Naposledy editováno 03.09.2009 17:57:24
1 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly
2 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly
Edit: jinak z vlastni zkusenosti muzu rict ze starsi Dnepry jsou fakt spise pro nadsence. Rekl bych ze clovek stravi asi tak stejne casu v dilne jako v sedle. Coz ovsem na druhou stranu nemusi byt pro tebe na prekazku, protoze jak vidim co vlastnis tak to asi s opravama nebude pro tebe problem . Proste ten material nebyl uplne prvotridni. Ale nove Uraly, to je naprosto jina kategorie...
Naposledy editováno 03.09.2009 20:16:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly
Tom81>
...jinak z vlastni zkusenosti muzu rict ze starsi Dnepry jsou fakt spise pro nadsence. Rekl bych ze clovek stravi asi tak stejne casu v dilne jako v sedle.
Asi po valce spatne pochopily princip motoru BMW (ktery jim u Stalingradu nemci nechali)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly
Tady je jak to bylo...
.. a tady neco o kvalite ... :(
Naposledy editováno 03.09.2009 21:19:25
Naposledy editováno 03.09.2009 21:27:16
1 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly
problémy jsou s původními typy karburátorů, poznáte je pohledem, že prostor klapky je hranatý.
problémy jsou se zapalováním, resp původní cívkou, která se dá s úspěchem nahradit náhradním dílem pro novější malé polské fiaty 126 - 650ccm
přehřívání, hlavně pravého válce... bůhví proč víc zrovna pravého ale je to tak...
dále problémy s přední vidlicí...
přesto všechno lze s pečlivostí udělat z dněpra spolehlivý stroj.. jeden známý má možná kliku, ale jezdí bez oprav a úprav už léta.. na dněpru r.v.93 jiný měl zase problémy, že zůstával rozum stát..
tahle motorka je hodně o tom, že chceš zrovna tohle, a uděláš všechno proto abys to měl, protože svezení na něm je natolik zajímavé, že když tě dněpr chytí, už se ho nidky nebudeš chtít zbavit.
jinak pro přítomné kecálky o motoru M71... motory podobné válečným BMW byly jen v prvním typu dněprů - Emek72.. většina dněprů má novější motory OHV, které jsou ruské zcela a s Bmw mají společné jen to, že to je taky dvouválec ležatý...
Uraly začaly stejně, dnes mají motory které jsou zcela jiná liga - se vstřikováním, a všemi náležitostmi dneška.
2 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly
akorát já sem zazobanej majitel funglovky, takže v případě starších strojů bych mluvil o něčem, o čem vím prd.
snad jen mě napadaj slova Pavla Kučery s někým, kdo s ním cosi konzultoval - Jestli tomu nerozumíte, tak si to nekupujte
zkusil bych dnepersteina, ten si se svým užil až až tak třeba přispěje svou radou - chodí ale na motopokec nebo tady jsou jeho stránky - (nejde to vložit jako odkaz) - www.dneprstein.kovarina.com/
hnaná side je v zimě paráda, to se s náhonem jen na zadek nedá vůbec srovnávat - s náhonem jen na zadek se člověk sotva rozjede, s náhonem na side jsme vyjeli i uježděnou silnici na souš a další kopce v okolí františkova. akorát nevím, jak který modely co maj - tuším dněpry mají diferenciál bez uzávěrky, nový uraly mají jen připojitelnou uzávěrku (moc to nezatáčí, ideálně smykem :) )
ale jak píšeš, technicky zdatnej jsi, prostředky taky máš, takže spíš bude problém v přihlášení, než v udržení v provozuschopným stavu - na stránkách uralu se to řeší dost často a starý uraly a dněpry jdou přihlásit jen na veteránský + co se sem vozí, je v dost zuboženým stavu - něco je na www.motoinzerce.cz pár sem viděl v chotusicích na burze.
jeden chlapík si jednoho postaršího urala dovezl z německa - takže i tudy vede cesta, je tam i něco málo na výběr(http://www.motoscout24.de) - ale je to novější rok(2001), tak počítám s přihlášením neměl problémy -
http://zdenek800.rajce.idnes.cz/Ural_Tourist_SWD_750/
když nebude bavit nebo si s motorkou nesednete, prodat půjde vždycky. ale vzhledem k tomu, že sidecary tady jsou, prodávají se, a ojetiny se moc sehnat nedají, to bude tak, že kdo si jednou pořídí, už jen málokdy prodá, protože i přes svoje chyby a mouchy to motorka člověku vynahradí..tož tak, dobrou ruku při výběru a koupi :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly
karburátory jsou tam keihin CVK 32, zapalko bezkontakt ducati, tlumiče sachs, alternátor denso - veškerý novinky jsou tady -
http://ural.cz/images/tech_popis_ural.pdf
v chotusicích jsem koukal slušnější motorky 60-80tis, střepy kolem 20 třeba.
Naposledy editováno 04.09.2009 09:13:54
http://www.side-cars.it/
2 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly
M72 je téměř kopií BMW R71. Rusové ho neobšlehli, dostali výrobní dokumentaci jako dar při uzavření dohody o rozdělení střední evropy mezi Německo a SSSR.
Nikdy neměl hnanou sajdu.
K750 je modernizovaná M72. Motor je téměř stejný, pořád SV.
K750MV (nebo jen MV750, Motocykl Vojenyj) je poslední varianta K750 s hnanou sajdou. - na tento typ zapomeň, musel bys mít ukrutný štěstí abys ho sehnal.
Poté již KMZ přestalo dělat motorky pro armádu, v tom pokračovali v Irbitu v IMZ.
V Kievě ůplně překopali motor - OHV s tlakovým mazáním, odlévaná klika, vpodstatě všechno jinak. Začlo to přechodovými typy MT9 s dynamem. Nevím o nich úplné podrobnosti, nicméně krátce nato uvedli řadu MT11-MT16-MT19, kterou beze změn dělali 35 let. Hnanou sajdu s torsenovo diferenciálem (poměr sil sajda-zadní kolo 11:19) bez uzávěrky má MT16. Dá se poměrně snadno sehnat.
Po roce 2000 dělali i motor s olejovým filtrem, jeden mám doma.
O výrobní řadě motocyklů URAL v Irbitu skoro nic nevím, jen to že dodnes nemají tlakové mazání, tedy vše je mazáno rozstřikem s pomocí olejového čerpadla stříkajícího olej do míst kam by se ho přirozeným rozstřikem dostalo málo. (stejné mazání má M72 i K750)
A teď to nejdůležitější: Nejprve musíš provést 5 úplných generálek motorů Jaw, alespoň jednu generálku 4-taktní motorky (to aby jsi se to naučil) a musí tě ty dlouhé hodiny v dílně BAVIT!!! V opačném případě si sovětský motocykl vůbec nekupuj!
Ikdyž ho dáš do v rámci možností perfektního stavu, stejně se v něm budeš furt hrabat.
Kvalita použitých materiálů je hrozná, kvalita zpracování vysloveně tragická, konstrukce má své slabiny (spojka, šikmé síly v rozvodech způsobující krátkou životnost vodítek). Potřebuješ kamaráda se soustruhem a dalším strojním vybavením. Na Bagnuvatě (západně od Lvova) nemůžeš vyrazit ani se strojem tak jak opustil továrnu KMZ, to jeli zkušení chlapi co mají ty motorky za ty léta už dost vychytaný.
1 reakcí na tento příspěvek Sovětské motocykly
http://ural.cz/download/historie/imz_historie.pdf
edit -odkazy jdou nějak napůl, tak je máš tady -
http://www.nemec.estranky.cz/stranka/oblibene
servisní videa na 650 jsou tady(pouze odkazy na youtube) -
http://www.nemec.estranky.cz/stranka/ural_videa
no a jestli osobně, tak nejvíc majitelů pohromadě najdeš na jarním srazu, tam nás bylo kolem 50-60sidecarů, na podzimním už jich tolik nebývá, ale určitě taky možnost, jak se poptat majitelů - je od 26 do 27. září v Rozhraní
Naposledy editováno 04.09.2009 12:15:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sovětské motocykly
Němec>si jen dovolím opravit, že němci jim nic dobrovolně nedali a rusové to přes prostředníka koupili a prachsprostě okopírovali, dle oficiální historie :)
http://ural.cz/download/historie/imz_historie.pdf
To jsem si taky myslel, ale pak jsem se docetl od nějakých Rusů, že to bylo ve skutečnosti trochu jinak.
Curdaracer: Podstatné je, jestli chceš tu sajdu jenom zrenovovat a 3x za rok se na ni projet jako na veteránovi, nebo jestli s tím chceš běžně jezdit. Ze svých zkušeností a nejen svých, říkám že pokud na tom budeš jezdit jako na normální motorce a ne jako na veteránovi, tak se v tom budeš vrtat furt.