Děkuji za případné odpovědi.
S pozdravem JAN
Naposledy editováno 13.02.2009 23:19:53
1 reakcí na tento příspěvek Prosím, pomozte budoucímu kolegovi.
Praktická část hlavy říká : Kup 250, je lehká, menší spotřeba a na jezdění do práce ti to stačí. Větší mašinu ani neukočíruješ.
Ta druhá část mi říká : Kup 750, budeš svobodnější. Můžeš jet předpisově, ale když tě před tebou někdo nasere, tak mu ujedeš.
To rozhodování mám horší, protože dělám na pumpě a když přijedou kluci tankovat, tak jsem za kasou uplně mimo.
S pozdravem JAN
Zkusím Ti ještě jednou nasadit brouka do hlavy.
První věc, kterou by sis měl ujasnit, je, zda vůbec budeš jezdit s manželkou (či jiným batůžkem )
Druhá věc, jestli chceš cestovat s bagáží na dovolenou.
Teď podrobně moje osobní zkušenosti:
Na dobré dvacce lze solo jezdit i cestovat. Musí si člověk důkladně vybírat trasu (mimo velké silnice). Moje žena jezdí na Kentoye Lens 125 (co jí chudince zbývá, když nic jiného v garáži nenajde), má nosič s plotnou na topcase, ale věci většinou stejně vozím já ve 3 kufrech. V horách, na miniokreskách - tam všude je spokojená. Ale přesun po silnici první třídy je občas boj o život. Musí zalehnout za kapotku a zatnout pravé zápěstí.Žádná výkonová rezerva. Pro Tebe rozhodně nedoporučuji.
Čtvrtlitra jsem jezdil jen jeden den a pro sólo jízdu by mi bohatě stačil.
Fakt!
Yamaha YBR 250 šla bezpečně okamžitě do 120 km/h a když ji chvilku člověk trápil, tak šla i 140.
Brzdila dobře, lehoučká, benzín snad vůbec nežere.
Trošku úzká řídítka, ale to se dá vyměnit.
Tuhle malou Yamahu má kolega. Loni naložil manželku a jeli na 3 dny do Alp. Oba jsou štíhlí, ale vezli stan, spacáky, ... Manželka si odřela a otlačila stehna zdola o sedlo, protože je malé a zezadu ji tlačila hromada věcí na nosiči. Nedají se totiž k té motorce rozumně dát boční kufry a sedlové tašky trošku překážejí spolujezdci. Výkon motoru ale mimo dálnice jim postačoval pro klidnou jízdu i ve dvou s bagáží a nikde nepocítili nedostatek výkonu, pokud nechtěli rychle předjíždět. Prostě museli plynout s proudem zhruba stovkou. Na zrychlení výkon chyběl.
Půllitra znám osobně jen Suzuki GS 500. Nevyhovovala mi velikostí a posezem. Výkon motoru byl dostatečný, ale v nižších rychlostech (zejména ve městě) byla čilejší a pružnější ta Yamaha 250. Prostě nová stříkačka a špičková elektronika proti starému karburátoru.
Pro sólo jízdu mimo dálnici bych rozhodně volil tu malou Yamahu, pro dálkové cesty ve dvou už spíše tu Sůzu.
Lepší než GS500 jsou Honda CBF500 a asi i Kawa ER-5. Zejména ta CBF má skvělou pověst, ale seděl jsem na ní jen na Výstavě. Asi by mi vyhovovala i ve dvou.
Mám Kawu ER-6N. Koupil jsem ji přesně před rokem za 139 tisíc a za stejné peníze ji můžeš dneska koupit i Ty, pokud s sebou mrskneš (výprodej z roku 2008 bude brzo končit). Nemusíš ji platit hned celou - financování lze dohodnout.
Je to relativně lehká a příjemná menší motorka. Je to dvouválec a podle toho se k ní musíš chovat - krouťák i brzdný krouťák je větší než u čtyřválců. Ale je to zase příjemný pocit, mít pod rukou už docela velkou sílu. V mém věku víc rozhodně nepotřebuji.
Sedlo je pohodlné i pro dva. Ale na cestování jsem musel dokoupit speciální nosiče a kufry Givi, celkem za 18 tisíc.
Má to nulovou ochranu před větrem - jen když jedeš solo, můžeš zalehnout za kapličku s budíkem - to kupodivu funguje.
Já jezdím lehce pod 5 litrů, syn okolo 4 litrů (on nebrzdí a tak neztrácí energii - jeho vysvětlení)
JAsná volba pro tebe.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím, pomozte budoucímu kolegovi.
S pozdravem JAN
transalp, že váhaáš :o)))
Je to motorka držák, takže z ojetiny mít strach nemusíš. Na houby ideální. Na cestování ve dvou - maximálně postačující.
Akorát teda spotřeba není úplně nejmenší - okolo 6 l.
Malou spotřebu má toto:
bavoráček, že...
Ani tam není třeba se starší motorky nějak výrazně obávat - navíc je to lehoučké skoro jako ta 250 :o)
1 reakcí na tento příspěvek Prosím, pomozte budoucímu kolegovi.
JARYN82>při te váze bych volil do 70 GS500 CB500 a nebo něco v tomhle stylu nebude to muset honit jak nadmutou kozu a tu rychlost 130 si u těhle obsahu s dvěma lidma nechej zdát
Mám ER-5, vážím také skoro metrák, přítelkyně skoro 70 kg, k tomu tankvak, kufr, bagáž... se 130 km/h nevidím problém. 140-150 je běžný standard a 160 ve dvou rekord. 180 (tachometrových) v jednom.
PepekRF>Vespa>artili> GS 500 je strašně malá, na to se stokilovej chlap ještě se spolujezdkyní nevejde
sem na ní viděl chlapíka cca 130KG a za spolujezdce mu seděl nějakej proti němu drobek odhaduju na 90KG člověče a vešli se
To víš že se vejdou, mám to odzkoušené na ER-5. Mám skoro metrák a vezl jsem "holku", co má 130 Kg. Fakt je, že mi bylo líto tlumičů, které bych musel přeštelovat vozit ji častěji, ale jinak pohoda.
jinak na polnacku a do lesa, jak si kolega preje cestovat, se suzuki GS 500 podle me moc nehodi
edit: oprava z 650 GS na F 650...
Naposledy editováno 21.02.2009 12:24:19
1 reakcí na tento příspěvek Prosím, pomozte budoucímu kolegovi.
Díky JAN
Zhruba 500 ccm? Jednoválec?
Royal Enfield - dost zvláštní záležitost. Krásná - a asi ne moc spolehlivá.
Cagiva Canyon - malé cestovní enduro, pár let se už asi nedělá, v jednu dobu to byl dost velký hit (jezdila ve filmu Jurský park)
Cagiva River - stejný motor jako Canyon, naháč, ne moc hezký, asi se taky už nedělá.
Z těhlech bych asi bral tu Cagivu Canyon, ale ani s jednou nemám osobní zkušenost. Jsou to ode mne tedy jen teoretické kecy.