globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy používat zadní brzdu
 
26.10.2009 v 17:37
zdravím chtěl bych se zeptat v jakych situacích pouzívat zadní brzdu......... za každou radu budu rád třeba se už nevysekám

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 21:59 | Nahoru | #211
Save77> Toho neznám :\ .Dobrou noc a sladké sny.

Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:00 | Nahoru | #212
jak už bylo řečeno, v krizovlách je ti k hovnu... já ji používám, třeba při plynulým bržděním před křižovatkou, kdy se mi jednak nechce mačkat páčka a jedna taky si ty přední desky můžou odpočnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:01 | Nahoru | #213
xtezeto> čt 2 Nemá to chybu!
Pápá!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:01 | Nahoru | #214
Nic ve zlem, ale docela bych ocenil, kdyby padlo neco predvesim k tematu
Tedy predevsim, jak se stavet pri krizovem brzdeni k pouziti zadni brzdy.
Odpovedi na toto je zde po skromnu a jsou ponekud rozporuplne.


Naposledy editováno 26.10.2009 22:02:19

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:06 | Nahoru | #215

vsh>Nic ve zlem, ale docela bych ocenil, kdyby padlo neco predvesim k tematu
Tedy predevsim, jak se stavet pri krizovem brzdeni k pouziti zadni brzdy.
Odpovedi na toto je zde po skromnu a jsou ponekud rozporuplne.



dal bych přednost radě pepy sršně...když brzdíš fakt i očima, tak se ti zadní skoro zvedne do vzduchu, takže zadní brzda je za a) absolutně neúčinná a ještě díky smyku tě může nemile překvapit...není nad to si zajet na velký parkoviště nebo letiště a zkusit si to

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:06 | Nahoru | #216

vsh>Nic ve zlem, ale docela bych ocenil, kdyby padlo neco predvesim k tematu
Tedy predevsim, jak se stavet pri krizovem brzdeni k pouziti zadni brzdy.
Odpovedi na toto je zde po skromnu a jsou ponekud rozporuplne.

No v krizovém brždění se může člověk kolikrát stavět i na hlavu a bude mu to prd platný.Hlavně když má hovno zkušenosti a nevyzkouší si brždění někde bokem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:11 | Nahoru | #217
xtezeto> ty seš hovno hráč

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:13 | Nahoru | #218
Martjas> koupil jsem ju po druháku, tzn že jsme spolu přes tři roky a já su do ní zamilované furt stejně takže na ni myslím furt stejně nadšeně a stejně nadšeně o ní mluvím

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:14 | Nahoru | #219
tak díky za rady.... ikdyž si zkusím všecky metody jaky jsem slyšel :P a bylo jich hodně.... tak hodně štestí na silnici

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:15 | Nahoru | #220

memphis.unv>xtezeto> ty seš hovno hráč

To je něco k tématu? :\

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:28 | Nahoru | #221
xtezeto> říkals že sis koupil něco crossovýho abys nemusel zazimovávat, tohle je lepší

Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:37 | Nahoru | #222
kurna lidi naucte se jezdit na kole a brzdit obema brzdama a pak pouzivejte stejne brzdy i na moto...

Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:38 | Nahoru | #223
Jak na to :
Tato cvičení jsou v zásadě stejná jako v brzdění I. Rozdílem je o poznání větší dynamika manévru. Všechna mají společnou věc : při brzdění je tělo narovnané a ruce natažené tak, aby se těžiště posunulo co nejvíce dozadu a aby (zejména při vyšších rychlostech) v brzdění pomáhal odpor vzduchu.

brzdění zadní brzdou - první tréninky
Postup:
1) rozjezd rychlostí asi 40km/h
2) začít brzdit-nejdříve působte na pedál malou silou a postupně ji zvyšujte až do momentu, kdy se zadní kolo zablokuje. V tento moment brzdu lehce uvolněte, aby se kolo mohlo začít opět točit. Sledujte zpomalení stroje v závislosti na intenzitě síly na pedálu.
3) zkuste brzdit z vyšších rychlostí (max. však 60 km/h - trénink ve vyšších rychlostech je už zbytečný)

brzdění zadní brzdou - pokročilé
Postup :
1) z ekonomických důvodů je dobré cvičit na hladkém nebo mokrém asfaltu
2) rozjezd rychlostí asi 40km/h
3) zašlápnout pedál brzdy nadoraz a se zablokovaným zadním kolem zastait
Proč dělat tuhle-vůči pneumatice-šílenost? Jde o to, že při nouzovém kombinovaném brzdění (brzdí přední i zadní brzda) se zadní kolo odlehčí natolik, že se i při malé síle na pedálu zablokuje a proto je nutné umět motorku “ukočírovat”.

brzdění přední brzdou - první tréninky
Přední brzda vykonává většinu práce, je proto potřeba soustředit se hlavně na ní. Pozor při prvních trénincích se silou na páčce - narozdíl od zadní brzdy, kde při příliš intenzivním brzdění a následném smyku nenastává vážnější problém, smyk na předním kole přináší veliké problémy.

Postup :
1) rozjezdová rychlost - 40 km/h
2) počátek brzdění - sílu na brzdovou páčku zvyšujte postupně. Všímejte si tak brzdového efektu v závislosti na rychlosti, síle na páčce a také stlačení tlumičů.

brzdění přední brzdou - pokročilé
Jestliže máte nacvičený reflex při blokaci předního kola, je možné zkoušet maximální brzdění. Maximum je omezeno dvěma věcmi : buď právě smykem anebo “kotrmelcem” přes přední kolo. Jde o to, najít tedy maximální možnou intenzitu brzdění limitovanou těmito faktory. Ke smyku nejčastěji dochází při rychlém zmáčkutí páčky brzdy - tlumiče jsou v tu chvíli uvolněné a nepřimačkávají kolo takovou silou jako když jsou zcela stlačené. –>
rada 1:páčku brzdy mačkejte progresivně
Od druhého faktoru-kotrmelce-si nejlépe pomůžete napnutím rukou a posunutím celého těla respektive těžiště co nejvíce dozadu.=rada 2

kombinované brzdění
Kombinované brzdění je součtem metod brzdění přední a zadní brzdou. To se také provádí v praxi. Jeho efekt je zřejmý - brzdná dráha se zkracuje a při brzdění je motocykl stabilnější - proto právě jemu věnujte velkou pozornost.

Postup : (provádět až po nacvičení obou předchozích stylů)
- rychlost cca 40 km/h a výš.
- dbát na čistotu stylu, tj. maximální možné využití obou brzd
Smyk, pokud je řízený, sice patří k účinným zbraním třeba při motocyklových závodech, na běžné silnici však většinou rízený nebývá a je proto důvodem mnoha pádů. Vznikne tehdy, není-li pneumatika schopna kompletně přenést energii od motorky na vozovku. Situací, kdy se to stane, je víc, nejčastěji to ale bývá při příliš intenzivním brzdění na méně přilnavých površích. Trénink je z bezpečnostních a ekonomických důvodů lepší provádět na právě takových - mokré vozovce, štěrku nebo trávě při nižších rychlostech (zejména z počátku).

smyk zadního kola
postup :
-rozjezd přiměřenou rychlostí
-prudké zmáčkutí pedálu brzdy
-brzdu držet až do úplného zastavení

Jesliže jsou na silnici nerovnosti může to motorku rozhodit - v takovém případě uvolněte brzdu

smyk předního kola
postup :
-rozjezd přiměřenou rychlostí
-krátce intenzivně zmáčknout páčku brzdy a rychle uvolnit

Smyk předního kola znamená velké problémy, proto se netrénuje smyk samotný, ale reflex uvolnění páčky brzdy.

Pochopily?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:38 | Nahoru | #224
WIR> Tohle by podle mě měli učit už v autoškole, jenže to by tam museli bejt lidi co tomu trošku rozumí.
Já zadek při běžnym ježdění skoro nepoužívam, při krizovce brzdim oběma. Moje motorka se na předek moc nestaví
Jinak samo v zatáčce nebrzdit, když už tak opatrně přední, jak šáhneš na zadek tak se ti to okamžitě začne stavět (rovnat z náklonu) a jdeš z kola ven. Nevim jestli je to stejný u všech motorek. Já to tak zatim všude měl.
Zkus to někde na volnym parkovišti nebo na letišti. Hodně štěstí

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 22:39 | Nahoru | #225
Save77> Holky, je v tom bordel . Můj instruktor mi po celou autoškolu (a všem ostatním) zakázal sahat na přední brzdu :\ , takže veškeré ježdění po Praze (semafory, přechody, koleje, kostky...)i kolem ní při rychlostech do 80 km jsem odbrzdila zadní brzdou. Takže v nožce sice cit trošičku mám, ale zato obrovskej handicap v práci s přední brzdou . Takže na tu Ruzyni jedu na jaře s váma

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 23:01 | Nahoru | #226
Scandal > celkem presne popsany, mozna by to chtelo uvest zdroj ;).

Jen bych k tomu doplnil, ze "progresivne" znamena nejdriv mirne zmacknout, aby se ponoril predek (pri krizovce na to neni moc cas, to je jasny, ale aspon na pul vteriny) a potom teprve pritlacit. Idealni je postupne pridavat tlak, ale na to pri krizovce neni cas uz vubec. Hodne dulezity je pri brzdeni drzet motorku kolenama, aby vsechna vaha tela netlacila na riditka. Motorce se tim odlehci a predek se nedostane tak rychle do smyku. Da se to nacvicit tak, ze budete motorku drzet kolenama porad, aby to pro vas bylo automaticky. Tohle damozrejme neplati pro choppery.

Kdyz se predek do smyku uz dostane, tak to v pripade narovnany motorky nijak zasadne nevadi. Pokud se motorka zacne naklanet, tak je potreba trochu packu uvolnit. Nejdulezitejsi ze vseho je ale ve chvili, kdy uz je jasny, ze to nejde ubrzdit, pustit na chvili packu brzdy a nasmerovat to pokud mozno mimo vsechny pevny prekazky. A pokud neni kudy zabranit narazu, tak se tesne pred narazem uvolnit a odrazit, abyste prekazku (treba osobak) preleteli. Je mozny, ze si sice zlomite treba nohy, ale hlavni je nedostat ranu do hlavy a podobne.

Toliko teorie, ktera se v praxi dost tezko realizuje, protoze clovek vetsinou akorat zahamptne brzdu a ceka na naraz. Takze uplne nejvic nejdulezitejsi je pro krizovy brzdeni chladna hlava. A nebo uplne nejlepsi je tomu vsemu predchazet a predvidat situaci na silnici.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 23:01 | Nahoru | #227

Vatak>WIR> Tohle by podle mě měli učit už v autoškole, jenže to by tam museli bejt lidi co tomu trošku rozumí.
Já zadek při běžnym ježdění skoro nepoužívam, při krizovce brzdim oběma. Moje motorka se na předek moc nestaví
Jinak samo v zatáčce nebrzdit, když už tak opatrně přední, jak šáhneš na zadek tak se ti to okamžitě začne stavět (rovnat z náklonu) a jdeš z kola ven. Nevim jestli je to stejný u všech motorek. Já to tak zatim všude měl.
Zkus to někde na volnym parkovišti nebo na letišti. Hodně štěstí


Co to je za blbost??? I já s mojema zkušenostma vím, že to co si plácnul je BLBOST. Přední brzda narovnává a zadní stabilizuje/spíš pokládá v zatáčce... Nevím kdes na to přišel..

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 23:04 | Nahoru | #228

_dfy>Scandal > celkem presne popsany, mozna by to chtelo uvest zdroj ;).

Jen bych k tomu doplnil, ze "progresivne" znamena nejdriv mirne zmacknout, aby se ponoril predek (pri krizovce na to neni moc cas, to je jasny, ale aspon na pul vteriny) a potom teprve pritlacit. Idealni je postupne pridavat tlak, ale na to pri krizovce neni cas uz vubec. Hodne dulezity je pri brzdeni drzet motorku kolenama, aby vsechna vaha tela netlacila na riditka. Motorce se tim odlehci a predek se nedostane tak rychle do smyku. Da se to nacvicit tak, ze budete motorku drzet kolenama porad, aby to pro vas bylo automaticky. Tohle damozrejme neplati pro choppery.

Kdyz se predek do smyku uz dostane, tak to v pripade narovnany motorky nijak zasadne nevadi. Pokud se motorka zacne naklanet, tak je potreba trochu packu uvolnit. Nejdulezitejsi ze vseho je ale ve chvili, kdy uz je jasny, ze to nejde ubrzdit, pustit na chvili packu brzdy a nasmerovat to pokud mozno mimo vsechny pevny prekazky. A pokud neni kudy zabranit narazu, tak se tesne pred narazem uvolnit a odrazit, abyste prekazku (treba osobak) preleteli. Je mozny, ze si sice zlomite treba nohy, ale hlavni je nedostat ranu do hlavy a podobne.

Toliko teorie, ktera se v praxi dost tezko realizuje, protoze clovek vetsinou akorat zahamptne brzdu a ceka na naraz. Takze uplne nejvic nejdulezitejsi je pro krizovy brzdeni chladna hlava. A nebo uplne nejlepsi je tomu vsemu predchazet a predvidat situaci na silnici.



Další rádoby motorkář! Smyk předního kola moc nevadí? Že nejdeš na zem? Zažil si to někdy? To tě pošlě okamžitě na zem Radši tu nepiš žádný blbosti, ještě si to přečte nějakej trouba a položí si mašinu

Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 23:11 | Nahoru | #229
Ahoj,ignoroval jsem vše co tady bylo napsáno.K tématu mám připomínku-co kdyby jste si konečně zkusili limitně brzdit ještě před zodpovědnou situací,která vyžaduje těžit z podvědomí?A do podvědomí to dostat třeba na nepoužívané účelové asfaltové komunikaci,nebo na nezpevněném povrchu,podle Vašeho zaměření?Vždy z pohledem do zrcátek?A třeba postupně,jen zadní,pak jen přední,poté současně,používat smyslové vnímání,rozlišit rozdíly?Pak přemýšlet sami,co a jak?Když více kilo na přední,tak logicky méně kilo na zadní?Proč na silničních závodech mají jezdci zadní kolo ve vzduchu,při silném zpomalení?Co myslíte,ovlivňuje způsob jízdy počet kilo na zadní brzdě?Dal jsem vám schválně k úvaze extrémní příklad k pochopení principu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 23:17 | Nahoru | #230

Martjas>Zdar zlíňáku Nepotkali jsme se náhodou na MidnightRide 3 tento rok?



zdar, myslím, že jsem ani nebyl ale kdo ví, už mi ty akce splívají

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

26.10.2009 v 23:18 | Nahoru | #231
Tomáš_GSR> netvrdil bych, že je to taková blbost, něco už jsem najezdil a u mojí motorky to tak prostě je. Namátkou jsem našel jedno téma tady a tak jednoznačný to neni. Asi záleží na motorce, popř obutí.
Navíc si docela dobře vybavuju jeden díl motobaru s Pepou Sršněm, kde to bylo názorně ukázaný s hornetem a se zadkem v zatáčce to se to okamžitě začínalo stavět

edit: pravopis

Naposledy editováno 26.10.2009 23:19:55

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 00:07 | Nahoru | #232

Motorkář Pohodář>zdar, myslím, že jsem ani nebyl ale kdo ví, už mi ty akce splívají



Budu moset napsat našemu přecedovi, že dvě noční vyjížďky po Zlíně do roka sou moc, že to liďom splývá

Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 00:12 | Nahoru | #233
Co se týká zatáček-brždění v zatáčkach vyžaduje již těsnější vnímání stroje a tedy zkušeností.Pokud vám to vychází i bez nich,jedete s rizikem,nebo velkou rezervou.Používat úspěšně brzdy v zatáčkách blízko svých možností a možností svého stroje ke zrychlení průjezdu v zatáčce je téma pro jinou kategorii než ,,poraďte mi jak začít".Já na silnici odhaduji adhezi na zadní dobře,ale na enduru mám pocit,že mi brzo hrne listí.Tím chci říct,že to chce prostě jezdit a jezdit,zkoušet a zkoušet.Na všechno jít teoreticky taky není jediná cesta.Velkou roli hraje odhad nájezdové rychlosti, a ten nejrychlejší z mé kategorie ,,vysoké amatérské" je sladěný v teorii i praxi.A přitom má min.30%nadváhu.Vždycky,když se svezem,tak o tom blafem,ale abych vám tady přesně rozfázoval způsob brždéní,záleží prostě na okolnostech.Oni brzdy celkově narovnávají,jen je rozdíl mezi starými a novými motocykly.Nové se zdají míň.Laicky si myslím,že je to dané váhou a rozvorem.Výškou těžiště.Váha šla velmi výrazně dolů,v supersportech.Taky dělá rozdíl v setrvačných hmotách.Motor a kola.Proto se míň narovnávají,při zpomalení v zatáčkách.Záměrně neříkám brzdy,nejsou to jen brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 03:57 | Nahoru | #234
pokusim sa zhrnut co uz chalani a baby predo mnou napisali
iba zadna brzda-pouzivat hlavne na suchom a cistom asfalte a ked nie si v naklone v zatacke
do rychlosti 50 km-h mozes na to dupnut co sa da
mierny smyk ti v tomto pripade pomoze skratit brzdnu drahu a na rovine ho zvladne masina
i jazdec.

-tiez zadnu brzdu viac pouzivat na masinach ktore maju viac zatazene zadne koleso
chopper,enduro cestne so spolujazdcom a nakladom,nahac so spolujazdcom,...atd
-tiez je rozdiel v citlivosti zadnej brzdy,najma bubnove na niektorych masinach su dost jedovate a tazko sa davkuju-tu radsej sa spoliehat v 90 percentach iba na prednu brzdu

v krizovej situacii Prvy krok:stlacit prednu brzdu - pokial clovek nespanikaril-tak sa snazit
vyhnut prudkemu stlaceniu ale radsej pomaly-trva to asi tak 0.5 sekundy- plynulo stlacit prednu brzdu aby mala predna pneumatika cas sa rozsirit a predne tlmice sa stlacia aby sa co najviac brzdnej sily prenieslo na cestu
Druhy krok: potom uz riadne stlacit packu ak treba uplne zastavit masinu
Treti krok:ked rychlost klesne na 50 km dupnut na zadnu brzdu-pokial je cesta sucha a cista
a motorka nie je v naklone

v malych rychlostiach do 40 km-H - ak musis intenzivne brzdit na rovine -mozno dobre vyuzit zadnu brzdu pokial je na ceste spina blato kamene listie atd.lebo smyk zadneho kolesa skor zvladnes ako smyk predneho a v tomto pripade prednou bud vobec nebrzdit alebo len velmi opatrne.

treba sa ale prisposobit motocyklu-lebo kazdy typ a model motorky ma inak ucinne a citlive
brzdy a inak reaguje v krizovom brzdeni.a niektore masiny maju tiez specificke brzdy napriklad honda kombinovany brzdovy system
na parkovisku prazdnej ceste natrenovat ako sa masina chova a ziskat cit pre brzdy

najidealnejsie je mat moznost trenovat brzdenie na lahkej malo vykonnej a hlavne lacnej motorke co sa po prvom pade lahko nerozbije a nebude ti ju luto rozbit pri treningovom pade-endurko nahac do 125 cm napriklad suzuki dr 125 alebo gn 125

najlepsie by bolo mat abs a mnohe krizove situacie by clovek vyriesil

Naposledy editováno 27.10.2009 05:06:36

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 08:13 | Nahoru | #235
zkusim si trochu zateoretizovat ohledne pouziti predni x obe pri krizovce. Budu rad, kdyz to nekdo bude treba rozporovat, pripadne souhlasit.
Kdyz sem este jezdil pred par lety na jawe, dycky sem pouzival obe brzdy - rikal sme si - vic brzd, vetsi ucinek, zjednodusene receno.
Kdyz nad tim dnes premyslim, priklanim se vic k pouziti pouze predni (mysleno na OK povrchu a na stroji typu nahac, sport, ne treba chopper, kde jsou trochu jiny proporce kol,hmotnosti,rozlozeni).
Proc?
Jak jiz bylo mnohokrat zmineno, vaha je pri ostrem brzdeni navalena na predek a zadek je odlehceny. Jak moc zalezi na dane situaci,ale kdyz se obcas na videu (treba zavody) nekomu zvedne i do vzduchu,asi hodne.
A ja si rikam - pri krizove situaci, kdy se naplno snazim brzdit predni, do toho jeste zapojuji mozek treba k dalsim cinnostem, jako vyhodnoceni, jestli nemam z motky seskocit, vyhnout se atp. Tak pouzit neco tak (aspon u me) necitliveho, jako nohu, obutou treba do pevne motorkarske boty k citlivemu zabrzdeni zadni brzdou se mi zda pomerne nerealne za predpokladu zachovani stoprocentni kontroly nad zadnim kolem. Na to musi asi bejt hodne cviku a fakt pevny nervy, kdyz se ritite treba do kamionu.
A ted k okamziku, kdy se zadni kolo zablokuje. Jak se zde opakuje - smyk zadniho kola neni takova tragedie, da se vyrovnat.
Moje myslenky ale smeruji k tomu - rozhodim si stopu, musim se venovat vyrovnavani smyku. Ma opravdu v teto chvili predni kolo optimalni trakci a brzdim naplno? Ja bych spise i rekl, ze v te chvili jim nedokazu naplno brzdit a tak se naopak, diky spatnemu pouziti zadni brzdy, pripravuji i o brzdny ucinek predni.
Jeste bych chtel podotknout, ze napr. na okruhu si to predstavit umim. Clovek pocita s prudkym brzdenim, nejde o zivot, tak se nauci a umi citlive pouzit zadni brzdu s minimalnim nadavkovanym tlakem. Ale pujde toto kdyz mi do cesty z vedlejsi necekane vyjede auto byt tak chirurgicky presny? Navic nejpsise bez adekvatniho tvrdeho treninku predtim. A zamerne pisu tvrdeho, protoze to se asi nejde naucit za chvili.
A krome teorie i trochu praxe - na jawe se mi mockrat zdalo, ze kdyz sem brzdil natvrdo a i zadni a kouslo se mi zadni kolo, tak brzdna draha byla nejaka dlouha. Takze uplne teoretizovani to neni.

Takze shrnuti:
Dle meho nazoru pouziti zadni brzdy v opravdu krizove situaci muze snadno vest k prebrzdeni zadniho kola, rozhozeni stopy a nasledne delsi brzdne draze diky nestabilite motorky a nevyuziti celeho potencialu brzdy predni.

Budu rad, kdyz se nekdo alespon trochu kompetentne vyjadri

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 09:48 | Nahoru | #236

Tomáš_GSR>Další rádoby motorkář! Smyk předního kola moc nevadí? Že nejdeš na zem? Zažil si to někdy? To tě pošlě okamžitě na zem Radši tu nepiš žádný blbosti, ještě si to přečte nějakej trouba a položí si mašinu



já jel jednou smykem obou kol asi 5 metrů, brzy jsem uvolnil až před výjezdem z asfaltu, jel jsem rovně a nespadnul jsem (na okruhu) ... To fakt blbosti nejsou.

K tématu moc říct nemůžu, moc se na to necejtim, snad jenom to že kdo brždění netrénuje ať používá jenom přední, a kdo si to chce občas i nacvičit, klidně i zadní. Důležitý je vědět že zadní se nedrží furt, pokud nechcete zablokovat kolo, ale jenom na začátku brždění než se dostane dost váhy na předek, pokud si to člověk zažije není na tom nic nebezpečnýho a myslím že to může kolikrát pomoct.

Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 10:07 | Nahoru | #237
kdyz jedu normalne pribrzduju si jen predni, kdyz jedu tak ze brzdim ostre a pri krizovkach brzdim obema - jestli to neni dobre podle nakyho navodu "jak spravne na to" je mi fuk, ja sem k tomu dosel letama jezdeni, proste kazdyho styl...
pri krizovym brzdeni je nejdulezitejsi zachovat chladnou hlavu a kdyz vidim ze to neklapne tak brzdy pustit a namirit to nekam kde to bude nejmin bolet....

jinak samo v primem smeru jde ustat i smyk predniho kola, i relativne dlouhej, jak se motorka zacne kacet tak se brzda pusti a chytne se to.. v terenu myslim celkem casta vec...

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 10:23 | Nahoru | #238
Nemam cas to cele cist...k cemu jste se dobrali? Mam brzdit zadni nebo ne? Jak to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 10:26 | Nahoru | #239

Dawe02>Nemam cas to cele cist...k cemu jste se dobrali? Mam brzdit zadni nebo ne? Jak to je?



skoda mluvit... kdyz se v necem na motorce hrabes tak ti tu napisou ze konstrukteri nejsou blbci kdyz to udelali takhle a ty si vul ze to chces predelavat... ale zadni brzdu tam ti sami odbornici pridelali na paradu a neni k nicemu

ty bys mel spis min tahat za plyn:)

2 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

27.10.2009 v 10:27 | Nahoru | #240
No smyk předního kola je možný a stává se docela často, jednou když jsem dobrdzil tak jsem za sebou viděl asi 3m černou čáru od předního kola...a nevysekal jsem se.

Docela nechápu co to je za instruktora z autoškoly co radí brzdit jen zadní:) to je asi velkej šéf:)

Jo a slyšeli jste někdy tohle?:::: Že když chcete nejvíc rychle zabrzdit tak nejdřív milisekundu přibrzdit zadní, to způsobí nahrbení motorky na přední kolo, pak se hned přidá přední brzda a brzdí to údajně víc. Ze stránky fyziky bych řekl že na tom něco je. Psali to v motohouse!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist