Téma: Z autoškoly rovnou na TransAlpa??
 
10.6.2007 v 23:56
Zdar všichni.Mám takovej trochu debilní dotaz.Je mi 24 let,motorky a celý to motorkářský prostředí mám fakt hodně rád,projel jsem dřív s kamošama i nějakej ten sraz,bohužel jen autem no a už mě to štve být jen "pasivní motorkář".Chystám se konečně udělat papíry,ale moje zkušenosti s ježděním jsou nulový a upřímně řečeno kupovat si nejdřív fechtla,nebo Jawku abych se vyjezdil se mi moc nechce.Tak jsem se chtěl zeptat jestli je podle vás velkej hazard skočit hned na Hondu XL 650 TransAlp ,což je "máňa" po které toužím?Myslím si že su poměrně rozumnej člověk a na nějaký závodění a hazardování se nechystám,ale ta nezkušenost může udělat svoje,proto se ptám jestli máte někdo s takovýmhle trochu "hurá" začátkem zkušenosti?Myslíte že bych měl radši zkousnout hrdost a svůj věk,vykašlat se na to že su docela velkej chlap a na slabší mašině bych vypadal trochu komicky a nejdřív koupit něco slabšího?Předem díky za každou radu.

(reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 00:04 | Nahoru | #1
Ezbal> Podle mě je kravina kupovat něco slabšího, protože by tě ta motorka přestrala po týdnu bavit a příští sezónu bys už podával inzerát. Já sem si prošel sice všchyny ty kategorie od padesátek, přez stopětadvacky jak jsem koupil CBF jsem si říkal že mi to už bude stačit, ale eště jsem nedodělal ani řidičák a už se mi to zdálo slabé. Takže pokud budeš jezdit trochu s rozumem...

(reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 06:11 | Nahoru | #2
Ezbal> to je asi těžké takhle z fleku říct, co člověk to jiný jezdec. kamarád řešil stejný problém a koupil pro začátek slabší motorku. vysekal se na ní první den a to ne proto, že by se někde předváděl, ale prostě málo zkušeností s tím, co motorka dokáže, ač menšího výkonu ... jestli si nechceš slabší motorku kupovat, než přesedláš na silnější a těžší stroj, tak si od někoho toho fichtla nebo simsona aspoň pujč a najezdi na něm pár dnů nebo aspoň hodin okolo komína, ať do sebe vstřebáš techniku jízdy a její rozdíly oproti jízdě v autě. transalp je pohodová motorka, myslím, že ji rychle zvládneš, ale byla by škoda ji kvůli ryze začátečnickým chybám pokládat na zem a sebe s ní ;)
takže hodně štěstí !

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 07:47 | Nahoru | #3
Začínal jsem na simsonovi a teď jsem přesedlal na Transalpa. Nedá se to srovnat, protože simson je jako větší kolo. Pokud budeš jezdit s rozumem tak bys neměl mít problém. Akorát si zvyknout na tu váhu. 200 kilo te docela dost. Jinak souhlasím s REFI. Hodně štěstí :thmubup:

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 08:56 | Nahoru | #4
Transalpa v pohodě zvládneš.Hlavně si kup padáky protože je "top heavy-vysoké těžiště".
Když po ní jak říkáš toužíš,kup ji a užij si to.

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 11:23 | Nahoru | #5
Já bych se toho vůbec nebál. Kamarádka právě dodělala autoškolu a začíná jezdit na Suzuki SV1000. Nikdy předtím na motorce kromě té autoškoly nejezdila a nemá absolutně žádné problémy. Prostě jede v klidu, nijak to nehoní a nevyužívá maximální výkon...

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 13:10 | Nahoru | #6
Já si nejdřív koupil za 9 000 kč ČZ 180, měsíc jsem na ní jezdil - hlavně proto, že mi u motorových vozidel vždycky trochu dýl trvá, než se mi zautomatizují takové věci jako řazení apod... No a pak jsem hned koupil transalpa a čízu jsem za 9 litrů zase v pohodě prodal. Skutečně je pravda, že si člověk musí u tranďáka zvyknout na to vyšší těžiště - taky se mi ze začátku asi třikrát stalo, že jsem ji nevybalancoval a na místě položil - takže padáky se opravdu sešly... ale i na to si člověk po čase zvykne a už to problémy nedělá...

A moje žena to udělala úplně stejně - autoškolu absolvovala chvilku po mně, párkrát se svezla na té čezetě, nejdřív říkala něco o tom, že si ji nechá, že jí to bohatě stačí, ale to jenom do té doby, než se poprvé svezla na transalpovi :)

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 15:35 | Nahoru | #7
koupíš starou mrchu, na který se naučíš leda tak bát, já třeba na čz a jawě se naučil za 40tis km brzdit zadní, protože přední mi nikdy moc nefungovala a u TA mi docela dlouho trvalo, než jsem se naučil používat předek. já bych se Transalpa nebál, podle mě hodná motorka, rozumnej výkon, nic na zabití, žádný trhání rukou. trochu tě bude zlobit při popojíždění brzdnej účinek motoru a ponořující se přední vidle, ale tohle všechno se naučíš.
co se nenaučíš, jsou krizovky v provozu, ty se prostě musej prožít a vyzkoušet, teorie moc nefunguje.

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 16:47 | Nahoru | #8
Všem moc díky za odpovědi :)

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 16:48 | Nahoru | #9
transalp je hodnej, je to honda a ty jsou hodný :)

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

11.6.2007 v 22:52 | Nahoru | #10
Zlatý slova, bukowsky a medved_bedrich to vystihli, jen dodám, bacha, bacha na jakékoliv motorce máš na reakce míň času a ne vždy na hlavní máš přednost a to platí jak pro fichtla tak pro Alpa. ;)

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

12.6.2007 v 17:14 | Nahoru | #11
Je to tu dost častý téma a je těžký posuzovat člověka, jaké má pro řízení talent a rozum do začátku...Každej by měl být dost soudný na to aby odhadl své schopnosti viz. refi.
Když to vezmu podle sebe, tak jsem šel hned po autoškole do 750ky a jde to.
První kilometry jsou ta váha a výkon ( u mojí moto spíš krouťák) do začátku trochu šok ale ten se potom mění v nadšení ;). Z finančních důvodů jsem si nemohl dovolit, ten přepych zvyšovat kubatury postupně a tak jsem si koupil vysněný moto, které už prodávat nebudu a už u něj zůstanu. Pokud si věříš, že dokážeš jezdit s rozumem udělej to samé.
Mnoho šťastných km :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

13.6.2007 v 09:43 | Nahoru | #12
Ještě bych doplnil, že podle mého názoru, nebude problém pokud pojedeš sám ale pozor na to až pojedeš ve skupině se zkušenějšími jezdci. Je pravda že můžeš něco okoukat ale na druhou stranu Tě to bude možná nutit s nimi držet tempo. Předjet auto co ten před Tebou, jenže Ti to bude přece jen trvat o něco déle a zatáčka bude blíž než jsi čekal,budeš tam "dlouhej" a to je průšvih dřív než se naděješ :/ . Na to bacha.
Raději pomaleji a na jistotu a kámoši ať si zatím dají u benzínky kafe a cígo než dorazíš později ale celej :cool:

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

13.6.2007 v 12:32 | Nahoru | #13
nemusis nutne kupovat slabsi motorku. zkus se poptat kamaradu jestli nekdo nema v garazi pojizdnou a prihlasenou nejakou starsi jawu nebo CZ a navrhni vypujceni "za flasku". Zrovna transalp neni buhvijaky trhac asfaltu ale zatahat dovede slusne coz muze byt problem. nejde tak ani o vykon jako o to ze jizda na motorce v provozu ma urcite specifika oproti autu a chce si na to zvyknout takze bych par tydnu pojezdil na necem co te nebude lakat k vyssim rychlostem a zvyknes si na to ze jsi spatne viditelny ale zase mrstnejsi nez v aute a pak se pustil do neceho co ti bude lito polozit ;)

2 reakcí na tento příspěvek Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 17:38 | Nahoru | #14
Jsem na tom uplne stejne jako autor dotazu. Je mi 27 mám řidičák B, do autoskoly se pro A teprve chystam. Chci nejakou masinu a vysoky rychlosti pro me nejsou. Po precteni zdejsi diskuze jsem z chopra presunul zajem prave na Transalpa. Mám rád pohodlíčko a jizda na chopru na delsi vzdalenosti pry nic moc. Co me zajima jestli na Transalpa nejsem moc malej. Mám 178 a váhu 95. Celkem nerad bych nekde na krizovatce pri zastaveni ssebou placnul. :shy:

(reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 18:41 | Nahoru | #15
surf>Je to v pohodě...

Musíš jen počítat že v terenu pokud zastavíš někde ve stráni a budeš padat jakoby ze stráně tak jí vyválíš...koupit padáky a je to:)

TA nemam ale viděl jsem to na vlastní oči...chlapec zastavil v klidu a než jsem seskočil z motorku už se na něj pomalu hrnula :D

(reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 18:57 | Nahoru | #16
Favor>Máš pravdu předsedo

TU - Ještěd... než jsem dojel na Ještěd, zbytek už sedlal moto na cestu z5

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 18:59 | Nahoru | #17
mno, jak už psala Refi a ostatní - někdo začíná na litru -znám dva - GSX-R a ThunderAce a v pohodě, někdo se rozseká i na eMZetě. Prostě je to v hlavě a srdci, člověk se s tím citem pro dvě kola - dle mého soudu - musí narodit ;)

začínal jsem na TA 600 a nedám na tu motorku dopustit - prostě mi přirostla k srdci - vzpomínám na první jízdu :shy: start - spojka - za jedna - plyn - pouštím spojku jako na třipade a nechtě jdu na zadní - v očích smrt - loučím se s plasty, páčkama a spol. - uberu plyn - přední kolo se dotklo zpět asfaltu - potlesk kámošů - ovace - a já???? -
orosené čelo a mokro v rozkroku :lol: :puke: - mám respekt z každé motorky i dnes - po letech (možná <strong>až </strong>dnes po letech)

TA je hodná, poslušná a spolehlivá motorka :thmubup: záleží na Tvém citu pro jízdu na dvou kolech ...............teorie jsou jen keci, musí si to prožít každej sám ;)

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 19:00 | Nahoru | #18
taky přispěju trochou vody do mlýna....Já osobně si myslim,že ten postup dle výkonu,a zároveň dle zkušeností,neni vůbec na škodu.Znam zpoustu bikerů,a dalo by se říci,že je pravidlem,ten kdo to bral postupně je daleko lepším řidičem,než ten kdo začal hned na "velkej"!Sáhněte si do svědomí a napište,že jste nikdy na malej motorce nezažili nějakou krizovou situaci,ať svojí nebo cizí vinou.A pro nezkušeného motorkáře,se taková situace daleko lépe řeší na bajku,kterej váží cca 120kg,než třeba 200kg!Ono asi každej trochu zazmatkuje,a těch pár vteřin páčení něčim co na 100% neutáhnu,může být i smrtelných.... *no* Je to na každém,jak si to zařídí,ale to "že sem rozumnej" neznamená,že je rozumnej ten co mi nedá ve 100km/h přednost z vedlejší,a já to do něj loupnu,jenom proto,že jsem třeba nezvládl nějakej obtížnější úhybnej manévr....Jo a jezdit na třeba na tej "třista padesátce " neni podle mýho ostuda,hlavně když to máš v ruce,horší je frajírek,kterej si přiveze v pátek R6,a v neděli to taháme z pole!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 19:02 | Nahoru | #19
surf>>
ER-5ka není žádná váha, ale při určitým náklonu, pokud nejsi vzpěrač ji neudržíš. To samé bude u TAčka. Zastavit na křižovatce v náklonu snad ani nejde....za normálních okolností

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 19:09 | Nahoru | #20
Trutnovacek>> Zastavit na křižovatce v náklonu snad ani nejde
jde, ale potřebuješ pak někoho kdo ti pomůže Alpa zvednout na kola ...... ;) ;)

(reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 19:29 | Nahoru | #21
tobig>> za normálních okolností
jde, ale potřebuješ pak někoho kdo ti pomůže Alpa zvednout na kola ...... ;) ;) [/quote]
však tam je dodáno <strong>za normálních okolností</strong>

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

23.6.2007 v 20:19 | Nahoru | #22
Ezbal>Taky zacinam na masine. Dodelavam mototoskolu (Becko mam 7 let) a uz na me v garazi ciha dzama TT 600. Na zacatek sem chtel nakou 200ccm nebo 250 neco typu Yuki.... NIKDY sem na motce nesedel a zkusil sem TT600 a pak enduro YUKI 200. Ta yukina me srala uz jen jak sem si na ni sednul Ted mam velky enduro, litam tady na nem po okoli a uz sem se na nem 2x vyvalel. Je to pekna divoska a je hrava a ne jak ty cinsky jebky na cem se ucis ve skole. Jinak ja sem maly pivo 173cm a na zem dosahnu jen na spicky a jde to. Na zacatek bych doporucil naky jety enduro, protoze zkousne hruby zachazeni a je odolnejsi vuci padum a porid si chranice a kvalitni boty (ted uz vim co rikam :marod: )
Kazdopadne bych na projizdky v okoli Rican uvital nakyho zacatecnika jako sem ja.

1 reakcí na tento příspěvek Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

3.7.2007 v 05:57 | Nahoru | #23
Tak ja se teda pridam taky. Resim podobny problem, rozdil je jenom v tom, ze je mi 22 a na pionyrovi a v soucasnosti skutru 50ccm mam najezdenych vic nez 10000km, a samozrejme auto ridim denne uz 4 roky. A ted premyslim jestli neni moc velky skok ze skutra na sestku fazera nebo bandita? Mam z tech masin respekt, ale mozna pristupnejsi TransAlp neni nic pro me.

(reakce na) Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

4.7.2007 v 20:29 | Nahoru | #24
redman> zalezi jak to mas srovnane v hlave ale ctyrvalcove 600ccm pokud to neni supersport se daji zvladnout celkem dobre..... jen proste nesmis tahat hned jak zbesily ale to plati skoro o vsem. Holt musis sam vedet jestli se dokazes ze zacatku udrzet a zrychlovat postupne protoze kdyz to neodhadnes tak to bude bolet zase tebe ;) ja treba o sobe vim ze kdybych koupil ze zaatku nejakou R1 tak by jsem se urcite vysypal.... i kdyz naposledy jsem se na tom skoro vysypal i ted :lol: ,holt chce to chladnou hlavu pokazde co na to sedas a ne ze uz to mas 14 dni uz tomu muzu poradne zatnout.

Z autoškoly rovnou na TransAlpa??

4.7.2007 v 20:40 | Nahoru | #25
Jo jo, jak vidis. Vsichni ti radi, jestli se na to citis, tak neni problem. Ja jsme na TranAlpu dodelaval rozsireni na velky A a i s komisarem (100kg) to bylo na pohodu (ale zas jezdnim od svojich 12 let). Sam bych takhle pomalu nejel ale rikal, ze se chce citit bezpecne :D . Osobne me prisla tahle masina jako hodna kamoska klidne i na zacatek. Motor supr, brzdy oproti nejaky Jukine taky dostacujici, posez dle meho gusta a pokud tam das i nejake padaky, tak ti nejaky drobny ulet na trave nebo polni ceste ani vadit nebude. Hlavne s rozumem, poradne se oblict at nepadas naholo (kdyz by uz to prislo) a uvedomit si aspon zakladni fyzikalni navyky ( brzdeni, klopeni, vitr.....) S chuti dotoho :thmubup:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist