Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?
Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?
Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.
2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
rraol> No tak pokud by tě zajímalo "jen" tohle, tak to jsem na tom celkem dobře , bez spojky jsem nikdy neřadil a nikdy řadit nebudu , teda pokud nepočítam to jak se mi na Jawě 350 přetrhlo lanko a tejden se bez něj jezdil, ale to se nepočítá, Jawa je na řazení bez spojky dělaná...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
DMC.motobiker>Robertek>
rraol> No tak pokud by tě zajímalo "jen" tohle, tak to jsem na tom celkem dobře , bez spojky jsem nikdy neřadil a nikdy řadit nebudu , teda pokud nepočítam to jak se mi na Jawě 350 přetrhlo lanko a tejden se bez něj jezdil, ale to se nepočítá, Jawa je na řazení bez spojky dělaná...
No jawu nepočítám V raném mládí se mi na 250 kejvě utrhlo lanko a celej zbytek léta jsem jezdil jen s poloautomatem. Trošku nekomfortní na rozjezdy, ale i tam se dá získat cit a rozjíždět se plynule
2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Jinnee>Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?
U jeté mootorky je to pokaždé loterie, buď máš štěstí nebo ne, to poznáš až tak po sezoně ježdění. Bohužel v téhle republice je mentalita "ušetři kde můžeš", spousta lidí by do mašiny nejradši nalila frotovací olej jen aby ušetřila a když mašina potřebuje už větší servisní zásah, tak ji radši prodaj "však ať se to zesere někomu jinýmu, já do toho cpát nebudu". Jezdit chce každej, ale investovat už ne.
Nejlepší je, když se dostaneš k motorce z tvého okolí o které víš, jak se o ni majitel staral.
Řeči typu DMC..."stála mě dvacet procent ceny nové"...po letech zkušeností beru s rezervou. Lidi, kteří si už něco v životě odjezdili a už si někdy novotu zkusili, vědí o čem mluvím.Je pravda že pokud uvažuju, že to za rok prodám, tak bych asi novotu taky nekupoval, ale pokud si mašinu hodlám nechat 50tis a víc kilometrů a pár let, tak jetina nebude dvakrát dobrá investice.Tohle platí pokud chceš s motorkou jezdit, tzn. vidět kus světa a kvůli vyjížďce kratší jak 200 kilometrů se ti ani nechce otočit klíčkem ve spínačce.
Určitě se někdo zase ozve, ale z vlastních zkušeností vím že mám SVOJI pravdu...každej má jinou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Cooker>Jinnee>Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?
U jeté mootorky je to pokaždé loterie, buď máš štěstí nebo ne, to poznáš až tak po sezoně ježdění. Bohužel v téhle republice je mentalita "ušetři kde můžeš", spousta lidí by do mašiny nejradši nalila frotovací olej jen aby ušetřila a když mašina potřebuje už větší servisní zásah, tak ji radši prodaj "však ať se to zesere někomu jinýmu, já do toho cpát nebudu". Jezdit chce každej, ale investovat už ne.
Nejlepší je, když se dostaneš k motorce z tvého okolí o které víš, jak se o ni majitel staral.
Řeči typu DMC..."stála mě dvacet procent ceny nové"...po letech zkušeností beru s rezervou. Lidi, kteří si už něco v životě odjezdili a už si někdy novotu zkusili, vědí o čem mluvím.Je pravda že pokud uvažuju, že to za rok prodám, tak bych asi novotu taky nekupoval, ale pokud si mašinu hodlám nechat 50tis a víc kilometrů a pár let, tak jetina nebude dvakrát dobrá investice.Tohle platí pokud chceš s motorkou jezdit, tzn. vidět kus světa a kvůli vyjížďce kratší jak 200 kilometrů se ti ani nechce otočit klíčkem ve spínačce.
Určitě se někdo zase ozve, ale z vlastních zkušeností vím že mám SVOJI pravdu...každej má jinou.
Pardon, opravuji frotovací olej na fritovací
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Jinak když chce někdo funglovku, at si koupí funglovku, když pak na ní bude mít lepší pocit, tak proč né, za ten klid na duši to asi stojí, ale kolikrát to výjde na stejno jak jetá, jen o hodně dráž...
Naposledy editováno 26.02.2009 16:36:22
rraol>DMC.motobiker>Robertek>
rraol> No tak pokud by tě zajímalo "jen" tohle, tak to jsem na tom celkem dobře , bez spojky jsem nikdy neřadil a nikdy řadit nebudu , teda pokud nepočítam to jak se mi na Jawě 350 přetrhlo lanko a tejden se bez něj jezdil, ale to se nepočítá, Jawa je na řazení bez spojky dělaná...
No jawu nepočítám V raném mládí se mi na 250 kejvě utrhlo lanko a celej zbytek léta jsem jezdil jen s poloautomatem. Trošku nekomfortní na rozjezdy, ale i tam se dá získat cit a rozjíždět se plynule
Jde o to vyladění, mě se na tom i dobře rozjíždělo, jen jde o to že ta spojka vypíná pozvolna s tím jak taháš za řadicí páku, takže dole je ještě docela sepnutá a tak to tam při rozjezdu ten první kvalt kopne docela tvrdě na můj vkus, takže lepší je to použít až při řazení za jízdy, ale když je nouze a není lanko, tak nic jiného nezbívá (já to nepoužíval nikdy, jen když dosloužilo to lanko), nuž proto jsem si ted pořídil mašinu co má hydraulicky ovládanou spojku, takže lanka už řešit nemusim...
ready1200>právě jsem se ozval.a máš pravdu.můžeš mít sice z prdele kliku a fakt dobře koupit,ale pravděpodobnost mizivá.něco k tomu je na tématu >Stáčení tachometrů
Jo to je česká specialita, na kterou přišly naši "poctivý" prodejci aut a motorek a ted už se to dostává i mezi obyčejný lidi, proto bych v česku asi nikdy nic nekupoval... :\
Spotřeba 6l/100km a 1300 kč.- ročně povinné ručení není žádná křeč,když máš celkem praktickou motorku .
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Cooker>Jinnee>Když už tak vášnivě řešíte ojetiny... co by měl člověk u ojeté motorky zkontrolovat před nákupem? Co se dá ověřit okem a sluchem a na co se zaměřit?
U jeté mootorky je to pokaždé loterie, buď máš štěstí nebo ne, to poznáš až tak po sezoně ježdění. Bohužel v téhle republice je mentalita "ušetři kde můžeš", spousta lidí by do mašiny nejradši nalila fritovací olej jen aby ušetřila a když mašina potřebuje už větší servisní zásah, tak ji radši prodaj "však ať se to zesere někomu jinýmu, já do toho cpát nebudu". Jezdit chce každej, ale investovat už ne.
Nejlepší je, když se dostaneš k motorce z tvého okolí o které víš, jak se o ni majitel staral...
Tak já měl teda kliku - tuhle jawku jsem koupil jako dost nezkušenej, mohl mi každej nabulíkovat co chtěl. Naštěstí jsem si sebou někoho vzal kdo ji "prubnul".
A sezona se ukázala na jedničku. Teď je čerstvě po pravidelné údržbě, a divte se jak chcete, kluk co mi to dělal po otevření spojky, výměně primáru i sekund.řetězu, po výměně brzdovejch destiček atd atd hlásil, že ta motorka skutečně má najeto ani ne 20 tisíc km.
Když mi prodávající tvrdil, že má 11.500, tak jsem se jen zasmál a myslel jsem si o tom svoje - kolik asi má motka z r.99, že jo?? A jeho básnička o "stání ve stodole" a ježdění 50 km ročně poslední 4 roky mi připadala jak okopírovaná ze špatnýho vlákna tady... A loni jsem ji přidal skoro 6 tisíc.
No tak nakonec měl pravdu. A investovat do ní hodlám, a to furt a cokoliv bude potřebovat, protože ji prodávat nikdy nebudu
Naposledy editováno 14.04.2009 11:18:51