No a tak se ptám , je tu mezi váma fanda tohoto stylu ?
Uzavřeno 08.06.2011 v 20:06 uživatelem GarageCafe
1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer
Punk is not dead
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer
memphis.unv> jinak co se týká hlavně "klasickéch mašin", japonci si hrají na něco co jim nepatří, staví na něčem co neexistuje. respektuju to že kawasaki dělá licenci bonevillu, to uznávám, ti nic nepředstírají, ale pokud japonci vyrábí jakože klasickou mašinu, kterou nikdy neměli...
Tohle je poměrně široce rozšířenej omyl, píšou to i skoro v každým testu tý Kawy. Je sice pravda, že W650 vzhledově Triumph Bonneville (ten původní) poměrně dost připomíná, ale není jeho replikou a už vůbec ne licencí. Kawasaki se snažila navázat na tradici svého modelu W1 650, který vyráběla v polovině 60. let a který byl do značné míry inspirován britským motocyklem BSA. Současná W650 je tedy tedy připomínkou jejich vlastního modelu, nikoli Bonnevillu.
To se bohužel nedá v plné míře říci o současném Triumphu Bonneville/Thruxton, který vyrábí firma, která s výrobcem původního Bonnevilla nemá kromě názvu a země původu společného prakticky nic. Původní společnost Triumph zkrachovala počátkem 80. let, šla do likvidace a přestala existovat. Po několika letech John Bloor koupil práva k používání této značky a zřídil nový závod - jiný a jinde.
Podotýkám, že rozhodně nejsem příznivec japonských motocyklů, mám daleko blíže k evropskému pojetí, ale bohužel je to tak.
Tady je ta originální Kawa W1:
2 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer
Já myslim, kámo, že jsi apriori proti všemu z Japonska a podobných končin a v tom případě je jakákoli diskuse bezpředmětná.
1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer
Raptor.1> Jo jo pravda , Bonneville to je nádhera , zato W650 je přímo k zblití...
DMC.motobiker>Raptor.1> Jo jo pravda , Bonneville to je nádhera , zato W650 je přímo k zblití...
Každej máme pojem nádhera asi definovanej jinak.
Začnu tím, co mi na W650 vadí: Je to v prvé řadě samotné logo Kawasaki na nádrži - přece jen, z toho biku čiší britská konstrukční škola 50. a 60. let. Druhou věcí jsou budíky - poměrně dost placaté, ale to by se ještě sneslo. Horší je, že jsou v nich LCD displeje odometrů a hodin. To je pěst na oko u takového motocyklu. Tím ovšem výčet nedostatků končí.
Kawa W650 má:
- duralové ráfky (Bonnie ocelové, duralové má myslím pouze Thruxton)
- měchy na přední vidlici (Bonnie jen u nejdražšího T100, a to až v posledních letech...)
- blatníky poctivý plechový (plastový u Triumphu)
- kickstarter vedle elektrického (Tr. jen elektrický)
- pěknou sadu nářadí v pouzdře (Tr. jen jeden klíč)
- výfukové roury s plynulými oblouky a z dvojitých trubek (Tr. nehezké "hranaté" oblouky a jednoduché trubky)
- hlavní i boční stojan (Tr. jen boční)
- pohon vačkového hřídele královským hřídelem - jako jediná v současné světové produkci. Krásné, spolehlivé, bezúdržbové a drahé řešení...
Co má Triumph?
Vyšší zdvihový objem a výkon motoru - to je dobré, ale u retro stroje zase ne tak významné.
Kotoučovou brzdu vzadu - lépe brzdí (vzadu to ovšem není moc třeba), ale hůře vypadá.
Image, ale je to jen v tom jménu...
Pokud porovnáme zpracování detailů, vítězí opět bohužel Kawa - stačí sundat sedlo a podívat se na ten bordel drátů u Triumphu...
Naposledy editováno 15.05.2009 12:13:02
1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer
stejně je ale zajimavý, že jak teď kopírují číňani od všech, jak rusáci kopírovali od němců, tak japonci kopírovali od angličanů (pak z milwaukee), díky tomu se nejdřív vyšvihli a teď když se jim to opět hodí tak se na té vlně přiživí i když nastartovaná byla úplně jinde, oni s timhle stylem neměli nikdy společný ani to nejmenší a zase se jim to hodí
ať si dělají retro dopředu skloněný řadový čtyřválce a ne mašiny klasicky anglickýho stylu to je jakoby vyráběli lotus 7 a chlubili se tim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer
memphis.unv> to je jakoby vyráběli lotus 7 a chlubili se tim
Ale oni to dělají! Sice ne u sedmičky lotusu, ale podívej se na Mazdu MX-5. Jedny z nejlepších prodejů má tento typ právě v Anglii a sami angláni uznávaj, že je to "best British roadster", kterýmu se bohužel přihodilo to, že byl vyrobenej v Japonsku. Japové prostě uměj vzít cizí nápad (tady Lotus Elan, částečně možná i inspirace modely MG...) a realizovat ho líp, než ten, kdo ho původně vymyslel.
Příběh Kawy W650 a Triumphu je jen variací na to samý téma.
1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer
To snad bude za chvíly koneč světa jinak nevím!
Raptor.1>memphis.unv> to je jakoby vyráběli lotus 7 a chlubili se tim
Ale oni to dělají! Sice ne u sedmičky lotusu, ale podívej se na Mazdu MX-5. Jedny z nejlepších prodejů má tento typ právě v Anglii a sami angláni uznávaj, že je to "best British roadster", kterýmu se bohužel přihodilo to, že byl vyrobenej v Japonsku. Japové prostě uměj vzít cizí nápad (tady Lotus Elan, částečně možná i inspirace modely MG...) a realizovat ho líp, než ten, kdo ho původně vymyslel.
Příběh Kawy W650 a Triumphu je jen variací na to samý téma.
je pravda že na kvalitu jsou, to jo, ale nesnáším kopírování, chlubení se cizím peřím a podobně, to je mně z duše protivný.
jak jsem říkal, zdokonalí do dokonalosti cokoliv, ale nic vlastního nevymyslí.
nehledě na to že míň je někdy víc, hlavně v té přetechnizovanosti a vypiplanosti, nemám rád jejich technickou uhlazenost, to je mně taky proti srsti
1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer
1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer
Jinak na přestavby z klasickýho Fouru (450/750) bych apriori neplival, vedle Commanda bych to nepostavil, ale když přestavba a, dejme tomu, jízda přinesou majiteli radost, proč ne.
Japonský cruisry s radiátorem nebo paskvily typu Gladius jsou k zblití, ale CB 750 nebo třeba XJR1300 maj svůj půvab a i určitou klasičnost. Jen je škoda, že laciné importy CBček přinesly problémy tolika úžasným firmám jen proto, že kdesi v dáli v sobě lidi nemaj ani špetku důstojnosti a sebeúcty, takže se nechaj ráno natlačit do vlaku aby si mohli zazpívat nějakou stupidní firemní hymnu, pak 6 hodin v kuse hákovat, dovolit se o uvolnění na neplacenou chcací pauzu a potom znova na 6 hodin do háku...
Naposledy editováno 15.05.2009 18:01:45
navíc japonci opravdu nemají cit pro design
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer
DMC.motobiker>
...Voni už dělaj v Japonsku i auta??? Se teda už vyšvihly co... :\
To snad bude za chvíly koneč světa jinak nevím!
Je takový názor správný a nebo jde přímo o čisté zlo které by mělo být vymíceno???
Je fakt hodně těžký určit co je u Tvých příspěvků větší hrůza, jestli forma nebo obsah...
Naposledy editováno 15.05.2009 19:45:59
Váňa> Je fakt hodně těžký určit co je u Tvých příspěvků větší hrůza, jestli forma nebo obsah...
Číst to nemusíš , a na češtinu fakt odborník nejsem , většinou to omlouvám tím že jsem z poloviny Němec , no ale popravdě Německy mluvím ježtě hůř než česky , protože česky je alespoň každému jasné co chci říct, teda pokud to není někdo s pomalejším procesorem jako třeba ty! A jinak to že neumím pořádně česky mi ani moc nevadí, důležité pro mě je že mám alespoň dobře vytříbený vkus pro pěkné motorky...
A navíc kdybys po mě nestučňoval i/ý & s/z a další, tak by ses doma stejně nudil...