Jawa Rotax
Jawa 500 "Tramvaj"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
kozivak>S jawama mám ještě video od motokovu z 6d 78,79,82,83,84,85,87, ale kvalita je už kapku horší. ...
videa ze 6D sbírám taky. Mohl byc tě požádat o kopie toho co máš ?
Mam k dispozici videa ze 6D z roku 1960, 62, 73, 74, 75, 76, a průřez šesti 6D taky z té doby
k tomu 2002 jablonec
Mám slíbené ještě další - vlastní sestřih z 82 a ještě další ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
pak bohužel bez zvuku, protože známej co to nahrával měl rozbitý video tak 93,94ne komplet ms, pak už se zvukem sestřih ms 96,97 eurosport 98 opět bez zvuku sestřih ms 2003,2004 včetně 6D. Nahrávky z 2005 ms Most, 6D povážská, sestřih 2006,2007,2008,2009
na dvd pouze 2007, ale měl bych mít ještě 6D 2008.
Smůla je, že je to na vhs a kvalita už místy nic moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
to přece není takový problém
aj tu 2005 povážskou bych rád, to je jediná 6D co jsem sám jel
Naposledy editováno 09.11.2009 22:22:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
měli jsme smůlu, jedna motorka se zkazila tak kámoš chytil 2 hod. trestné s restartem a to je samozřejmě pro celkové umístění za družstva v prd ...
Ovšem jako svezení super, tak má správná six days vypadat
kdybys to dokázal nechat stočit, byla by to paráda
klidně se i podělim s tebou o náklady jestli to bude něco stát
Naposledy editováno 09.11.2009 22:47:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
na 6D 2005 a letos opět na ms a pokaždé bomba!!! Tak zítra to dořešíme.Zdar
2 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Rám vzduch a voda na Jawě je úúúplně jiný!!! Konstrukčně je podobný, ale je jiný, není záměnný!!!
Ty technické údaje o Tramvajích jsou opsané z oficiálního materiálu, který byl ke každé sériové motorce. Ten výkon u sériovky nějakých 35 koní (skoro) je reálných.
Sériová motorka měla třeba číslo motoru složené z čísla typu + výrobní číslo. Tovární speciály byly označované jinak, např. P500-158 (půllitr). Elektronový blok sem viděl, ale nebylo to běžné ani u speciálů, soutěžních.
Vana 666 - tys jel, jak všecí Ogaři, 6D 05 na Betě?
Považská je fajn, akorát nesmí pršet. Když v 91 v pátek ráno kapkalo, bylo mě celkem úzko. Za mokra z toho kopce po startu (motokros ve Sverepci), v protisměru, nejde bez motoru sjet. A když motorka spadne, sice ji postavíte, ale plasty zůstanou přilepené na zemi... Tam je to vůbec fajn, vápenec a jíl či co...za mokra ta nejlepší soutěžácká kombinace .
V tom roce 91 se mohl postavit tým "ÚV KSČ" ve složení Jakeš, Fojtík, Gottvald - manažer Husák...ale tento můj návrh neprošel, nenalezl jsem podporu "napříč sportovním spektrem"... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
Tady jsou ty data začnu od nejnovějších a každej den sem něco smrknu
motocykly pro šestidenní 1989
JAWA 125 typ 657-5-89 vrtání x zdvih 54x54,výkon kw 22/11000,6.rychl. rozvor 1480, bez náplní 100kg
Jawa 250 typ 683-1-89 70 x 64, 246cm, 32/8750,6rychl., rozvor 1500, 110kg
Jawa 500 typ 684-1-89 82 x 64, 338cm, 34,5/7500, 6. rychl, rozvor 1500, 112kg
Jawa 560 typ 871-2-89 94 x 81, 562, 33,5/7000, 5rychl.,rozvor 1490, 128kg
Motocykly poprvé použily přední vidlici WP upside down zdvih 300mm, zadní centrál jedna jednotka WP zdvih 560-310mm, zbytek 300, sání 125 klapka, výfuk tlaková přívěra,250 a 500 SÁNÍ KLAPKA,výfuk nově použita mechanicky ovládaná přívěra. Chlazení motoru kromě 4T vodou. v tomto roce použita kotoučová brzda i na zadní kolo.
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Mohl bych se tě ještě zeptat prosímtě na země původu,tedy odkaď pocházejí originály :
plasty-preston? stylmotor?
heft-magura? Já právě někde čet i ten acerbis,ale bylo to asi na ty poslední modely let 1988 a 1989.
A co to vlastně bylo za firmu ten mefosport ten dodával oblečení a boty,nebo to brali od jiných firem.
Neměl bys tam pro porovnání kolik ta 500(2T) kroutila Nm ve srovnání s tím 560(4T).
Děkuji moc a moc.
Naposledy editováno 10.11.2009 15:22:42
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Moc a moc děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
Naposledy editováno 10.11.2009 17:56:47
Zdenalbenal>...Vana 666 - tys jel, jak všecí Ogaři, 6D 05 na Betě?
Považská je fajn, akorát nesmí pršet. .. .
na Betách nejeli zdaleka všichni, já měl EXC 300. Mimochodem ta motorka dodnes jezdí a s výjimkou nikasilu a pístu je v motoru stále vše původní !! Ještě ani nebylo potřeba ho rozebírat
Co se týká deště v Povážské, bez něj by měla podle mě jen poloviční hodnotu. My jsme měli štěstí že valilo až pátý den a valilo pořádně takže se udělaly opravdové regulérní sračky, ve kterých zůstala jen třetina jezdců. Daleko horší je tam totiž když jen sprchne a povch zůstane tvrdý s centimetrovým mazlavým mýdlem nahoře. To bysme tam zůstali asi všichni
jinak k tomu výkonu - 20kW u 250tramvaje je nereálně málo, možná tak 30kW
a ty blatníky se nejmenovaly Stylmotor, ale Stilmotor a pamatuju si to zatraceně dobře páč otec mi za hluboké totality jeden přivez z NSR, stál 35 marek a všichni mi ho strašně záviděli. A jak už to bývá, rozstřelil jsem ho na kusy hned na první soutěži ten rok
Takhle ji měl nafocenou časopis automobil
[img]
2 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Co je platné u dvácy 20 kW ve špici, když to jede od 11.000 do 11.200 ot/min? Velmi důležitá je "elasticita" motoru, to se pozná ve sračkách, přes klády a v těžkých výjezdech - motorka musí mít i špicu, ale ne dlouho nic a potom ryc!
Jawa nebyla špatná, ale co sem měl po ní Hondu - to byl elektromotor na benzín. Nebyla to série, motor byl upravený, ve "starém" rámu (stopa = stabilita), pérování WP, udělané na mě , delší pětka a sekundár 15/47 (motokros má větší rozetu = dopomala). Ta Hondice jela přes 140 v poho.
I když sem se bál, že když je jednička motokrosová, že budu v těžkém terénu trpět - prd! Ten motor to normálně pobral. Bylo to fajn, do ďolíku si vjel jak s hnojem, v tom zlomu si práskl plynem a pak ses jen držel - ve spojení s motorem měla jednička rozsah dvou kvaltů Jawy...
Velice jsem s ní zlobil na závěrečných motokrosech naši špičku, protože já jsem k ní vůůůbec nepatřil, ale tím tuplem - když se tam objeví lojza, po startu všem (Katrošovi neé)ujede skoro o půl rovinky, to nasere . A můžou Kotrlovi na půllitrové Kawasaki od Mefa měnit výfuky jak chtějí...( v tom roce byl juniorský Mistr Evropy).Sice mě v průběhu prvního kola vždycky všecí přeskákali, ale aj tak...
Krouticí moment motorů - příklad - 560ccm 4 takt= max.56Nm,spíš méně, dvoutakt stejného objemu by měl určitě víc. Vychází to z principu práce motoru, dvoutakt stejného objemu by měl mít teoreticky dvojnásobné hodnoty - ale nemá (ztráty při plnění = účinnost...).4T má lepší průběh výkonu i krouťáku, dvoutakt má hodnoty krouticího momentu sice vyšší, ale posunuté víc k maximálním otáčkám, kde má nejlepší účinnost.
Aby motor ČZ 125/519 líp jel, paradoxně se musí zmenšit kanály(přefuky), protože pokud je tam díra jak do pr.ele, bude rychlost směsi malá a válec se nevypláchne a pak to vypadá, jako by byl motor uchlastaný.
Jo a ten Bohoušův půllitr - to je převrtaná 250ka. Moc dobře to nejelo (velký podčtverec a velké kanály).
Trochu rozdíl je třeba u 4T - tam, aby se dosáhlo vysokého měrného výkonu, musí tam být velké ventily = velké vrtání, aby se tam vlezly, ale to sebou nese nedobrý průběh krouťáku i výkonu, ale...koně jsou taky potřeba...sem čuměl na Kawasaki 250, ta má válec vysoký sotva na dva prsty, tam je zdvih tak 40mm, právě aby vyšly velké ventilky do palice.
Ten podklad čísel se někdy v té době měnil, možná, že v Německu 88 to bylo eště po starém...
Já sem na 250 Tramvaji nikdy nejel, jen na dobrém Sadílkovi - a ten je proti půllitru koloběžka. Tramvaje oproti Sáďovi o těch 13 koní víc teda nejely. Nutno poznamenat, že ten výkon Jawa uváděla takový, jaký je tam napsaný - a když někdo zjistil víc, dobře mu tak. Míň to mít asi nesmělo.
Naposledy editováno 10.11.2009 18:30:52
Zdenalbenal>No jo, koně prodávají, ale jezdí se na krouťák .
Co je platné u dvácy 20 kW ve špici, když to jede od 11.000 do 11.200 ot/min? Velmi důležitá je "elasticita" motoru, to se pozná ve sračkách, přes klády a v těžkých výjezdech - motorka musí mít i špicu, ale ne dlouho nic a potom ryc!
až tak pravdu nemáš, často jsou nejrychlejší právě ty nic-ryc dvácy a silnějším motorkám nepomůže ani krouťák parního stroje
je to i o ovladatelnosti, těžišti a váze, brzdění , doběhu apod...
Co tady byly tramvaje a bitraky, tak ty motory se mi při jízdě jevily dost podobně, občas se objevilo něco s malou klikou, to mělo horší spodek a lepší vršek, dokonce tu byla i tramvaj 250 s malým motorem. hele zdenal benal nejsi nahodou Ing. Zdeněk H.....c?
Těm prvním saďochům v 70.letech udávali málo i jako továrnám určitě je rozdíl mezi sáďou 71 a 77 o podvozku nemluvím. Na 250 sáďoj jsem nejel, ale měl jsem 360. Nechtěl jsem tomu věřit, ale mě se zdál rozdíl mezi sÁďou a tramvají velkej. Na akceleraci určitě a výkonu tam bylo taky víc. Ozkoušel jsem tramvaje v okolí a pak měl toho bi traka, a když jsem se pak svezl na sáďoj tak s zdálo o koloběžce mě. Ta těžká klika byla znát.
Naposledy editováno 10.11.2009 18:42:04
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Sem viděl ve Valmezu na ME velké štamprle Fantiky, jak na vložce deklasovaly krávy BMW...ty ale byly bezkonkurenčně nejlepší v akceleračce.
Tady se pitvala dváca ČZ, to mě musíš dát za pravdu, že na té motorce se soutěž opravdu jet nedá. Přetrpět jo, ale abys měl z jízdy radost, tak to k.rva ani omylem.
Já sem motor Jawy na brzdě nikdy neměl...takže nemohu soudit. Opsal jsem jen údaje z "manuálu" k motorce.
Jen sem taky jezdil na stroji, který měl malou kliku á la Jawa 250 a objem 362, válec Sáďa a spodek prototyp. Malý spodní objem, malá klika a starý válec (teda trcku pospravovaný, no...), ale jelo to jak kráva. Na akceleračce byly lepší jen klapky a to byla fabrika. Tlumivka tam byla made in já s absorbčním tlumičem, bylo přes ni vidět durch, tlumila hluk a ne výkon.
A taky mě s.re, že jsem se spousty dílů i motorek musel zbavit, ale když se chtělo jezdit a peněz nebylo...
Jo, nejsu Ing., Zdeněk jo, H......k. Tak.
A pokud by někdo Jawu z nostalgie chtěl, můžu se poptat, ale asi stovka stačit nebude .
Naposledy editováno 10.11.2009 18:57:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
1 reakcí na tento příspěvek Soutěžácká Jawa Rotax
Jeli jsme na Kavčáku maraton a furt si stěžoval, že to jaksi moc nejede...Druhý den přišel Oťas Kotrba, vytáhl mu trubičku (doraz) nad šoupětem a to jste měli vydět ty vykulené, ale šťastné oči .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soutěžácká Jawa Rotax
jawa 125 typ 657-4-88 motor rotax(stejně i v 89) objem 124. vrtání x zdvih 54 x 54, výkon KW 20,5/11000, spojka v oleji, 6rychl,rozvor 1480mm,váha 100kg
jawa 250 typ 683-0-88 objem 246, 70 x 64, 31,5/8750, 6rychl.,spojka suchá,rozvor 1500, váha 110kg
jawa 500 typ 684-0-88 objem 338,82 x 64, 33/7500, 6 rychl. spojka suchá,rozvor 1500, váha 112kg
motory vodou chalzené, sání klapka, výfuk u všech přívěra s tlakovou regulací
Jawa 560 typ 871-1-88 objem 562, 94 x 81,33,5/7000,5rychl.,spojka olejová,rozvor 1490, váha 130kg
Přední vidlice u všech klasická marzocchi, průměr trubek 42mm zdvih 300mm, zadní centrální jednotka 125,250,500-seřiditelný zdvih 300-315mm, Jawa 560 310mm
Přední brzda kotoučová průměr 235mm, zadní bubnová průměr 160 x 25mm
V klubové soutěži jela jedna jawa 350 rotax 4T v rámu 560, Kotrba ÚAMK I, jinak na ní absolvoval ME i Chovančík a celkově skončil těsně 4.
jawa 125 typ 657-4-88 motor rotax(stejně i v 89) objem 124. vrtání x zdvih 54 x 54, výkon KW 20,5/11000, spojka v oleji, 6rychl,rozvor 1480mm,váha 100kg
jawa 250 typ 683-0-88 objem 246, 70 x 64, 31,5/8750, 6rychl.,spojka suchá,rozvor 1500, váha 110kg
jawa 500 typ 684-0-88 objem 338,82 x 64, 33/7500, 6 rychl. spojka suchá,rozvor 1500, váha 112kg
motory vodou chalzené, sání klapka, výfuk u všech přívěra s tlakovou regulací
Jawa 560 typ 871-1-88 objem 562, 94 x 81,33,5/7000,5rychl.,spojka olejová,rozvor 1490, váha 130kg
Přední vidlice u všech klasická marzocchi, průměr trubek 42mm zdvih 300mm, zadní centrální jednotka 125,250,500-seřiditelný zdvih 300-315mm, Jawa 560 310mm
Přední brzda kotoučová průměr 235mm, zadní bubnová průměr 160 x 25mm
V klubové soutěži jela jedna jawa 350 rotax 4T v rámu 560, Kotrba ÚAMK I, jinak na ní absolvoval ME i Chovančík a celkově skončil těsně 4.
[img]