Naposledy editováno 06.05.2009 22:05:36
1 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
2 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
Naposledy editováno 06.05.2009 22:19:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson nebo ČZ?
1 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson nebo ČZ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson nebo ČZ?
1 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
měl jsem ČZ, teda 250, a jediný co jsem měnil byly svíčky a spojkový lanka měla nalítáno přes 60tis. km a do motoru se nemuselo šáhnout, já bych volil ČZ
Za sebe můžu říct, že mám najeto na 471 přes 15 000 km bez toho aniž bych musel sáhnout na motor (základní údržba – olej, řetězovka, gumy, ...). Loni si vyjela až na Glockner – letos se snad podívá do Švýcarska .
Zato simsona jsem měl necelých 1 500 km a za tu dobu se mi odpálil snímač zapalování a co bylo ještě zajímavější – vysypané jehlové ložisko v oku ojnice, po kterém následovalo nádherné kousnutí motoru ...
Samozřejmě dospělou mašinu=ČZ 125/476.
Já jí koupil v roce 1986 se 1 700km a prodával v 1990 se 40 000km. Za tu dobu jsem jen díky vlastní hlouposti zlikvidoval stator zapalování, udělal výbrus-který motorka nepotřebovala a vymělil přední kolo za zadní z důvodu sjeté zadní pneumatiky-původní samozřejmě!
Choulostivé jsou řadící vidličky převodovky = zejména na dvojí přeřazení najednou.
Je to mašina robusní a spolehliva, dokonce ani dráty v kolech "18" nebylo potřeba za celou dobu dotahnout. Sice jede okolo 90-100km/h, ale s pocitem, že jedeš "NA NĚČEM". Párkrát jsem měřil i spotřebu a okolo komína lehce pod 3l/100km a při cestě okolo republiky ČSSR s bandou na pionýrech 1,7 l/100km!
Rád na ní vzpomínám.
1 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
1 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson nebo ČZ?
Dave81>Simsony sem měl 2 a proto rozumim těm rozdílným názorům tady - jeden byl totiž pracant, kterej fungoval a druhej "rozmazlenej fracek" v kterym bylo nutný se obden vrtat - takže asi záleží na kusu, jak se povedl. Jinak to ale je samozřejmě 50tka, a tim je vše daný. Motorka to prostě neni.
To by mě teda zajímalo, kde soudruzi z NDR udělali chybu
2 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
+ váha
+ nízka spotřeba
+ široká nabídka dílů seženeš všechno včetně tuningových dílů
- elektrika, když se něco pokazí chce to šikovný ruce
- Kopce ve dvou jsou utrpením
ČZ
+ O něco větší výkon
- větší váha, horší ovladatelnost
- větší spotřeba když za to taháš
- častý problémy se zapalováním a dobíjením
- není tolik dílů
- hůř se startuje nedej bože když to uleješ
ČZ není pořádná motorka, motor není žádnej dravec, všimni si že na tom většinou jezděj jen takovy starší páni :) Simson je sice 50ka ale když sem ho měl byl sem nad míru spokojenej! Ale chce to dobře vybrat, dneska sehnat pěknej kousek je těžký
Naposledy editováno 07.05.2009 16:02:52
Pokud chceš něco na čem svezeš i holkiu nebo co bude vypadat jako dospělá motorka tak ČZ. Má svý mouchy, ale to má každá.
Simson je spíš na příměstskou dopravu, ale zato hodně moc levnou. Ale náklady na provoz budou opět záviset na stavu toho co koupíš. Je to prostě 50ka, no.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Simson nebo ČZ?
grovestreet>ČZ
+ O něco větší výkon
- větší váha, horší ovladatelnost
- větší spotřeba když za to taháš
- častý problémy se zapalováním a dobíjením
- není tolik dílů
- hůř se startuje nedej bože když to uleješ
Koukám, že seš slušnej humorista
Jediný s čím souhlasím, jsou problémy s dobíjením a zapalování. To je bolístka všech Jaw a ČZ, ale když dopřeješ motorce investici ve formě VAPE, tak nevíš, že nějaký dobíjení nebo zapalování máš. Dílů na řady 476 a 477 jsou mraky, seženeš naprosto cokoliv. Větší váha, no dejme tomu, ale s ovladatelností nesouhlasím. Spotřebu má Simson asi o trochu nižší, ale řekni kdo u motorky spotřebu zas tak řeší? A ulejvání při startu je otázka svíček, třeba NGK co jezdím, jsou na ulití háklivější, ale u Brisku je to bez problému.
Simson:
+lehky, v originalnim stavu startuje i bez baterky, motor je mechanicky spolehlivy
-Ani na okreskach nestaci tempu bezneho provozu, kazdy te predjizdi jako cyklistu a vytlacuje ze silnice. Elektrika simsona da zabrat i elektrikarovi.
CZ 125-175:
+Mimo dalnice to stiha dnesni provoz (nesmi ale prijit tahlejsi kopec), narozdil od simsona je to velke a pohodlne, a to i pro spolujezdce.
-Semtam musis neco opravit. Pokud neinvestujes 4 litry do Vape (Silny alternator + bezbateriove bezkontaktni zapalovani) tak to bez baterky nejede a baterku snadno vybijes jizdou se zaplym svetlem na nizke otacky, treba po meste, protoze slabe dynamo v nizsich otackach nestiha vyrabet dost proudu.
Celkova spolehlivost vyjde celkem nastejno, pokud jsou obe motorky ve stejnem stavu.
Na CZ sezes spoustu dilu uz pouze z vraku, ale posledni dobou to bohuzel plati i pro Simsony. Oboje ma sve mouchy. U CZ musis serizovat predstih (pokud nemas Vape), jednou za cas seridit regulator dynama (pokud nemas Vape) a stava se ze praska pruzinka v aretaci radici kulisy.
U Simsona se budes vecne srat s tesnenim mezi valcem a vyfukem (chyba konstrukce) a casto te budou zlobit nesvitici zarovky a blinkry v naprosto nesmyslne slozite elektroinstalaci plne prechodovych odporu.
Celkovou bezproblemovost CZ zajisti montaz "Vape SZ13-1" (www.vape.cz), bohuzel 4 litry jsou pro nepracujiciho dost penez. U Simsona pak doporucuju veskerou elektroinstalaci vytrhat, udelat si tyristorovej regulator a veskerou elektriku zapojit jednoduse na 3 draty.
Zaver: Na popojizdeni po meste nebo blbnuti v lese spise Simsona, na vsechno ostatni CZ.
1 reakcí na tento příspěvek Simson nebo ČZ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak naladit směs Simson S 51 Elektronik | martin12424 | 1 | 19.2.2024 v 15:07 borishonda |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Problém s elektroinstalací Simson S 51 Elektronik | VědecOldSchollů | 1 | 31.8.2023 v 08:41 vit51 |
Simson neteče benzín Simson S 51 Enduro, Simson S 51 Elektronik | dom_burda | 5 | 30.7.2023 v 16:48 dom_burda |
Simson S51 jede na půl plynu Simson S 51 Elektronik | Chvojik | 11 | 4.7.2023 v 06:22 Chvojik |