globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetězovka
4.3.2009 v 17:12
Ahoj všem. Chtěl jsem se zeptat jak pozná laik že je potřeba vyměnit řetězovku? Díky

Řetězovka

4.3.2009 v 17:19 | Nahoru | #1
je predepsanej max průves řetězu bývá to 2,5cm a když je to víc tak chce natahnout,když je nadoraz výměna,pak juknou na zuby na kolečkách aby nebyli moc hluboky Nebo jako už moc vykousany nevim jak to formulovat Nekdy to jde poznat po zvuku

Řetězovka

4.3.2009 v 17:31 | Nahoru | #2
pokud chytíš řetěz na zadní části rozety mezi prsty, zatáhneš dozadu a uvidíš zuby rozety, tak je zralý na výměnu..
zkus to na více místech, každý řetěz je vytahaný nerovnoměrně..
taky je to vidět na zubech, nejsou kolmo k rozetě, ale spíš jako u cirkulárky šikmo..

1 reakcí na tento příspěvek Řetězovka

4.3.2009 v 17:40 | Nahoru | #3
zadní kolo posunuté na max, a řetěz je pořád hodně povyslý

(reakce na) Řetězovka

4.3.2009 v 19:52 | Nahoru | #4

rollig>zadní kolo posunuté na max, a řetěz je pořád hodně povyslý



nemusí platit vždy!
a povislý je s "i"

1 reakcí na tento příspěvek Řetězovka

4.3.2009 v 20:45 | Nahoru | #5
Taky ty zvuky jsou asi dobrá indikace k výměně-na jedné motorce mně v řetězu tak práskálo, že sem to slyšel i do helmy(při rozjezdu "luxus" pocit...)

Řetězovka

5.3.2009 v 07:23 | Nahoru | #6
A jak to mas na te rozete? muzes potahnout ten retez? Nekde jsem slysel, ze kdyz je retez jen dlouhy, ale dobry, tak se zkracuje, tj flexa a nova sponka...

2 reakcí na tento příspěvek Řetězovka

5.3.2009 v 08:06 | Nahoru | #7
ty woe, sponku tak na 125ccm, jinak je to vcelku o držku, ona toho zas tolik nevydrží.. nýt je přeci jen jistota.. Ale je to taky možnost zkrátit ho pokud jsou zuby ještě relativně v poho a jde jen o to že už není kam napnout..

Řetězovka

5.3.2009 v 10:37 | Nahoru | #8
Jo a hlavně kontroluj zuby na řetězovce pokud jsou už špičatý jako břit, tak je to na výměnu nebo na průser...

1 reakcí na tento příspěvek Řetězovka

5.3.2009 v 10:41 | Nahoru | #9
podle posunutí kola v kyvce poznáte prd. Nejjednodušší je zkusit odtáhnout řetěz zezadu z rozet, přizvednout jakoby. Pro jistotu : nemělo by to jít.

(reakce na) Řetězovka

5.3.2009 v 12:32 | Nahoru | #10

motoline.cz>podle posunutí kola v kyvce poznáte prd. Nejjednodušší je zkusit odtáhnout řetěz zezadu z rozet, přizvednout jakoby. Pro jistotu : nemělo by to jít.



přesně to jsem psal na začátku nejjednodušší a nejspolehlivější způsob..
Akorát mi dycky dá práci vymyslet jak to popsat, tohle je snad lehčí nakreslit

2 reakcí na tento příspěvek Řetězovka

10.3.2009 v 18:54 | Nahoru | #11
přidam otazku: neni doufam pravidlem menit vytahanej retez i spolu s rozetama kdyz ty jsou v poradku? dik

(reakce na) Řetězovka

10.3.2009 v 19:19 | Nahoru | #12

companero>přidam otazku: neni doufam pravidlem menit vytahanej retez i spolu s rozetama kdyz ty jsou v poradku? dik



Podle mě je to pravidlem

Řetězovka

10.3.2009 v 19:20 | Nahoru | #13
Jinak, že je řetězvka v híji jsem poznal podle toho, že na rozetě chybělo 5 zubů a řetěz byl na 4 místech ruplej mimo jiné, šel odtáhnout od rozety

(reakce na) Řetězovka

10.3.2009 v 20:21 | Nahoru | #14

cyklista>Taky ty zvuky jsou asi dobrá indikace k výměně-na jedné motorce mně v řetězu tak práskálo, že sem to slyšel i do helmy(při rozjezdu "luxus" pocit...)



naprosto souhlasím rány jak zděla

(reakce na) Řetězovka

10.3.2009 v 22:00 | Nahoru | #15

companero>přidam otazku: neni doufam pravidlem menit vytahanej retez i spolu s rozetama kdyz ty jsou v poradku? dik



přidám taky otázku.. jak mohou být zuby, po kterých běhá vytahaný řetěz v pořádku???

1 reakcí na tento příspěvek Řetězovka

12.3.2009 v 12:08 | Nahoru | #16
Taky mam otazku - retez se podle mne natahuje opotrebenim cepu ktery maji prumere cca 2mm tudiz stycna plocha je velice mala oproti plose zubu rozety a valecku. Tudiz opotrebeni rozety by melo byt vyrazne mensi v porovnani s cepy retezu. Navic pastorek ma minimalne polovicni pocet zubu takze by mel vydrzet max polovinu zivotnosti rozety. Meni snad nekdo pastorek za dobu zivotnosti rozety dvakrat?
Vim ze na strankach prodejcu se doporucuje menit celou retezovku, ale muj navod uvadi oddelenou kontrolu retezu, pastorku i rozety.
Je tu nejaky strojar co by k tomu mel co rict?

(reakce na) Řetězovka

12.3.2009 v 12:29 | Nahoru | #17
dva_hrnce> ohledně výdrže spojky řetězu:měl sem spojkovanej řetěz na Husqvarně SM610-jednoválec takže kopala do řetězu a v poho.Na Z1000 bych to asi taky nedal...

(reakce na) Řetězovka

19.6.2009 v 15:18 | Nahoru | #18
Lub@> To všechno je sice pravda, ale zaprvé: Ty čepy sou zapouzdřený, nedostane se tam šit ze silnice a je tam ňákej mazací sajrajt, takže tím se situace oproti válečkům a rozetě vyrovnává (u nezapouzdřených řetězů tomu bude patrně trochu jinak). Za druhé: zuby pastorku toho sice naběhají víc, ale na rozetě je v záběru větší počet zubů, tudíž se víc projeví nepřesné zapadání do zubů když je ten řetěz vytahanej (byť málo) a jak se ty zuby tam snaži při jízdě poskládat, tak už to ta rozeta nedává a proto se ty zuby vohlomejzdají. Za třetí: I přesto všechno dle mého názoru ty kolečka vydrží víc jak řetěz a při dobré údržbě a včasné výměně řetězu by mohly přežít minimálně 2 řetězy. Nicméně jak sis možná všimnul, výrobci argumentují tím, že by se snížila životnost řetězu (což je asi do jisté míry pravda) a navíc je i poměr ceny řetězu a těch koleček takovej, že to nemá cenu řešit, takže je asi fakt nejlepší vyměnit to celý.. Ale vim prd, bo nejsu strojař...

Řetězovka

19.6.2009 v 16:03 | Nahoru | #19
Výměnu řetězovky poznáš,řekne si o to sama.Bud utahuješ,utahuješ a už není kam,nebo máš v jednom místě řetěz na pevno a o kousek dál plandá jak kozy starý báby nebo začne přeskakovat přes vytažený zuby.Každopádně vždy měním celou řetězovou sadu (tzn i s ozubenými kolečky)Stejně tak jako měním olej i s filtrem.Nemá cenu zkoušet jestli to náhodou vydrží nebo ne.Tak ať dobře koupíš.

(reakce na) Řetězovka

19.6.2009 v 16:50 | Nahoru | #20

dva_hrnce>ty woe, sponku tak na 125ccm, jinak je to vcelku o držku, ona toho zas tolik nevydrží.. nýt je přeci jen jistota.. Ale je to taky možnost zkrátit ho pokud jsou zuby ještě relativně v poho a jde jen o to že už není kam napnout..



rovnou reknu ze nevim kolik kw muze mit naka spesl silnicni dvacka ale tezko to bude nak moc,jezdil sem a jezdim xr600 cr 250 xl600 na vsech vzdycky sponka nikdy zadnej problem ,lidi z bandy cca 6 lidi endura 600ccm ruznejch vyrobcu vsichni sponky na retezech co vim bez problemu ,nejsem zarputilej priznivec sponek ale jen bych rad uklidnil lidi co zacnou silet ze maj 250ccm a na retezu sponku,podle me do nakejch 50kw sponka no problem , samo uznavam ze zalisovat je lepsi ,ale lidi z bahna si ten retez radi obcas sundaj a namazou sponka mi pride pro tehle pripad vhodnejsi

Řetězovka

7.4.2011 v 15:47 | Nahoru | #21
potřebuji novou řetězovku na ZX7R, doporučtě něco hodně dobrýho co chvíli vydrží a za rozumnej peníz. teď tam bylo RK a celkem spokojenost

Řetězovka

7.4.2011 v 20:13 | Nahoru | #22
Tak kup s čím si byl spokojenej ne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawa ZXR750 a ZX7R(R) [1 ... 8, 9] Kawasaki ZX7R WARP 255 19.10.2022 v 21:30 godofwar
Sitko palivoveho kohoutu Kawasaki ZX7R sancho66 2 5.10.2022 v 15:21 Bigulin
kůže nebo koženka? [1, 2] Kawasaki ZX7R Thunder 35 28.6.2021 v 11:09 AlešT
VTX 1800 Kawasaki ZX7R, Honda VTX 1800 Cuba_GSXR 16 9.5.2020 v 15:30 Kave666
Kawasaki ZX7R bez sytice nejede Kawasaki ZX7R sancho66 11 27.11.2019 v 09:43 mischa638


TOPlist