Naposledy editováno 15.02.2009 13:53:50
2 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
uncompromised>Michelin> co ses dočetl výše? buď kilometry nebo rok, podle toho co nastane dříve
pokud bylo na oleji napsané dva roky, tak klidně jezdi
v manualu nemam napsané nic o tom,ze bych ho měl měnit kazdy rok,je tam jenom výměna kazdych 10 tis.km.
3 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Tohle je server a stránky, kam chodí amatéři - nic ve zlém!
Kdyby zde byli odborníci z oboru triboligie, Ústavu paliv a maziv, tak by tento dotaz, toto vlákno ani nevzniklo.
Každý rozumíme jiné věci a pokud něco píšu, tak tak, aby to bylo řečí lidu srozumitelnou.
Všiml jsem si to už v jiném vlákně, kde se "babulka" snažil jak můj výklad, tak někoho jiného, doplnit odbornými názvy a výrazy za každou cenu. Nevím zda je to jeho profesionální deformace, předvádění se a nebo skutečně snaha laickou obec zasvětit do problému tribotechniky, kterou ve svém běžném životě a profesi nevyužije.
Nicméně stačilo jen napsat, že na ujetých 600 km nebude olej obsahovat ještě tolik sirných sloučenin, které se z procesu spalování paliva mohly do oleje dostat a že koroze jako taková vzniká hlavně tehdy, když olej obsahuje současně i větší množství vody (což je i dlouhé zimní stání, kdy změnou teplot dochází k difuzi vlhkosti do prostoru nad olejovou hladinu a následnému vysrážení vody) se kterou sirné sloučeniny z procesu spalování, obsažené v oleji, tvoří kyselé vody, které leptají/žerou vše kovové - nehliníkové.
Protože jak známo kyseliny reagují s železem a jeho slitinami, kdežto zásady (obecně louhy) zase jen s hliníkem a jeho sloučeninami.
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Yper>V tomto případě si myslím, že "Camča v" má pravdu.
Tohle je server a stránky, kam chodí amatéři - nic ve zlém!
Kdyby zde byli odborníci z oboru triboligie, Ústavu paliv a maziv, tak by tento dotaz, toto vlákno ani nevzniklo.
Každý rozumíme jiné věci a pokud něco píšu, tak tak, aby to bylo řečí lidu srozumitelnou.
Všiml jsem si to už v jiném vlákně, kde se "babulka" snažil jak můj výklad, tak někoho jiného, doplnit odbornými názvy a výrazy za každou cenu. Nevím zda je to jeho profesionální deformace, předvádění se a nebo skutečně snaha laickou obec zasvětit do problému tribotechniky, kterou ve svém běžném životě a profesi nevyužije.
Nicméně stačilo jen napsat, že na ujetých 600 km nebude olej obsahovat ještě tolik sirných sloučenin, které se z procesu spalování paliva mohly do oleje dostat a že koroze jako taková vzniká hlavně tehdy, když olej obsahuje současně i větší množství vody (což je i dlouhé zimní stání, kdy změnou teplot dochází k difuzi vlhkosti do prostoru nad olejovou hladinu a následnému vysrážení vody) se kterou sirné sloučeniny z procesu spalování, obsažené v oleji, tvoří kyselé vody, které leptají/žerou vše kovové - nehliníkové.
Protože jak známo kyseliny reagují s železem a jeho slitinami, kdežto zásady (obecně louhy) zase jen s hliníkem a jeho sloučeninami.
Bingóóóó přesně takhle jednoduše to stačilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
Camča_v>Právě že vo ničem tu kacáš ty,ještě jsi do své odpovědi pro laika zapomněl hodit nějakej šílenej vzorec,ať tomu laik lépe rozumí
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty
S tímhle souhlasím na beton!
Camča_v>Právě že vo ničem tu kacáš ty,ještě jsi do své odpovědi pro laika zapomněl hodit nějakej šílenej vzorec,ať tomu laik lépe rozumí
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty
Buď konkrétní ... co z toho co jsem napsal je pro tebe nepochopitelné, tak pokud budu vědět, tak rád dále upřesním. Jaké šílené vzorce ? To podsouvej někomu jinému.
Potřebuješ něco z toho dále vysvětlit ? Ještě to jednou pro tebe níže zopakuji.
-----------
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
----------------------
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
Michelin: v manualu nemam napsané nic o tom,ze bych ho měl měnit kazdy rok,je tam jenom výměna kazdych 10 tis.km.
Jestli myslíš manuál k FZS600, tak si všimni, že v tabulce údržby je u výměny oleje fajfka nejen u každých 10 tisíc km, ale i v kolonce "roční prohlídka". Copak to asi znamená?
Yper>Camča_v>Právě že vo ničem tu kacáš ty,ještě jsi do své odpovědi pro laika zapomněl hodit nějakej šílenej vzorec,ať tomu laik lépe rozumí
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty
S tímhle souhlasím na beton!
Můžete být konkrétní ? Myslím, že někdo tady napsal, že olej měnit na zimu, někdo napsal, že radějina jaře a asi nejlepší rada kterou jsem zaznamenal byla " jezdi" bohužel s tím bych se nespokojil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
Tohle je server a stránky, kam chodí amatéři - nic ve zlém!
Kdyby zde byli odborníci z oboru triboligie, Ústavu paliv a maziv, tak by tento dotaz, toto vlákno ani nevzniklo.
Každý rozumíme jiné věci a pokud něco píšu, tak tak, aby to bylo řečí lidu srozumitelnou.
Všiml jsem si to už v jiném vlákně, kde se "babulka" snažil jak můj výklad, tak někoho jiného, doplnit odbornými názvy a výrazy za každou cenu. Nevím zda je to jeho profesionální deformace, předvádění se a nebo skutečně snaha laickou obec zasvětit do problému tribotechniky, kterou ve svém běžném quote]
Tohle je pouze k pousmání ... a ještě "babulka" zesměšňování nicku hmmm vy pisete ze zakladky ? Asi máte problém s autoritami , když nemáte rád, když někdo něco napíše a nesouhlí s vámi.
No vidíte vy používáte slova jako tribotechnika atd. Číslo kyselosti jsme já jako první nepoužil. Pročtěte si tody než někoho osočíte. já ne Takže podsouvejte vaše moudra někomu jinému. jj už si vzpomínám vy tady sem tam píšete takové ty dlouhé slohy o všem možném a myslíte, že to někdo čte.
Vy si tady hrajete na odborníka ... ve vašem příspěvků je tolik pitimostí až hrůza ... sirné sloučeniny v oleji ? Při současných limitech na síru v palivu ? Voda v oleji ? hmmm až budete mít v oleji tolik vody, že to bude korozivní, tak to vážně uslyšíte. Vítám debatu, já sám také všechno nevím, ale vaše laické vysvětlení jsou jen hlouposti co se tváří jako slovo někoho zasvěceného.
Co z toho co jsem napsal bylo tak odborného ? Buďte přesný ?
-----------
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
----------------------
Naposledy editováno 16.02.2009 12:05:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
Jinak za "babulku" se omlouvám - je to moje chyba a nebyl v tom žádný záměr tě jakkoliv zesměšnit, či aby to tak vypadalo - je to moje chyba - správně BABUKA.
Yper>babuka> sorry, ale jseš trochu paranoidní.
Jinak za "babulku" se omlouvám - je to moje chyba a nebyl v tom žádný záměr tě jakkoliv zesměšnit, či aby to tak vypadalo - je to moje chyba - správně BABUKA.
když ne babulka , tak jsem paranoidní ... haha podívejte se co jsem do toho jednoho odstavce napsal, projděte si vývoj debaty a potom se k tomu vyjadřujte a jestli nemáte nic k věci
Proč máte snahu někoho nálepkovat ? Říkat jaký je nebo není ? Jen tak lacině urážet. Jestli můj odstavec není hodný tohoto fóra hmmm tak prosím, čeho jsou hodné vaše příspěvky ? Takhle to funguje na tomhle fóru ?
A když tak aby mi ještě řekli přesnou specifikaci.
Já mám např. ve svém Viragu 1100 - 15w50 full synthetic - JASO MA.
Pak řeknu, zda jsem se najedl dobře a nebo zda mám bouli na čele, jak mne číňan vzal pánví vok přes kxicht!
Naposledy editováno 16.02.2009 12:23:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
já za rok najedu cca 3000km a měním každý rok na jaře, leju tam levný olej co splňuje specifikace, těch pár stovek mě nezabije i když nejsem žádný závodník
pro ostatní> nechci se zapojovat do hádky, ani jsem ji celou nečetl, ale z prvního příspěvku babuky jsem se opravdu nedozvěděl nic o tom, kdy měnit olej ale věřím, že pro někoho to užitečné bude
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?
uncompromised>Michelin> časový interval výměny by ses měl dočíst na oleji, pokud není ani tam, tak ti to určitě poradí prodejce
já za rok najedu cca 3000km a měním každý rok na jaře, leju tam levný olej co splňuje specifikace, těch pár stovek mě nezabije i když nejsem žádný závodník
pro ostatní> nechci se zapojovat do hádky, ani jsem ji celou nečetl, ale z prvního příspěvku babuky jsem se opravdu nedozvěděl nic o tom, kdy měnit olej ale věřím, že pro někoho to užitečné bude
Tomu kdo se ptal, jsem napsal, že udělal to nejlepší co mohl, tj. na zimu vyměnil olej.
Dotaz ale podle mě nebyl na to jaký je interval výměny oleje, ale na to jestli je vhnodné měnit olej na zimu a jestli v důsledku dlouhodobého stání motorky a ještě v mrazu se vlastně olej neznehodnotí a to ještě, když je nový. Kdybych já najel 3 tis., tak bych také asi měnil až na jaře.
Tu "hádku" nechápu. Nevadí mi když někdo napíše nějakou pitominu (myslím je tak blbovinu, hecování atd.) na můj "chytrý" odsatvec. Nevadí mi když mi někdo napíše, že nemám pravdu. Vadí mi ale, když mě někdo radí co sem můžu a nemůžu psát já.
Camča_v>Posluchej,babuko - já k tomuhle tématu nepotřebuju vysvětlit nic a už úplně se obejdu bez hromady učenejch písmenek,který se z tebe jen sypou.Za chvíli googlování budu chytřejší než ty,ale jsem daleko od toho,abych do téhle diskuze opisoval skripta z VŠ,čágos
Na tvojí pitominu o DSC jsem odpověděl pitominou s kontaktem na laboratoř s DSC
Neraď nikomu co sem může a nemůže psát ... to si každý přebere sám.
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
Camča_v>Na to jakej seš chytráček moc nechápeš humor,viď?Viděl jsi na konci mé pitominy o tvé chytré zmínce o DSC toho smajlíka?Ten znamenal,že chytráček jako ty se tu už dlouho neobjevil
Nene na pitomost jsem taky odpověděl pitomost ... podívej na můj dovětek ...
2 babuka: ..přesně o těch smajlících to je. Chtěl jsem ti to taky původně napsat, ale když jsem se podíval, jak smajlíky prokládáš svou semestrální zkoušku z tribotechniky, tak jsem mlčel, bo jsem si nebyl jistý, zda by jsi to pochopil.
1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?
..a ten číňan, ta hlava šikmooká mi stejně neřekla, načem že mi to křehké kuře připravil, takže jsem stejně chytrej jako na začátku.
2 babuka: ..přesně o těch smajlících to je. Chtěl jsem ti to taky původně napsat, ale když jsem se podíval, jak smajlíky prokládáš svou semestrální zkoušku z tribotechniky, tak jsem mlčel, bo jsem si nebyl jistý, zda by jsi to pochopil.
----------------------------------
hmm tak teď tady budeme analyzovat smajlíky
Semestrální zkoušku z tribotechniky a smajlíky ? To jsem napsal kde ?
Ještě jednou vám to zopakuji podívejte co jsme napsal ...
Naposledy editováno 16.02.2009 14:26:56
Camča_v>Zkrátka je to vo tom,že až tu bude dotaz,jestli je lepší složit vlaštovku z tvrdýho,nebo měkkýho papíru,odpovíš obsáhlou teorií letů do vesmíru - tak to vidím já,sorry
ať každý posoudí sám ...
-----------
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
----------------------
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |