globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvětšění ventilových vůlí
 
6.5.2007 v 18:42
Ventilové vůlé jsem dělal asi před 10tisíci km, podložky jsem nechal na magnetce dobrousit na horní mez požadované vůle. Po montáži bylo vše naprosto ok, všechny hodnoty seděly. Nyní je mašina jak šicí stroj. Vůle se zvětšily až o desetinu. Vůbec netuším příčínu, podložky jsou prokalený srkz (cementačka to rozhodně není) a pochybuju, že se dělají nitridovaný. Po demontáží na nich, ani na ventilech, nebo miskách není znát opotřebení (původní rozměry bohužel nemám). Vačka je netknutá, opotřebení žádné. Jediný co mě napadá, je že z nějakého důvodu nedosedají ventily až do sedel, dával jsem laďáky a zatím neřešil směs, tak se ptám, jestli je možné, že se na ventil napálil karbon a kvůli tomu nedosedá? Přijde mi to velmi nepravděpodobný, ale nic jinýho mě nenapadá. A seřízenej motor přeci musí vydržet 20-25tis v poho ne? Hlava se mi moc sundavat nechce :puke:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 23:19 | Nahoru | #31
Ken: Já jsem vůle za tepla kontroloval a byly menší, než za studena. Kde se stala chyba?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 02:27 | Nahoru | #32
Moje masina ma predepsane vule S+V stejne a to 0,05 mm ano pet setin a za tepla, hazi desetinovou vuli...
je to tak...

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 06:44 | Nahoru | #33
Camča_v>co to je za ko.kotinu??????Ventilová vůle je proto,aby byl ventil na studeném motoru zavřen(hlavně za mrazu).
Ken:při seřizování ventilových vůlí jsi asi udělal někde chybu,provozem se vůle zmenšuje.Jen v případě opotřebení vačky,nebo podložky se zmenší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 07:06 | Nahoru | #34
Ken> Tak to vidíš jo? :D 45 let děláš asi kraviny teda :D Každej na to má opačnej názor jako ty. Zkus své výroky přehodnotit ;) :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 07:49 | Nahoru | #35
Pepo, jasne, jses borec, vacka se osoupe a ten material, co z ubyde, se na drik ventilu asi nalepi, vule se tim padem zmensi...nojo, nove mysleni...tos napsal TY =o

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 08:05 | Nahoru | #36
simi, taky nevis, o cem je rec...dle Tebe, kdyz seridim ventily a masinu natocim, ohreju na provozni teplotu, tak vule se zmensi????? To je blbost...si to vyzkousej a na teplym motoru, si vule zkontroluj...vetsi budou, nez jsi nastavil. Na tom trvam a TECKA. :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 08:09 | Nahoru | #37
Asi vite, vsichni prd, protoze, kdo by vule, na teplym motoru meril, ze??? Jen si myslite, ze jinak je... ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 08:15 | Nahoru | #38
Ken: Už jsem psal, že já jsem ty vůle za tepla měřil, už kdysi. A byly menší, než za studena. Mám tak vyjímečný motor, nebo se někde stala chyba?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 08:21 | Nahoru | #39
celej jses vyjimecnej... :lol:

Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 08:46 | Nahoru | #40
Kene,než bys uznal chybu,tak se budeš hádat do krve - jak seš starej,tak seš ... nepoučitelnej ;)

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:02 | Nahoru | #41
Ken: To jsi mi ale neodpověděl.
Je fakt, že Virago má trochu jinou koncepci, než současné motory. Je to vzducháč a má vahadla, a to dokonce pravá, která se jinak moc nevyskytují (tj. osa vahadla je mezi vačkovým hřídelem a ventilem a vačka na ně tlačí zespodu). Ale na změnu vůlí by uspořádání vliv mít nemělo, nebo se mýlím?

Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:07 | Nahoru | #42
Teda já si stojím za tím že se vůle za tepla zmenšuje. Za studena se nastavuje ta vůle proto, aby po ohřátí zmizela a nedocházelo k rázům vahadla do ventilu. Kdyby se ta vůle zvětšovala, tak by to po ohřátí byl takovej cvrkot, že by za chvílu z těch vahadel a ventilů moc nezbylo jak by byly vymlácený ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:11 | Nahoru | #43
havrajz>měřil jsem stejně jak poprvé a hlavně už to bylo i slyšet, raděj jsem i sundal laďák a hodil seriovej výfuk, abych slyšel zřetelněji a TDMko šustilo jak šicí stroj. Takže jak říkal Rutan, složím znovu a snad se to už nebude opakovat ;)

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:19 | Nahoru | #44
sunset, bavime se o hodnotach v setinach milimetru, dle Tebe je idealni stav, tepleho motoru, zadna vule...jo??? jses dobrej a mladej, jeste nezkusenej, casem na dost veci prijdes, ale to uz se ja nedozvim... ;)

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:24 | Nahoru | #45
Ken> ja jsem mozna jen blbej ajtyk, ale pokud je to tak jak rikas, proc maji vejfukovy ventily predepsanou vetsi vuli nez saci (u vetsiny motorek)? Ze by se provozem zaklepavaly vyfukovy ventily vic nez saci a vyrobce se jen jistil, ze se pred servisnim intervalem neprofouknou? U TDMka je na vyfukovym ventilu 0.30...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:26 | Nahoru | #46
Ken> neni ta vule nahodou kvuli tomu, ze se ventily ohrejnou podstatne drive nez hlava a tak dochazi k tepelny deformaci (prodlouzeni) u ventilu drive nez u vetsiho kusu materialu jakym je cela hlava? ;)

Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:31 | Nahoru | #47
vůle nesmí nikdy zmizet - ventil by nedovíral,což je špatně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:33 | Nahoru | #48
Ken> A navic, ventil je delsi nez voditko, takze by se tepelna roztaznost materialu projevila vic... Krom toho, co treba vacka, ta se teplem taky trochu roztahne a vule se tim zmensi.
Ale treba mas na to jinej nazor, rad si ho poslechnu.

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 09:37 | Nahoru | #49
Dodo-TDM> pritahnul jsi domecky vacek predepsanymi 10Nm? Kdybys to brutalne pretahnul, mohlo by se to trochu chytit a naopak, kdybys to nedotahnul, mohlo by to trochu povolit. Prohlidni ulozeni vacek. BTW, je to stejne na saci i vyfukovy vacce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 11:09 | Nahoru | #50
Ken>trvat můžeš, ale není to pravda:) kontroloval jsem tenhle jev (zatepla/zastudena) asi u tří motorů koncepčně odlišných a zvláštní...u všech se vůle zmenšovaly až na starou GPz, kde některé ventily šly do plusu a některé do mínusu. u kolika motorů jsi ty to zvětšování vůlí pozoroval?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 11:17 | Nahoru | #51
RUTAN: U té GPZ - byla tehdy hlava dotažená momenťákem? Dovedu si představit, že tohle by nastalo, kdyby byla hlava nerovnoměrně utažená. Za tepla se to trochu pokroutí a vůle se rozběhnou každá jinak.

1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 11:20 | Nahoru | #52
1100Virago>jistěže. momenťák jsem sice v té době neměl, ale vždycky jsem si ho poctivě půjčil:) 40Nm v předepsaném utahovacím pořadí a po novém těsnění (jako že jsem tehdy kupoval asi tři:))) ) po 300km přetažení..

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 11:26 | Nahoru | #53
Ken: Jsem taky vyučenej v oboru ale nezlob se, takový bludy tady snad člověk od fochu nemůže tvrdit... *no*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 12:21 | Nahoru | #54
Favor, tak si ozkousej, cili, na teplym motoru, jsou ventily bez vule, jo??? mam u meho motoru predpis 0,05 mm za studena...za tepla, projde merka 0,1, jako prd

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 12:28 | Nahoru | #55
Kene co to furt plácáš o tom,že na teplým motoru sou ventily bez vůle??!Nekopej kolem sebe a nech si konečně vysvětlit,že teplem se věci roztahují a tím pádem se vůle zmenšují,ne že mizí.Samozřejmě při minimální vůli za studena můžou za tepla zmizet,to je ovšem nežádoucí.
Ale jak píše Rutan - setkal se s tím,ale jaký je to procento pravděpodobnosti?Nejspíš vyjímka,která potvrzuje pravidlo.
Nejspíš jsi viděl a 45 let šteluješ ventily jenom na své motorce a bereš to jako dogma.

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 12:30 | Nahoru | #56
Tak se chlapci, sami presvedcte... :P

Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 12:33 | Nahoru | #57
Ken> zkousel jsem si to na Bigovi, kde byl idealni pristup k vahadlum. Na teplym motoru jsem mel vule stejny nebo mensi nez na studenym (tedy v ramci mozne presnosti mereni suvnyma merkama..). Ale treba jsem se mylil.

Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 12:39 | Nahoru | #58
No nekdy je to vice nez zajimave. Je mozne je Rutan nameril vetsi vule na ventilech, nicmene vetsi hlucnost toho motoru po zahrati je dana zvetsenim vuli vacky v domeccich, ktere uz jsou tak dost opotrebovane. U studeneho motoru jenom jen slyset svist rozvodaku po vodici liste. Nejvetsi kraval delala saci vacka ktera mela prumer na cepech 21,82mm kdy servisni limit je 21,92mm a povolena vule vacka domecek je max 0,23mm :lol:. Saci vacku sem vymenil takze ted je to nebe a dudy. Kazdopadne vule by se mely provozem zmensovat, protoze se ventily lehce zaklepavaji. Skutecne se ti nerozklepavaji podlozky? Pokud sis nechaval brousit stare podlozky, tak sazim na ne. I kdyz tot otazka, zda jsou skutecne cementovane na celou silu. Mam hromadu starych brousenych podlozek, vsechny jsou ruzne otlacene. Vydrzi tak 5000km a pak cau opet serizuju ventily. Sice jak rika Romixxx - "pokud cvaka dovira", ale me se ten cvrkavy zvuk nelibi :D
Snazil sem se zjistit jaky material se pouziva na vyrobu podlozek, tak sem se bud dozvedel ze to je "cemented and hardeness steel" nebo "special steel" :D ale predpokladam, to bude asi podobna ocel jako na ventilova sedla - ledeburicka s 12% Cr s HB 400-425. Jeste se pouzivaji CrMo oceli, taky sintrovane kobalt-molybdenove a kobalt-molybdenove s primesi medi :rolleyes: Muj nazor je, ze by postacila nastrojova 115CrV3 (1.2210 neboli 19421), tvrdost se pohybuje nekde kolem 57-63HRC ( http://www.vitkovic...din-en-iso-18265.php - Brinell uz na tohle ponekud nestaci). 400-425HB odpovida zhruba 43-45HRC.
Mam uz ji doma pripravenou ale jeste sem se nedokopal k aplikaci :D

Abych se jeste vratil, k tem zvetsujicim se vulim. Vazne se mi to nejak nezda. Pokud neni nejak poskozena vacka, hrnicky nebo konce driku ventilu - tak sazim na podlozky. Karbon se na stycke plose talire ventilu / sedla neusazuje. Kdyby tam skutecne byly nejake necistoty (cemuz neverim), tak by ti ventily vubec netesnily, strilelo by ti to do vyfuku, do sani, mel bys spatne starty, prd vykon, atd. Jinak 10 000km to je tak prumerna doba pro kontrolu vuli a 25000km to uz je mez a serizovat rozhodne budes.

Nak

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 12:41 | Nahoru | #59
Ken>zrejme to bude asi motor od motoru :) skodovacky motor 742.12 OHV (120L) ma za studena mit 0,2mm a za tepla se to pry zvetsuje na 0,45mm. Osobne to overeno nemam, ale uz mi to tvrdilo dost lidi, kteri si to vyzkouseli. Nak

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

7.5.2007 v 12:47 | Nahoru | #60
Naku - co si myslíš o nástrojovkách 19 312,nebo 19 436.Mastíme z toho ve fabrice vercajky a už nějakej čas přemýšlím o tom,využít některou z nich právě na podložky.Kaleno na 60 +/- 3 HRc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist