ALE-muže to určitě nějak ovlivnit gumove těstněnička(o-,X-kroužky..)
pro nekoupit origo věc,co na to patří-tedy čistici sprej?zas takova šilena palka to za to neni,co mysliš??
1 reakcí na tento příspěvek Váš názor na čištění řetězu toulenem?
Navic pri čištění se k tobě slezou všichni fetáci z okolí
1 reakcí na tento příspěvek Váš názor na čištění řetězu toulenem?
2 reakcí na tento příspěvek Váš názor na čištění řetězu toulenem?
Ale NEPOUŽÍVAT na řetězi seriových motorek!
Laduj>Tvůj přítel jezdí se závodníma řetězama bez těsnících kroužků (O-kroužek, X-kroužek) a u těchto řetězů to může být ok.
Ale NEPOUŽÍVAT na řetězi seriových motorek!
Tak to slyším prvně!Ukaž řetěz pro "silnici" bez těsnění!
Laduj>Tvůj přítel jezdí se závodníma řetězama bez těsnících kroužků (O-kroužek, X-kroužek) a u těchto řetězů to může být ok.
Ale NEPOUŽÍVAT na řetězi seriových motorek!
1 reakcí na tento příspěvek Váš názor na čištění řetězu toulenem?
A co říká náš největší výrobce?
3 reakcí na tento příspěvek Váš názor na čištění řetězu toulenem?
Mandela>čistil jsem naftou a teď jsem koupil přímo sprej na řetěz a zase budu čistit naftou. Naftou mě to stojí asi 15kč a sprejem 470kč a efekt stejnej.A o co je nafta horší. Ten sprej když uschnul tak to bylo taky mastný jak o nafty.
Jo
1 reakcí na tento příspěvek Váš názor na čištění řetězu toulenem?
V ramci laboratori na VS jsme museli cuchat k ruznym rozpoustedlum - prace s jednim docentem, pry abychom poznali v pripade nejake havarie co to uteklo. Za hodinu to bylo ok
Spis bych volil tu naftu. Jinak kdo maze retez u silnicky jak ma, tak nemusi casto cistit a muze si dovolis spesl vecicky na retezy.
Mandela>čistil jsem naftou a teď jsem koupil přímo sprej na řetěz a zase budu čistit naftou. Naftou mě to stojí asi 15kč a sprejem 470kč a efekt stejnej.A o co je nafta horší. Ten sprej když uschnul tak to bylo taky mastný jak o nafty.
Čistím zásadně naftou. Ta je mastná. Toluen je těkavá látka, hrozně vysušuje a jak tady píšou, rozežere kroužky.
Ještě pak ale ostříkám řetěz wapkou, abych naftu dostal pryč a nezůstala tam, protože pak může rozpouštět trochu i mazivo. Tak zbytky nafty odstříká tlak vody, pak to pořádně vysuším a teprve pak mažu CASTROLem...
Teda zabere mi to 2 - 3hodiny, ale řetěz je jak nový i po 26.000 kilometrech najetých v létě v zimě, za sucha i za deště...!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Váš názor na čištění řetězu toulenem?
hmm, a co říkáš třeba na tohle, přečti si technické data těchto motorek a myslím že to žádné zdechliny nejsou
GSX-R1000 K7 Mrtvoly
GSX-R1000 K6 Nejta
Mandela>čistil jsem naftou a teď jsem koupil přímo sprej na řetěz a zase budu čistit naftou. Naftou mě to stojí asi 15kč a sprejem 470kč a efekt stejnej.A o co je nafta horší. Ten sprej když uschnul tak to bylo taky mastný jak o nafty.
já čistím naftou taky, bo mi tento levný a účiný prostředek poradili už ve dvou servisech (prý to tím dělaj) a zatím můžu říct, že životnost řetězu je skvělá . Toulen je fakt leda pro smažky1 reakcí na tento příspěvek Váš názor na čištění řetězu toulenem?
Toluen: Obecně nevhodný, narušuje pryžové součásti, které po vyprchání tvrdnou a drolí se - tím se řetěz otevře a přijdeš o náplň maziva.
Ale po JEDNOM vyčištění, pokud jsi to v tom toluenu nemáčela dlouho to není tak hrozné.
Nafta: Její nevýhodou je mastný film, který zůstane po jejím vypaření. Díky tomu ti pak nebude na řetězu držet mazivo, které většina z nás aplikuje ze spreje (Motul, Midland, Catrol....).
Petrolej: Třeba suzuki jej doporučuje přímo v manuálu pro čištění těsněných řetězů. Jeho nevýhodou je velmi pomalý odpar, takže se údržba fakt protahuje, na to dneska nikdo normální nemá čas.
Spreje výrobců: Někteří výrobci dodávají čističe řetězů ve spreji - výborná záležitost, Zkoušel jsem Castrol a čistí to velmi účinným, rychlým rozpouštědlem pod tlakem. Ale při "dokonalém" vyčištění je to finančně poměrně náročné (já měl toho spreje docela velkou spotřebu, zvlášť při prvním čištění).
Moje řešení: Postupně jsem se dopracoval ke kombinaci KettenMax a Cleanchem-R. Má to tu výhodu, že použité rozpouštědlo lze sbírat do nádobky a po sednutí kalu použít opakovaně, není z toho takový bordel a je to relativně rychlé. Úplně dokonalé to taky není, ale zubním kartáčkem to fakt projíždět nehodlám, nejsem otrokem techniky.
Naposledy editováno 30.08.2009 09:10:05
2. Závodní řetěz 520 pro silniční závody MÁ kroužky. Takže bezkroužkový řetěz na superbiku či supersportu je v podmínkách hobbyzávodění taky blbost. (když pominu skutečnost, že se ani neprodává). V moto GP možná......