Téma: Husaberg 450 FE rady
18.10.2008 v 15:07
Čágo chlapi tahle motorka je pro mě vysněná...tedka mám 125cku a začínám dělat papíry na 25 a plánuju jí koupit.Jelikož sem panelákovej můžíček tak bych rád po silnici i do crosuu jezdil bych jen tak hobby ale závod bych si chtěl určitě vyzkoušet,ale chtěl ybch k tomu dvoje kola..Takže se Vás tu chci zeptatt jestlis te někdo předělával HUSÁKA na Motarda??Popřípadě kde koupit a za kolik?jak předělat?Prostě bych byl rád za jakoukoliv radu.A taky jaký máte z husákama zkušenosti co sme se tu dočetl tak od 2003 a vejš není problém to samí bylo i u KTM(prej)Takže díky za odpovědi


Naposledy editováno 18.10.2008 15:08:37

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

7.1.2010 v 14:36 | Nahoru | #391

Troj11>Radar> Dobrý tip
Nikdy jsem to nedělal a rád bych to zkusil.
Kopyto z čeho? Polystyren? Stavební pěna? Polystyren je rozpustný acetonem, ale co ta stavební pěna?
Kde vzít ingredience? Skelná tkanina a pryskyřice se sežene kde? jaký druh pryskyřice použít? Možná se ptam blbě, ale fakt je mi tohle zatím cizí..



Já pro kopyto používám obyč stavební polystyren (fasádní bílý), aceton ho pak krásně rozpustí, v podstatě se to odpaří. Skelné vlákno (tkanina spletená z jemných vláken přeložených o 90 stupňů) se dá bez problémů koupit v drogérii nebo prodejně s barvami a laky, stejně tak epoxidová pryskyřice včetně tužidla, je to většinou plechovka "pro stavbu a opravy laminátových lodí". To skelné vlákno se dá sehnat s různou gramáží, osobně bych první vrstvu udělal z větší gramáže a další vrstvy (jednu - dvě podle potřeby) z větší gramáže. Na správné namíchání pryskyřice to chce trochu odhad a zkušenosti, rychle to tuhne a zasychá. Chce to nejdříve důkladně prositit tkaninu a pak jí začít vrstvit na kopyto. A doporučuju pracovat v latexových rukavkách (jednorázovky) a mít po ruce aceton (na číštění nástroju, rukou atd. . A až je zalaminováno (chce to min. 3 vrstvy a důkladně ošetřiv švy a rohy kvůli těsnosti) tak už jen brousit a kitovat a brousit a kitovat, atd, atd....
pak plnič, přebrousit a může se lakovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady

7.1.2010 v 14:48 | Nahoru | #392

MikiberG>Radar> OK, párkrát jsem to dělal - např. kufry na virago a zásadní problém jsem měl že mi to při laminování naleptalo ten polystyrén - propadlo se to a musel jsem pak hodně kytovat a vyrovnávat... byl to polyester... co se mohlo stát?



JJ pryskyřice ten polystyrén ráda leptá dochází tam k reakci s tou pryskyřicí která ho trochu rozpouští podobně jak ten aceton (ale jen nepatrně), proto se používají různé separátory (oddělovače) aby polystyrénové kopyto nebylo v přímém kontaktu s pryskyřicí. Většinou kopyto natírám olejem nebo vazelinou, zkoušel jsem použít i kopyto obalené tenkou vrstvou sádry, ale to se mi moc neosvědčilo (vrstva se rozpadla). Myslím že se vyrábí i nějáke speciál separátory, ale nevím nikdy jsem po tom nepátral...

Husaberg 450 FE rady

7.1.2010 v 15:21 | Nahoru | #393
epoxidu a styku s benzínem bych se nebál,spousta veteránistů starou rezivou nádrž zevnitř vylije expodidem a znám jich dost co jim to slouží dlouhá léta.

Husaberg 450 FE rady

7.1.2010 v 15:38 | Nahoru | #394
JJ tak to jsem udělal- potřel jsem to sádrovým mlíkem na ty pory a pak ten jejich separátor, jenže chyba byla asi v postupu protože jsem to zapracovával přímo na tom kopytě - to prodloužilo čas tuhnutí..... byl to složitý tvar i s negativními úhly. No to broušení a kytování mi ani nepřipomínej....ještě teď mám osypky . Ne ne laminát je v tomhle případě při kusovce pasé - moc práce, není možnost opravit tvarové chyby, kopyto se musí udělat hodně přesný a počítat s přídavkem na materiál, úchytný místa se musí vložkovat do přípravku...atd - na tuhle věc je lepší Al.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady

7.1.2010 v 17:26 | Nahoru | #395
Radar> A když se dělá nádrž z laminátu, jak se tam v pasovávají ty kovové piliny, kvůli statické elektřině, jak tu psal Vespa. V jakým množství? To se asi vetře do té první vrstvy?

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

7.1.2010 v 18:40 | Nahoru | #396

Cormac>Radar> A když se dělá nádrž z laminátu, jak se tam v pasovávají ty kovové piliny, kvůli statické elektřině, jak tu psal Vespa. V jakým množství? To se asi vetře do té první vrstvy?



Tak na tohle ti nedokážu odpovědět nádrž jsem dělal z laminátu jen jednu nic takovýho jsem tam nepoužil, nikdy jsem o tom neslyšel a nádrž slouží bez problémů už dlouhá léta . Akorát může být opravdu problém po pár letech s tím prolínáním benzínu, ale vše záleží na tom jak kvalitně je to udělané. Pokud je to poctivá práce tak taky nic nehrozí, jedině snad proražení při pádu, ale za to ten materiál nemůže...

Husaberg 450 FE rady

7.1.2010 v 18:50 | Nahoru | #397
Takže jsem doladil detaily, vymyslel střih a ohyb.
Parametry cca : 2kg váha/8l benzínu... bude tam 1na příčka aby se benzín rychle nepřelejval dozadu při výjezdech a zvedání....

Originál 06 nádrž má 2kg bez prsíček....

O víkendu to začnu realizovat.....

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:23 | Nahoru | #398
Někdo tu byl zvědav na Husaberg tuning takže začnu u předního kola
krytky přes gufera (přední i zadní kolo)
Motárdové slidery
Kryt třmenu a brzdiče
Vyvážená kola

[img]

Naposledy editováno 14.01.2010 10:46:17

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:24 | Nahoru | #399
Lízátko předního blatníku aby nestříkalo bláto do brýlí a na masku (bohužel při poslední vyjížďce vzalo za své..

[img]

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:27 | Nahoru | #400
Profilované kryty chladičů s bytelnou objímkou na rám, vzpěry skrz mřížky
Kryt předních svodů- mimo jiné aby se kryt motoru neplnil blátem

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:28 | Nahoru | #401
Vyprošťovací popruh- velmi šikovná věcička

[img]

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:31 | Nahoru | #402
Kryt spojky (vyklepávaný do ohybů aby nezachytával a netrhal boty jako rovný kulatý plech),
Řadička s lankem aby nechytala trávu, obdobné lanko i na brzdě
Kryt motoru zároveň krytem pumpy

[img]

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:32 | Nahoru | #403
Kryt bočního svodu proti šutrům a propálení kalhot

[img]

Naposledy editováno 14.01.2010 10:32:10

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:32 | Nahoru | #404
Kryt svodu proti propálení kalhot a podsedlová brašna

[img]

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:33 | Nahoru | #405
Kryt zadního kotouče

[img]

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:33 | Nahoru | #406
Kryt zadního kotouče (koukám brutálně osekanej od kamení)

[img]

Naposledy editováno 14.01.2010 10:34:06

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:34 | Nahoru | #407
Zadní vyprošťovací popruh

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:35 | Nahoru | #408
Nejlepší bastry co jsem kdy viděl- cycra

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:38 | Nahoru | #409
Záklopka zadního blatníku aby do podsedlové brašny nešlo bláto (lze vyřešit i pouze tavnou pistolí nebo silikonem)
Otázka do davu- blatník na fotu je vedle záklopky ogumovanej od pneumatiky- když jsem vyndal centrál tak se tam pneumatika dotkne při zdvihu 40cm !!!!! Jak je to možné když teoretický zdvih je 32 cm ?????

[img]

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:39 | Nahoru | #410
Vyndaný obsah podsedlové brašny

duše přední
duše zadní
sikovky upravená jako 2 montpáky
T ráčna
bombičky na foukání
gola sada + sada imbusů + šroubky a matičky
lepenka
8,10 stranovej+ očko
trubkáč na povolení předního a zadního kola
pytlík od kapučína pro přelývání benzínu, na vyhřezlé orgány apod.
drátky

[img]

Naposledy editováno 14.01.2010 10:42:07

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:43 | Nahoru | #411
Pohled shora do podsedlové brašny, je uchycena rozpěrným mechanismem na opěry sedla

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 10:44 | Nahoru | #412
Vymontovaná podsedlová brašna

AKTUÁLNĚ K PRODEJI, VČETNĚ MONTÁŽNÍ SADY- JEN NAMONTOVAT
VÍCE PM

[img]

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 11:04 | Nahoru | #413
Troj11> parádní tuning ..skoro jako bojové vozidlo a ještě zbylo místo pro sponzory (hospůdla u pumpy)

Ty věci v podsedlové brašně máš nějak spešl poskládaný aby tam vercajk nelítal, nebo jak to řešíš?

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 11:44 | Nahoru | #414
hele ale nemas tam svicku a svickac

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 12:18 | Nahoru | #415
Joarell> bude ikdyž nevím jestli bych v polních podmínkách vyndaval svíci, když jsem jí měnil posledně tak byla motorka perfektně umytá a písek a špínu jsem tamodtud nedostal jinak než tlakovým vzduchem.. a nebylo toho málo!
Mikulas> Siky a téčko tam mám zapíchnutý volně ale nelítaj tam- jak se tam dá sedlo tak se tak akorát přitisknou, voříšky a imbusy do goly a šroubky mám v tý flaštičce a zbytek v pytlíkach od toho kapučína- to je naprosto perfektní materiál- má vodotěsný "zip" a roztrhat to snad ani nejde
mám to tam nějak našťouchyný že jakmile se dalo sedlo, tak se to ani neho- nerachtalo a tak..

Naposledy editováno 14.01.2010 12:29:02

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 13:27 | Nahoru | #416
[quote]Troj11>Záklopka zadního blatníku aby do podsedlové brašny nešlo bláto (lze vyřešit i pouze tavnou pistolí nebo silikonem)
Otázka do davu- blatník na fotu je vedle záklopky ogumovanej od pneumatiky- když jsem vyndal centrál tak se tam pneumatika dotkne při zdvihu 40cm !!!!! Jak je to možné když teoretický zdvih je 32 cm ?????

[img] se Janouše.

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 14:29 | Nahoru | #417
Ty voe ty si z toho udělal spíš BVPéčko než motorku

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 15:22 | Nahoru | #418
Hoodně dobrý.

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 16:27 | Nahoru | #419
Troj11>
Luxus fakt to máš jako pancéřovaný, na mě až moc ale proti gustu žádný dišputát

Dotaz - z čeho máš světlo a na kolik výjde? /vypadá jako XT.../

Pěknej je ten chránič chladiče - už jsem o tom přemýšlel ale trochu jinak - přivařím dlouhou matku přímo na rám místo těch paciček a pak duralová tyčka zkrz žebra.

Tu brašnu pod sedlem mám z takový větší tašky na CD nebo co to bylo - u Ťamana za 150,- ale tahle je taky dobrá.
Ještě má Rumcajs jedno takový podobný řešení - říkáme tomu interně SEPTIK - Má to udělaný z čistícího T kusu odpadní roury a boky zadělaný - víko má nahoru se závitem - je to vodotěsný jako septik

Proč ji prodáváš?

Husaberg 450 FE rady

14.1.2010 v 16:50 | Nahoru | #420
Troj11> super, přesně to jsem měl na mysli...
Chystám se udělat kryt předního i zadního kotouče a možná i víc. Díky za inspiraci...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husaberg fe 450 2012 dílenská příru... Husaberg FE 450 Maty_99 3 4.4.2024 v 21:50 Kohlstein
Husaberg fe 450e Husaberg FE 450 Simon456 2 12.7.2023 v 15:41 ja1
EXC 450 vs FE 450 vs Beta 390 Husaberg FE 450, KTM EXC 450 F, Beta RR Enduro 390 Stody100 13 1.11.2020 v 08:54 Stody100
Husaberg FE 450 Husaberg FE 450 Kopčenko 2 11.2.2020 v 07:51 K660S
Náhradní dily Husaberg fe 450 rv 2007 Husaberg FE 450 posera1 4 29.6.2018 v 20:58 Katroš


TOPlist