1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T
spotřeba 4-5l
olej 1:40 plná sintet 230kč za litr
převodový olej 2x ročně hekra pp90 po 30kč
go ještě nedělal
zere do 10l/100 v terenu
GO delal predchozi majitel, pred 3000km, podle FAD ca 24t Kc
hqv te410e - olej ten samy, menit budu po 3000, spotreba do 10l /100 v terenu, GO jeste nebyla, jen rozvody a ventily
1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T
Benal: 6-cca 10l spise k tem 10 .. pac mam spatne zapesti a tak drzim jenom plnej
Olej: Motorex Power synt 10w50 400/l vymena po cca 500km 7 nadrzi a nebo 15mth :)
Castrol R4 440/l 10w50
Fusch silkoline 15w50 320/l Asi se k nemu zase vratim
NApln je 1,5l
GO: tezko rict ale opravy na motoru za sezonu me vysli asi na 5000 (rozvody,vodni pumpa,loziska vacky,gfera ventilu, pistni kruhy)
pouzivam shell advance ultra asi 380/L
zere to tak desitku
z toho vychazi,ze provoz ctyrtaktu a dvoutaktu,kdyz budu brat v potaz jenom benzin a olej,vyjdou priblizne nastejno,takze si myslim,ze dvoutakt bude tak o polovinu levnejsi nez ctyrkakt,protoze co se tyce dilu tam je na tom ctyrtakt uz pomerne hur.
1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T
motor licence Honda CB 4T 125cc - 12,5koně
spotřeba silnice 2,5 - 3, terén kolem 3,5
volej shell, měl by bejt po 6tis cena 1l > 250kč,-
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T
1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T
Co se týká spotřeby a provoznich nakladů tak bych řek že to bude tak stejný.
1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T
spotreba cca 9l/ 100km
olej Castrol Competition 260kc/l riedenie 1:50 prevodovy olej Motorex 900ml vymena po cca 10 nadrziach.
Bude vymena piestnej sady po sezone.cca 4000sk
Husqarna TE 410:
spotreba cca 10 l/100km
olej ARAL 10W40 200kc/l vymena po cca 500-800km
Vymena rozvod retaz.+ nastavenie ventilov,pretesnanie pumpy atd.cca 5000sk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T
1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T
- výměna oleje 10 Mth. Hobby ježdení max. 15 Mth.
- spotřeba 8 litrů (nádrž) natural 98/ cca. 3 Mth (při ostřejší jízdě)
- čištění vzduch. filtru cca. každou třetí vyjížďku (záleží však kde se jezdí)
- 1x za sezonu seřízení ventilů
- 1x za sezonu repas předních vidlic a zadního centrálu (vše cca. 3 tis. Kč)
- 1x za sezonu výměna náplní (olej spojka, brzdová kapalina)
- měl jsem najeto 300 Mth a měnil jsem preventivně ojnici, ložiska, ventily, rozvoďák a píst. Kliku jsem si nechal přelisovat. Myslím že v servisní knížce je toto doporučeno udělat po 150 Mth Jediné co bylo v prdeli tak byl píst, ostatní jsem vyměnil jen preventivně. Celá ta sranda vyšla na 22 tis. + práce 3 tis.
- 2T - 6,11 - 9,16 Kč/km
- 4T - 4,60 - 7,51 Kč/km
- osatatní neostrá endura 1,97 - 2,99 kČ/km
V nákladech je rozpočten benzín, olej do benzínu /2T/, olej do motoru /4T/ , převodový olej a rozpočtená GO na km. U 2T pokud nebylo uvedeno jsem dával GO po 5000 km, 4T o 50% více tj. 7500 km .
Je vidět, že za SVEZENÍ se holt musí zaplatit a naopak běžný provoz je zlomkem nákladů těchto ostrých motorek.
Jinak z tohoto porovnání je vidět/ včetně GO/ že provoz 2T a 4T je řádově srovnatelný, takže ať každý dá přednost tomu co vyhovuje jemu. U 4T jsem neuvažoval s částkou za seřizování ventilů /asi většinou každý dělá sám, stejně tak jako 2T si míchají olej/ a hlavně závisí na intervalech výměn či GO, kdy v manuálech doporučované intervaly jsou pro extrémní zátěž a prodloužení intrvalu snižuje náklady na km.
Mám vše v exelu, ale nevím jak to přiložit jako přílohu.
1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T
Náklady jsou jen teoretické. Netřeba excelů,dokud to jezdí,je levnější 4t.Až zarachotí v motoru,je levnější 2t. Hlavně u motocrossů. Já bych moto bral dle toho,co me více vyhovuje a baví. Osobně mám i 2T i 4T.
Je to jako 2válec vs. 4válec. Co je lepší? Pro každého něco jiného...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T
Já zvolil oboje a taky spokojenost. Volil jsem dle toho,co jsem od toho chtěl. Do lesa je to ze 100%t, na trati z cca 60% 2T. Ale časem asi dojde i tam na 4T.