jac>Zkusme tento hypotetický příklad. Je červenec, 20.50 hod, šero, stmívá se, motocyklista jedoucí po hlavní silnici naráží do vozidla vyjíždějícího z vedlejší silnice, které nedalo přednost v jízdě, motocyklista v době nehody použil helmu s tmavým, protislunečním plexi. Policie šetří příčiny nehody - a co se to neděje - motocyklista jako obět dopravní nehody se stává viníkem (... v důsledku použití povinné výbavy motocyklisty, která neplňuje požadavky pro provoz na pozemních komunikacích, ..... atd.) Je to stejný princip, jako když je účastníkem nehody vozidlo bez platné STK - automatická vina. A pozor, pojišťovna viníka - motocyklisty sice hradí škodu poškozenému, ale může vymáhat prostřednictvím tzv. regresu (následného postihu) vynaložené náklady na viníkovi. Ne, to není sci-fi, např. v Německu se tyto aspekty havárií motocyklistů zkoumají velmi pečlivě a pojišťovny takto postupují.
Z toho plyne poučení. Asi je lepé používat čiré, holologované plexi s brýlemi.
Tohle tvrzení sice zní logicky,ale takhle to v ČR nefunguje. Posuzuje se objektivní zavinění tzn. že pokud ti tam někdo vlítne z vedlejší,je viník dopravní nehody on. Po poškozeném se nic neregresuje, maximálně se mu sníží pojistné plnění, pokud by bylo prokázáno, že jeho tmavé plexi mělo vliv na nehodu.
A s neplatnou STK je to tak,že musí být prokázáno,že techn. stav vozidla resp. techn. závada způsobila dopr. nehodu.
Jinak pokud sejmeš ožralu v autě,protože mu nedáš přednost,jsi viníkem ty,přestože ožrala tam neměl co dělat-on má pak samozřejmě průser s magistrátem za alkohol tj. pokuta a odebrání ŘP.
1 reakcí na tento příspěvek Plexi kouřové, čiré, zrcadlové
Já teda kouřové měl-)lehce kouřové) a už never more, jedině čiré a brýle nebo helmu s druhým plexi.K některým helmám jde dokoupit i "venkovní" kouřové, které se sklápí na původní čiré..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plexi kouřové, čiré, zrcadlové
priklad... sviti slunce jedu najednou za zatackou bez varovani tunel (rozumnej takovej na kterej jsem se dopredu nepripravil a bryli se nejak nezbavil) a tam tma jak v riti... uz jsem venitr, nevidim nic a co ted:
mam-li kourovy/tmavy plexi - odklopim a okamzite vidim...
mam-li ciry plexi a pod nim tmavy brejle - odklopim a furt vidim prd protoze tam mam jeste ty tmavy brejle... ted co s nima... kam je dam... stane-li se tohle v aute tak si je strhnes kdyz je krize, nekam zahodis a pozdeji seberes... na moto - no nevim... jo mimochodem mezitim porad jedes a pritom tesne za hranou toho svetla a tmy muze stat kolona aut kterou ty samo porad nevidis...
Me se tohle stalo, mel jsem tmavy brejle, dokonce i dost casu se na tunel pripravit, ale nejak si casem ani neuvedomis ze je mas na nose a zjistis to az kdyz nic nevidis a marne se k nim pak nahonem probojovavas abys zjistil kams to vlastne vjel...
za me brejle NEBRAT, kdyz uz tak ciry a trpet nebo vozit ssebou dve plexi a ty obmenit v pripade presunu pozdeji vecer nebo dlouhodoby zmeny pocasi, v pripade toho tunelu/lesa/stinu mam-li kourovy na kratkou chvili ho radeji zvednu nez abych delal ty eskapady s brejlema...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plexi kouřové, čiré, zrcadlové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plexi kouřové, čiré, zrcadlové
Michal_YZFR1>Honza VFR> nesmíš ty brejle mít za što korun z rákosí
Tak ona ta cenovka zaridi abys v ty tme nakonec videl?... Tak to pak jo... tak takovy si kup...!
zkratka... mas-li jednou dostatecne tmavy brejle, se kterejma se ti dobre kouka na slunci, zakonite vidis prd ve tme...
urcite mi ted predhodis brejle reagujici na intenzitu svetla... pripadne osvetleny dalnicni tunely, ze v tech tma neni, nebo tak neco...
proste... ten problem - moc cinnosti pri pripadnym problemu s videnim, at uz pricina je jakakoliv, versus malo casu do mozny bouracky - ten tu je porad, ale to at si zvazi kazdej sam...