paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Sovětské motocykly
 
3.9.2009 v 17:55
Chtěl bych si pořídit sovětsky motocykl URAL, DNĚPR nebo M 72,nejraději s hnanou sajdou. Máte někdo nějakou zkušenost?Kde nakoupit? Kterej je lepší?

Naposledy editováno 03.09.2009 17:57:24
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly

3.9.2009 v 18:09 | Nahoru | #1

(reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 18:14 | Nahoru | #2
mirek42> jo to znam ale na novej jaksi nejsou koruny a trista tisis je docela mazec.

Sovětské motocykly

3.9.2009 v 18:21 | Nahoru | #3

2 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly

3.9.2009 v 20:10 | Nahoru | #4
Zkus se zetat tohoto uzivatele. Urcite ti dobře poradí

Edit: jinak z vlastni zkusenosti muzu rict ze starsi Dnepry jsou fakt spise pro nadsence. Rekl bych ze clovek stravi asi tak stejne casu v dilne jako v sedle. Coz ovsem na druhou stranu nemusi byt pro tebe na prekazku, protoze jak vidim co vlastnis tak to asi s opravama nebude pro tebe problem . Proste ten material nebyl uplne prvotridni. Ale nove Uraly, to je naprosto jina kategorie...

Naposledy editováno 03.09.2009 20:16:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 20:50 | Nahoru | #5

Tom81>
...jinak z vlastni zkusenosti muzu rict ze starsi Dnepry jsou fakt spise pro nadsence. Rekl bych ze clovek stravi asi tak stejne casu v dilne jako v sedle.



Asi po valce spatne pochopily princip motoru BMW (ktery jim u Stalingradu nemci nechali)

(reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 20:52 | Nahoru | #6
Tom81> urcite radeji starsi kus, hlavne kuli penezum, oprav se moc nebojim. spousta veci se uz da docela poresit treba zapalovani karbce ale takova praskla klika to sesoudruhum moc nepovedlo.slysel sem ze hnana sajda ten motor jeste vic namaha ale yase to musi bejt parada. na novej ural sem koukal na ofiko strankach maj tam i nejaky video a fakt husty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 21:00 | Nahoru | #7
Toecutter> covece ja myslim ze to zaclo uz pred valkou, tusim 36 nebo 39. jinak to zkousel obslehnout od nemcu i harley bylo vyrobeno a dodano 1000 kusu pro armadu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 21:15 | Nahoru | #8
curdaracer> jo jo, máš pravdu

Tady je jak to bylo...

.. a tady neco o kvalite ... :(

Naposledy editováno 03.09.2009 21:19:25

(reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 21:24 | Nahoru | #9
Toecutter> stahni si na ofiko strankacht ve videu slozku BAGNUVATE, to uvidis veci co ty stroje vydrzej jo jo to uz sem videl to mi trochu bere nadseni , ale co ty veci nejsou zas tak drahy jak sem tak koukal.

Naposledy editováno 03.09.2009 21:27:16

1 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly

3.9.2009 v 21:44 | Nahoru | #10
No, on prvni dnepr byl kopie predvalecne R71 ne valecne R75, takze to soveti mam pocit pred valkou koupili a pak az opajcovali . Tedy ne uplne pred valkou, ale v dobe kdy jeste nebyli ve valce s nemci. Jinak bych si asi koupil mv750k. Pekne s tradicnim designem a nahonem na sajdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 22:44 | Nahoru | #11
Tom81>klasickej vzhled urcite ale jakej je rozdil mezi mv 750k a dneprem k 750. k750 a nejaky650 sem tu nasel ale mv ani jednu.

Sovětské motocykly

3.9.2009 v 23:02 | Nahoru | #12
uraly jsou o něco kvalitnější, hlavně ohledně motoru, dněpry mají s motory často na dnešní dobu poměrně závažné problémy jako zlámané hřídele alternátoru, prasklá klikovka se taky může stát, ale častější jsou vadná ventilová vodítka a ventily samotné, díky nimž motor ztratí už tak nízkou kompresi (přizpůsobené palivům v rodné zemi) a motor chodí špatně... vodítka připraví velkou spotřebu oleje.

problémy jsou s původními typy karburátorů, poznáte je pohledem, že prostor klapky je hranatý.

problémy jsou se zapalováním, resp původní cívkou, která se dá s úspěchem nahradit náhradním dílem pro novější malé polské fiaty 126 - 650ccm

přehřívání, hlavně pravého válce... bůhví proč víc zrovna pravého ale je to tak...

dále problémy s přední vidlicí...

přesto všechno lze s pečlivostí udělat z dněpra spolehlivý stroj.. jeden známý má možná kliku, ale jezdí bez oprav a úprav už léta.. na dněpru r.v.93 jiný měl zase problémy, že zůstával rozum stát..

tahle motorka je hodně o tom, že chceš zrovna tohle, a uděláš všechno proto abys to měl, protože svezení na něm je natolik zajímavé, že když tě dněpr chytí, už se ho nidky nebudeš chtít zbavit.

jinak pro přítomné kecálky o motoru M71... motory podobné válečným BMW byly jen v prvním typu dněprů - Emek72.. většina dněprů má novější motory OHV, které jsou ruské zcela a s Bmw mají společné jen to, že to je taky dvouválec ležatý...

Uraly začaly stejně, dnes mají motory které jsou zcela jiná liga - se vstřikováním, a všemi náležitostmi dneška.

2 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly

3.9.2009 v 23:04 | Nahoru | #13
curdaracer: to jsou právě motory, původní spodový byl 750ccm, SV, vetšina dněprů je poháněna OHV motory 600-650ccm, které nevím jestli mají neco společného s motory uralů... ale dnešní uraly mají zase 750ccm, ale OHV...

(reakce na) Sovětské motocykly

3.9.2009 v 23:17 | Nahoru | #14
pech.> takze mv 750 je dnepr ale s motorem sv?nekde sem nasel ze mv je armadni special s pohonem sajdky

Sovětské motocykly

3.9.2009 v 23:21 | Nahoru | #15
konečně pořádný téma!!!
akorát já sem zazobanej majitel funglovky, takže v případě starších strojů bych mluvil o něčem, o čem vím prd.

snad jen mě napadaj slova Pavla Kučery s někým, kdo s ním cosi konzultoval - Jestli tomu nerozumíte, tak si to nekupujte
zkusil bych dnepersteina, ten si se svým užil až až tak třeba přispěje svou radou - chodí ale na motopokec nebo tady jsou jeho stránky - (nejde to vložit jako odkaz) - www.dneprstein.kovarina.com/

hnaná side je v zimě paráda, to se s náhonem jen na zadek nedá vůbec srovnávat - s náhonem jen na zadek se člověk sotva rozjede, s náhonem na side jsme vyjeli i uježděnou silnici na souš a další kopce v okolí františkova. akorát nevím, jak který modely co maj - tuším dněpry mají diferenciál bez uzávěrky, nový uraly mají jen připojitelnou uzávěrku (moc to nezatáčí, ideálně smykem :) )

ale jak píšeš, technicky zdatnej jsi, prostředky taky máš, takže spíš bude problém v přihlášení, než v udržení v provozuschopným stavu - na stránkách uralu se to řeší dost často a starý uraly a dněpry jdou přihlásit jen na veteránský + co se sem vozí, je v dost zuboženým stavu - něco je na www.motoinzerce.cz pár sem viděl v chotusicích na burze.

jeden chlapík si jednoho postaršího urala dovezl z německa - takže i tudy vede cesta, je tam i něco málo na výběr(http://www.motoscout24.de) - ale je to novější rok(2001), tak počítám s přihlášením neměl problémy -


http://zdenek800.rajce.idnes.cz/Ural_Tourist_SWD_750/

když nebude bavit nebo si s motorkou nesednete, prodat půjde vždycky. ale vzhledem k tomu, že sidecary tady jsou, prodávají se, a ojetiny se moc sehnat nedají, to bude tak, že kdo si jednou pořídí, už jen málokdy prodá, protože i přes svoje chyby a mouchy to motorka člověku vynahradí..tož tak, dobrou ruku při výběru a koupi :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly

4.9.2009 v 00:27 | Nahoru | #16
curdaracer> Rozdil mezi MV a K je v nahonu na sajdu. K ho nema, MV ano. Jinak je to v podstate ta sama motorka. Kamarad ma prave to K a MV je proste v terenu mnohem lepsi...jak pise Nemec

(reakce na) Sovětské motocykly

4.9.2009 v 08:09 | Nahoru | #17
Tom81>jo takhle, uz rozumim ,zajedu na burzu do chotusic tam bejvaj bratri z vychodu a uvidim co si za takovej stroj reknou.

Sovětské motocykly

4.9.2009 v 08:43 | Nahoru | #18
Hlavne si este dokup velku kotvu. Budes ju potrebovat,ked musis zastavit. Tie ultrauzke bubny toho vela nenabrzdili.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly

4.9.2009 v 09:01 | Nahoru | #19
pech.> stříkačku nový nemají, nějaký to euro plní díky katalyzátorům (na rozdíl od prvních typů katalyzátorů tyhle jsou poměrně průchodný a jede to s nima téměř stejně jako bez nich, pak tam mají secondary air system - ze sání se přisává vzduch někam na kraj výfukovýho svodu, kde dochází k ochuzení a dohoření nespálený směsi - no a tím se soudruzi vyhli stříkačce a plněj emise.
karburátory jsou tam keihin CVK 32, zapalko bezkontakt ducati, tlumiče sachs, alternátor denso - veškerý novinky jsou tady -
http://ural.cz/images/tech_popis_ural.pdf

v chotusicích jsem koukal slušnější motorky 60-80tis, střepy kolem 20 třeba.

(reakce na) Sovětské motocykly

4.9.2009 v 09:06 | Nahoru | #20
Němec> ted estli neni lepsi koupit strep, protoze i tu slusnejsi bude potreba udelat.koukam na ty zmeny na uralech a covece voni na tom budou co nevidet lepsi jak japonci kde je pul motorky made in china.

Naposledy editováno 04.09.2009 09:13:54

Sovětské motocykly

4.9.2009 v 09:14 | Nahoru | #21
jj přesně tak sověti to koupily pře válkou nic neobšlehli. Kolega sehnal pěknýho za 60 tisíc korun i s hnanou sajdou. Jsou ve spolku těch WWII - tak spíše bych se zeptal v těchto spolcích

Sovětské motocykly

4.9.2009 v 09:18 | Nahoru | #22
Z vlastní zkušenosti ne Dněpra, hrozně gumový motory, když už, tak Uralostroj

Sovětské motocykly

4.9.2009 v 10:10 | Nahoru | #23
něco máš i tady
http://www.side-cars.it/

Sovětské motocykly

4.9.2009 v 10:34 | Nahoru | #24
M75 je okopirovana nemecka R75[R72?], cinani pak vzali ruskou M72 a okopirovali ji na X75, alespon myslim

Naposledy editováno 04.09.2009 10:39:51

2 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly

4.9.2009 v 10:44 | Nahoru | #25
V Kievě se dělali následující 3 typy motorek:
M72 je téměř kopií BMW R71. Rusové ho neobšlehli, dostali výrobní dokumentaci jako dar při uzavření dohody o rozdělení střední evropy mezi Německo a SSSR.
Nikdy neměl hnanou sajdu.
K750 je modernizovaná M72. Motor je téměř stejný, pořád SV.
K750MV (nebo jen MV750, Motocykl Vojenyj) je poslední varianta K750 s hnanou sajdou. - na tento typ zapomeň, musel bys mít ukrutný štěstí abys ho sehnal.
Poté již KMZ přestalo dělat motorky pro armádu, v tom pokračovali v Irbitu v IMZ.
V Kievě ůplně překopali motor - OHV s tlakovým mazáním, odlévaná klika, vpodstatě všechno jinak. Začlo to přechodovými typy MT9 s dynamem. Nevím o nich úplné podrobnosti, nicméně krátce nato uvedli řadu MT11-MT16-MT19, kterou beze změn dělali 35 let. Hnanou sajdu s torsenovo diferenciálem (poměr sil sajda-zadní kolo 11:19) bez uzávěrky má MT16. Dá se poměrně snadno sehnat.
Po roce 2000 dělali i motor s olejovým filtrem, jeden mám doma.
O výrobní řadě motocyklů URAL v Irbitu skoro nic nevím, jen to že dodnes nemají tlakové mazání, tedy vše je mazáno rozstřikem s pomocí olejového čerpadla stříkajícího olej do míst kam by se ho přirozeným rozstřikem dostalo málo. (stejné mazání má M72 i K750)

A teď to nejdůležitější: Nejprve musíš provést 5 úplných generálek motorů Jaw, alespoň jednu generálku 4-taktní motorky (to aby jsi se to naučil) a musí tě ty dlouhé hodiny v dílně BAVIT!!! V opačném případě si sovětský motocykl vůbec nekupuj!
Ikdyž ho dáš do v rámci možností perfektního stavu, stejně se v něm budeš furt hrabat.
Kvalita použitých materiálů je hrozná, kvalita zpracování vysloveně tragická, konstrukce má své slabiny (spojka, šikmé síly v rozvodech způsobující krátkou životnost vodítek). Potřebuješ kamaráda se soustruhem a dalším strojním vybavením. Na Bagnuvatě (západně od Lvova) nemůžeš vyrazit ani se strojem tak jak opustil továrnu KMZ, to jeli zkušení chlapi co mají ty motorky za ty léta už dost vychytaný.

1 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly

4.9.2009 v 10:53 | Nahoru | #26
si jen dovolím opravit, že němci jim nic dobrovolně nedali a rusové to přes prostředníka koupili a prachsprostě okopírovali, dle oficiální historie :)
http://ural.cz/download/historie/imz_historie.pdf

(reakce na) Sovětské motocykly

4.9.2009 v 11:03 | Nahoru | #27
Deadman> Jak rika Nemec, rusove koupili 4 motorky R71 v Berline a ty opajcovali. Jinak s tim ukrutnym stestim u MV bych taky uplne nesouhlasil. Obcas byvaji na i-veteran.cz ted je tam zrovna jedna ulozenka za 80 tisic...

(reakce na) Sovětské motocykly

4.9.2009 v 11:53 | Nahoru | #28
Deadman> na BAGNOVATE se nechystam jen rikam ze je to mazec .ale takovej zimni srazek by byl fajn co se tyka oprav motoru tak dvoutaktu sem delal asi dvacet od CZ 250 tourist az po 350 640 a 4t AJS 500sv,4krat JAWA 500 0HC, autovej RENAULT 4 CV servis na CB a hillman minx si taky tvorim doma.takze jak sem tu psal se oprav se nebojim jen se chci vo tech strojich dovedet co nejvic

Sovětské motocykly

4.9.2009 v 12:12 | Nahoru | #29
oni majitelé starších motorek moc na internetu nejsou, něco málo je tady -

edit -odkazy jdou nějak napůl, tak je máš tady -
http://www.nemec.estranky.cz/stranka/oblibene

servisní videa na 650 jsou tady(pouze odkazy na youtube) -
http://www.nemec.estranky.cz/stranka/ural_videa

no a jestli osobně, tak nejvíc majitelů pohromadě najdeš na jarním srazu, tam nás bylo kolem 50-60sidecarů, na podzimním už jich tolik nebývá, ale určitě taky možnost, jak se poptat majitelů - je od 26 do 27. září v Rozhraní

Naposledy editováno 04.09.2009 12:15:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly

4.9.2009 v 12:17 | Nahoru | #30

Němec>si jen dovolím opravit, že němci jim nic dobrovolně nedali a rusové to přes prostředníka koupili a prachsprostě okopírovali, dle oficiální historie :)
http://ural.cz/download/historie/imz_historie.pdf



To jsem si taky myslel, ale pak jsem se docetl od nějakých Rusů, že to bylo ve skutečnosti trochu jinak.

Curdaracer: Podstatné je, jestli chceš tu sajdu jenom zrenovovat a 3x za rok se na ni projet jako na veteránovi, nebo jestli s tím chceš běžně jezdit. Ze svých zkušeností a nejen svých, říkám že pokud na tom budeš jezdit jako na normální motorce a ne jako na veteránovi, tak se v tom budeš vrtat furt.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist