paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 350- 638 sekundární řetěz
 
6.8.2007 v 18:49
Dávám moto dohromady, chci vyměnit řětěz a nemám návod k obsluze . Jaké jsou parametry a životnost sekundárního řetězu? V dílenské přírůčcce to není. Našel jsem jen 1x12,7x7,25/ 128 článků. Počet článků je 128 včetně spojovacího ? Můžete doporučit kvalitní řetěz- výrobce? Dík.
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

6.8.2007 v 21:54 | Nahoru | #1
zajdi do mototechny a řekni že chceš řetěz na 638 (mimochodem je od roku 70 furt stejnej rozměr) origo ČZ vydrží věky... ovšem koukni jak je na tom rozeta a pastorek, pokud je v píči řetěz, bude minimálně pastorek taky

každopádně řetěz +-300 pastorek +-150

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

7.8.2007 v 10:23 | Nahoru | #2
dvojan>hlavně nekupuj řetěz od jawy :puke: kup si řetěz ČZ a máš na hodně dlouho vystaráno.Mam ho taky a sem spokojenej *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz

8.8.2007 v 15:46 | Nahoru | #3
Jawa zadne retezy nevyrabi, to zaprve. Za druhe nekupuj ten levny retez CZ Favorit, ale ten s oznacenim Cross(presne ti to uz nereknu). Je takovej zlatej, stoji asi 700,-. Ten uz je aspon pouzitelny. Dobry stav retezovych kolecek, je samozrejmosti. Ja ho na 640 vzdy musel o neco zkratit(mam pocit, ze o dva clanky).

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

8.8.2007 v 16:16 | Nahoru | #4
dvojan>

sežeň řetěz ČZ 428 Cross, popřípadě 428 jakéhokoliv světového výrobce, cena bude +- podobná, tj. kolem 700 Kč za 128 článků.
Rovnou vyměň i ozubená kola (kolem 800) a jestli máš řetěz v krytu, tak krom občasného domazání o něm nebudeš několik let vědět. Jestli jsi kryt zlikvidoval, doporučuju se zamyslet nad použitím o-kroužku, např. 428 OR od ČZ. Vyjde na cca 1200 peněz.

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

9.8.2007 v 08:47 | Nahoru | #5
Johny_R>koupil sem ČZ profesional a nemusel sem nic zkracovat a stál mi asi 650,- a dostal sem ho přímo v prodejně jawy v Klatovech.

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

25.8.2009 v 22:49 | Nahoru | #6
lidicky, jakpak je to s tim o-krouzkovym retezem. Nemam kryt retezu, prez vrch mam ,,štýlovej,, plastovej kryt z babety a ten zrovna pred necistotou neuchrani, tak jestly ma nejakej extra vyznam kupovat za 1200 OR nebo osvedcenou klasiku ČZ za 650 Kč. Zivotnost OR je pry az 12-15 tis km, zto ČZ je tak na 6 max(s mim krytem nekrytem ) navic pri vymene retezu je potreba casto menit jak rozetu tak pastorek. a to je skoro dasli litr navic. TAKZE S CIM JEZDITE ?

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

25.8.2009 v 22:55 | Nahoru | #7
Na jawě 350/640 mám obyč řetěz a kryty.. Najeto přes 85tis km a zatím jsem 2x měnil rozetu a asi 4x řetěz.. Pokud tam je kryt, tak i ten obyč. řetěz 15-20tis km vydrží..

O-kroužkový řetěz neproleze přes kryt a musí se udržovat, takže nechápu, proč bych ho tam měl dávat
Krytý řetěz je obrovské plus..

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

25.8.2009 v 22:58 | Nahoru | #8
při ceně 300Kč není o čem uvažovat

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

26.8.2009 v 07:01 | Nahoru | #9
ne nadarmo se tomu říká kardan chudých - nepamatuju, že bych někdy musel mazat řetěz - maže se sám prolínáním oleje kolem sekundáru :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz

26.8.2009 v 07:26 | Nahoru | #10
Schválně se mrkněte na 2:20 až 3:20, k čemu je takový celokryt řetězu dobrý Ani potomhle ho nemusím nijak čistit, bez krytu by byl řetěz asi na odpis
A při tomhle nasazení ten obyč řetěz za 300,- vydržel 5tis km (a pak se přetrhl)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

26.8.2009 v 09:49 | Nahoru | #11
C.J.> Tak to si musel mít nějakou odolnou edici
Mně ho zlikvidovala sériová 471 za necelých 4500 km (je fakt, že 1500 km z toho bylo v Alpách) takovým stylem, že se asi 10 článků řetězu vylámalo. Navíc třeba v Alpách jsem ho musel každých 200 km dopínat. Řetěz byl na nových kolech, v krytu a mazán pravidelně MOTULem - Chain Lube Road Plus...

[url= i porovnání řetězů:
[url= pořadí od vrchu – DID 525VM, ČZ 428 Cross, ČZ-Favorit. Na fotce je vidět, jak je ČZ 428 daleko bytelnější.

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

26.8.2009 v 18:11 | Nahoru | #12

jirin.sv>C.J.>
V pořadí od vrchu – DID 525VM, ČZ 428 Cross, ČZ-Favorit. Na fotce je vidět, jak je ČZ 428 daleko bytelnější.



Bytelnější je, ale co s tím, když neproleze krytem?

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

26.8.2009 v 20:07 | Nahoru | #13
Nevím jaký má 638 kryt řetězu, ale do ČZ 455 i ČZ 471 se netěsněný řetěz ČZ 428 Cross vleze naprosto bez potíží – mám ho na obou motorkách. U kroužkem těsněného řetězu by asi problém byl (bude širší), ale s tím nemám zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz

26.8.2009 v 20:43 | Nahoru | #14
Na jawě to neprojde těmi gumovými návleky..

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

26.8.2009 v 23:48 | Nahoru | #15
C.J.> Tak to jsem netušil. Ale nechce se mi věřit, že by to bylo dělané pro origo řetěz tak natěsno.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz

27.8.2009 v 07:46 | Nahoru | #16
Do nových gum, které už vyrábí asi někdo jiný, jsem nemohl dostat ani ten řetěz za 300Kč.. Musel jsem to celé prvně prošťouchnout dlouhým šroubovákem, pak protáhnout hrubý drát, tim zaháčit řetěz a pak ho velkým násilím protáhnout.. Hrůza, navíc v to msilně dřel a prvních 20km to velice brzdilo..

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

28.8.2009 v 00:55 | Nahoru | #17

C.J.>Do nových gum, které už vyrábí asi někdo jiný, jsem nemohl dostat ani ten řetěz za 300Kč..

Tak to pak jo. Ještě, že ty Zetky mají klasické plechové kryty řetězu

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

28.8.2009 v 01:17 | Nahoru | #18
Zkoušel sem jezdit jak z krytem, tak bez něj..

A výsledkem je, že i když ten celokryt k smrti nenávidim, je to určitě praktická věc. Řetěz se občas dopne, odpadá mazání a čištění

Bez krytu sem jezdil jednu sezonu. Na doporučení chlápka z motoshopu sem tam koupil obyč řetázek, což byla samo chyba. Po pár tisících sěl totálně do pekel Takže jestli jezdit bez krytu, tak jedině s kvalitním O-kroužkem.

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

28.8.2009 v 21:34 | Nahoru | #19
mám několik motorek.. 471 s plechokrytem... řetěz jsem vyndaval jen za účelem opravy motoru.. je to porod ježků proti srsti, ale řetěz tam vydrží věky.. nikdy jsem jej tam neměnil pouze jednou dopínal.. pravda motorka využitá zřídka 1500-2000km ročně... takže jsem ho ještě neodjezdil byť je tam původní, se kterým jsem ji zakoupil..

na 477 kde je jen vrchní kryt.. používám obyč netěsněný čz (stejný jako všude, když se to vezme do důsledku) řetěz během 70-80000 km jsem měnil jednou, před pár lety, a teď bude zase chtít... vydrží tam tak 40-50000.. mazán je soustavně neřešitelným, byť drobným únikem oleje z výstupu převodovky, stejně jako na 471...

čz 200 roadster.. jenobuch 4T. zakoupen po 8 letech kdy každý rok najel okolo 1000km... s okroužkovým (pochopitelně ČZ řetězem, namotovaným v prvovýrobě) zde jsem řetěz měnil při 12000, Okroužky byly zpuchřelé ě měl tudíž boční vůli, dělal bordel... nebyl odjetý, ale starý, zestárlo těsnění... nahradil jsem ho netěsněným klasickým... který tam je zhruba 5000, byl jednou trochu dopnut... tady mažu mazadlem na řetězy, páč úniky nejsou :)

jinak u ČZ a jaw je při vychozeném řetězu, někdy i dříve (podle kvality výrobců prodávajících pastorky jako ND) hototvý pastorek, u 477 jsem ho měnil za životnost řetězu vždy minimálně jednou, než jsem řetěz vyhodil.. když je vychozený pastorek, jakože často je, vykurví se podle něj řetěz... ale zato rozeta je poměrně odolná a bez problémů vydrží dva tři řetězy.. takže to pak dělá bordel na rozetě...

z tohoto vyplývá, že proti řetězům čz nic nemám, životnost je dobrá a jsem spokojený, takže jsem alternativy neměl potřebu hledat, když na řetěz jezdím 3-4roky...

Naposledy editováno 28.08.2009 21:36:19

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz

28.8.2009 v 21:39 | Nahoru | #20
jirin: s tvojí závadou jsem se setkal na 477, kde se mi takhle vylouply válečky na několika článcích za sebou.. osičky byly na místě, takže řetěz byl celý av tahu o při nižších rychlosetch škubalo - mno přiznám se rovnou, že než jsem na to přišel, že to dělají ty válečky, chvíli to trvalo... stalo se to na původním řetězu se kterým jsem na 477začínal a byl tam při pořízení, pravda, až po pár letech provozu u mne...

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

30.8.2009 v 22:17 | Nahoru | #21
pech.> Nevím jestli jsem měl štěstí na špatné kusy, ale udělal mi to jak řetěz se kterým jsem motorku koupil, ale i druhý. Ten vydržel jen těch 4500 km. Možná na to může mít vliv, že jsem ho těch každých 200 km, jak si o to říkal nedopínal.
Každopádně na 471 jsem teď po prvních 2000 km dopínal o kousíček a u 455 jsem po 1500 km ještě nedopínal . Dám pak report, jak si budou vést po letech a hlavně dalších Alpách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

31.8.2009 v 14:09 | Nahoru | #22

jirin.sv>C.J.> Tak to si musel mít nějakou odolnou edici
Mně ho zlikvidovala sériová 471 za necelých 4500 km (je fakt, že 1500 km z toho bylo v Alpách) takovým stylem, že se asi 10 článků řetězu vylámalo. Navíc třeba v Alpách jsem ho musel každých 200 km dopínat. Řetěz byl na nových kolech, v krytu a mazán pravidelně MOTULem - Chain Lube Road Plus...

[url= i porovnání řetězů:
[url= pořadí od vrchu – DID 525VM, ČZ 428 Cross, ČZ-Favorit. Na fotce je vidět, jak je ČZ 428 daleko bytelnější.



popraskané válečky - obvykle chyba v přílišném napnutí řetězu. Za běžného provozu a při správném napnutí téměř nemožné je takto poškodit.

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

1.9.2009 v 00:36 | Nahoru | #23

laďa prášil>popraskané válečky - obvykle chyba v přílišném napnutí řetězu. Za běžného provozu a při správném napnutí téměř nemožné je takto poškodit.

Teoreticky to tím může být, ale nejsem si nějak vědom, že bych řetěz přepínal. Spíš jsem ho nechal někdy volnější, když se mi ho nechtělo šponovat.

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

2.9.2009 v 10:04 | Nahoru | #24
NO..záleží na postupu. Spousta lidínapíná řetěz, žekne dobrý, pak dotáhnou osu - to se napne ještě víc, pak na to sednou nebo dva - a zase se mění napnutí. Takže si musíš být jistej, že v celým rozsahu pérování se řetez nenapne natvrdo. A to kontrolovat. Pak trpí i ložisko převodovky, to většinou ale vydrží víc, než ty válečky.
Je fakt, že jsem jezdil na jawě bez krytu taky jednu dobu, pak jsem se k němu vrátil. Není to až tak zbytečnej díl...

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

15.6.2010 v 22:31 | Nahoru | #25
Zdravím, mám jawu 350/640 řetěz je letapáně nemazána rezatý, chtěl bych ho alespoň vyčistit a namazat. Rozebrání krytu jsem vzdal, chtěl bych vyměnit ty gumy pač jsou děravé, ale řetěz nemá spojku. Co s tím? Mám se na to vykašlat?

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350- 638 sekundární řetěz

15.6.2010 v 22:38 | Nahoru | #26
A jak tam ten řetěz bez spojky dostali?

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

15.6.2010 v 23:26 | Nahoru | #27

c.j.>A jak tam ten řetěz bez spojky dostali?



Great magic!!! By David Copperfield!!!

(reakce na) Jawa 350- 638 sekundární řetěz

16.6.2010 v 22:07 | Nahoru | #28

c.j.>A jak tam ten řetěz bez spojky dostali?



Dle věku soudím že si děláš prdel. Tak že dobrej joke..

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

17.6.2010 v 18:47 | Nahoru | #29
...a já jsem na svoji Čé Zet 180 naimplantoval dekly ze třipade a klííídek . Na tenhle supervýkonný stroj bohatě stačí řetázek Favorit a čtvrt pixle A 00 . Kryt prodlouží životnost řetězu až pětkrát.
O-Ring řetězy žerou koně a kde jich není nazbyt, chybí...
Chybějící válečky nemusí být špatnou údržbou. Jen tak pro zajímavost bych to nechal odpichnůt, jestli nejsou moc tvrdé.

Naposledy editováno 17.06.2010 18:53:44

Jawa 350- 638 sekundární řetěz

18.6.2010 v 10:45 | Nahoru | #30
Včera sem eště - pro zajímavost - změřil šířku v gumové jawské nohavici: ta činí 20mm. Tak široký řetěz je použitelný (měřeno přes spojku).
Jo - řetěz se musí v té nohavici namazat, nejlépe tou "nulkou", neb jinak se ty manžety zničí a i odpor je velký!
Takže kdo si myslí, že úplně krytý řetěz se nemaže, tak myslí špatně.

Naposledy editováno 18.06.2010 10:46:27
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist