paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Styl Cafe Racer
 
14.5.2009 v 13:05
Zdravím bikery , spíš asi ty starší . Jako každý, kdo se rád trošku odlišuje od davu typů a stylů jsem hledal něco jiného než sériovou lehnu co letí 300, hodně profláknutý styl chopper resp. bobber . Neháče mají něco do sebe, ale hledal jsem trochu větší nádech sportovnosti bez použití kapoty a štítků . No a nalezl jsem styl Cafe Racer . Naprosto přesné bike dělá Carpy v USA :http://www.cb750cafe.com/ . Mám teď v práci novější model než dělá on: Seven fifty . Teď ji beru na kost a pak podle plánu dál .
No a tak se ptám , je tu mezi váma fanda tohoto stylu ?



Uzavřeno 08.06.2011 v 20:06 uživatelem GarageCafe

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 10:16 | Nahoru | #91
I přesto, že jezdim ( když něco neopravuju ) na starý VF ( tedy podle někoho na rejži), styl cafe racer mám moc rád. Co nejvíc očesaná mašina a rockec. Nehodlám se pouštět do Vaší diskuse, neb mi připadá, slušně řečeno, hloupá. Jediný, co můžu říct, že tenhle styl byl ve své době určitá filosofie stejně jako třeba punk. A protože historie se opakuje, je to oboje zase zpátky, ale už jen ve své komerční podobě. A komerce je prodej, proto dneska retro vyrábí každej a dnešní punkáči vlastně neví, co je punk, hlavně že maj značkový "punkový" hadry a hlavy. Takže za sebe to shrnu: moc se mi líběj cafe racery a je mi buřt, z čeho je to překopaný. Ten, kdo si ho tak předělal, to tak chtěl a jen on ví proč. Stejně jako všechny jiný typy mašin. Takže hlavně ať nám to jezdí a bez bouraček.
Punk is not dead

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 10:42 | Nahoru | #92

memphis.unv> jinak co se týká hlavně "klasickéch mašin", japonci si hrají na něco co jim nepatří, staví na něčem co neexistuje. respektuju to že kawasaki dělá licenci bonevillu, to uznávám, ti nic nepředstírají, ale pokud japonci vyrábí jakože klasickou mašinu, kterou nikdy neměli...



Tohle je poměrně široce rozšířenej omyl, píšou to i skoro v každým testu tý Kawy. Je sice pravda, že W650 vzhledově Triumph Bonneville (ten původní) poměrně dost připomíná, ale není jeho replikou a už vůbec ne licencí. Kawasaki se snažila navázat na tradici svého modelu W1 650, který vyráběla v polovině 60. let a který byl do značné míry inspirován britským motocyklem BSA. Současná W650 je tedy tedy připomínkou jejich vlastního modelu, nikoli Bonnevillu.

To se bohužel nedá v plné míře říci o současném Triumphu Bonneville/Thruxton, který vyrábí firma, která s výrobcem původního Bonnevilla nemá kromě názvu a země původu společného prakticky nic. Původní společnost Triumph zkrachovala počátkem 80. let, šla do likvidace a přestala existovat. Po několika letech John Bloor koupil práva k používání této značky a zřídil nový závod - jiný a jinde.

Podotýkám, že rozhodně nejsem příznivec japonských motocyklů, mám daleko blíže k evropskému pojetí, ale bohužel je to tak.

Tady je ta originální Kawa W1:

2 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 10:55 | Nahoru | #93
Raptor.1> Tak to je hnus velebnosti...

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 10:59 | Nahoru | #94
DMC.motobiker> Je. A to bohužel zdaleka není vše. Postav si novej Bonneville a W650 vedle sebe a srovnávej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 11:06 | Nahoru | #95
DMC.motobiker>
Já myslim, kámo, že jsi apriori proti všemu z Japonska a podobných končin a v tom případě je jakákoli diskuse bezpředmětná.

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 11:38 | Nahoru | #96
Šedek> To není pravda, proti zalehávačkám typu R1, ZX10R a dalším nic moc nemám, sice pravda, žádnou rejži bych nechtěl ani zadarmo, ale prostě SuperSporty dělat umí, zdá se že nikoho nenapadobují, dělají si to posvém, a umí to dobře, takže nic proti, ovšem vadí mi když se snaží dělat něco na co nemají, jako je třeba kategorii Chopper&Cruiser, Café Racer a nebo Retro bike... Prostě když to neumím, tak to nedělám ne?


Raptor.1> Jo jo pravda , Bonneville to je nádhera , zato W650 je přímo k zblití...

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 11:45 | Nahoru | #97
Šedek > jsem rád,že to nemusím psát,prostě jen souhlasím

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 12:11 | Nahoru | #98

DMC.motobiker>Raptor.1> Jo jo pravda , Bonneville to je nádhera , zato W650 je přímo k zblití...



Každej máme pojem nádhera asi definovanej jinak.

Začnu tím, co mi na W650 vadí: Je to v prvé řadě samotné logo Kawasaki na nádrži - přece jen, z toho biku čiší britská konstrukční škola 50. a 60. let. Druhou věcí jsou budíky - poměrně dost placaté, ale to by se ještě sneslo. Horší je, že jsou v nich LCD displeje odometrů a hodin. To je pěst na oko u takového motocyklu. Tím ovšem výčet nedostatků končí.

Kawa W650 má:
- duralové ráfky (Bonnie ocelové, duralové má myslím pouze Thruxton)
- měchy na přední vidlici (Bonnie jen u nejdražšího T100, a to až v posledních letech...)
- blatníky poctivý plechový (plastový u Triumphu)
- kickstarter vedle elektrického (Tr. jen elektrický)
- pěknou sadu nářadí v pouzdře (Tr. jen jeden klíč)
- výfukové roury s plynulými oblouky a z dvojitých trubek (Tr. nehezké "hranaté" oblouky a jednoduché trubky)
- hlavní i boční stojan (Tr. jen boční)
- pohon vačkového hřídele královským hřídelem - jako jediná v současné světové produkci. Krásné, spolehlivé, bezúdržbové a drahé řešení...

Co má Triumph?
Vyšší zdvihový objem a výkon motoru - to je dobré, ale u retro stroje zase ne tak významné.
Kotoučovou brzdu vzadu - lépe brzdí (vzadu to ovšem není moc třeba), ale hůře vypadá.
Image, ale je to jen v tom jménu...

Pokud porovnáme zpracování detailů, vítězí opět bohužel Kawa - stačí sundat sedlo a podívat se na ten bordel drátů u Triumphu...

Naposledy editováno 15.05.2009 12:13:02

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 12:12 | Nahoru | #99
DMC.motobiker- nějak nemůžu přijít na to, proč na to nemají? Jen proto, že to vypadá jinak nebo to jezdí jinak? O tom to je, né? Proč by všechny máši měly bejt stejný? Proč by například Buell stavěl svý stroje, když ví, že kluci japonský to dělaj líp i přes to, že do toho teď cpe evropský motory? Na druho stranu všechno špatný, pro Tebe, je na něco dobrý. Nebejt Japonců, mám pocit, že by HD snad nikdy nezačal vyrábět nový stroje a nepřicházely by s novými typy. Konkurence je prostě donutila a byla z východu. A taky si myslím, že napodobovat není špatný, samozřejmě v rozumný míře. Každá kopie, pokud není čínská, se snaží přinést ještě něco nového. No a pak se zase kopíruje z druhé strany. A tak to jde dokola. Já taky a Ty možná taky, když chci něco na svý máše vylepšit či změnit, nejdřív koukám, jak to mají ostatní, abych nevymýšlel něco, co už tu třeba je a pak se snažím to ještě vylepšit. Sorry. nějak jsem se rozkecal. Takže Punk is not dead.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 13:42 | Nahoru | #100
Raptor.1> tak to se omlouvám za omyl.
stejně je ale zajimavý, že jak teď kopírují číňani od všech, jak rusáci kopírovali od němců, tak japonci kopírovali od angličanů (pak z milwaukee), díky tomu se nejdřív vyšvihli a teď když se jim to opět hodí tak se na té vlně přiživí i když nastartovaná byla úplně jinde, oni s timhle stylem neměli nikdy společný ani to nejmenší a zase se jim to hodí
ať si dělají retro dopředu skloněný řadový čtyřválce a ne mašiny klasicky anglickýho stylu to je jakoby vyráběli lotus 7 a chlubili se tim

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 13:44 | Nahoru | #101
Šedek > můžeš mně říct co dělají japonci líp?
když se podíváš na řadu xb tak zjistíš, že tak úžasně promyšlená mašina snad jiná na světě neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 13:57 | Nahoru | #102

memphis.unv> to je jakoby vyráběli lotus 7 a chlubili se tim



Ale oni to dělají! Sice ne u sedmičky lotusu, ale podívej se na Mazdu MX-5. Jedny z nejlepších prodejů má tento typ právě v Anglii a sami angláni uznávaj, že je to "best British roadster", kterýmu se bohužel přihodilo to, že byl vyrobenej v Japonsku. Japové prostě uměj vzít cizí nápad (tady Lotus Elan, částečně možná i inspirace modely MG...) a realizovat ho líp, než ten, kdo ho původně vymyslel.
Příběh Kawy W650 a Triumphu je jen variací na to samý téma.

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 14:01 | Nahoru | #103
Raptor.1> Cože? Voni už dělaj v Japonsku i auta??? Se teda už vyšvihly co... :\
To snad bude za chvíly koneč světa jinak nevím!

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 14:35 | Nahoru | #104

Raptor.1>memphis.unv> to je jakoby vyráběli lotus 7 a chlubili se tim

Ale oni to dělají! Sice ne u sedmičky lotusu, ale podívej se na Mazdu MX-5. Jedny z nejlepších prodejů má tento typ právě v Anglii a sami angláni uznávaj, že je to "best British roadster", kterýmu se bohužel přihodilo to, že byl vyrobenej v Japonsku. Japové prostě uměj vzít cizí nápad (tady Lotus Elan, částečně možná i inspirace modely MG...) a realizovat ho líp, než ten, kdo ho původně vymyslel.
Příběh Kawy W650 a Triumphu je jen variací na to samý téma.



je pravda že na kvalitu jsou, to jo, ale nesnáším kopírování, chlubení se cizím peřím a podobně, to je mně z duše protivný.
jak jsem říkal, zdokonalí do dokonalosti cokoliv, ale nic vlastního nevymyslí.
nehledě na to že míň je někdy víc, hlavně v té přetechnizovanosti a vypiplanosti, nemám rád jejich technickou uhlazenost, to je mně taky proti srsti

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 15:32 | Nahoru | #105
Někdy mi ty řeči o kopírování příjdou jako ,že všichni kopírují od němců a belgičanů, protože v roce 1876 vynalezl Nikola Otto čtyřdobý motor a 1860 Étienne Lenoir dvoudobý

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 17:47 | Nahoru | #106
sannysrx> pokud některá země vyrábí pro sebe naprosto typický stroje a někdo si tu školu přivlastní bez nějaké vazby na sebe tak to kopírování je

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 17:57 | Nahoru | #107
sanny: když bychom pokračovali v tvojí logice, tak všichni kopírujou od frajera, co vynalezl kolo

Jinak na přestavby z klasickýho Fouru (450/750) bych apriori neplival, vedle Commanda bych to nepostavil, ale když přestavba a, dejme tomu, jízda přinesou majiteli radost, proč ne.
Japonský cruisry s radiátorem nebo paskvily typu Gladius jsou k zblití, ale CB 750 nebo třeba XJR1300 maj svůj půvab a i určitou klasičnost. Jen je škoda, že laciné importy CBček přinesly problémy tolika úžasným firmám jen proto, že kdesi v dáli v sobě lidi nemaj ani špetku důstojnosti a sebeúcty, takže se nechaj ráno natlačit do vlaku aby si mohli zazpívat nějakou stupidní firemní hymnu, pak 6 hodin v kuse hákovat, dovolit se o uvolnění na neplacenou chcací pauzu a potom znova na 6 hodin do háku...

Naposledy editováno 15.05.2009 18:01:45

Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 18:16 | Nahoru | #108
Honza-Pce> Tak pod to bych se s radostí podepsal!
A zejména mě potěšila tvoje kritika Gladiuse, to samé říkam pořád...
A i na vodou chlazené Choppery z Asie máme stejný názor!

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 18:31 | Nahoru | #109
Honza-Pce> bohužel je strašně moc lidí, u kteréch zvítězí buď dostupnost (cena) anebo chcou něco na čem budou moc machrovat protože to bude "user friendly", což bych si nepořídil stejně jako frigidní mařku
navíc japonci opravdu nemají cit pro design

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 19:39 | Nahoru | #110

DMC.motobiker>
...Voni už dělaj v Japonsku i auta??? Se teda už vyšvihly co... :\
To snad bude za chvíly koneč světa jinak nevím!
Je takový názor správný a nebo jde přímo o čisté zlo které by mělo být vymíceno???



Je fakt hodně těžký určit co je u Tvých příspěvků větší hrůza, jestli forma nebo obsah...

Naposledy editováno 15.05.2009 19:45:59

Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 19:42 | Nahoru | #111

(reakce na) Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 19:58 | Nahoru | #112

Váňa> Je fakt hodně těžký určit co je u Tvých příspěvků větší hrůza, jestli forma nebo obsah...


Číst to nemusíš , a na češtinu fakt odborník nejsem , většinou to omlouvám tím že jsem z poloviny Němec , no ale popravdě Německy mluvím ježtě hůř než česky , protože česky je alespoň každému jasné co chci říct, teda pokud to není někdo s pomalejším procesorem jako třeba ty! A jinak to že neumím pořádně česky mi ani moc nevadí, důležité pro mě je že mám alespoň dobře vytříbený vkus pro pěkné motorky...

A navíc kdybys po mě nestučňoval i/ý & s/z a další, tak by ses doma stejně nudil...

Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 20:11 | Nahoru | #113
sakra, tak jsem se tesil na fajn debatu o Cafe Racerech a zatim jsou tu jen nekteri strasne chytri sem to tu nemusel cist.....

Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 20:45 | Nahoru | #114
to Dargas : Bohužel se vloudil úchyl . Jinak zdraví a rád na téma které jsem založil fundovaně pokecám .

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 21:51 | Nahoru | #115
Café racer??? kolébkový rám,pokudmožno britský motor, uřvané výfuky - trumpeta,jednosic,clip-on řídítka, vzadu pérování dvojitou pružinou - vyhotovení dle vlastního uvážení a preference...to je café racer jak jsem ho poznal na nespočetných návštěvách Ace café London při kecání s velmi přátelskými motorkáři z Velké Británie. Je mi na blití číst 90% příspěvků místních rádobymotorkářů, tady nefunguje pořádná komunita ani respekt...škoda...

Styl Cafe Racer

15.5.2009 v 22:15 | Nahoru | #116
ale ten odkaz je luxusní...
příští rok koupím GS 550 nebo něco podobnýho a jdu do toho..

Naposledy editováno 16.05.2009 07:17:18

Styl Cafe Racer

16.5.2009 v 08:05 | Nahoru | #117
Já jsem sáhnul trochu hlouběji do historie, pokouším se několik let o přestavbu Nortona. Je to můj zamilovaný styl, a zároveň relax.

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

16.5.2009 v 10:25 | Nahoru | #118
GarageCafe> To je strašné, člověk si tady ani nemůže říct svůj názor...

(reakce na) Styl Cafe Racer

16.5.2009 v 10:30 | Nahoru | #119
DMC.motobiker> Ale můžeš. Jen nečekej, že s ním všichni budou souhlasit.

1 reakcí na tento příspěvek Styl Cafe Racer

16.5.2009 v 10:33 | Nahoru | #120
Raptor.1> No to jsem nečekal nikdy, vzhledem k tomu že tady má víc jak 90% lidí rejže, ovšem až tak velikou kritiku a odpor jsem opravdu nečekal, vždyť se pořád jen jedná o můj subjektivní názor, nikomu ho nevnucuju, a neříkam že jen já mám pravdu...
Téma je zamknuto


TOPlist