Rozebral jsem tu krabičku (i když působila zalitě, je to jen nahoře plast z tavné pistole a jde to vyšťourat) a pod tím je tišťák, na kterém je časovač NE555 a výkonový MOSFET tranzistor IRF640B + nějaký bordel okolo :). Podezříval jsem ten tranzistor, že je kaput, ale byl to nakonec jen studeňák a dle toho, jak nebyla kloudně připájená ani jedna z jeho tří nožiček si myslím, že se to může přihodit i někomu z Vás. Po proletování je zase vše OK. V poloze START to fachalo proto, že v tom případě jde do heftů přímo plný proud z baterky (hefty mají odpor cca 8,5ohmu - takže každý v tom případě topí cca 17W). Levhart
A zatím mi k plné spokojenosti fungují (mám je necelý rok).
Hodily se mi už vícekrát.
Jinak to že to nebylo připíjené, tak spíš tipuji že došel cín, pokud jde o strojní výrobu a nebo zrovna zatroubili ke svačině, pokud to měl spájet člověk
takže si tipuji, že je to problém jen jednoho kusu. Ale i tak díky za info.
1 reakcí na tento příspěvek Rukojeti Saito II - problém po půl roce + oprava
Naposledy editováno 28.03.2008 11:57:21
Ač nerad trochu odbočím. Čtu tady ty Vaše příspěvky a rád bych radu. Jaký typ si vlastně objednat? Už jsem jedny měl na prodejně,ale byly strašně tlustý ?! Existuje typ velikostně stejný jako jsou origo na řídítkách, popřípadě nějaký fígl? Díky za rady!
Přesně tohle se mi stalo, topí to jen na START! Tak vytáhnu tišťáky z krabičky a přeletuju, dík!
Jinak s těm nožičkama se mi to už stalo - na moto-handsfree k vysíláškám přestal jít mikrofon. Tak jsme strhli ten molitan a hle - z bakelitové destičky se "odtrhla" jedna nožička mikrofonu. Taky jsme to zaletovali a vpoho
Jinak grify jsme zapojovali takhle:
plus na tlustý drát od spínačky. Do spínačky jde jeden z drátů (většinou červený) pod proudem (jako +) a ze spínačky odchází jeden drát (na Suzuki Bandit a SV oranžový), který se propojí s tím hlavním červeným při otočení klíčku do polohy "I". Je to ten nejtlustší průřez.
A mínus podle mě může člověk prdnout kamkoliv, na černo-bílý drát, který je nejblíž
Přeletovala jsem dva drátky, které se mi nezdály - byly jakoby jen přilepené z boku na kapku cínu - tak jsem je cínem obalila celé. A přeletovala jsem ty tři nožičky toho největšího kondíku (či co to je). U něho byly všecky nožičky OK, až po chvílu jsem si všimla na jedné nožičce takové vlasové trhlinky v té kapce cínu - takový kruh kolem nožičky. Tak tím to asi bylo, jak píše Levhart.
Schema k Saito II je tady a mnou doporucene upravy pro lepsi funkci zde vcetne popisu ktere odpory vymenit pro zmenu vykonu jednotlivych stupnu. Dale jina uprava pro plynule nastavitelny vykon rozpinacim potenciometrem (otocny knoflik jako na hlasitost u radia).
Naposledy editováno 05.04.2009 19:54:02
1) stupně LOW a HI jsou slabé. LO je na nic a HI je tak když je tak kolem 15 stupnu . Kolem 10 stupnu jsem to mel pustene porad na START i kdyz by se to nemelo. LED není skoro vidět.
2) po jednom roce mi přestala fungovat poloha LO a HI. Jelo to pouze na START. Rozebral jsem to a byla zlomena el.soucastka trinozickovy nejaky trandak nebo co to je. Vyletoval jsem to, prodlouzil dratkama a do dnes OK. Zarazilo mě, že na regulaci na horní části není proti matka (pod koleckem).
3) Po kratke dobe to prestalo fungovat uplne. Opet rozdelano. Ulomeny kablik. Zaletovano.
4) Po roce a pul od zacatku opet nejde. Je to pri vraceni se z ALP kdy z Plzne az domu 250km prselo. To jsem nadaval. Co se stalo? Diky tomu, ze tam neni tam maticka, tak ta regulace (prepinac) posklouzl nize z kolecka (jak bylo kolecko sundavane asi uz to tam nebylo tak napresovane). Tiz ze to v krabicce spadlo nize, vyskocilo to ze zamecku proti protaceni a kroutit se stim dalo dokola = utrhane kabely. Zaletovano cely nove. tistene spoje zality tmelem, usazeni zamecku v plastu desna vule, tez zalito tmelem pro zlepseni. Vše OK a myslel jsem že mám vyhráno.
5)bohužel jen půl roku. Po dvou letech vše sice funkční, ale při jakékoli poloze to chvíli šlo a chvíli ne. Nepatrně se hnulo kolečkem a šlo nešlo šlo nešlo. Ach jo, že by zase uklepany kablik??? Tak nějak to šlo, tak jsem to rozdělal až když to bylo hrozný že to víc nešlo než šlo.
6) Po dvou a půl letech opět rozdělávám. Kabely OK. Nevím v čem je problém. Hnu kolečkem (malilinkato na jednu a druhou stranu) a kontrolní led bliká a bliká. Špatný kontakty v tom přepínači. Šlo to trochu připružit, takže teď je to lepší, ale vidím to tak na pár prvních jarních dní. A pak to zase spíš nepůjde než půjde.
Je to čím dál horší, prodal jsem moto, tak jsem to tam nechal.
L_e_e>Taky jsem se chtěla zeptat, jak jste konkrétně vyřešili to, aby to nebylo zapojený napřímo. Když potřebuju odejít od motorky na delší dobu, vytáhnu pojistku, aby mi to popřípadě nějakej kolemjdoucí vtipálek nezapl a nevymlátilo mi to baterku. Máte to přes startování nebo jak?
Prdlajs kolemjdoucí pamatuju jak prackar roztláčel když si to zapoměla ..... (no stane se že? )
Naposledy editováno 05.04.2009 22:15:05