Téma: Silnější než rozum (5/6) Motorky
 
3.6.2009 v 01:29
Silnější než rozum (5/6) Motorky
středa 3. 6. 2009 17:05 ČT2
Opakování:
sobota 6. 6. 2009 07:00 ČT2
Předpokládaný link na iVysílání:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10214731470-silnejsi-nez-rozum/209572231080005-motorky/



Naposledy editováno 13.11.2013 20:26:01

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 02:17 | Nahoru | #61
jerryjr.. No jo ale na jaký motorce bys to chtěl zkoušet?
Jako že si máš koupit motorku a ject testovat zda-li na ní budeš smět jezdit?
Koupit si motorku, než budeš dělat papíry?
Mno.. nevim nevim

Naposledy editováno 05.06.2009 02:18:05

1 reakcí na tento příspěvek Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 02:37 | Nahoru | #62
Prostě stačí ti motorka do 25kW ?? Ok, tady jedna je, ukaž nám, že ji ovládáš a můžeš potom jezdit na všem do 25kW !! Máš v plánu pořídit FireBladea ?? Oki, absolvuj testy na téhle 180koňové motorce a paxi jezdi na čem cheš !!
Zkrátka by se udělalo pár kategorií, vlastně by mohly zůstat ty, které jsou teď. Snad jen že bych ke kategorii velká motorka ještě přidal sueprsport. Ale jinak žádné složitosti. Šlo by jen o to ověřovat, že motorkář ovládá to, na čem jezdí. Což se dnes neděje. Vem si mě !! (není to nabídka k sˇmnatku... zatím) - V srpnu jsem absolvoval autoškolu na nějaké Hondě 250 a v září jsem si koupil R6. Kdybych byl debil, taxem dávno mrtvej.

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 02:44 | Nahoru | #63
Myslela jsem to tak že by ti tu motorku museli půjčit...
a pokud jí rozsekáš tak jako co?
Asi by se musela platit nějaká velká záloha nebo nevim...
Já toho taky moc nenajezdila v autoškole a ted mám R6...
Myslim si že v tý autoškole to chtějí mít radši rychle za sebou :\
A nejlépe na něčem co moc nejede...

edit..
Co třeba nějakej hodně dobrej trenažer,
kterej by hodně věrně simuloval realitu?

Naposledy editováno 05.06.2009 02:47:35

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 02:59 | Nahoru | #64
Normálně, tak jako jsou k dispozici motorky pro výuku, tak by byly pro takové testy. Měly by je třeba autoškoly a jejich nákup by se hradil z peněz za výuku. No a byly by normálně pojištěné, jako jsou všechny stroje autoškol. A vůbec, když už by to někdo položil, tím spíš by mu to neměli dát

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 08:01 | Nahoru | #65
Nemyslím si, že by tě autoškola něco naučila! Jak píše Mikitka...hlavně to mít za sebou a prachy v kapse. A to na nějaké co nejslabší motorce ať mě někde nezabije!

Jediné co tě naučí jezdit je život...jezdit rychle dokáže takřka každý, ale ten kdo dokáže předvídat těch milion různých nebezpečí a podle toho jezdí ... to je podle mě motorkář!

Naposledy editováno 05.06.2009 08:03:03

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 10:27 | Nahoru | #66
Myslím, že v autoškole člověka naučej na motorce tak na úrovni motání se na skůtru po Praze, ani to ne. Ale autoškoly jsou vždy motivovány tím, na co mají žáka připravit. Při současné test drive s komisařem jejich výuka stačí. Jakmile by se objevily nové zkoušky z ovládání silného motociklu, automaticky by připravily odpovídající výuku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 10:30 | Nahoru | #67
jerryjr> Tady přece nejde jen o to ovládnout motorku, ale také získat zkušenosti z praktického provozu a duševně trochu vyzrát - přece jenom jinak uvažuješ v devatenácti letech, kdy se snažíš předvádět a riskovat, aby tě uznala parta nebo nějaká ta samička, a jinak ve vyšším věku, kdy víš, že jsou na tobě závislí ještě další lidé - manželka, děti. Ano, i u starší kategorie existují lidé, kteří prostě ještě nevyzráli, ale s klesajícím věkem procento těchto lidí prudce narůstá - uvidíš to sám za 10 let. Prostě na motorce může i malé dítě jezdit jako bůh, ale do provozu stejně nemůže, protože není psychicky vyzrálé přijmout odpovědnost nejen za sebe, ale hlavně za druhé (umění předvídat, které získáš jen a pouze tréninkem).

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 10:33 | Nahoru | #68

boš>jerryjr> Tady přece nejde jen o to ovládnout motorku, ale také získat zkušenosti z praktického provozu a duševně trochu vyzrát - přece jenom jinak uvažuješ v devatenácti letech, kdy se snažíš předvádět a riskovat, aby tě uznala parta nebo nějaká ta samička, a jinak ve vyšším věku, kdy víš, že jsou na tobě závislí ještě další lidé - manželka, děti. Ano, i u starší kategorie existují lidé, kteří prostě ještě nevyzráli, ale s klesajícím věkem procento těchto lidí prudce narůstá - uvidíš to sám za 10 let. Prostě na motorce může i malé dítě jezdit jako bůh, ale do provozu stejně nemůže, protože není psychicky vyzrálé přijmout odpovědnost nejen za sebe, ale hlavně za druhé (umění předvídat, které získáš jen a pouze tréninkem).



Ano ano naprosto souhlasím...

ve dvaceti se snažíš upoutat pozornost samiček v minisukni a v pozdějším věku koukáš na to aby ti tyhle samičky najednou neskočili pod kola! To je prostě o zodpovědnosti a ta přichází s věkem (si myslím)
Ale testy by na druhou stranu nebyly k zahození...jen ať ten mlaďoch ví, že zas tak dobrej není

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 11:26 | Nahoru | #69

boš>jerryjr> Tady přece nejde jen o to ovládnout motorku, ale také získat zkušenosti z praktického provozu a duševně trochu vyzrát - přece jenom jinak uvažuješ v devatenácti letech, kdy se snažíš předvádět a riskovat, aby tě uznala parta nebo nějaká ta samička, a jinak ve vyšším věku, kdy víš, že jsou na tobě závislí ještě další lidé - manželka, děti. Ano, i u starší kategorie existují lidé, kteří prostě ještě nevyzráli, ale s klesajícím věkem procento těchto lidí prudce narůstá - uvidíš to sám za 10 let. Prostě na motorce může i malé dítě jezdit jako bůh, ale do provozu stejně nemůže, protože není psychicky vyzrálé přijmout odpovědnost nejen za sebe, ale hlavně za druhé (umění předvídat, které získáš jen a pouze tréninkem).




Je vidět že co člověk to názor, ale ....
stejně nikdo nevymyslí nic zásadního, jak - NAJEDNOU ZE VŠECH NEZODPOVĚDNÝCH MOTORKÁŘŮ
UDĚLAT ZODPOVĚDNÉ LIDI NEOHROŽUJÍCÍ SVÝM JEDNÁNÍM SEBE ALE HLAVNĚ OKOLI.
( a proč jen z těch nových..)
Myslíte že někomu (všemi těmi příkazy a zákazy )jde o Nás ??? OMYL !!!!
Všechna ta hysterie a následné restrikce vznikají tím, jak se My Motorkáři, teda
abych byl přesný,jen malá část z nás, chovají na cestách !
Prostě nic takového by se nedělo ... KDYBY...
Třeba bude potřeba řešit uplně něco jiného.
Lepší je OBJEVIT A ŘEŠIT PŘÍČINU než NÁSLEDEK - což jsou v tomto případě chystané
restrikce a větší nároky na získání řidičáku na větší mašiny.
Co vy na to, jak zlepšit situaci na cestách a tím zlepšit pověst motorkářů...
Z mé minulosti mám spoustu známých mezi řidiči kamionů,řešili jsme to před nedávnem v
baru, došli jsme k tomu, že si ty prasáky za volantem trucků budou muset vyřešit sami,
protože kvůli pár debilům si taky na sebe uvázali bič....
Na rozdíl od nás, je to jejich zaměstnání a ne jen koníček a proto je to sere daleko víc...
Co se dá dělat ???
Stačí se od těch nesmrtelných super borců distancovat....
Zbude za čas pár jedinců, s kterýma si naše nemohoucí policie už třeba poradí...

1 reakcí na tento příspěvek Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 14:44 | Nahoru | #70
Zajímavé názory. Jak - NAJEDNOU ZE VŠECH NEZODPOVĚDNÝCH MOTORKÁŘŮ UDĚLAT ZODPOVĚDNÉ LIDI NEOHROŽUJÍCÍ SVÝM JEDNÁNÍM SEBE ALE HLAVNĚ OKOLÍ.... To, že PŘÍČINA předchází NÁSLEDKU je jasné. Následky převážně tragické není nutné rozebírat. Koukněme se na příčiny. Člověk. Výsledek genetiky formovaný svým okolím, rodinou, školou, přebírající i utvářející si své názory. Napodobující tvor, snažící se vyniknout, soutěživý, snažící se být úspěšný. A pokud možno ve všem. Jedněm se to daří více, jiným méně. Pomiňme finanční možnosti a ptejme se proč. Málokdo si dokáže přiznat, že pro některou činnost nemá buňky, či řekněme talent. Smíříme se s tím, že nemáme hudební sluch ... a pár pokusů o to, aby se z nás stal muzikant, zavrhneme. Těžko z nás budou piloti, když se nám v letadle dělá špatně a dovolenou, kvůli hrůze z výšek, absolvujeme po zemi. Auta a motorky jsou kolem nás už od narození a ve chvíli, kdy lehce nebo s obtížemi získáme řidičák ... jsme řidiči! Tedy lidé s oprávněním řídit to, na co máme papíry. A v ten den se vnoříme do nekonečně rozbouřené řeky motorismu, jsme si rovni před zákony a ve smrtelnosti v následcích nehody. Více ...či méně. A především do chvíle, kdy se nedostaneme do rádia, tisku a TV zůstáváme velice anonymní. Podobně, jako tady na vláknu.
A to je největší PŘÍČINA všech problémů. Ve skořápce anonymity můžeme být slušní, ohleduplní a chápající... ale taky, sprostí, agresivní a všem ostatním (mimo sebe) neodpouštějící žádnou chybu. V té chvíli se tváříme a chováme jako mistři, kteří jsou neomylní, vlastně supermani... Kterým, díky stroji ve kterém nebo na kterém sedíme, to dodává pocit, že když jsme silnější a rychlejší než ti kolem... že jsme tak nějak lepší. A to je ten největší omyl! To, že žijeme, je mnohdy zásluhou právě těch druhých, co nám dali přednost, kdy jsme omylem projeli na červenou, nedali přednost zprava, chodec nám včas uskočil na přechodu...atd. Ale můžeme přežít i díky tomu, že si přiznáme, že něco neumíme a budeme se stále učit, jak se v té řece motorismu neutopit. Krok za krůčkem, postupně a s pokorou, protože nás pánbůh nestvořil nesmrtelnými. To, že jsme si sedli na "stroj" a jedeme z nás nečiní něco lepšího. Až ho budeme dokonale ovládat a především dokážeme dokonale ovládat sami sebe ... pak můžeme přestat psát slovo PŘÍČINA velkými písmeny.
Takže jak UDĚLAT ZODPOVĚDNÉ LIDI NEOHROŽUJÍCÍ SVÝM JEDNÁNÍM SEBE ALE HLAVNĚ OKOLÍ?
Používat mozek Mějte se

Naposledy editováno 06.06.2009 08:30:49

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 15:05 | Nahoru | #71
ja si myslím, že tím, že se to tu na foru bude řěšit se stejnak nic neovlivní...je to smutný, že se tohle děje, ale bohužel několik zamindrákovaných blbců při vidině krátký sukně u silnice vzala za plyn a blbě to pro ně skončilo... A díky těm si slušní mladí motorkáři kteří čekají na to, až si budou moct koupit pořádnou mašinu bez milných přepisů na 25kW, mohou o motorce s legálními kW v TP nechat jen zdát.

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:11 | Nahoru | #72
Jsem toho názoru, že kdo si chce jednou fakt pořídit silnou motorku, tak ho posunutá hranice z 21 na 24 nemůže odradit. Prostě kdo chce, tak to podstoupí. Pak si toho taky bude víc vážit, než když si to může pořídit hned.

Je mi 24 a od mala jezdím na kole - jen silničním. Kdybych na silničce nejezdil, jsem přesvedčen, že bych si pořídil nějakej supersport či něco podobnýho. I třeba v těch 18letech jsem si přál nějakej pekelnej silniční stroj. Pak jsem si udělal papíry na auto - z počátku jsem jezdil opatrně, postupně jsem se ale otrkával a jezdil razantněji. V poslední době mě to nějak už přešlo. Našteští. No a v létě 2008 jsem si udělal papíry na moto a na podzim jsem si pořídil čopříka Virago 535. Proč? Protože se mohu vyblbnout na kole, který mi tak rychle nepojede a přesto je dost slušnej pocit z rychlosti, a na čopříku si jdu vychutnat pohodičku. Jsem spokojenej. Nejsem moc soutěžní typ, abych se musel nějak předvádět. Jasně, jsem rád když se mohu s nablejskaným chromem pochlubit, ale jak jsem na silnici, tak předvádění končí.

No, teď mě tak napadlo další řešení, jak zlepšit zvládání stroje. -> Jsem se přihlásil na "kurz bezpečné jízdy" od Mototravel a už se na to těším, že se něco naučím. Takže by se třeba mohlo udělat, že každej, kdo projde motoškolou si ještě musí udělat kurz. Třeba by mohli udělat kurzy pro různé kW... Lékaři taky udělají titul a pak si musí ještě udělat atestace na daný obor, který chtějí dělat. Tak proč neudělat nějaký atestace třeba na supersporty nad 100kW, na moto nad 350kg či něco podobného? ...já bych třeba ani jedno nezvládnul...

1 reakcí na tento příspěvek Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:28 | Nahoru | #73
hej kurna vy se bavite v mojim veku

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:29 | Nahoru | #74

jecma89>hej kurna vy se bavite v mojim veku


no a?

2 reakcí na tento příspěvek Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:34 | Nahoru | #75
me tady zhazujete jako zalezi zase na cloveku mas 19lete borce a divatse za suknou nemusi treba muj priklad

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:40 | Nahoru | #76

jecma89>me tady zhazujete jako zalezi zase na cloveku mas 19lete borce a divatse za suknou nemusi treba muj priklad



já vím, že jsi borec ..btw a to se smí jezdit na 750, která má 99kW, v 19 letech?

1 reakcí na tento příspěvek Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:48 | Nahoru | #77
Row_Tomor> S tebou souhlasím.

Znovu jen zopáknu, že mentalitu, chování a inteligenci těžko ovlivníme, ale stojím si za tím, že alespoň zajisti, aby účastníci silničního provozu ovládali to, na čem či v čem jedou, je možné.
Určitě mi dáte za pravdu, že i spoustě lidi v autě by prospěla nějaká škola jízdy. Za svých 150 tisíc na silnicích jsem už viděl takové manévry... A stále mě něco překvapuje, to je na tom to nejhorší.
A stejně pak člověk vidí týpky, co jezdit nesporně umí, ale v největším provozu si za volantem píšou smsku... Nooo nic...

Jak mi dnes potvrdil František - asi nakonec všichni skončíme na louce se čtyřkolkou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:50 | Nahoru | #78

jecma89>me tady zhazujete jako zalezi zase na cloveku mas 19lete borce a divatse za suknou nemusi treba muj priklad



Hele, ono po očku a na setinku tě kouknout se po sukni nezabije Občas je na co koukat, tak si sem tam přibrzdi

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:55 | Nahoru | #79

jerryjr>jecma89>me tady zhazujete jako zalezi zase na cloveku mas 19lete borce a divatse za suknou nemusi treba muj priklad

Hele, ono po očku a na setinku tě kouknout se po sukni nezabije Občas je na co koukat, tak si sem tam přibrzdi



(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 16:56 | Nahoru | #80

jerryjr>
Jak mi dnes potvrdil František - asi nakonec všichni skončíme na louce se čtyřkolkou



Optimisto

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 18:41 | Nahoru | #81

skyair>Zajímavé názory. Jak - NAJEDNOU ZE VŠECH NEZODPOVĚDNÝCH MOTORKÁŘŮ UDĚLAT ZODPOVĚDNÉ LIDI NEOHROŽUJÍCÍ SVÝM JEDNÁNÍM SEBE ALE HLAVNĚ OKOLÍ.... To, že PŘÍČINA předchází NÁSLEDKU je jasné. Následky převážně tragické není nutné rozebírat. Koukněme se na příčiny. Člověk. Výsledek genetiky formovaný svým okolím, rodinou, školou, přebírající i utvářející si své názory. Napodobující tvor, snažící se vyniknout, soutěživý, snažící se být úspěšný. A pokud možno ve všem. Jedněm se to daří více, jiným méně. Pomiňme finanční možnosti a ptejme se proč. Málokdo si dokáže přiznat, že pro některou činnost nemá buňky, či řekněme talent. Smíříme se s tím, že nemáme hudební sluch ... a pár pokusů o to, aby se z nás stal muzikant, zavrhneme. Těžko z nás budou piloti, když se nám v letadle dělá špatně a na dovolenou, kvůli hrůze z výšek, absolvujeme po zemi. Auta a motorky jsou kolem nás už od narození a ve chvíli, kdy lehce nebo s obtížemi získáme řidičák ... jsme řidiči! Tedy lidé s oprávněním řídit to, na co máme papíry. A v ten den se vnoříme do nekonečně rozbouřené řeky motorismu, jsme si rovni před zákony a ve smrtelnosti v následcích nehody. Více ...či méně. A především do chvíle, kdy se nedostaneme do rádia, tisku a TV zůstáváme velice anonymní. Podobně, jako tady na vláknu.
A to je největší PŘÍČINA všech problémů. Ve skořápce anonymity můžeme být slušní, ohleduplní a chápající... ale taky, sprostí, agresivní a všem ostatním (mimo sebe) neodpouštějící žádnou chybu. V té chvíli se tváříme a chováme jako mistři, kteří jsou neomylní, vlastně supermani... Kterým, díky stroji ve kterém nebo na kterém sedíme, to dodává pocit, že když jsme silnější a rychlejší než ti kolem... že jsme i ta nějak nějak lepší. A to je ten největší omyl! To že žijeme, je mnohdy zásluhou právě těch druhých, co nám dali přednost, kdy jsme omylem projeli na červenou, nedali přednost zprava., uskočili na přechodu...atd. A můžeme přežít i díky tomu, že si přiznáme, že něco neumíme a budeme se pokorně učit, jak se v té řece motorismu neutopit. Krok za krůčkem, postupně a s pokorou, protože nás pánbůh nestvořil nesmrtelnými. To, že jsme si sedli na "stroj" a jedeme z nás nečiní něco lepšího. Až ho budeme dokonale ovládat a především dokážeme dokonale ovládat sami sebe ... pak můžeme přestat psát slovo PŘÍČINA velkými písmeny.
Takže jak UDĚLAT ZODPOVĚDNÉ LIDI NEOHROŽUJÍCÍ SVÝM JEDNÁNÍM SEBE ALE HLAVNĚ OKOLÍ?
Používat mozek Mějte se



Ámen

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 18:46 | Nahoru | #82

Wiblyz>To ze se nekdo naucil udelat si spoustu veci sam je u spousty lidi i financni nutnost, pokud nemas nekoho kdo ti stroj koupi a opecovava, a mas holt starsi kousek, tak se to proste naucis. Je to jenom rukama. Jo a k tem 35kW, to staci na rozbiti huby az dost a stejne kolik bouracek ty motorky ani nezavinej, jsou kolikrat jenom obetmi nehod s necim vetsim.



No vždyť. Já mám Duc jenom!! 50kw a na zabití to bude asi akorát. Tuhle mě Superb nahnal na středové lana. Naštěstí jsem se vešel. A to nemluvím o dalších maličkých příhodách.

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 21:27 | Nahoru | #83

jerryjr>jecma89>me tady zhazujete jako zalezi zase na cloveku mas 19lete borce a divatse za suknou nemusi treba muj priklad

Hele, ono po očku a na setinku tě kouknout se po sukni nezabije Občas je na co koukat, tak si sem tam přibrzdi



ja si takhle nekde pribrzdil nekde na zizkove u tramvajovy zastavky a typek v aute ziskal dojem ze mu davam prednost. tak sem GSko naucil stoppie

1 reakcí na tento příspěvek Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 22:31 | Nahoru | #84
Row_Tomor:no ja nevim co myslis

Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 22:32 | Nahoru | #85
nj obcas pribrzdim ale jedu daL

(reakce na) Silnější než rozum (5/6) Motorky

5.6.2009 v 22:57 | Nahoru | #86

jecma89>Row_Tomor:no ja nevim co myslis



jen nekecej, 2 za lhaní - švih, švih... a jak se říká? ..děkuju

Silnější než rozum (5/6) Motorky

6.6.2009 v 08:57 | Nahoru | #87
Row_Tomor:

Silnější než rozum (5/6) Motorky

6.6.2009 v 09:03 | Nahoru | #88
No Já osobně si myslím že se brzy dostaneme na 5 Podskupin a na cifru třeba 10-15 tisíc za papíry na Moto(A) a to z důvodů prodloužení výuky(Praktické)na vozovce!A závěrečných zkoušek Vozovka+Dovednost na Okruhu(Nebo něco v tom smyslu)!A už ta cena Odradí(znechutí) Mladé jezdce,kteří si to raději rozmyslí a koupí si auto!A o to bych řekl že v té Mediálni Masáži jde!!!Dýť to že se má začít na slabším stroji se všude omíla pořád dokola až hnus a stejně si každý udělá jak uzná za vhodné(Takže to nejsilnějši na co mám),ale Kešeňu

My co už to máme doma a Ti co Opravdu Motocykl chcou nic nezastaví!
NO možná Strom nebo TATRA

Silnější než rozum (5/6) Motorky

6.6.2009 v 09:16 | Nahoru | #89
Mě tyhle debaty vždycky postaví do tý role, že bych to dal i od 25. Jsem z generace co měla tu kliku, že první papíry od patnácti byly na fichtla, v sedmnácti se souhlasem rodičů honem na velkou mašinu. Ale ta nejsilnější, která se dala v tý době sehnat měla cca 22koní a to bylo nějaký žihadlo jsme byli namachrovaní až běda, jsem rád,že jezdilo míň aut a že jsem to přežil. Z tohoto směru mi právě nejde na rozum, proč těm dnešním klukům nestačí 25kW, vždyť je to ještě silnější, než jsme si mi kdy mohly jenom představit. Tehdy v tom věku dostat do ruky čtyřicet (jenom polovičku toho co má 70% dnešních jakoby "25kW řidičů") koní, tak tady asi nepíšu. Naštěstí jsem měl mezi kalifem a a iksjéčkem pauzu bez moto a když jsem sedl na šestku bylo mi o deset let víc než když jsem z toho kalifa slezl, takže jsem se znova učil jezdit, ale těch cca 400tis v autě mi při tom myslím hodně pomohlo. Takže bych asi nakonec taky přiklonil k nějaký variantě s povinou praxí na nižších výkonech, i když to bude stejně k prdu, protože dokud tady budou možný zvěrstva jako šestka ninja s 25kW, tak to nikam nepovede. Proč tohle všechno v německu třeba je úplně v klidu? Protože je to jednou tak daný a nikoho ani nenapadne, aby špekuloval jako to ojebat. Tady furt někdo brečí nad tím jak ty plechovky jezdí jak prasata ( občas taky nadávám, hlavně na poslední dobou strašně moderní jízdu půlkou auta přes čáry), ale troufám si tvrdit, že nikdo z nás tady nejezdí podle pravidel, takže to nemůžeme chtít po nich.
K tomu pořadu (o tom je vlastně ta debata tady ne?) myslím, že na to co v poslední době leze z televize za obrázky a informace s touto tématikou, celkem slušnej počin a dal bych český devět z deseti

edit - gramatika

Naposledy editováno 06.06.2009 09:22:06

Silnější než rozum (5/6) Motorky

6.6.2009 v 13:31 | Nahoru | #90
Mám dilema ...je celý problém ve výkonu do 25kW a nebo přes? Možná ano, ale nikde neexistuje statistika kolik a jaké nehody která kategorie ZAVINILA. Z viny ostatních to nemá smysl řešit, protože je pak jedno na čem jedu. Připusťme, že bych byl mladý a mohl si pořídit motku do 25 kW (skutečně a ne papírově) 6ka mi pojede maximálně 180 a ne 240. Váhově i jízdními vlastnostmi je jinak úplně stejná. Je skutečně bezpečnější než otevřená? Jestli se s ní v obci může jet 50 a mimo 90 a na dálnici 130 tak to vůbec nic neřeší. Smyk na silnici polité asfaltem a zasypané štěrkem taky ne. Nedání přednosti mnou nebo někým druhým rovněž nic neřeší. A řidičské dovednosti vyjdou už při rychlosti 100 nastejno. Jen zcela neznalý prďola v parlamentu, který nikdy nejel na motorce si může myslet, že snížením výkonu na 25kW sníží i nehodovost. Pohybuju se na silnicích jako řidič už 45 let a vidím, že základní problém je ve ZKUŠENOSTECH a CHOVÁNÍ řidičů. Zkušenosti se nedají přeskočit nebo okecat. Chování řidiče je komplex všeho, co nás činí jedinečnými v interakci s celou společností. Počínaje naším fyzickým ale především duševním vybavením. Těžko lze všechny jedince zprůměrovat a vytvořit tabulku průměrného chování. Lze celkem úspěšně spočítat IQ každého z nás, ale z toho se nedovíme jestli budeme jako Rossi nebo řidič, který bude neštěstím pro okolí. Ani pohlaví na to nemá vliv. IQ má zjednodušeně pouze základní vypovídací hodnotu v tom, jak jsme si schopni ukládat užitečné informace a logicky je používat. Charakterové testy napoví více, jaké jsou priority v našem chování, jak na neobvyklé situace budeme reagovat. Je toho dost, co se o sobě můžeme dovědět ... ale pak, a pro řidiče nejdůležitější jsou testy zdravotní (ty jsou velice na úrovni schopností obvodního lékaře a končí maximálně u toho, zda vidíš a slyšíš) a nakonec test zátěžový, který se dělá jen u pilotů v psychologické laboratoři. Je to test, který je velice dokonalý a vypovídající vše o testované osobě. Rychlosti reakcí, okamžité rozhodnutí pro nejlepší řešení neobvyklé situaci, umění řešit několik akcí současně, hranice pudu sebezáchovy a další. Pilotní průkaz kategorie PPL (Privat Pilot License) můžete získat po 45 hodinách praktického výcviku v 17!!!!letech. A můžete ovládat letoun až do maximální vzletové váhy 5700kg. A kupodivu smrtelných nehod v této kategorii není u nás vyšší než kdekoliv na světě, ba dokonce je srovnatelná i s vyššími věkovými kategoriemi. Že by na to měly ty souhrnné testy vliv? Že by se ve vzduchu potkávali jiní lidé, více slušnější a navzájem ohleduplnější? Ne! Je to mnoha desetiletími prověřený komplex zdravotních prohlídek, náročných testů, propracovaného výcviku a především ponaučení z chyb předešlých. Při vstupní prohlídce a po testech je uchazeči jasně řečeno: Jste schopen (neschopen) být pilotem! Nemyslím si, že by to mělo být zcela aplikováno v motorismu, ale kdyby byly jen poloviční nároky jako na letectví pro získání řidičského průkazu, bylo by to pro řadu lidí nepříjemná zpráva. A myslím, že by věk nebyl tím rozhodujícím kritériem k získání příslušného řidičského průkazu. Jenomže, to je velmi nepopulární věc a vláda, která by to navrhla by asi rychle padla. Takže radši budou populistické kampaně proti menšinovým motorkářům, kteří jezdí tak jak jezdí, protože to narozdíl od opravy vozovek, zpřehlednění křižovatek, důsledného a neukecatelného dozoru nad silničním provozem, logickými a funkčními zákony nic nestojí. Budou se vymýšlet kraviny, které nikde na světě nefungují, typicky zmatlané české zákony tvořené amatéry ve sněmovně, co chtějí být viděni. Každý problém má své řešení ... ale musí to být skutečný problém a především skutečné řešení. Jen chtít
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist