intake System), což mělo zlepšovat plnění válce směsí. Třeba je to u jiných jednobuchů jinak, tak dyžtak někdo napište, jak to máte vy u svýho jednobuchu se dvouma karbecama.
Edit..počítám ale, že to bude u podobným motorek na stejným základě.
Naposledy editováno 08.01.2010 18:01:42