1 reakcí na tento příspěvek Ktm nebo husaberg?
2 reakcí na tento příspěvek Ktm nebo husaberg?
Já osobně bych nešel ani do jedné značky a to hlavně kvůli životnosti,ale už vidím ty remcy spokojených majitelů,tak si to radši nechám.... :) Rozmysli si hlavně,na co hlavně to chceš,a dle toho se rozhodni. Nekoukej na tabulkový výkony,bo dlouho potrvá,než větší výkon využije. Volil bych něco "měkčího a hodnějšího" a pak dle vývoje tvého změnil stroj. Plánovat stroj na léta je blbost,bo stejně za chvíli prodáš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
ale v žádném případě ne Husaberg
moc horších motorek už asi nenajdeš
co se týká životnosti a spolehlivosti dvoutaktů EXC od KTM je to bez problémů
1 reakcí na tento příspěvek Ktm nebo husaberg?
a pokud nejseš banka aby jsi pořád sypal money do 2-t tak husar je pro tebe jasná volba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
já napočítám aspoň dvacet kámošů co mají KTM a jezdí bez problémů
sám jsem měl v posledních letech několik bezproblémových 2T od KTM - 2x 300EXC, 2x 200EXC (i dvě čtyřdobé 520EXC) a naopak mám kamrády co husaberka už nechcou ani vidět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Vana666 píše: Autor>do lesa bych vzal jednoznačně 2T, na kros a SM už je lepší 4T
ale v žádném případě ne Husaberg
moc horších motorek už asi nenajdeš
co se týká životnosti a spolehlivosti dvoutaktů EXC od KTM je to bez problémů
Do lesa 2T? :lol: To je jako choppera na okruh... :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
tak budeš ostatním závidět snadnost ovládání a lehkost dvoudobé motorky
samozřejmě nesmí být krosová ale enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Vana666 píše: Autor> až budeš muset na čtyřtaktu protáhnout pár několikasetmetrových kamenitých potůčků, zdolat prudké výjezdy na slizkém povrchu, přeskočit nebo přetáhnot motorku přes spadlé stromy až se ti z toho zapaří brýle ...
tak budeš ostatním závidět snadnost ovládání a lehkost dvoudobé motorky
:lol: :lol: Ty jsi nějak zkušenej... :lol: Docela by mě zajímalo,co máš za moto a co jezdíš. Já mam obojí,4T i 2T a co si vzít do lesa je jasná volba. Na 2T zdaleka nevyjedeš to,co na 4t. Pokud nevěříš,můžem zkusit... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
ale do lesa rád zajedu kdykoliv
mám KTM EXC 300, ale jel jsem i hodně jiných EXC200, 520, Husky 410, 360 atd. taky nějaké trialky od GasGase
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Vana666 píše: Autor> no jezdím zhruba třicet let, mám za sebou šestidenní, Gilles Lalay, Gotland, Erzberg, několik desetihodinovek Offroad, jezdím přebor Slovenska i ČR countrycross a enduro (ty kantráče teda raději, enduro už mě moc nebaví) a sem tam něco vyhrát dokážu (v poslední době poměrně často)
ale do lesa rád zajedu kdykoliv
mám KTM EXC 300, ale jel jsem i hodně jiných EXC200, 520, Husky 410, 360 atd. taky nějaké trialky od GasGase
No na fóru každý napoleon, :lol: ale budiž. Pokud toho máš tolik za sebou,tak nechápu,proč píšeš to,co píšeš. I když endurozávody a prndací turistika po lese jsou dvě odlišné věci. Rád bych se podíval,jak ti s 2t půjde vyjet střechu s dvouma zatáčkama,kdy musíš ubrat a pak přidat.Asi máš spojku v malíku a nával koní v prudkým stoupání zvládáš..... :lol:
Přít se neminím,ale když srovnám třeba CRM250 a poměrně těžkou XR600 tak i tam má XR jasně navrch. A to ale neberu v potaz,nosit to,bo my hlavně jezdíme,že? :lol:
Ale taková WR450 a nebo CRF450X je už jiný cafe,ale 2t je samozřejmě lepší na kamenitých potůčcích,co? :lol: :lol: :lol:
Joj co já už jich přebrodil a probrodil a brýle se mi jaksi nepotily. No asi jsem mladší,jak ty a zvládám to lépe... :D A o KTM či Husaru už vůbec nedebatovat.......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
to co píšu vychází z mého přesvědčení a několikaletých zkušeností, ale nehádám se, je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji
je připomínám že když mluvím o dvoutaktu do lesa, tak myslím výslovně endurovou motorku. S krosovým dvoutaktem bych do lesa taky nejel.
A na čtyřtaktech jsem se po lese taky něco najezdil, zhruba 6-7 roků jsem měl taky souběžně 4T i 2T takže doufám taky můžu srovnávat.
Neříkám že se na čtyřtaktu nedá zajet, ale je to určitě větší dřina. Pokud bych měl znovu jet nějaký extrémnější závod stylu Gilles nebo Erzberg, bral bych výhradně dvoutakta.
A jestli opět ironicky narážíš na můj věk, tak se klidně pochlub cos zajel na motorce ty
1 reakcí na tento příspěvek Ktm nebo husaberg?
je to věc osobní volby, ovšem v obou skupinách jsou k dispozici kvalitní motorky i totální pahýly a je spíše potřeba tady rozlišit zrno od plev
Vana666 píše: i.am.one> jedna reference je málo
já napočítám aspoň dvacet kámošů co mají KTM a jezdí bez problémů
sám jsem měl v posledních letech několik bezproblémových 2T od KTM - 2x 300EXC, 2x 200EXC (i dvě čtyřdobé 520EXC) a naopak mám kamrády co husaberka už nechcou ani vidět
No jasně, to co říkáš ty, já mám přeně naopak.
Takže výběr je podle toho na čem se líp jede a co líp sedne majiteli do ruky
1 reakcí na tento příspěvek Ktm nebo husaberg?
Na 4T se pěkně nadřeš. Sice je váha srovnatelná (Husaberg cca. 108 Kg, KTM 300 EXC cca. 105 Kg), ale v pořádným terénu je každé kilo znát. 4T navíc tahá za ruce ikdyž ubereš...
Každopádně jsem po několikaletém ježdění na 2T přešel na 4T - KTM 525 a vůbec nelituju. Chce to hold víc síly a větší fyzičku, ale má to něco do sebe
Jinak Husaberg 550 mod. 2005 jezdí kámoš - naprostá spokojenost. Rozhodně bych nešel do Husara staršího než 2004. Největší problém Husarů 2004 a níže byl startér. Taky bych se vyvaroval obsahu 650 - moc výkonu = v terénu nezvladatelná.
Naproti tomu na loukách, polních cestách, štěrku atd. je 4T jedinečný. Sranda ovšem končí ve chvíli kdy zaprší a podklad se změní v kluzké mýdlo.
Každá technika má svoje uplatnění a bohužel nic není univerzální. Ať si každý vybere na čem se mu líp jede
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Vana666 píše: Autor> moc nerozumím tvé ironii
to co píšu vychází z mého přesvědčení a několikaletých zkušeností, ale nehádám se, je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji
je připomínám že když mluvím o dvoutaktu do lesa, tak myslím výslovně endurovou motorku. S krosovým dvoutaktem bych do lesa taky nejel.
A na čtyřtaktech jsem se po lese taky něco najezdil, zhruba 6-7 roků jsem měl taky souběžně 4T i 2T takže doufám taky můžu srovnávat.
Neříkám že se na čtyřtaktu nedá zajet, ale je to určitě větší dřina. Pokud bych měl znovu jet nějaký extrémnější závod stylu Gilles nebo Erzberg, bral bych výhradně dvoutakta.
A jestli opět ironicky narážíš na můj věk, tak se klidně pochlub cos zajel na motorce ty
Moje ironie vyplývá z toho,že tazatel asi s enduro motorkama moc zkušeností nemá. A ty hned závody. Oba víme,co jsou endurozávody a co "ježdění po lese". Pověz mi prosím,jak velký je hmotnostní rozdíl mezi 2T endurem a 4T endurem? Třeba moje zmiňovaná CRM250 a třeba WR450,což jsou klasický konvenční endura maj úplně stejný kvicht. A co zajedeš s CRM a WR je snad jasný. A nutnost tahat s sebou olej do benálu je taky něco,po čem každý endurák touží. Ty jsi jezdil možná závody,možná,ale tady je řeč o klasickém enduru.A to nemluvě o krouťáku,co v lese potřebuješ víc jak výkon..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
A co se týká hmotnosti, v předchozím příspěvku jsem se zmínil o rozdílech ve váze i v poloze těžiště, takže vím že v samotných kilogramech to není
Ale určitě nechci svůj názor prosazovat, ať si to každý přebere sám. Mám hodně kamarádů co několik posledních let jezdí výhradně 4T a nedají na ně dopustit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Vana666 píše: Autor> je úplně běžné že každý slušný soutěžák najezdí kromě samotných závodů i spoustu kilometrů a hodin po lese a v terénu v rámci tréningu i jen tak, při vyjížďkách apod. Patřím tam taky a například celkem běžně děláme velké několikadenní přejezdy přes hory a doly prakticky bez asfaltu, třeba 800 km za tři-čtyři dny, většinou na slovensku nebo u nás, ale třeba i v italsko-francouzských alpách apod. Čtyřtakta už dva roky nemám žádného tak si na to beru svou 2T třístovku. Tahle dvoudobá motorka není žádný hendikep ani co se týká oleje ani spotřeby a ve chvíli kdy kamarádům čtyřtaktářům zvolna docházejí síly, já nemám žádný problém. Stejné etapy jsem jezdil i na KTM 520 a vím že to větší dřina je
A co se týká hmotnosti, v předchozím příspěvku jsem se zmínil o rozdílech ve váze i v poloze těžiště, takže vím že v samotných kilogramech to není
Ale určitě nechci svůj názor prosazovat, ať si to každý přebere sám. Mám hodně kamarádů co několik posledních let jezdí výhradně 4T a nedají na ně dopustit
Hele-sám 2T mám,nemám zájem prosazovat to či to,ale 2t už jsou minulost. 4T motory mají nesporné výhody,a jejich nevýhody se postupně odstraňují. To vidíš na GP,na motocrossu,a je tomu tak i na enduru.To je snad jasné. Já na 2T nedám dopustit,zrovna dneska jsem 5hodin honil 250 na trati na vranově,ale do lesa jedině 4t. Koho tahá,má cvičit... :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Ovšem ve chvíli kdy se zastavíš, zahrabeš a začneš vyprošťovat, zjistíš že má najednou o padesát kilo víc
Jezdím taky občas po Beskydech a tady tě výjezdy, sjezdy, potoky apod. prověří dokonale. Tady čtyřtakt žádnou výhodou není a brýle si zafuní úplně každý, včetně zvučných enduráckých jmen co s náma občas jedou. A nejedná se o žádné závody, jen projížďka po lese
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Vana666 píše: Autor> ještě bych to doplnil o poznatek že dokud ti čtyřtakt do kopce (nebo v blátě, přes klády apod.) jede, tak má oproti dvoutaktu navíc jen pár kilo.
Ovšem ve chvíli kdy se zastavíš, zahrabeš a začneš vyprošťovat, zjistíš že má najednou o padesát kilo víc
Jezdím taky občas po Beskydech a tady tě výjezdy, sjezdy, potoky apod. prověří dokonale. Tady čtyřtakt žádnou výhodou není a brýle si zafuní úplně každý, včetně zvučných enduráckých jmen co s náma občas jedou. A nejedná se o žádné závody, jen projížďka po lese
Tak udej konkrétně hmotnosti 2t endur.Co vím já,tak jsou v porovnání nové-nové stejně těžký. O zafuněných brýlích něco za ty roky vím. Po horách nejezdím,ale máme tu vysočinu.Řekl bych,že drsnou dost. Nevím co tu vedem za debatu. že jsou 2T out je jasný,a že je to o rukách a mozku a ne o motorce ja snad jasné taky. Kámoš má 48let a na staré DRZjsme pojezdili (já na XR600) frajírky s novýma KTM, 2T i 4T. Ráno měli kecy, v poledne mlčeli... Věřím,že máš nostalgii pro 2T,já asi taky,ale doba jde jinudy,něž my dva...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Říkám to proto, že sám bych rád jezdil jen na čtyřtaktu, ale vím a vidím to u nás denně, že v lese je oproti dvoutaktu horší (i když ty máš názor opačný)
A i když vývoj 4T udělal v posledních letech hodně, stále to ještě není ono. Možná za tři, pět let. Já se zatím držím dvoutaktu a zdaleka nejsem sám kdo se k němu vrátil zpátky od čtyřdobé techniky
PS: necháváš dceru jezdit motokros ? Já bych asi měl strach, ono na motorce přijít k úrazu fakt není žádný probém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm nebo husaberg?
Vana666 píše: Autor> 2T jsou OUT a zároveň pořád ještě nejsou. Kdybych si kupoval jedinou motorku na výlety i do lesa, tak by to asi ten čtyřtakt byl. Přesto nejsem přesvědčený že v enduru dvoutaktům odzvonilo. V motokrosu ano, o SM se nezajímám ale tady asi taky. V lese ale zatím pořád ne a ani závodní třídy dvoutakty nijak nezavrhují, naopak dvoutaktů jezdí stále dost.
Říkám to proto, že sám bych rád jezdil jen na čtyřtaktu, ale vím a vidím to u nás denně, že v lese je oproti dvoutaktu horší (i když ty máš názor opačný)
A i když vývoj 4T udělal v posledních letech hodně, stále to ještě není ono. Možná za tři, pět let. Já se zatím držím dvoutaktu a zdaleka nejsem sám kdo se k němu vrátil zpátky od čtyřdobé techniky
PS: necháváš dceru jezdit motokros ? Já bych asi měl strach, ono na motorce přijít k úrazu fakt není žádný probém
Obě děti jezdí motocross i enduro. Dcera jezdí skoro 10 let a až na jednu naraženou ruku žádný úraz. Syn taky ne. Který sport krom šachů je bezpečný?
Já sám bych teda motokros nejezdil (i když se občas taky nějaký svezu) ale jako hlavní disciplínu bych ho určitě nechtěl. To enduro je mnohem příjemnější
mi se nejví líbí countrycrossy, je to o rychlosti, vytrvalosti i umění a přitom se nejede absolutní hrana a nikdo ti neskočí na hlavu