Na trhu je spousta značek a je celkem těžké si vybrat. Zajímavé jsou samozřejmě výrobku s dobrým poměrem kvalita versus cena.
A druhá věc jak často mažete, v servisním manuálu se píše po 1000 km, samozřejmě záleží kde se jezdí.
Díky za reakce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
spiš je blbost to nezadělat, protože takhle to fakt vyžaduje úplně minimální péči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
"Promazte retez kazdych 1000 km nebo casteji, jestlize retez vypada suchy. O-krouzky v retezu se mohou poskodit cistenim parou, vysokotlakym proudem vody a urcitymi rozpoustedly (ktery, na to zeptejte v Honda Motor Co., Ltd). Cistete bocni povrch retezu suchym hadrem. Nepouzivejte kartac na pryzove O-krouzky. Poskodilo by je to. Otrete do sucha a promazte pouze prevodovym olejem SAE 80 nebo 90. Bezna maziva na retez mohou obsahovat rozpoustedla, ktera by mohla poskodit pryzove O-krouzky".
Honda netvrdi ze spreje ne, ale ze radsi ne. Ja po jizde otru, trochu napatlam na vnitrni stranu retezu (podle hondyho obrazku) a na krajich na krouzky 90-ku, za pul hodiny lehce otru. Po jizde nikde nic, ani na zadku a to ji drzim pod krkem a nekdy tocim do omezovace.
všimněte si pokud stříkáte sprejem na mazání řetězu k "O" "X" kroužkům - bublinkuje to u nich, ono to propustí cokoliv co má dobrou vzlínavost ...
k samotnému mazání - kam by se mělo dostat/dávkovat mazivo:
- pod válečky, odvalují se po zubové mezeře rozet a samotný váleček se ku pouzdru otáčí o určitý úhel
- na těsnící kroužky, chrání pryž proti UV záření, snížuje opotřebí těsnících gumuvých
ploch otírajících se o vnější destičky, ke konečné fázi... dokáže doplňovat případné úbytky vnitřní náplně maziva mezi čepem a pouzdrem
zkušenosti:
- Valvoline: ultra tenký nažloutle průhledný film, výborný pro cross (pořád něco z něj lítá)
- Motul: nebyl jsem s ním spokojen
- Castrol: jako Motul, ale zdál se mi jako nejméně odstřikující, s pěknou vrstvičkou maziva
- a další co si nepamatuji, jinak mi byl doporučen ELF, je prej výbornej - nemá někdo recenzi? jo a tedy používám Castrol (interval 400-1000km)
k čištění:
- nemám zhola nic, jen jak bylo psáno agresivní přípravky nebrat (jak je poznat? naneste si jej na kůži, pokud se po 5 minutách dostane svědění/pálení/vyrážka tak nebrat )
- určo není od věci přípravek čištění/mazání od stejného výrobce, on totiž ten jejich čištič je postavený i na bázi mazadla a dobře k němu pak mazací tuk přilne
zkušenosti:
- žádné od renomovaných výrobců, pro mě není adekvátní cena
- Cleanchem-R možná o něm bych uvažoval, škoda toho poštovného
- pokud čistím je interval mezi 5-10tkm: beru naftu, je mastná tak by nemusela snad být takový neřád na vymytý maziva z pod kroužků, poté Arvu - pomáhám si u všeho štětcem a snažím se celou proceduru udělat co nejrychleji z důvodů nebezpečí vymytí maziva z pod kroužků, po oplachu následuje usušení od H20 a důkladné nastříkání maziva a setření přebytku, když nečistím a jenom mažu, pokaždé alespoň otírám řetěz hadrem před a po namazání
Na závěr:
Moto olejovač Scottoiler - Univerzální sada
3250,-Kč+DPH
pokud vezmeme v potaz, že např. mazadlo ve spreji
C - cena 1ks: 400,-Kč
N - počet mazacích cyklů 1ks: 6
L - mažeme-li po: 500km
výdrž spreje v km: N.L=3000[km]
řekněmež, že počáteční náklady Scottoiler 3250,-Kč, než bude nutné dokoupit náhradní náplň (za rozhodně menší peníz) bude po 20000km
při 20000km utratíme za sprej Kč: (20000[km]/3000[km])*C=2667[Kč]
U Scottoileru, s koupením dalších a dalších náplní, bude cena za 1km velmi příznivá - takže zaplatit po 20tkm za Scottoiler o 600Kč víc než za sprej se dle mě vyplatí...
alesmoto>OMYL jako vrata - to s tím odmaštěním. Zkoušeli jste někdo vzít kus plechu, nechat ho mastnej od petroleje druhej odmastit čističem na řetězy a pak oba zkusit namazat???
Jak tady čtu, tak určitě ne.
Proč asi žádnej výrobce čističů na motořetězy není mastnej?????
PS.: k tématu - čistim čističem a mažu mazadlem na motorkový řetězy.
no tak já řetěz neodmašťuju , ale čistím a petrolej je přímo uveden v manuálu na GSF 650/S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
dva_hrnce>pohrdám řetězem
jinak jsem čistil deštěm a mazal motulem..
Po dlouhé době od tebe čtu nějaký příspěvek a zase perla :D .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
BikerLaky>Po dlouhé době od tebe čtu nějaký příspěvek a zase perla :D .
nic než pravda
Naposledy editováno 23.10.2009 16:36:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek Čím čistíte a mažete řetěz?
A jestli půjdeš do grisa, tak čtyrventil, ty dvouventily vůbec nejedou
Griso je sice ještě hodně daleko, ale nechám si určitě poradit .
Napřed řetěz pořádně vyčistím petrolejem. Pak zajedu ošplíchat zasraný kolo, kyvku a plasty a taky řetěz vapkou na benzinku. Lehce moto projedu bez prudkýho akcelerování a po 30 minutách namažu Motulem a po dalších 30 mintách utřu přebytečné mazivo z řetězu a hotovo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
N Honda CB 500 | Dee7005 | 0 | 22.9.2024 v 12:15 Dee7005 |
Schéma budíků CB 500 1999 Honda CB 500 | Bodlin | 2 | 30.8.2024 v 05:22 Bodlin |
Honda CB500 1996 - světla Honda CB 500 | dzouunas | 5 | 17.7.2024 v 00:17 dzouunas |
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |