globalmoto_kveten





Téma: Důvody pro motocesty.
 
19.6.2009 v 11:11
Romanova cesta na Nordkap mě rozhoupala k tématu, o kterém přemýšlím delší dobu.
Proč jezdíte na motovýlety- až moto expedice?
U mě to je tak, že si seženu materiál o dané lokalitě (knihy, cestopisy, mapy atd..) a hledám cestu do předem vytýčeného místa. Místo, řekněme Praha jsem si vybral z nějakého důvodu:
a tady začínají asi rozdíly v názorech. Někdo volí zeměpisnou polohu, někdo uměleckou oblast, přírodní krásy atd. A cestu tvořím podle toho co je po cestě v okolí k vidění.
Ve zkratce- příjde mi líto jet na Nordkap v dešti sněhu vidět 2 metry před sebe, a jet zpátky.
Na druhou stranu vím že pocit dobytí stanoveného cíle může člověku vynahradit ,,utrpení" (třeba horolezci)
Ale je to mototuristika mebo motosport?
Například u už zminovaného Romana (doufám že se nezlobíš že tě tady uvádím?) v příspěvku 44 píše klučina ,,Takže pokud vše dobře dopadne, tak to sem hodím. Ještě furt nemám stoprocentně rozhodnutou trasu, ale asi se soustředím hlavně na oblast za polárním kruhem, jih Norska pravděpodobně vynechám." což je samozřejmě každého volba. Pro mě je to ale škoda,(pokud už tam nebyl) teda když si přečtu cestopisy a knihy. Najdu 20 užasných míst po Trondheim a nad ním najdu Lofoty
Kecám už zminované body Polární kruh, Nordkap.
Na závěr bych chtěl napsat, že rozhodně nemíním nikomu radit, jak má jezdit nebo snad poučovat co je lepší. Pokud si jeden člověk po přečtení tohoto koupí knihu ,,,okolí Prahy" a díky ní si zajede na jakékoli místo na kterém řekne ,,kruci o tohle by byla škoda přijí" budu spokojen. Mě se stalo že jsem zjistil po návratu z jedné cesty, jak jsem byl blízko krásnému místu. A vzhlem k okolnostem, se tady už asi nepodívám
Jasně z toho se neumírá, ale je to škoda. Už se prostě za razítky nehoním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 21:15 | Nahoru | #31
Waltr> neni zac tvuj prvni prispevek budto je napsany hodne blbe, nebo se mi proste nelibi tvuj postoj

a proc pisu, ze takovych kecalistu jsem uz poznal dost? protoze kdyz jsem se vratil z nordkappu (pro mne 9,5 tis. km za 23 dny na proslulem dvoutaktu), tak jsem slysel hodne kecu, ze proc jsem jel tak rychle a hovno videl.. a ja byl z tech zazitku vedle jeste dalsi mesic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 22:16 | Nahoru | #32

Waltr>restore>Jasně, já taky nejedu podle detailního plánu. Místa a cestu přispůsobuji, občas něco vynechám, nejezdím podle GPS.
Tak trochu bych to popsal jednoduše ,,cesta je cíl"



Já bych to poupravil na "Cesta je jeden hlavních z cílů".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

19.6.2009 v 23:50 | Nahoru | #33

restore>Waltr>restore>Jasně, já taky nejedu podle detailního plánu. Místa a cestu přispůsobuji, občas něco vynechám, nejezdím podle GPS.
Tak trochu bych to popsal jednoduše ,,cesta je cíl"

Já bych to poupravil na "Cesta je jeden hlavních z cílů".



Jak u koho. Je to relativní. Někdo se pouští "daleko" právě jen pro tu cestu. Možná nepochopitelné, ale jsou lidi jimž stačí jen jet.... a cíl? To je fuk, hlavně jet!

Nordkapp nám letos s kámošem kvůli mně nevyšel, ale přesně vím o čem třebas yeuopik mluví, blbě sice, ale mluví.
Prostě jen ta jízda, samota, zima, déšť, nikde nic, atd. je obrovský pocit a balík emocí... není třeba katedrál, zámků a co já vím co ještě....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 00:05 | Nahoru | #34

tobig>
Prostě jen ta jízda, samota, zima, déšť, nikde nic, atd. je obrovský pocit a balík emocí... není třeba katedrál, zámků a co já vím co ještě....


tak tak, a tohle si asi Waltr nějak nepřipouští, nebo částečně asi jo, ale prostě si to nepřizná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 00:22 | Nahoru | #35

Waltr>,,cesta je cíl "



přesně tak a nelituji a rozhoduji se na cestě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 00:25 | Nahoru | #36

Tarabys>tobig>
Prostě jen ta jízda, samota, zima, déšť, nikde nic, atd. je obrovský pocit a balík emocí... není třeba katedrál, zámků a co já vím co ještě....
tak tak, a tohle si asi Waltr nějak nepřipouští, nebo částečně asi jo, ale prostě si to nepřizná...



má jiný styl, jiné zájmy a je to naprosto normální

nikoho nenutí, kdo chce, se přidá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 08:33 | Nahoru | #37
Zcela zřetelně mě nikdo moc nepochopil, náznak jsem viděl u Dalisse. Asi opravdu jsem to nepsal blbě.

tobig>
Prostě jen ta jízda, samota, zima, déšť, nikde nic, atd. je obrovský pocit a balík emocí... není třeba katedrál, zámků a co já vím co ještě....

tak tak, a tohle si asi Waltr nějak nepřipouští, nebo částečně asi jo, ale prostě si to nepřizná...

Tohle je přece hloupost tohle člověk který ví co je v okolí nezažívá? Tohle je jen pro vyvolené ,,bez cíle- nebo- vyvolené s jedním cílem"?
Ne chlapi, tohle mám taky- i když se s tím někteří z vás těžko smíří
Kdo se mnou jel ví, že jedu taky bez problémů podle toho kde svítí slunce.
Nemám harmonogram jízdy a s časy- jedu podle spousty detailů, od času, počasí, pocitu, taky podle toho jak se mi jeví skutečnost proti info v knihách(netu).
Jen prostě vím CO JE V OKOLÍ. Zmíněné hrady? No opravdu si rád spojím vámi popsané zážitky s něčím navíc. Ale taky ne něj vůbec nemusím jít, že? Miluju když můžu jet jen odhadem směru, a v dané lokalitě kouknu do mapy, nebo jedu podle ukazatelů.
Jen nechápu když se domluví dvoudenní výlet a ani hodinu po odjezdu se neví kam. V pořádku, když to bude nové neproskoumané místo. Ale na to samé, jen proto že nevím kam? Ale to si hold někdo nepřipouští
Otázka ale zněla úplně jinak. Co dovolí člověku jet x kilometrů v neřiznivých podmínkách pro jeden cíl.

Jak jsem si já představoval odpovědi (místo mého hodnocení- ale co je to forum, a jako kecálista si někdy opravdu připadám)
,,Prostě mě to místo přitahovalo, už od doby kdy jsem o něm poprvé četl. Byl to takový nesplnitelný sen, takový ten krok po kerém bych si mohl říc -jsi chlap, trochu to zavání takovým chlapským nepochopitelným egem- ale já věděl že mě to udělá štastným. Že to není jen o tom být na tom místě- ALE PROSTĚ TO DOKÁZAT.
Tady tahle odpověd by mě dokázala v kombinaci nedostatku času nebo peněz, přesvědčit o smysluplnosti. Jen jsem to slyšet jestli to tak někdo má, nebo je to můj výplod fantazie. Proto ty časté paralery s horolezci- myslí že to oni tak mají.
Takže si taky můžu myslet že je to proto- ,,když někdo píše o cestování, můžu házet chytré rady, a ostatní nazývat....já tam BYL. Taky se to hodí v hospodě, a nejlepší když mě v mém boji někdo podpoří hloupou otázkou hodnou řádně opepřené odpovědi- stálo to za to?
Vlastně mi trochu ta nedostatečná odpověd nahrává, jenže já vím že takoví lidé skončí těsně ,,před odjezdem" pud sebezáchovy je silnější.
Prostě jsem si jen chtěl přečíst, co se v člověku kus od kusu děje. Dočetl jsem se co se neděje ve mě.

(reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 08:39 | Nahoru | #38

3X>Tarabys>tobig>
Prostě jen ta jízda, samota, zima, déšť, nikde nic, atd. je obrovský pocit a balík emocí... není třeba katedrál, zámků a co já vím co ještě....
tak tak, a tohle si asi Waltr nějak nepřipouští, nebo částečně asi jo, ale prostě si to nepřizná...

má jiný styl, jiné zájmy a je to naprosto normální

nikoho nenutí, kdo chce, se přidá



nakonec přece, ono jedno nevylučuje druhé, v jedné skupince (ideál 3-4 motorky) mohou spolu cestovat rozdílné povahy, co se stylu a cílů týče. Jednoho zajímé technický um, druhého příroda, dalšího památky a já třeba jen jedu. Jedu s lidma, které můžu, kam?! - to je fakt fuk.
Nemusím plánovat detaily, konkretní místa a časy... Třeba loňské Skotsko... Největší zážitky byli poprvé trajektem, jízda vlevo, čertův hrad na útesu oceánu v mlze obklopený rozkvetlým vřesem a zpáteční solo jízda po německé dálnici...
Pro mně je Waltr, 3x, Pet, Festr a brácha senzační parťák na cesty....
Nezáleží mi až tak kam, rozhodující je s kým....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 09:02 | Nahoru | #39

Waltr>

Otázka ale zněla úplně jinak. Co dovolí člověku jet x kilometrů v neřiznivých podmínkách pro jeden cíl.



Zkus pochopit, že takhle si tuhle otázku někteří prostě nepokládaj, nerozumí ji....

Stačí prostě jet daleko, ráno si uvařit kafe na plyňáku a zase jet.... není žádné proč a proto... jen ta jízda, pocit z ní a iluze křídel jsou důvodem dalekých cest... cíl se hodí, každý let se musí někde změnit v návrat domů....

Lépe to vysvětlit neumím....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 09:12 | Nahoru | #40

Waltr>Vulpeja>Ano to je super, na tom se shodnou všichni. Jen jela by jsi se podívat po dálnici na Big Ben, a pak domů? Nebo by jsi zjistila že v okolí je Tower, tower bright, kousek dál stonehenge?



Tak tohle všechno jsem už viděla Pravda, ten Stonehenge jen z auta, ale to se taky počítá..
No, většinou mívám napsáno, co chci vidět a kam se stavit (jsem ta šílená sběratelka TZ ), ale málokdy se vejdu do časového plánu.. Vesměs jezdím po ČR a když už to zahraničí, tak rozhodně si ten čas udělat.. Pokud vím, že bych se tam mohla ještě někdy vrátit, tak bych to asi nehrotila. Jenže to zjistím většinou až po té cestě, jestli se tam chci vrátit nebo ne

(reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 09:15 | Nahoru | #41

3X>Waltr>,,cesta je cíl "

přesně tak a nelituji a rozhoduji se na cestě



Musím souhlasit.. Tohle má také své kouzlo.. Ovšem za předpokladu,že je dostatek času a prostředků.. A hlavně nálady a nervů

(reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 09:45 | Nahoru | #42
tobig>Myslím že popisuješ jiný případ. ALe i ten je zajímavý, jen to není ten který jede s vidinou toho jednoho cíle.

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 10:07 | Nahoru | #43
"Romanova cesta na Nordkap mě rozhoupala k tématu, o kterém přemýšlím delší dobu.
Proč jezdíte na motovýlety- až moto expedice?
U mě to je tak, že si seženu materiál o dané lokalitě (knihy, cestopisy, mapy atd..) a hledám cestu do předem vytýčeného místa. Místo, řekněme Praha jsem si vybral z nějakého důvodu:
a tady začínají asi rozdíly v názorech. Někdo volí zeměpisnou polohu, někdo uměleckou oblast, přírodní krásy atd. A cestu tvořím podle toho co je po cestě v okolí k vidění."

jen v této pasáži máš tři velké otázky - Proč? Kam? Jak? tak se nediv, že ti každý odpoví na část tématu.

obecně - když si zvolím z nějakého důvodu Prahu, zjistím si info o ní a okolí, pokud mám na výlet jen dva dny, hledám pro mě nejkrátší zajímavou cestu,třeba plnou zatáček, co je kolem mě nezajímá a potom si projdu cíl a okolí. Když budu mít na ten samý výtet 14 dní, určitě poznám více zajímavostí i cestou

Proč? baví mě jezdit, baví mě být s kamarády, rád vidím nové a zajímavé věci a místa

Kam? cíl je podle toho, co mě osloví a pokaždé to může mít jiný podtext - památky, příroda, zábava,...

Jak? vím, jak je to cca daleko a kolik mám asi času a podle toho jedu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 10:08 | Nahoru | #44
Vulpeja>To jsi měla štěstí, je tam plánovaný tunel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 10:12 | Nahoru | #45

Waltr>Vulpeja>To jsi měla štěstí, je tam plánovaný tunel



To myslíš tu Anglii za týden?? To vím, šak já jsem jen baťoh, o tohle se stará vodič a ten tu cestu má naplánovanou už pěkně dlouho.. Odřekla mu jeho ledvinka, tak jedu já..

Naposledy editováno 20.06.2009 10:14:25

(reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 10:24 | Nahoru | #46
3X>Víš co jsi proved? Vytrhl z kontextu.
To vše jsou podotázky, které stimulují v člověku pochody na zodpovězení té základní velké kterou jsem níže osekal.
Tady ty věci co popisuješ já plně chápu, mě zajímá jak je to v případě kdy tyto logické předpoklady pro zážitek z jízdy chybí. Jak trefně popisuješ:
Mít čas
Vědět o dobré cestě
Být s kamarády
vidím nové věci místa
To je v případě zátahu na cíl značně omezeno, a mě zajímají ty důvody.
Uplně to snad vysvětlím na příkladu (prosítě Romana ještě jednou tě zneužiji.
A. Nordkapp 3ooo km za tři dny to samé zpět- Déšt, sníh, dálnice, otlačená pr...
B. Alpy 3000 za 6 dní Lepší cesty, snad počasí, vic pokecu s kamarády, víc zastávek víc vidíš, víc památek, víc přírody. (hlevně nereagujte něčím jako ,,profláklé Alp ")
Prosím vás neberte mě doslovně, jen se snažím dostat k cíli Proč si lidé vyberou evidentně horší podmínky (to je to o čem vy pořád píšete) pro dosažení toho jednoho bodu?

Edit: Tak jsem se soustředil na ,,ch" ve sníh až jsem ho dal do ,,trechně"

Naposledy editováno 20.06.2009 10:27:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 10:26 | Nahoru | #47
Vulpeja>Myslím Stonehenge- má se kolem něj stavět tunel. Tak je po prohlížení z cesty.
Nevím kdy, ale bude- možná už je?

(reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 10:41 | Nahoru | #48
Waltr> Jo aháá Jsem to nějak nepochopila... Jsem tam jela v zimě 2007, ale kámoš nechtěl zastavit, páč taky nemohl, že.. Ale jako asi většina, jsem si myslela, že je to větší

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 14:59 | Nahoru | #49
Co se toho dvoudenního výletu týče, že nikdo nevěděl kam se pojede - bylo to zapříčiněno, že to "kam" se vědělo, jen před odjezdem každý začal remcat, že tam né, tak onam a onam né tak kde, až se jelo tam, kde jsme už byli... ale nelituji toho, páč i stejné místo s jiným složením skupiny kamarádů, v jiném počasí, jinou cestou - je plné nových zážitků a bylo mi bezva

a teď k tématu...
určitě si plánuji trasu podle toho, kolik mám na výlet času, peněz a kam bych se chtěl podívat. Romana obdivuji, že zdolal takový kus dálky za takový čas, ale upřímně-já bych za 3,5dní 3000km jet nechtěl. Leda bych chtěl dobýt nějakého bodu a ostatní by mne nezajímalo, ale tohleto se mi ještě nestalo

Takže si většinou při plánování jako první zvolím cíl cesty, pak trasu rozděluji podle dní, kolik na to mám. A většinou s tím, že na určitém místě se chci zdržet déle a na jiném mi stačí nocovat. prostě tak, abych relativně věděl kudy pojedu a ve které oblasti asi přespím. Tak, aby při změně počasí, nebo jiných věcech se mohl někde zdržet, či něco vynechat a jet dál...
Takže to vypadá, že jsem nakonec zastáncem plánů. Ale když některý z nich nevyjde, tak se nic nestane.

Nakonec mají ale pravdu všichni.
TAkže se přikláním k tomuto...

Waltrův, že je lepší mít v mapě označeno více zajímavých míst - i tolik, kolik je jisté, že za dovolenou nestihnu a pak v průběhu času a situace si z těch míst vybírat, na která se zajedu podívat a která si nechám pro příště

Tobig, že hodně záleží na tom, s kým jedu a nejde vždy jen o památky, krajinu a zbytek, když mám kolem sebe partu lidí, se kterou je fajn a nakonec je jedno kde se vlastně přespí

Refi - že když si vyberu daleký cíl cesty, že klidně k němu pojedu po dálnici a minu vše okolo, jen abych si splnil to svý... (je fakt, že když pojedu do maroka, tak se asi nebudu první tři dny kochat krásami jižní moravy a svůj okruh zajímavostí situuju k maroku)

3X - podle času si volím cestu, tedy nepojedu každý den 500km, jen abych dojel co nejdál, ale můžu najet 500km a posunout se k cíli jen o 100km a budu šťastný, že jsem si užil jízdu v nádherné krajině...

Člověk nikdy neví, co po cestě objeví nového, kde se zdrží déle a tak...

A když tohle všechno sloučím dohromady, tak tak nějak plánuji já

(reakce na) Důvody pro motocesty.

20.6.2009 v 16:54 | Nahoru | #50

Thymallus>Co se toho dvoudenního výletu týče, že nikdo nevěděl kam se pojede - bylo to zapříčiněno, že to "kam" se vědělo, jen před odjezdem každý začal remcat, že tam né, tak onam a onam né tak kde, až se jelo tam, kde jsme už byli... ale nelituji toho, páč i stejné místo s jiným složením skupiny kamarádů, v jiném počasí, jinou cestou - je plné nových zážitků a bylo mi bezva

a teď k tématu...
určitě si plánuji trasu podle toho, kolik mám na výlet času, peněz a kam bych se chtěl podívat. Romana obdivuji, že zdolal takový kus dálky za takový čas, ale upřímně-já bych za 3,5dní 3000km jet nechtěl. Leda bych chtěl dobýt nějakého bodu a ostatní by mne nezajímalo, ale tohleto se mi ještě nestalo

Takže si většinou při plánování jako první zvolím cíl cesty, pak trasu rozděluji podle dní, kolik na to mám. A většinou s tím, že na určitém místě se chci zdržet déle a na jiném mi stačí nocovat. prostě tak, abych relativně věděl kudy pojedu a ve které oblasti asi přespím. Tak, aby při změně počasí, nebo jiných věcech se mohl někde zdržet, či něco vynechat a jet dál...
Takže to vypadá, že jsem nakonec zastáncem plánů. Ale když některý z nich nevyjde, tak se nic nestane.

Nakonec mají ale pravdu všichni.
TAkže se přikláním k tomuto...

Waltrův, že je lepší mít v mapě označeno více zajímavých míst - i tolik, kolik je jisté, že za dovolenou nestihnu a pak v průběhu času a situace si z těch míst vybírat, na která se zajedu podívat a která si nechám pro příště

Tobig, že hodně záleží na tom, s kým jedu a nejde vždy jen o památky, krajinu a zbytek, když mám kolem sebe partu lidí, se kterou je fajn a nakonec je jedno kde se vlastně přespí

Refi - že když si vyberu daleký cíl cesty, že klidně k němu pojedu po dálnici a minu vše okolo, jen abych si splnil to svý... (je fakt, že když pojedu do maroka, tak se asi nebudu první tři dny kochat krásami jižní moravy a svůj okruh zajímavostí situuju k maroku)

3X - podle času si volím cestu, tedy nepojedu každý den 500km, jen abych dojel co nejdál, ale můžu najet 500km a posunout se k cíli jen o 100km a budu šťastný, že jsem si užil jízdu v nádherné krajině...

Člověk nikdy neví, co po cestě objeví nového, kde se zdrží déle a tak...

A když tohle všechno sloučím dohromady, tak tak nějak plánuji já


tys mi koukal přes rameno když jsem to chtěl psát žejo

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

21.6.2009 v 21:21 | Nahoru | #51
waltře co porát řešíš? logické předpoklady pro zážitek nikdy nenajdeš neb každěj vidí věci jinak a přikládá jim jinou prioritu. V tom nemůže být logika... Každej to chce přeci jinak a někdo to ani jinak neumí a taky je mu dobře.
Mám pocit že by jsi nejrači lidi viděl vyrovnaný v jednom šiku.
Někerý věci není potřeba řešit do detajlu neb je krásný jak jsme keždý úplně jiny.

Důvody pro motocesty.

21.6.2009 v 22:41 | Nahoru | #52
toš za hranice moc nejedu, bo se bojím. ale většinou si vyberu místo, kde se dobře najím , kde se mi líbí (hory, kopce, příroda) a kde se dobře svezu (zatáčky).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 08:53 | Nahoru | #53
01john>Nejsou logické předpoklady pro zážitek? Takže jdeš do kina, a koupíš lístek. Jedno na co, nebudeš přece logicky předpokládat. CD si nekoupíš od U2 i když se ti líbí (byl by to logický předpoklad zážitku. Ale to, co prostě padne do ruky (Eva a Vašek?)
Nesouhlasím, a myslím že ted ani ty. Jsem rád, že lidi nejsou stejní- opravdu. Hledám (né logické- přečti si pořádně příspěvek č. 37 kde popisuji případnou od pověd- a rozhodně ne logickým způsobem) vysvětlení důvodu pro jednu specifickou skupinu jezdců. A tu mi asi osvětlí jen oni. Upřímně tomu ale moc nevěřím. Mám totiž na to svou teorii, a ta z člověka jen tak nevypadne.
To co lidé ze sebe zatím vysypali, je to co má většina společné. Jen to má každý trochu jinak namíchané.
Ale nesporný fakt zůstává, že nejdůležitější je to, že to člověka baví. Důvody jsou podružné, jen mě to prostě zajímalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 09:45 | Nahoru | #54
Waltr> Ti co jezdí pro "skalp" a "slávu" to tady stejně nenapíšou....

A o skalních trempech, co na motorkách udělaj Keňu se nikde nepíše....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 10:33 | Nahoru | #55
tobig> , no né. Až takhle? Já myslím, že to takhle nemůže být. To je strašně málo pro takové cesty. Možná je to jedna z ingrediencí, ale tu ostatně určitě mám i já. Jen ten poměr, pořád věřím v ten horolezecký syndrom.
Nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 10:53 | Nahoru | #56
Waltr> tak určitě to je i o tom, říct si, ano tam sem byl. To máš jak s GG. Proč tam všici jezdí? Aby jen mohli říct, já tam byl taky... A z tohohle hlediska mne třeba GG neláká. Páč jsou daleko hezčí místa, které nejsou tak profláklé Mám rád jedinečnost a ne masovku
Takže ano, horolezecký syndrom mám taky a není to jen tím, že sem zkoušel lézt na skály

(reakce na) Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 11:20 | Nahoru | #57
Daliss>No nevím jestli jsou v okolí hezčí místa, byl jsi tam?
Už jsme u toho. Tohle mě na tom štve, někdo napíše konzum, profláklé. Prd, krásné a když si dáš práci vstanout ráno- nemá chybu. Nebo jak taková místa vznikají, asi proto že je tam krásně ne? Četl jsem o tom, spousta takových moderních keců o profláklosti ještě že jsme na to nedali.Samozřejmě že jsou i jiná krásná místa. To máš jako s krásnými obrazy, jasně že jsou profláklá, ale pro to že stojí za to je vidět. Na to se pochopitelně nalepí lidé co je zajímá ta profláklos- byt kde je trend. A přesně opak, druhá strana extrému je být tam kde je to pro většinu nedosažitelné. I KDYŽ SE MI TAM, TO, NELÍBÍ. Nestálo to za tu námahu, ale pro ostatní jsem vyslal jasný signál. Myslím že ty lidi víc zajímají cizí pocity, než vlastní. Nebo lépe řečeno, štastnými se stanou až z pocitů druhých.

Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 11:25 | Nahoru | #58
Waltr> já neříkám, že GG je škaredé, nebyl jsem tam. Jel sem kolem, ale z časových důvodů jsem tam nejel. Ale když všude čtu, jak ten tam jela proti němu fut kolona motorek, to jsou věci, co mne prostě nelákají. Ale to je zase dle názoru jednotlivce. Celkově mne rakouské alpy nějak nevzaly.. Ale je to možná tím, že větší část jsem byl v domolomitech, které se mi líbí hodně
A jinak, nejezdím pro ostatní, jezdím pro sebe. Ale mám rád klidnější a méně známá místa Páč nemám rád davy. I když věřím, že časně ráno na GG moc lidí nebude

(reakce na) Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 11:50 | Nahoru | #59

Waltr>tobig> , no né. Až takhle? Já myslím, že to takhle nemůže být. To je strašně málo pro takové cesty. Možná je to jedna z ingrediencí, ale tu ostatně určitě mám i já. Jen ten poměr, pořád věřím v ten horolezecký syndrom.
Nebo ne?



Určitě, tady souhlasím. Je to málo, pro mně, pro tebe a mnoho dalších.... nicméně, některé články, vlákna a blogy mi při čtení vnucují názor, že jsou založeny a cestu v sobě popisují jen s jediným cílem... ukázat již zmíněný skalp, být poplácán po rameni jsa středem pozornosti. JÁ tam byl.
Co v sobě ale nemám, je právě ten objevitelsko-dobyvatelský syndrom....

Hodně se mi líbí Dalissovi stránky s popisem cestování, fotkami, atd....
Rozumím a sdílím i jeho "způsob" - méně je někdy více... v každém směru.

btw - na GG jsem jel poprvé předloni v sobotu dopoledne... das ist katastrofa, lidí jak na matějské a Hochalpenstrasse plná autobusů, cyklistů a davy, davy, davy... Loni jsme vyrazili z Viehhofenu na GG v pátek časně ráno, nikde nikdo, orgáč jak hrom... můj názor? - stojí to za to !!

Důvody pro motocesty.

22.6.2009 v 12:07 | Nahoru | #60
..... ještě

I když zásadně neplanuju trasu a cíle dovči přece jen jsem trošku koukal po netu, páč je dobré vědět, co kde po cestě vidět... Je celkem humorné, kolik lidí - a nejen na motorce - jízdu do kempu, třebas do Chorvatska (mimochodem - mám ho rád) nazve "expedice" - přijde mi to úsměvné....

Naposledy editováno 22.06.2009 12:11:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist