Téma: Čím čistíte a mažete řetěz?
20.10.2009 v 16:53
Ahojky, mám dotaz? Jakým čističem a olejem čistíte a mažete řetězy.
Na trhu je spousta značek a je celkem těžké si vybrat. Zajímavé jsou samozřejmě výrobku s dobrým poměrem kvalita versus cena.
A druhá věc jak často mažete, v servisním manuálu se píše po 1000 km, samozřejmě záleží kde se jezdí.
Díky za reakce.
Na trhu je spousta značek a je celkem těžké si vybrat. Zajímavé jsou samozřejmě výrobku s dobrým poměrem kvalita versus cena.
A druhá věc jak často mažete, v servisním manuálu se píše po 1000 km, samozřejmě záleží kde se jezdí.
Díky za reakce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
Skalda> vysmívat se tomu může kdo chce jak chce, ale je to maximálně praktický řešení který ničemu nevadí ani funkčně ani designově
spiš je blbost to nezadělat, protože takhle to fakt vyžaduje úplně minimální péči
spiš je blbost to nezadělat, protože takhle to fakt vyžaduje úplně minimální péči
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
memphis.unv> proste v jawě u prace premyslely!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
Pawka> aji když uznávám že když jsem to četl tak jsem se musel smát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
memphis.unv> on se tomu ani autor toho prirovnani nevysmival. Sam s tim taky jezdil . Ma to rozhodne neco do sebe, ackoliv montaz je vzdycky zabava...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
memphis.unv> a co bylo k smichu,ted nechapu
Ahoj,nečetl jsem,za sebe řeknu ,že seru na estetický vjem a mažu řetěz usazeninou z obyčejného motoráku,koupeného na černém trhu původně určeném pro turbodiesely.Ty jsou značně namáhané.V podstatě zadarmo.To ostatní je být součástí oběhového systému.Na vás stojí ekonomika.Na mě ne.Ale má to tu výhodu,že si můžete klepat na rameno.
Cituju manual cbr 1000 rr, 2008:
"Promazte retez kazdych 1000 km nebo casteji, jestlize retez vypada suchy. O-krouzky v retezu se mohou poskodit cistenim parou, vysokotlakym proudem vody a urcitymi rozpoustedly (ktery, na to zeptejte v Honda Motor Co., Ltd). Cistete bocni povrch retezu suchym hadrem. Nepouzivejte kartac na pryzove O-krouzky. Poskodilo by je to. Otrete do sucha a promazte pouze prevodovym olejem SAE 80 nebo 90. Bezna maziva na retez mohou obsahovat rozpoustedla, ktera by mohla poskodit pryzove O-krouzky".
Honda netvrdi ze spreje ne, ale ze radsi ne. Ja po jizde otru, trochu napatlam na vnitrni stranu retezu (podle hondyho obrazku) a na krajich na krouzky 90-ku, za pul hodiny lehce otru. Po jizde nikde nic, ani na zadku a to ji drzim pod krkem a nekdy tocim do omezovace.
"Promazte retez kazdych 1000 km nebo casteji, jestlize retez vypada suchy. O-krouzky v retezu se mohou poskodit cistenim parou, vysokotlakym proudem vody a urcitymi rozpoustedly (ktery, na to zeptejte v Honda Motor Co., Ltd). Cistete bocni povrch retezu suchym hadrem. Nepouzivejte kartac na pryzove O-krouzky. Poskodilo by je to. Otrete do sucha a promazte pouze prevodovym olejem SAE 80 nebo 90. Bezna maziva na retez mohou obsahovat rozpoustedla, ktera by mohla poskodit pryzove O-krouzky".
Honda netvrdi ze spreje ne, ale ze radsi ne. Ja po jizde otru, trochu napatlam na vnitrni stranu retezu (podle hondyho obrazku) a na krajich na krouzky 90-ku, za pul hodiny lehce otru. Po jizde nikde nic, ani na zadku a to ji drzim pod krkem a nekdy tocim do omezovace.
Jak se dostane nafta apod. tekutiny pod kroužky a způsobí např. vymytí vnitřní náplně???
všimněte si pokud stříkáte sprejem na mazání řetězu k "O" "X" kroužkům - bublinkuje to u nich, ono to propustí cokoliv co má dobrou vzlínavost ...
k samotnému mazání - kam by se mělo dostat/dávkovat mazivo:
- pod válečky, odvalují se po zubové mezeře rozet a samotný váleček se ku pouzdru otáčí o určitý úhel
- na těsnící kroužky, chrání pryž proti UV záření, snížuje opotřebí těsnících gumuvých
ploch otírajících se o vnější destičky, ke konečné fázi... dokáže doplňovat případné úbytky vnitřní náplně maziva mezi čepem a pouzdrem
zkušenosti:
- Valvoline: ultra tenký nažloutle průhledný film, výborný pro cross (pořád něco z něj lítá)
- Motul: nebyl jsem s ním spokojen
- Castrol: jako Motul, ale zdál se mi jako nejméně odstřikující, s pěknou vrstvičkou maziva
- a další co si nepamatuji, jinak mi byl doporučen ELF, je prej výbornej - nemá někdo recenzi? jo a tedy používám Castrol (interval 400-1000km)
k čištění:
- nemám zhola nic, jen jak bylo psáno agresivní přípravky nebrat (jak je poznat? naneste si jej na kůži, pokud se po 5 minutách dostane svědění/pálení/vyrážka tak nebrat )
- určo není od věci přípravek čištění/mazání od stejného výrobce, on totiž ten jejich čištič je postavený i na bázi mazadla a dobře k němu pak mazací tuk přilne
zkušenosti:
- žádné od renomovaných výrobců, pro mě není adekvátní cena
- Cleanchem-R možná o něm bych uvažoval, škoda toho poštovného
- pokud čistím je interval mezi 5-10tkm: beru naftu, je mastná tak by nemusela snad být takový neřád na vymytý maziva z pod kroužků, poté Arvu - pomáhám si u všeho štětcem a snažím se celou proceduru udělat co nejrychleji z důvodů nebezpečí vymytí maziva z pod kroužků, po oplachu následuje usušení od H20 a důkladné nastříkání maziva a setření přebytku, když nečistím a jenom mažu, pokaždé alespoň otírám řetěz hadrem před a po namazání
Na závěr:
Moto olejovač Scottoiler - Univerzální sada
3250,-Kč+DPH
pokud vezmeme v potaz, že např. mazadlo ve spreji
C - cena 1ks: 400,-Kč
N - počet mazacích cyklů 1ks: 6
L - mažeme-li po: 500km
výdrž spreje v km: N.L=3000[km]
řekněmež, že počáteční náklady Scottoiler 3250,-Kč, než bude nutné dokoupit náhradní náplň (za rozhodně menší peníz) bude po 20000km
při 20000km utratíme za sprej Kč: (20000[km]/3000[km])*C=2667[Kč]
U Scottoileru, s koupením dalších a dalších náplní, bude cena za 1km velmi příznivá - takže zaplatit po 20tkm za Scottoiler o 600Kč víc než za sprej se dle mě vyplatí...
všimněte si pokud stříkáte sprejem na mazání řetězu k "O" "X" kroužkům - bublinkuje to u nich, ono to propustí cokoliv co má dobrou vzlínavost ...
k samotnému mazání - kam by se mělo dostat/dávkovat mazivo:
- pod válečky, odvalují se po zubové mezeře rozet a samotný váleček se ku pouzdru otáčí o určitý úhel
- na těsnící kroužky, chrání pryž proti UV záření, snížuje opotřebí těsnících gumuvých
ploch otírajících se o vnější destičky, ke konečné fázi... dokáže doplňovat případné úbytky vnitřní náplně maziva mezi čepem a pouzdrem
zkušenosti:
- Valvoline: ultra tenký nažloutle průhledný film, výborný pro cross (pořád něco z něj lítá)
- Motul: nebyl jsem s ním spokojen
- Castrol: jako Motul, ale zdál se mi jako nejméně odstřikující, s pěknou vrstvičkou maziva
- a další co si nepamatuji, jinak mi byl doporučen ELF, je prej výbornej - nemá někdo recenzi? jo a tedy používám Castrol (interval 400-1000km)
k čištění:
- nemám zhola nic, jen jak bylo psáno agresivní přípravky nebrat (jak je poznat? naneste si jej na kůži, pokud se po 5 minutách dostane svědění/pálení/vyrážka tak nebrat )
- určo není od věci přípravek čištění/mazání od stejného výrobce, on totiž ten jejich čištič je postavený i na bázi mazadla a dobře k němu pak mazací tuk přilne
zkušenosti:
- žádné od renomovaných výrobců, pro mě není adekvátní cena
- Cleanchem-R možná o něm bych uvažoval, škoda toho poštovného
- pokud čistím je interval mezi 5-10tkm: beru naftu, je mastná tak by nemusela snad být takový neřád na vymytý maziva z pod kroužků, poté Arvu - pomáhám si u všeho štětcem a snažím se celou proceduru udělat co nejrychleji z důvodů nebezpečí vymytí maziva z pod kroužků, po oplachu následuje usušení od H20 a důkladné nastříkání maziva a setření přebytku, když nečistím a jenom mažu, pokaždé alespoň otírám řetěz hadrem před a po namazání
Na závěr:
Moto olejovač Scottoiler - Univerzální sada
3250,-Kč+DPH
pokud vezmeme v potaz, že např. mazadlo ve spreji
C - cena 1ks: 400,-Kč
N - počet mazacích cyklů 1ks: 6
L - mažeme-li po: 500km
výdrž spreje v km: N.L=3000[km]
řekněmež, že počáteční náklady Scottoiler 3250,-Kč, než bude nutné dokoupit náhradní náplň (za rozhodně menší peníz) bude po 20000km
při 20000km utratíme za sprej Kč: (20000[km]/3000[km])*C=2667[Kč]
U Scottoileru, s koupením dalších a dalších náplní, bude cena za 1km velmi příznivá - takže zaplatit po 20tkm za Scottoiler o 600Kč víc než za sprej se dle mě vyplatí...
alesmoto>OMYL jako vrata - to s tím odmaštěním. Zkoušeli jste někdo vzít kus plechu, nechat ho mastnej od petroleje druhej odmastit čističem na řetězy a pak oba zkusit namazat???
Jak tady čtu, tak určitě ne.
Proč asi žádnej výrobce čističů na motořetězy není mastnej?????
PS.: k tématu - čistim čističem a mažu mazadlem na motorkový řetězy.
no tak já řetěz neodmašťuju , ale čistím a petrolej je přímo uveden v manuálu na GSF 650/S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
dva_hrnce>pohrdám řetězem
jinak jsem čistil deštěm a mazal motulem..
Po dlouhé době od tebe čtu nějaký příspěvek a zase perla :D .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
BikerLaky>Po dlouhé době od tebe čtu nějaký příspěvek a zase perla :D .
nic než pravda
Napřed jsem si říkal že Castrol (olej i čistič) je fakt super. Teď už vím, že mnohem lepší je Motul. Čistič od Motulu lépe čistí a nezanechává žádné bílé stopy na plastech. Olej od Motulu vydrží opravdu déle než Castrol. Je to jen můj dojem. Mažu po každé druhé nádrži (takže po 500km)
Naposledy editováno 23.10.2009 16:36:25
Naposledy editováno 23.10.2009 16:36:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím čistíte a mažete řetěz?
dva_hrnce> Tak to já zatím přešel na V2, ale s řetězem :D, třeba se časem propracuju až ke kardanovu hřídeli :D a třeba, snad to bude griso ..
Jinak pro čištění mám MOTOREX - Chain Clean 611 a pro mazání: MOTOREX - Chainlube Racing . Ale ted jsm ezkusil koupit z lidlu nějaké velice levné přípravky na moto. Zkoušl jsem ten čistič, čistí to krásně a smrdí to stejně jak ten motorex :D a mazivo vypadá taky ok protože na řetazu krásně zaschlo, tak ještě uvidím jak se bude chovat za deště.
1 reakcí na tento příspěvek Čím čistíte a mažete řetěz?
obávám se, že za deště nevydrží na řetězu nic, proto je déšť nejlepší čistící prostředek - levný a šetrný k přírodě
A jestli půjdeš do grisa, tak čtyrventil, ty dvouventily vůbec nejedou
A jestli půjdeš do grisa, tak čtyrventil, ty dvouventily vůbec nejedou
dva_hrnce> Mno.., ten motorex fakt vydržel i několik deštů . Prostě se na to přilepil, stále tam byl a řetěz byl krásně pohyblivý jako při namazání. Stačilo namazat cca. po 3 deštových jízdách. Tot moje zkušenost .
Griso je sice ještě hodně daleko, ale nechám si určitě poradit .
Griso je sice ještě hodně daleko, ale nechám si určitě poradit .
To je zase fakt dobré téma . Mažu O-kroužkový řetěz na terénní motorce nějakým olejem (motorový i převodový), moc ho nečistím (a vždy bez rozpouštědel) a ještě jsem se nikdy zdaleka nedostal na hranici jeho životnosti, ani za více než 3 roky a 9000 km (částečně v terénu). Vždycky dříve motorku prodám. Podle mě O-ring řetěz má dlouhou životnost a při jeho údržbě není třeba vymýšlet kraviny.
Čistím petrolejem (je levný a stačí) a mažu motulem kterej používám už dlouho.
Napřed řetěz pořádně vyčistím petrolejem. Pak zajedu ošplíchat zasraný kolo, kyvku a plasty a taky řetěz vapkou na benzinku. Lehce moto projedu bez prudkýho akcelerování a po 30 minutách namažu Motulem a po dalších 30 mintách utřu přebytečné mazivo z řetězu a hotovo
Napřed řetěz pořádně vyčistím petrolejem. Pak zajedu ošplíchat zasraný kolo, kyvku a plasty a taky řetěz vapkou na benzinku. Lehce moto projedu bez prudkýho akcelerování a po 30 minutách namažu Motulem a po dalších 30 mintách utřu přebytečné mazivo z řetězu a hotovo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
N Honda CB 500 | Dee7005 | 0 | 22.9.2024 v 12:15 Dee7005 |
Schéma budíků CB 500 1999 Honda CB 500 | Bodlin | 2 | 30.8.2024 v 05:22 Bodlin |
Honda CB500 1996 - světla Honda CB 500 | dzouunas | 5 | 17.7.2024 v 00:17 dzouunas |
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |