Hejkal> Čus, jak ktu čtu různý názory na výměnu pístu, tak bych se asi taky měl připojit a vyslovit svůj názor na výměnu pístu u 2T.Je to strasně jednoduchý jak zjistíš, kdy máš vyměnit píst.Sundáš válec a píst z ojnice, vezmeš miktometr a proměříš válec v horní, střední s spodní části.Jako měřidlo se používá tzv.dutinový uchlkoměr - vnitřní indikátor pro měření otvorů.Potom změříš píst cca.10 mm pod pístním kroužkem - mikrometrem a po odečtení naměřených hodnot ti nesmí vyjít větší hodnota než 0,06 mm.Pokud je větší, tak je píst ojetý a je třeba jej vyměnit.To udává výrobce např.KTM nebo Yamaha yz 125 a 250.Ale ten píst vydrží mnohem déle, když používát kvalitní oleje a nejezdíš na motorce závodně jako já celou sezonu.Motor má pouze menší kompresi a ztrácí výkon.