1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
A co mi napíšeš k tomuhle?
[img] člověk je krásnej případ toho, že prostě kdo nechce pochopit, nepochopí!!!! A místo toho se tady ohání větou z manuálu. Jestli je tvá hlava schopná logického myšlení, tak bys na to mohl přijít sám, proč je to tam napsaný. Nicméně je to naprosto jednoduchý. Jak již bylo psáno výše, řadit bez použití spojky bez poškozování převodovky lze, ale pouze za předpokladu, že to dotyčný umí a má pro to cit. Z toho vyplývá, že to určitě neplatí pro všechny (stačí si tady přečíst příspěvky některých chytrolínů). No a z toho vyplává, že pokud výrobce předem neupozorní uživatele v manuálu na to, že má řadit se spojkou, tak by se mohl nějakej chytrák po výrobci "vozit", že na tuto skutečnost nebyl upozorně a rval tam kvalty pod plynem bez spojky a výrobce by nebyl právně krytej. Nadruáhou stranu mítus o poloautomatu je tak blbost. Prostě a jednoduše celý fígl spočívá v tom, že přerušení přenosu kroutícího momentu mezi motorem a převodovkou lze dosáhnout i jinak než jen spojkou, tj. jemným ubráním plynu. Ale to už se tady psalo nesčetně krát!!!!
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
Já když jezdím normálně na silnici, tak jsem vždy řadil se spojkou, pokud jsem někde nejel nějak opravdu ostřeji, ale na okruhu, jsem si zkusil řazení s i bez, a opravdu bez, je to poznat, ty metry které "nevyužiješ" při řazení "se" spojkou, jsou opravdu znát. samozdrejme ze pres "N" z 1 na 2 brnknu o spojku a krásně to tam spadne Ze začátku se mi sem tam stalo, že to bylo hlasitější, ale stačí mít trošku cit v ruce a noze .. a pak to tam chodí jak po másle
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
Pokud jezdím v provozu,v klidu,zásadně se spojkou,od toho tam je,nebo snad někdo honíte na silnici desetinky????
Závodní moto a jízda na okruhu je něco jiného,tam by jsi poloautomat našel....ale určitě ne v převodovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
A co mi napíšeš k tomuhle?
[img] Kawasaki tam zas ma ze podrazovat muzes az ti klesnou otacky pod 5tis. Co mi reknes k tomuhle?
zofi>Benja> Ty poloautomate... ,to měla tak maximálně Jawa 350,ale to jsi ještě nebyl na světě,když jsem ji měl rozebranou do šroubku.... .
Pokud jezdím v provozu,v klidu,zásadně se spojkou,od toho tam je,nebo snad někdo honíte na silnici desetinky????
Závodní moto a jízda na okruhu je něco jiného,tam by jsi poloautomat našel....ale určitě ne v převodovce
Ja radim bez spojky, protoze je to tissi, klidnejsi, s mensima razama.
RadekFZ1Fazer>1100Virago>Benja: Sršeň konstruuje převodovky?
A co mi napíšeš k tomuhle?
[img] člověk je krásnej případ toho, že prostě kdo nechce pochopit, nepochopí!!!! A místo toho se tady ohání větou z manuálu. Jestli je tvá hlava schopná logického myšlení, tak bys na to mohl přijít sám, proč je to tam napsaný. Nicméně je to naprosto jednoduchý. Jak již bylo psáno výše, řadit bez použití spojky bez poškozování převodovky lze, ale pouze za předpokladu, že to dotyčný umí a má pro to cit. Z toho vyplývá, že to určitě neplatí pro všechny (stačí si tady přečíst příspěvky některých chytrolínů). No a z toho vyplává, že pokud výrobce předem neupozorní uživatele v manuálu na to, že má řadit se spojkou, tak by se mohl nějakej chytrák po výrobci "vozit", že na tuto skutečnost nebyl upozorně a rval tam kvalty pod plynem bez spojky a výrobce by nebyl právně krytej. Nadruáhou stranu mítus o poloautomatu je tak blbost. Prostě a jednoduše celý fígl spočívá v tom, že přerušení přenosu kroutícího momentu mezi motorem a převodovkou lze dosáhnout i jinak než jen spojkou, tj. jemným ubráním plynu. Ale to už se tady psalo nesčetně krát!!!!
Presne tak.
1100Virago>
Mi je celkem fuk, jak kdo řadí. Akorát mi vadí lhaní o neškodnosti a poloautomatech. Kdyby to bylo neškodné, nevyskytujou se témata o vyskakujících kvaltech a vylomených zubech a Indi by nesháněl nový motor do své R6, která doskákala na převodovku.
Yamaha doskakovala na prevodovku uz od 1998 s R1, kolem 30tis km a mohl si radit jak si chtel.
Bubrak ZX10R: Jojo, Kawasaki tam zas ma ze podrazovat muzes az ti klesnou otacky pod 5tis. Co mi reknes k tomuhle?
Rozeznáš rozdíl mezi "můžeš" a "nesmíš"?
Číkusovy chyby dokážeš určitě vypsat a vyvrátit, my si počkáme.
A jestli chápu, tak každá R1 s 50 000 km má měněnou převodovku? Nebo spíš každá Yamaha, protože to píšou ve všech manuálech, které na svých stránkách má?
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
Řazení na vyšší rychlostní stupeň u převodovky bez synchronizace probíhá stejně jako dolů, jen se v bodě 4 nepřidá plyn, ale naopak počká se, až motor sníží otáčky na požadovanou hodnotu.
bub: blbost, motor snizi otacky hned, nemusi se to extra jmenovat a nejak cekat
Stejně lehce lze teoreticky i zařadit bez spojky, ale chce to hodně dobrý odhad (tak nějak robotický) a proto zařadit bez spojky radši nezkoušejte.
bub: blbost, staci vytocit motor, pustit plyn, tlacit na radici paku a ve spravnych otackach (jak klesaji) tam rychlost spadne sama jako po masle
A přebytečná/chybějící pohybová energie celého motoru se mění na teplo při pružných deformacích hřídelí, řetězu, pneumatiky... Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice...
bub: blbost, razeni je tissi, bez takovych razu jako se spojkou, cim to je?
Správné řazení se spojkou tedy spojku nezatěžuje (nedochází k prokluzu)
bub: blbost, prokluz spojky je vzdy, nikdy nemas presne otacky motoru k prevodovce
Při normální jízdě je to jen zbytečná machrovinka, která zvyšuje opotřebení motocyklu.
bub: blbost, setri se ruka, je to tissi, pohodlnejsi
Tento text neplatí pro závodní speciály, které mají na řadící páce čidlo a při jejím doteku vynechají pár zápalů, čímž samy sníží otáčky motoru.
bub: blbost, snizeni motoru u zavodniho specialu je TO SAME jako snizeni otacek motoru ubranim plynu, tim v podstate Cikus rika, ze cely jeho text neplati pro vsechny kdo radi bez spojky s ubranim plynu
1 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
Nechci se hádat, ale myslím si, že když (jak píšeš) "staci vytocit motor, pustit plyn, tlacit na radici paku a ve spravnych otackach (jak klesaji) tam rychlost spadne sama jako po masle" tak když tlačíš na tu páčku, tak proti sobě tlačíš boky zubů a to že tam ta rychlost padne sama, je to ,že se právě ty kola točí stejně rychle, ne? A pak se přeci musí víc opotřebovat.
Naposledy editováno 03.07.2009 11:30:42
Marek_xxx>Bubrak ZX10R:
Nechci se hádat, ale myslím si, že když (jak píšeš) "staci vytocit motor, pustit plyn, tlacit na radici paku a ve spravnych otackach (jak klesaji) tam rychlost spadne sama jako po masle" tak když tlačíš na tu páčku, tak proti sobě tlačíš boky zubů a to že tam ta rychlost padne sama, je to ,že se právě ty kola točí stejně rychle, ne? A pak se přeci musí víc opotřebovat.
To je z toho clanku pasaz, kde pise o razeni v aute bez spojky. Nevim jak to presne funguje, ale ta rychlost tam proste nejde, nikde nic nedrhne, jen ji lehce tlacis do te rychlosti a jak jsou vhodne otacky, tak to tam zapadne. Tise, lehce. Jel jsem bez spojky z Melnika do Prahy, Renault 21 (1992).
2 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
No ale ty pises jak radis ty na moto, ne? Uberes plyn a tlacis na tu packu ne? A rychlost tam sama spadne. Tim myslim, ze se to opotrebovava.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
Marek_xxx>V aute to znam taky, da se tak jezdit - radit nahoru i dolu, ale tam jsou synchrony.
No ale ty pises jak radis ty na moto, ne? Uberes plyn a tlacis na tu packu ne? A rychlost tam sama spadne. Tim myslim, ze se to opotrebovava.
Ne, to byl komentar jen k tomu textu co psal Cikus o razeni v aute.
Kdyz radim bez spojky na moto, tak lehce uberu a cvaknu to tam, lehce, jemne, tise. Otacky neresim, neni duvod. Dokonce u ZX9R 94 i u R1 98 bylo NUTNE nemackat spojku uplne pokud se radilo 1-2 ve vysokych otackach. Se spojkou se NEDALO zaradit.
Podobne u ZX9R 98 jsem musel podrazovat bez spojky na okruhu, jinak mi tam padaly falesny neutraly (se spojkou), bez spojky v pohode.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
Marek_xxx>V aute to znam taky, da se tak jezdit - radit nahoru i dolu, ale tam jsou synchrony.
No ale ty pises jak radis ty na moto, ne? Uberes plyn a tlacis na tu packu ne? A rychlost tam sama spadne. Tim myslim, ze se to opotrebovava.
Další příklad veřejného plkání nesmyslů!!!! Ty vole v autě nejde podřazovat bez spojky líp proto, že má synchrony, ale proto, že při každé změně kvaltu řadíš přes neutrál a můžeš tam dát "pravý" meziplyn, teda pokud víš, co to vůbec znamá. Na motorce to jde snad jen z 2 na 1, protože tam to hrneš přes neutrál. Mě už snad z téhle debaty prasne čurák
Naposledy editováno 03.07.2009 11:52:09
lumberjack1>Bubrak ZX10R> kdyz radis nahoru tak otacky resit nemusis protoze prave tim mirnym ubranim je srovnavas ale kdyz radis dolu tak zase davas meziplyn cimz je srovnavas taky takze je resis jen si to neuvedomujes
...jen u motorky jsem dolu bez spojky nezkousel...neni kde dat bez spojky neutral ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
lumberjack1>Bubrak ZX10R> kdyz radis nahoru tak otacky resit nemusis protoze prave tim mirnym ubranim je srovnavas ale kdyz radis dolu tak zase davas meziplyn cimz je srovnavas taky takze je resis jen si to neuvedomujes
No tam jde o to odlehceni prenosu momentu od motoru. Cikus ma pravdu v tom, ze se pri razeni bez spojky musi dosynchronizovat otacky celeho kompletu s motorem, tudiz by raz mel byt vetsi. Ale vetsi neni, nevim proc. Asi ze pri ubrani zrovna motor otacky snizuje a pak je jen dosnizi trochu vic, ale je v te deceleraci uz a neni to problem za jaky se to vydava. Proto je i horsi podrazovani bez spojky.
RadekFZ1Fazer>Marek_xxx>V aute to znam taky, da se tak jezdit - radit nahoru i dolu, ale tam jsou synchrony.
No ale ty pises jak radis ty na moto, ne? Uberes plyn a tlacis na tu packu ne? A rychlost tam sama spadne. Tim myslim, ze se to opotrebovava.
Další příklad veřejného plkání nesmyslů!!!! Ty vole v autě nejde podřazovat bez spojky líp proto, že má synchrony, ale proto, že při každé změně kvaltu řadíš přes neutrál a můžeš tam dát "pravý" meziplyn, teda pokud víš, co to vůbec znamá. Na motorce to jde snad jen z 2 na 1, protože tam to hrneš přes neutrál. Mě už snad z téhle debaty prasne čurák
Co sem řekl tak špatnýho? Říkám, že v autě tak jde řadit a to je vše.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řazení nahoru bez spojky
"Řazení na vyšší rychlostní stupeň u převodovky bez synchronizace probíhá stejně jako dolů, jen se v bodě 4 nepřidá plyn, ale naopak počká se, až motor sníží otáčky na požadovanou hodnotu.
bub: blbost, motor snizi otacky hned, nemusi se to extra jmenovat a nejak cekat"
Je to jen otázka formulace. Motor sníží otáčky v nenulovém čase, ten čas se nazývá "čekání". U dvoutaktů ty otáčky klesají celkem pomalu.
"Stejně lehce lze teoreticky i zařadit bez spojky, ale chce to hodně dobrý odhad (tak nějak robotický) a proto zařadit bez spojky radši nezkoušejte.
bub: blbost, staci vytocit motor, pustit plyn, tlacit na radici paku a ve spravnych otackach (jak klesaji) tam rychlost spadne sama jako po masle"
Pasáž se týká převodovky v autě! Navíc totéž co ty píše Číkus o řádek výš: "Takhle by se dalo začít řazení s meziplynem bez použití spojky - když se vychytá, aby byl motor mimo záběr, jde to jako po másle." Jenže to je řazení přes neutrál a s meziplynem.
"A přebytečná/chybějící pohybová energie celého motoru se mění na teplo při pružných deformacích hřídelí, řetězu, pneumatiky... Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice...
bub: blbost, razeni je tissi, bez takovych razu jako se spojkou, cim to je?"
Při správném řazení se spojkou je to stejně nehlučné. Ten hluk jinak vydává právě spojka, pohlcující prokluzem energii, která by se jinak ztratila v pružné deformaci zubů (která časem přeroste v deformaci plastickou).
"Správné řazení se spojkou tedy spojku nezatěžuje (nedochází k prokluzu)
bub: blbost, prokluz spojky je vzdy, nikdy nemas presne otacky motoru k prevodovce"
Souhlas, prokluz je vždy. A protože nikdy nemáš přesné otáčky motorku k převodovce, tenhle prokluz chrání převodovku před poškozením opakovanými rázy
"Při normální jízdě je to jen zbytečná machrovinka, která zvyšuje opotřebení motocyklu.
bub: blbost, setri se ruka, je to tissi, pohodlnejsi"
Ano, šetří se ruka, je to pohodlnější, tišší, a zvyšuje to opotřebení motocyklu.
"Tento text neplatí pro závodní speciály, které mají na řadící páce čidlo a při jejím doteku vynechají pár zápalů, čímž samy sníží otáčky motoru.
bub: blbost, snizeni motoru u zavodniho specialu je TO SAME jako snizeni otacek motoru ubranim plynu, tim v podstate Cikus rika, ze cely jeho text neplati pro vsechny kdo radi bez spojky s ubranim plynu [/quote]"
V sekci Motosport se probírá, na kolik miliseknud se má nastavit quickshifter, aby kvalty správně padaly. Změny o pár milisekund už mají znatelný vliv, jak z diskuse plyne. Nevěřím, že lidské smysly dokážou odpojovat zapalování a snižovat otáčky přesněji, než quickshifter - to by byl neprodejný. Takže je to PODOBNÉ, ale ne TO SAMÉ. A v tom je ten zásadní rozdíl.
Navíc - u závodění se nehraje na životnost.
bub: blbost, staci vytocit motor, pustit plyn, tlacit na radici paku a ve spravnych otackach (jak klesaji) tam rychlost spadne sama jako po masle"
Pasáž se týká převodovky v autě! Navíc totéž co ty píše Číkus o řádek výš: "Takhle by se dalo začít řazení s meziplynem bez použití spojky - když se vychytá, aby byl motor mimo záběr, jde to jako po másle." Jenže to je řazení přes neutrál a s meziplynem.
BUB: samozrejme ze jde o auto, proto jsem psal co jsem psal. pak cikus pise o motoru mimo zaber, to je neco jineho nez pisu ja, ja pisu o klesajicich otackach motoru, ktery jsem vytocil a pote pustil plyn
"A přebytečná/chybějící pohybová energie celého motoru se mění na teplo při pružných deformacích hřídelí, řetězu, pneumatiky... Spojka při tom také zlehka proklouzne, ale pulz pokračuje i dál a deformuje klikovou hřídel, ojnice...
bub: blbost, razeni je tissi, bez takovych razu jako se spojkou, cim to je?"
Při správném řazení se spojkou je to stejně nehlučné. Ten hluk jinak vydává právě spojka, pohlcující prokluzem energii, která by se jinak ztratila v pružné deformaci zubů (která časem přeroste v deformaci plastickou).
BUB: Ne, ten hluk je jinej, prokluz spojky znam kdyz to zvedam na zadni , podobne v dalsich komentarich pisu, ze jsou pripady, kdy se se spojkou neda preradit a naopak bez spojky ano, cim to je?
"Tento text neplatí pro závodní speciály, které mají na řadící páce čidlo a při jejím doteku vynechají pár zápalů, čímž samy sníží otáčky motoru.
bub: blbost, snizeni motoru u zavodniho specialu je TO SAME jako snizeni otacek motoru ubranim plynu, tim v podstate Cikus rika, ze cely jeho text neplati pro vsechny kdo radi bez spojky s ubranim plynu"
V sekci Motosport se probírá, na kolik miliseknud se má nastavit quickshifter, aby kvalty správně padaly. Změny o pár milisekund už mají znatelný vliv, jak z diskuse plyne. Nevěřím, že lidské smysly dokážou odpojovat zapalování a snižovat otáčky přesněji, než quickshifter - to by byl neprodejný. Takže je to PODOBNÉ, ale ne TO SAMÉ. A v tom je ten zásadní rozdíl.
Navíc - u závodění se nehraje na životnost.
BUB: V sekci motorsport je i clanek o razeni bez spojky, kde se pise, ze to vubec nevadi.
3 reakcí na tento příspěvek Řazení nahoru bez spojky
Alda Mrna>No já si myslím že když jedeš kliďánko po silnici( na silnici a v provozu se totiž nezávodí!! si všeci radši dokazujte jak ste supr rychli a dobří na okruhu nabo na trati!! ) tak ti ta ruka neupadne když tu spojku zmáčkneš při řazení a podřazování!! Pokud se teda budem bavit o řazení při zavodni jizdě v mém připadě MX tak spojku mam tak leda na rozjdez a zastavení, někdy podřazuju se spojkou. Do silničních závodních strojů se srat nebud páč o tom moc nevím
brachovi prave ruka na K2 dost upada, ale asi ma ohnutou packu, ale uz se kvuli tomu naucil radit bez spojky