globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně do zatáček???
 
15.3.2009 v 17:03
Dobrý den. Možná se mě budete smát, ale ptřeboval bych radu ohledně najíždění a projíždění zatáčkou. Mám CBR 125, asi 5 měsíců. No a baví mě jezdit zatáčky, ale dost často se mi stává, že když projíždím zatáčku, tak to nějak neodhadnu, nevýjde mi to a vynese mě to do protisměru a někdy aj na krajnici. zatím sem měl vždy štěstí, že tam nikdy nebylo auto. Vím že se to musí zkoušet, ale radši napřed pochytím pár rad od zkušených. taková průměrná utažená zatáčka- jak s plynem(jestli v zatáčce zavřít úplně, nebo jak..), kdy brzdit, dobržďování, kdy začít klopit, jak až si najet... ja jedu vždy tak těch 120, a před zatáčkou zpomalím tak na 100...jinak nejčastěji mi dělají problém pravotočivý zatáčky.....Díky moc za vaše rady. Motorkám zdar!

Naposledy editováno 15.03.2009 17:09:04
Předchozí
1 2
Následující

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:06 | Nahoru | #1


že nejedu pomaji jak 100, jinak mám strach, že spadnu

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:10 | Nahoru | #2
Mám taky CBR 125R a do zatáček jezdím tak, abych si v nich nenabil držku.

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:17 | Nahoru | #3
Pokus se uvědomit si, zda ti netuhnou paže při průjezdu zatáčkou. projevuje se to tak, že čumíš před sebe a ne a ne zatočit, nebo udělat náklon. Až teprve když je zle, tak se něco stane a těsně za dělicí plnou čarou (nedej bože u krajnice v protisměru) se podaří moto dostat zpět na svou stranu.
Četl jsem o tom, včetně návodu jak z toho.
Jinak velmi doporučuji přečíst si kniku Dokonalá jízda na motocyklu. Tam je té potřebné teorie dost.
A pamatuj si, že kam čumíš, tam taky skončíš.

Tak přeji hodně štěstí, abys nedopad jako já.

[URL=

Naposledy editováno 15.03.2009 21:21:34

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:18 | Nahoru | #4
a nepřemejšlel jsi o tom že když to neumíš projet ve 100 tak to zkusit pomaleji...náklon jde v poho i v pomalý rychlosti..

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:19 | Nahoru | #5
Burak3> neni na škodu jezdit s někým, kdo už tuhle fázi přežil ve zdraví a ví, jak rychle do zatáček.
taky neni na škodu (napíšu to asi hrubě) nejezdit do zatáčky jako čurák a párkrát si jí projet jako člověk - abys věděl. a pak teprve jet ostře.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:21 | Nahoru | #6

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:22 | Nahoru | #7
trenovat a koukat na ostatni to přyde samo držim palce

(reakce na) Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:23 | Nahoru | #8
karf> napsals to správně,to dobře pochopí,a není co řešit,

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:25 | Nahoru | #9
No já bych ti rád poradil ale na cbr 125 sem nikdy nejel tak nevim jak na ní dozatáček když sem měl eště yamahu xj tak do zatáček sem jezdil mírně pod plynem někdy když to šlo tak přez pulku a naklápění to sem si jenom vystrkoval koleno a teďka s gsxr se líp cejtím když si vysednu.... Tak to si musíš tak nějak ošahat sám jak se ta motorka zachová

(reakce na) Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:44 | Nahoru | #10

naprcal>tady



Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:45 | Nahoru | #11
Burak3> jo a taky si nemysli, že budeš mít to štěstí věčně. hodně rychle se sklidni. když potkáš auto, tak potkáš auto. ale když potkáš kolegu tak to může odskákat i on

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 17:54 | Nahoru | #12
tady si počti

jinak asi s rozumem, tam kde to neznáš raději pomaleji, koukat před sebe do dálky (ne před přední kolo) a tam kam chceš jet.. když budeš očima hypnotizovat škarpu, tak v ní skončíš..
tam kde se začíná otvírat přidávat plyn.. je toho hodně, ale zkoušet. zkoušet a zkoušet.. najdi si nějakou pěknou a zrychluj v ní, projeď jí třeba padesátkrát a až budeš na stupačce, tak to máš doma

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:07 | Nahoru | #13
smát se nebudu, jsem rád, že jsi měl to štěstí a doteď se ti nic nestalo, ale to nebude trvat věčně! Každá silnice je navržena na určitou rychlost (nééé motorkovou ) , podle toho jsou dány její zatáčky, rozměry, označení...
Tedy jak už je výše o jiných psáno musíš trénovat a jezdit, ale néé hned 120 do zatáčky, která se dá bezpečně (aby jsi na jejím koncizůstal ve svém pruhu) projet, když to máš natrénované a na motorce něco najeté!
jinak koukej kam chceš jet a pojedeš tam, platí stejně jen tehdy pokud jsi to nepřehnal s rychlostí

(reakce na) Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:12 | Nahoru | #14
Asi nejbezpečnější bude, když si před zatáčkou přibrzdíš, poklopíš a až uvidíš konec zatáčky, dej plyn. Na zatáčce je totiž nejlepší, když ji projedeš plynule a ve správný stopě, až pak je teprve rychlost. Ideálně bys měl mít správnej kvalt na průjezd zařazenej už před zatáčkou, v zatáčce(aspoň zezačátku) neřadit ani prudce nebrzdit, soustředit se na stopu.. Je blbost se to učit tak, že do ní vlítneš a pak nevíš co s tim..nemáš zkušenost, odhad..takhle si to nevyjde dost často..a určitě si to netrénuj někde, kde to neznáš. A i tam, kde to znáš, si to radši nejdřív projeď v poklidu, zkontroluj si stav silnice(překážky jako odstavený auta, bláto, štěrk, nový záplaty..) a pak si ji teprv trénuj. A když to někde neznáš, koukej ne před přední kolo, ale ani ne moc do dálky..abys viděl včas případnou zradu..do dálky se dá koukat tam, kde to znáš a máš najetý..podle mě ale asi nejlíp na okruhu nebo na dálnici..

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:13 | Nahoru | #15
Jak uz pisou ostatni, je-li ti zivot milej koukej se zklidnit a najizdej do zatacek tak rychle jak ji umis BEZPECNE projet.

Nejlip se tohle uci v zatacce kterou sis bezprostredne predtim uz projel (vis ze tam neni sterk, pisek...) a je na prehlednym useku takze bezpecne vis jestli neco jede v protismeru a podle toho muzes zkouset.

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:29 | Nahoru | #16
2 rady který kdybych věděl tak sem poprvé nespadl:

1-Měj v zatáčce takovou rychlost aby si už nemusel brzdit v ní, koukat na výjezd ne do zatáčky...

2- Tohle je důležité, samotné ovládání motorky, mě to bohužel nikdo neřekl a musel sem se naučit až po držkopádu přes obrubník... Když dáš impuls do řidítek doleva motorka padá okamžitě doprava, a naopak!! Tohle si vyzkoušej a nebudeš mít problém ani vyhýbat se štěrku v zatáčce apod. Potřebuješ okamžitě zatočit doprava? Zatoč řidítka doleva

(reakce na) Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:36 | Nahoru | #17
Jurawood> Já to četl už v učebnici autoškoly Tu druhou radu...

(reakce na) Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:44 | Nahoru | #18
Jurawood> Ta druhá rada mi připomněla scénu z filmu 'Auta'

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:52 | Nahoru | #19
Nelam to přes koleno, chce to čas ale něco málo základů jízdy bylo publikováno v MOTOHouse v sekci "Jak jezdit"

MOTOHouse

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:52 | Nahoru | #20
Člověče co tě učili v autoškole??? :\
Projíždět zatáčku radši rychle, když neumim jezdit pomalu
Co platí pro motorky ale i auta: brzdit před zatáčkou, když jedeš ještě rovně. V první půlce zatáčky otevřít plyn tak, abys ani nebrzdil motorem, ani moc nezabíral. Rozhodně nebrzdi silně brzdami!! Za vrcholem zatáčky přidat plyn, ale s citem, taky se tím dá utrhnout zadní kolo a následuje highsider (jak už jsem byl zde poučen )
Jinak i ostrá zatáčka se dá projet hodně hodně pomalu:

A myslím, že by ti neuškodilo přečíst si Dokonalou jízdu na motocyklu

Naposledy editováno 15.03.2009 18:54:02

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 18:53 | Nahoru | #21
já jsem dělal autoškolu akorát zkoušky, jízdy vůbec.
Niky sem neměl jawu, akorát kozího decha a pak rovnou japonskej 4vál .
Učil jsem se na tom, poznal sem tvrdě co je gyroskopickej efekt který se u kola či mopeda jaksi neprojevuje
Začátek byl zajímavej, padal sem každej týden , ale taky sem se s tím moc nemazlil to je fakt, byl jsem trošku rapl

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 19:28 | Nahoru | #22
Na silnici jezdi hlavne tak abys prezil. Pokud pri kterymkoli z tech vyjezdu do protismeru neco potkas, mas velmi malou sanci.

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 19:52 | Nahoru | #23
Je sice hezke ze se ptas jak na to ale nechapu proc projizdis zatacku ve stovce kdyz vis ze to neumis a vis ze te to casto vynese? Nejsi tak trochu sebevrah?
Prece staci si ji projet pomalu a kdyz vidis ze to je v poho tak muzes trochu pridat. Ne se do ni vritit ve stovce a doufat ze te to nevynese a kdyz jo tak ze nepojede nic v protismeru.
Chce to trochu premyslet.
Jinak k technice tak ta knizka je dobry napad.
Jo a co se tyka trenovani tak pravotocive jsou najezdy na dalnici i kdyz ty moc utazene nebyvaji.
Hlavne si davej radeji pozor a jezdi pomaleji i kdyz si treba to projizdeni tak neuzijes, ale az by te to nekdy vyneslo a neco tam bude tak uz bude pozde.
Preji hodne najetych km bez nehod.

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 20:21 | Nahoru | #24
No když to vezmu ze skušeností s Duknou, tak hlavní věc je že co před zatáčkou nedobrzdím, do už v zatáčce nedoženu, jelikož když začnu brzdit v náklonu, tak mě to narovná, takže když už jsi tam, tak jedině klopit dokud to jde, a když to přeženeš z rychlostí, máš dvě možnosti, buďto se posrat strachy a vzít to do pangejtu nebo to napasovat pod protijedoucí Tatru, a nebo to klopit jak nejvíc to jde, a buďto to víjde, nebo ti to podjede, mě to většinou vždycky vyšlo... Další věc je že to nepřehánim tam kde to neznám, a nebo tam kde vím že jsou často nečistoty, a nebo na místech kde je starší druh asfaltu na kterym se pořádně nedají rozeznat písek či štěrk... No a taky je důležitý se nepřeceňovat, nehrát si na Jakuba Smrže a jezdit trošku s rozumem, a pak taky musíš znát svůj stroj, a jezdit v jeho možnostech, jsou třeba zatáčky kde jsem jezdil na Viragu tak kolem kila, a na Dukně tam teď jezdím i 160 Km/h, ale dobře to tam znám, a mám to tam už vyježděný...

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 22:54 | Nahoru | #25
jedu tak rychle abych zatacku bezproblemu projel a jeste radsi pomalejc,ja jsem s tim na rsu problem nemel,to pada samo do zatacek

Jak správně do zatáček???

15.3.2009 v 23:47 | Nahoru | #26
Šefe, moc to rozebíráš...Mám RSko a zatáčky jsem se učil jezdit bez příručk a bez pomoci, musíš jen vědět co můžeš od motky čekat a taky musíš věřit pneu.(u CBRa bych se bál..ale to je jen subjektivní názor)Najedu si do zatáčky rychlostí, co aspoň podle mě odpovídá jejímu úhlu, prsty pořád připravený na brzdě i spojce.Pokud si najedeš správně, a naklopíš to rozumně, tak by to neměl bejt problém...Pokud to přeženeš a vlítneš tam jak raketa, tak rychle podřazuj,brzdi a nakláněj . Na to je ale potřeba mít aspoň trochu ohřátý pneu(studená pneu a ostrá zatáčka slibují krásnej výlet mimo asfalt).Mno, a pokud tam pojedeš jak s hnojem(samozřejmě ne 20..), tak tam se sebou buď plácneš jak hruška protože ten náklon bude na tu rxchlost prostě moc velkej a nebo, pokud je to úzký a prudký, tak vypochoduješ do protisměru.To jsou zatím moje postřehy.(Milí bikeři se silnějším náčiním než je moje dváca, pokud jsem něco napsal chybně, takmě prosím opravte...nejsem žádnej Biaggi a taky se stále učím. Viva la Italia

Jak správně do zatáček???

16.3.2009 v 00:15 | Nahoru | #27
Jedna moje kamaradka pred lety bohuzel zemrela , kdyz se jela projet nic netusic na kole a v jedne zatacce to taky jednoho "chytraka" na motorce vyneslo az k levy krajnici. Ten mel to stesti, ze to prezil, ale ted musi zit s vedomim, ze zabil cloveka.
Jezdi Buraku3 na masine, ale s rozumem

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček???

16.3.2009 v 00:42 | Nahoru | #28
[img]

Jak správně do zatáček???

16.3.2009 v 07:45 | Nahoru | #29
Caryfuk: tenhle jeste muze mluvit o stesti, celne by nemel moc sanci.

Jak správně do zatáček???

16.3.2009 v 07:47 | Nahoru | #30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist