globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Virago, startování, dobíjení a pod........
8.4.2009 v 13:27
Zdravím všechny šťastné motorkáře, kteří se rozhodli pro motorku Yamaha Virago bez rozdílu objemu. Chtěl bych se s Vámi podělit o problém, který se mi stal tuto neděli.
Vzhledem k pěknému počasí jsem se rozhodl udělat si projížďku na svém fešákovi a tak jsem vyrazil. Asi po 50km jsem si udělal přestávku tzv. kouřovou a tak jsem motorku vypnul pěkně přes klíček do polohy off. Jaké však bylo mé zděšení, když jsem se pak chtěl znovu rozjet. V motorce pouze cvaklo a motor nenaskočil. Neděle dopoledne široko, daleko žádný člověk a já začal přemýšlet nad tím jak se dostanu z5 domů abych začal odstraňovat případnou závadu. Nakonec jsem si vzpoměl na svá mladá léta a motorku jsem se pokusil roztlačit. Chytla a já upaloval domů. Po příjezdu jsem se o5 pokusil motorku nastartovat ale nic. Vyndal jsem baterii dal jí na 2 hoďky na nabíječku a svůj pokus jsem o5 zopakoval. Motorka nastartovala a já začal dumat o příčině, proč se tak nestalo na projíždě. Po konzultaci s několika z Vás jsem došel k závěru a to za A) baterka je v pytli a je zapotřebí koupit novou a za B) motorka nedobíjí.
Vzhledem k tomu, že nemám k dispozicí meřící zařízení k tomu abych sám závadu diagnostikoval zajel jsem do společnosti Akuma a tam jsem požádal o pomoc. Pracovník byl velmi ochotný. Zjistil nejdříve, že baterie je v pohodě. To mě vyděsilo, protože mne pak napadalo dobíjení. Když ale změřil i to a bylo v pořádku vyvstala další otázka.... CO TO KUA JE? Stáli jsme tam jak dva mimoni a koukali na to. Nakonec pracovník Akumy pokrčil rameny a začal baterii instalovat z5. V ten okiamžik jeho bystré oko zachytillo že v oku hlavního tedy červeného kabelu je kabel uchycen za izolaci a kabel má děsnou vůli a tady špatný kontakt.
Proto jsem dnes provedl dotažení oka a zároveň jsem kabel k oku přiletoval. Zatím motorka šlape bez problémů. I po opakovaných startech a projížďkách se problém již neopakuje. Asi podstatná část těch zkušenějších motorkářů, řeknou, že můj příspěvek je na h.... ale našel jsem tu několik příspěvků s podobnými problémy a tak jsem se chtěl jen podělit o svou nicotnou zkušenost, že i taková pí...ina zkazí celou projížďku a může člověka dostat do problému. Přeji všem mnoho kilometru bez nehody.

Naposledy editováno 08.04.2009 14:18:54
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

8.4.2009 v 13:46 | Nahoru | #1
to chce sportstera a screaming eagle

Virago, startování, dobíjení a pod........

8.4.2009 v 13:59 | Nahoru | #2
Třeba to vůbec nesouvisí s baterkou a dobíjenim - třeba nějakej uklepanej drátek, blbej kontakt apod. - prostě chvíli to jde a chvíli ne. To vokoukni zblízka a třeba budeš chytřejší....

Virago, startování, dobíjení a pod........

8.4.2009 v 14:13 | Nahoru | #3
Major: takže sis tady před ostatníma potvrdil, že, když to řeknu hrubě: že "sereš" na údržbu a kontrolu důležitých věcí

To je snad základ, že než vyjedu, tak zkontroluju důležité věci a ne jen olej a brzdovou kapalinu.

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

8.4.2009 v 16:17 | Nahoru | #4
Já mám VX535 a je bezproblémová. Jen když už se tu načínají kuriózní závady a chyby, tak se také podělím o svou zkušenost: XV535 je i parádně blbovzdorná!!! Když jsem na ní před časem něco montoval, pomáhal mi kámoš a když nandal baterku, připojil ji obráceně!!! . No už jsem se chystal vzít ho ráčnou po palici , když jsem zjistil, že jediné, co odešlo, byla hlavní pojistka (MAIN, 30A). Po její výměně mašina ožila a byla v pořádku.
Zmiňuji se o tom proto, že po konzultaci s několika kamarády jsme došli k závěru, že u téměř každé jiné mašiny (zejména Hondy jsou na to prý citlivé) přepólování aku odse*e řídící jednotka, která pak stojí cca 15000 - 20000,-. Takže jsem měl z pekla kliku... , že je "virážka" takový držák...
Je to fakt nejlepší mašina, jakou jsem kdy potkal, má v sobě "něco" , co jsem nenašel ve Sportsteru, Softailu ani Glajdě
Takže, Majore... ať dobře slouží a najedeš s ní spoustu km bez nehod a poruch

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

8.4.2009 v 18:59 | Nahoru | #5
BikerJim> Když ji miluješ , není co řešit Přeju ti ať ti to vydrží Doufám , že dýl než mě

(reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

8.4.2009 v 22:05 | Nahoru | #6
sponny> Díky moc (i za ten komentář ). Teď už sice vypadá úplně jinak, pořád se ale nemohu dostat na to, abych ji hodil na profil. Ale je vystavená tady a tady, tak se kdyžtak koukni .

Virago, startování, dobíjení a pod........

9.4.2009 v 07:16 | Nahoru | #7
BikerJim: Není Z, máš to vymazlený . Do a z jížních čech to není tak daleko. Třeba Písek je tak někde v půli cesty a kolem bydlí pár lidí z K1400. Není problém se domluvit a něco podniknout. Rád bych se na to juknul z blízka. 535tka je máša na kterou nikdy nezapomenu. Měj se a dej když tak vědět.

Virago, startování, dobíjení a pod........

9.4.2009 v 19:03 | Nahoru | #8
To Dingo> nevím jak jsi přišel na to že na údržbu "seru". V zimě jsem Tě nezahlédl v garáži, že by jsi mi podával vercajk a přispěl nějakou radou. Takže neví o čem píšeš. Nějak jsem to ve svém příspěvku nezachytil ale asi jsi lepší a umíš číst mezí řádky.

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

9.4.2009 v 19:05 | Nahoru | #9
To Biker Jim: S tou baterkou jsi měl dost štěstí. Jó kvalitní motorka je kvalitní motorka. Jinak jsem si dovolil mrkout na Tvoje fotky a je hezky poladěná.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

9.4.2009 v 19:08 | Nahoru | #10
Major_D> například to, že mimo jiné, než vyjedu po dlouhé odstávce tak mimojiné zkontroluju i dotažení šroubů na aku a vůbec všude možně šrouby na motorce hlavně na kolech.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

9.4.2009 v 19:20 | Nahoru | #11
Dingo: Ale - jestli jsem to správně pochopil - on neměl volný šroub na aku, ale volný přívodní kabel v kabelovém oku. A protože přes to byla převléknutá izolace, nebylo to ani vidět. Tohle jsou ty pitomé závady, které člověka hned nenapadnou.

(reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

9.4.2009 v 19:23 | Nahoru | #12
1100Virago> tak to sem asi blbě pochopil.

Virago, startování, dobíjení a pod........

9.4.2009 v 20:24 | Nahoru | #13
Přesně jak napsal 1100 Virago. Protože v okamžiku, kdy jsem po závadě dojel, dal baterku na nabiječku tak se kabel v oku pohnul a následně o5 všechno fungovalo jak mělo. Napsal jsem tenhle příspěvek hlavně proto, že to je tak blbě schovaná závada, že ji lze přehlédnout. navíc jsem si tu přečetl několik diskusí, kdy si jezdci stěžovali na opálené kontakty u baterky což by klidně mohla být příčina.

Virago, startování, dobíjení a pod........

17.4.2009 v 13:14 | Nahoru | #14
Nazdar kolego.Mám podobný problém a vychytal jsem ho tím ,že prostě před startováním vypnu přepínač světel na off.Pak nastartuje bez problémů,zapnu světla a jedééém.Stává se to jenom někdy při delší jízdě.Tak zdar a pohodovou sezónu.

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

19.4.2009 v 06:43 | Nahoru | #15
Já už jezdím bez problémů. Co jsem stáhnul kabely v oku tak už se mi problém neopakoval. Ale je zvláštní, že nemůžeš natočit mášu po delší jízdě. Ale na tohle by Ti odpověděl 1100 Virago co zkontrolovat. Může to být prkotina jako v mém případě a nebo Ti pak může kleknout něco v máše a budeš muset solit. Toho jsem se bál já. Protože co jsem měl info tak jenom alternátor vychází kolem 7t Kč. Boží jízdu!!

(reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

19.4.2009 v 10:07 | Nahoru | #16
Major_D> ony ty díly i na jiné japonce nejsou z laciného kraje

Vždycky se pak shání díly z bouraček.

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

25.4.2009 v 15:28 | Nahoru | #17
Zdar poraďte nedobíjí mi Virago ,kde vůbec najdu alternátor a regulátor ????

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

28.4.2009 v 00:42 | Nahoru | #18
To Johan1: netýká se to tvého příspěvku s volnoběžkou?? Viděl jsem něco moc nehezky spečeného na fotkách od Tebe. Kdyžtak pak napiš jak jsi se svou opravou dopadl. Držím palce.

(reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

28.4.2009 v 06:45 | Nahoru | #19
johan1: Alternátor se čvachtá v oleji pod levým víkem motoru (aby se dalo sundat, musí se demontovat solenoid vepředu a rozebrat mechanismus přestavování pastorku). Regulátor je přišroubovaný z vnitřní strany k držáku levé zadní stupačky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

28.4.2009 v 20:47 | Nahoru | #20
Major_D> Jojo týká myslel jsem že to nedobíjí a proto nestartuje ale rozpadla se volnoběžka ,to cos viděl je její víčko a bylo takhle rozemletý ,naštěstí nic jinýho se nepoškodilo.musim teď vyrobit stahovák a vyndat ji a nějak opravit,nebo spíš sehnat novou.

(reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

6.7.2009 v 09:05 | Nahoru | #21
johan1> Tam nepotřebuješ žádný stahovák! Pořádně si to prohlídni, než něco urveš.

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

20.7.2009 v 18:18 | Nahoru | #22
Tak už jsem tu zase ,volnoběžku jsem opravil,to je v pohodě motor chytá na první pokus.ALE zjistil jsem ,že mi to nedobíjí,na baterce naměřím stále jen 12.2 voltů,jak v klidu tak při natočenym motoru,nevíte po čem nejdřiv jít?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

24.7.2009 v 04:11 | Nahoru | #23

johan1>Tak už jsem tu zase ,volnoběžku jsem opravil,to je v pohodě motor chytá na první pokus.ALE zjistil jsem ,že mi to nedobíjí,na baterce naměřím stále jen 12.2 voltů,jak v klidu tak při natočenym motoru,nevíte po čem nejdřiv jít?



Kabeláž a konektory až pak teprve řešit dále jako je altec nebo regler.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

25.7.2009 v 15:04 | Nahoru | #24
Dingo> No kabely a konektory vypadaj v pohodě,ale teď mi řekni -natočil jsem motor a potom odpojil baterku,no a motor se točil dál,sice do otáček moc nešel,ale běžel.Je možný aby se točil kdyby alternátor nedával proud?

(reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

27.7.2009 v 11:36 | Nahoru | #25
johan1: Jestli jsi za chodu motoru odpojil baterii, tak sis pravděpodobně zadělal na výměnu regulátoru. Není dimenzovaný na zatížení, které zbývá po odpojení baterie, a poměrně rychle se zničí.
Takové nízké napětí většinou bývá při průrazu vinutí alternátoru na kostru (zrovna před pár sny to řešil kámoš převinutím). Proměř všechno podle tohohle návodu
Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií
(už ho tu dávám asi podesáté)
a stoprocentně přijdeš na to, kde je problém.

Virago, startování, dobíjení a pod........

27.7.2009 v 11:46 | Nahoru | #26
No pokud u toho aspoň svítil hlavním světlem, tak se nic po odpojení aku stát nemohlo.

1 reakcí na tento příspěvek Virago, startování, dobíjení a pod........

28.7.2009 v 17:16 | Nahoru | #27
No vypadá to že je regulátor opravdu v p.... nevíte náhodou někdo o nějakym ,za "slušnou cenu"

(reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

28.7.2009 v 20:01 | Nahoru | #28

Dingo>Major: takže sis tady před ostatníma potvrdil, že, když to řeknu hrubě: že "sereš" na údržbu a kontrolu důležitých věcí

To je snad základ, že než vyjedu, tak zkontroluju důležité věci a ne jen olej a brzdovou kapalinu.



Taky seru na údržbu... Než bych se k baterce vůbec dostal tak je půl dne v ři...i Tyhle věci dělám když ji vyndám před zimou a nebo po zimě Se asi začnu stydět a omluvím se moto

Naposledy editováno 28.07.2009 20:05:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

28.7.2009 v 22:17 | Nahoru | #29
johan1: V zásadě máš 4 možnosti: Připasovat VAPE, připasovat Ignitech, koupit repliku na ebay nebo originál v Yamaze. Seřazeno od nejlevnějšího po nejdražší a od skoro nejpracnějšího po nejméně pracné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago, startování, dobíjení a pod........

29.7.2009 v 15:15 | Nahoru | #30
1100Virago> Jojo dík,teď mi někdo nabídnul reg. za 1300kč to by šlo ne?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV
Yamaha XV 750 Virago 94 přiškrcená ... Yamaha XV 750 Virago Mojzisak 3 14.3.2024 v 10:48 Pexeso
Progresivní tlumiče na Virago XV 750 Yamaha XV 750 Virago Lardyn 12 10.2.2024 v 21:17 Ivos
yamaha virago xv 750 US verze Yamaha XV 750 Virago pajaskoda 6 3.1.2024 v 21:13 Vítězslav_Máří


TOPlist