paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Problém s motorem - otáčky
14.6.2009 v 23:38
Ahoj všem,
nejezdím zatím moc dlouho, zkušeností mám pomálu, tak se chci zeptat vás zkušenějších...

1) občas se mi stane, že na trojku nebo čtyřku když hodně otočím plynem, tak to zrychluje (to je ok) a najednou otáčky neúmrně vylítnou aniž by moto zrychlilo(ale jen někdy no). Skoro jako bych dal spojku. Na pětku jsem to zatím nezpozoroval. Tak si říkám, nebudu za to tak brát - pak se to neděje. A včera jedu stabilní rychlostí (cca 60km/h) do lehounkýho kopečka, na čtyřku a dám JEN TROCHU víc plynu a zas: otáčky lezou a moto nereaguje. Tak uvolnim plyn a zkusim znova, a zas to samé . Až napotřetí mi začala reagovat a už jsem si to frčel...
=> co s tím může být?
=> kolik oprava může stát v servisu? Sám do toho štrachat nebudu, stejně bych na nic nepřišel...

2) někdy při řazení dvojky z jedničky se stane, že dvojka vypadne na neutrál. Nejdřív jsem si myslel, že moc laxně řadím, ale teď si na to už dávám pozor, rychlost domačkávám pořádně, spojku mačkám taky na max (při řazení ostatních rychlostí ani tolik nemusím) a stejně mi to vypadne (někdy)
=> dá se to nějak seservisovat? je to trochu blbý, když potřebuju vypadnout např z křižovatky, a najedou mi motor zařve a musim znova řadit dvojku...
- je teda fakt, že jeden viragista mi říkal, že se to občas děje - ale je to normální?

3) bavil jsem se s dalšíma majitelama viraga a říkali, že z toho vytáhnout tu maximálku 150km/h a že třeba i ve 140 je znatelné lehké zrychlení. Já s tou mojí dám tak těch 130, včera se mi na rovince a větrem v zadech podařilo přiblížít ke 140, ale to jsem byl furt plynem na doraz. Podle TP je to otevřený na 32kW (stejně jako mají oni), max to má uvedenou taky 150.
=> čím to může být, že z toho tolik nevytáhnu? Stejne s tím jezdím těch 70-100 a kochačka, ale zajímalo by mě to.
...teď mě tak napadá, jestli se neděje to v bodě 1), že to sice vrčí, ale nejede?

Díky moc všem, co si to přečtou a jestě víc díky všem, kteří poradí

Jakub

Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 06:57 | Nahoru | #1
že by klouzala spojka???

Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 07:33 | Nahoru | #2
Klouže ti spojka,( pružiny a lamely), Co se týče toho vypadávání dvojky, taky to chce rozpulit převodovku. ( a bude to opotřebované dvojkové kolečko, řadicí vidlička )

Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 08:51 | Nahoru | #3
k bahnakovi2V nejní co dodat - howgh

Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 10:51 | Nahoru | #4
a kolik tak může stát oprava?

1 reakcí na tento příspěvek Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 10:53 | Nahoru | #5
Přijde mě docela podivný, že ta spojka prokluzuje takhle náhodně. Rychle bych to rozdělal a zjistil co se tam vlastně děje... Možná ještě prvně zjisti, jestli nemáš problém někde ve spojkové páčce nebo váznoucí lanko apod. (jestli tam neni hidraulika). Oprava převodovky bude asi poněkud nákladnější, zkus jestli ti ta dvojka vypadává i když podržíš řadičku nohou - pokud ne, dá se naučit takhle jezdit (já osobně bych možná volil tuhle cestu než půlit motor za těžký háky).

(reakce na) Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 11:44 | Nahoru | #6

Vaščík>Přijde mě docela podivný, že ta spojka prokluzuje takhle náhodně. Rychle bych to rozdělal a zjistil co se tam vlastně děje... Možná ještě prvně zjisti, jestli nemáš problém někde ve spojkové páčce nebo váznoucí lanko apod. (jestli tam neni hidraulika). Oprava převodovky bude asi poněkud nákladnější, zkus jestli ti ta dvojka vypadává i když podržíš řadičku nohou - pokud ne, dá se naučit takhle jezdit (já osobně bych možná volil tuhle cestu než půlit motor za těžký háky).



no právě, taky mi to přijde divný, že to někdy udělá a někdy ne. Jenže když to rozdělám já, tak prd poznám co tomu je. Teda pokud na mě něco nevypadne - to bych si řekl, že asi není něco v pořádku .
S tim lankem nevim, zkusim. Kolega mi říkal, že mi jde spojka mačkat docela lehce. Ale zase když jedu po městě těch 60 na čtyřku, tak by to taky už vázlo, a né až někde na 70..ne? (hydraulika na spojce neni)
Taky jsem si říkal, že by to třeba prokluzovalo někdě u krouťáku, ale ten by měl být na čtyrku při 100km/h, a mě se to děje už 70-80.

Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 13:46 | Nahoru | #7
To že to při 60 ještě nedělá může být tím, že tam ještě není dostatek krouťáku na to aby to proklouzlo. Největší prokluz bys měl poznat když pojedeš někde ve středních otáčkách a přidáš plnej plyn. možný je, že ti to klouže i při těch vyšších otáčkách, ale už to není tolik poznat a nebo už tam má motor zase menší moment.. ale pravda je, že bys to měl nejvíc pocítit v otáčkách odpovídajících maximálnímu krouťáku. fakt těžko takhle nadálku říct, každopádně pokud se skutečně nějak nezajebává lanko, budeš to muset kuchnout, ale pokud tam není nějaká fatalita (což může být), nemusela by to být až tak nákladná oprava a v případě nedostatku finančních prostředků by to snad zvládnul i nějakej středně zdatnej domácí tunič.

Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 14:00 | Nahoru | #8
Ta spojka přenese jen nějakou hodnotu momentu, jakmile je na vstupu do spojky větší moment, tak ti proklouzne... Vyměnit spojku není těžké, rozpůlit motor taky jde, ale nevím kolik může stát to kolečko,vidlička...

Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 14:27 | Nahoru | #9
a co konkrétně znamená rozpůlit motor? nezní to moc hezky

1 reakcí na tento příspěvek Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 14:34 | Nahoru | #10
Něco jako když rozeberou člověka na operačním sále, akorát se to pak nemusí šít protože to jde sešroubovat... A taky neteče tolik krve (teda pokud to dělá někdo šikovnej)

1 reakcí na tento příspěvek Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 18:19 | Nahoru | #11
kbodu 1.
mrkni na spojkový bowden
Koupil jsem moto a bowden byl zlomenej/rozpůlenej, ale jevil se jako, že ještě funguje a mělo to přesně ty stejný projevy.
Páčka šla "normálně" a spojka klouzala, než jsem si toho všimnul, vyměnil jsem pružiny, ale bylo to furt stejný

(reakce na) Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 20:50 | Nahoru | #12

Vaščík>Něco jako když rozeberou člověka na operačním sále, akorát se to pak nemusí šít protože to jde sešroubovat... A taky neteče tolik krve (teda pokud to dělá někdo šikovnej)



no a funguje to pak? aby se z operace nestala pitva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 20:57 | Nahoru | #13

Slow>kbodu 1.
mrkni na spojkový bowden
Koupil jsem moto a bowden byl zlomenej/rozpůlenej, ale jevil se jako, že ještě funguje a mělo to přesně ty stejný projevy.
Páčka šla "normálně" a spojka klouzala, než jsem si toho všimnul, vyměnil jsem pružiny, ale bylo to furt stejný



a taky to dělalo jen občas? jako kdyby to bylo se železnou pravidelností tak neřeknu...možná na tom něco bude no...ale stejně nechápu, proč kvůli zlomenému bowdenu (tedy myslíš asi lanko?) by měla prokluzovat spojka...to jakože se to nevrací?

já bych to tipoval, že to vypadávání dvojky a to prokluzováni bude možná mít něco společného - nebo že by 2 závady najednou?

(reakce na) Problém s motorem - otáčky

15.6.2009 v 21:20 | Nahoru | #14
Row_Tomor> lanko bylo OK,bowden byl zlomený (byly z něj dva kusy) a občas se to šprajclo, resp. díky nedokonalému odlehčení spojka prokluzovala.

K té dvojce si myslím, že prostě buď nedořadíš nebo to řadicí automat nedocvakne do správné polohy (někde na foru se to tu řešilo). Osobně bych se neprve pídil proč ta spojka blbne, může se stát taky, že je stále unášena a při řazení nedojde k spravnému "dořazaníů rychlosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist