globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Radar
 
15.2.2009 v 20:17
Cus nevite nekdo jak fungujou ty radary jak spocitaj rychlost podle toho za jak dlouho projedete danej usek jestli si v pameti ukladaj i auta co jeli predepsanou rychlosti nebo jenom ty co jedou rychle?Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Radar

15.2.2009 v 20:34 | Nahoru | #1
Byla okolo to ho velká diskuse ohledně ochrany osobních údajů - ukládají si "někam" všechny auta.

1 reakcí na tento příspěvek Radar

15.2.2009 v 20:42 | Nahoru | #2
Klíííííííd. Motku ti to nezměří
nemáš SPZ vepředu,takže vpoho......

Radar

15.2.2009 v 20:45 | Nahoru | #3
takze kdyz treba vyfotej auto co jede 40 v obci skoumaj treba jestli ma ridic ridicak atd?nebo resej jenom ty co jedou rychle?

Radar

15.2.2009 v 20:55 | Nahoru | #4
Tak zkoumají určitě jenom rychlost neboj

Radar

15.2.2009 v 20:55 | Nahoru | #5
Zobrazený 2x

Naposledy editováno 15.02.2009 20:56:26

(reakce na) Radar

15.2.2009 v 23:14 | Nahoru | #6
miki_pilot> Motorka ted moc neni aktualni podle me to ted resi na auto No jeste ze v praze nebydlim

1 reakcí na tento příspěvek Radar

16.2.2009 v 05:31 | Nahoru | #7
Funguje to tak, že tě vyfotí první kamera a měří se průměrná rychlost do průjezdu ke druhé kameře, která tě taky vyfotí. Počítač potom vyhodnotí průměr a pokud si jel rychleji, než je nastavená hodnota (většinou + 10% povolené rychosti), tak automaticky posílá přestupek na zpracování. To znamená, že pokud mineš první z kamer rychlostí 80km/h a potom zpomalíš na 20km/h do průjezdu druhou kamerou, tak nemůžeš spáchat přestupek, jelikož tvoje rychlost nepřesáhla v průměru 50km/h. Zaznamenávají se všechna vozidla. Obsluha si může zpětně vyjet, kdo tama projel nebo neprojel. Tohoto využívá třeba kriminální policie. Běžně si nikdo všechny průjezdy nepřehrává, pouze pokud je k tomu nějaký důvod, ale jde to!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 07:50 | Nahoru | #8
Pates601> a není ta kamera napojená na laser ? mě to furt nějak neštimuje, že by kamera mohla přesně měřit... to fakt ne, ale s laserem už bych věděl jak to funguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 08:34 | Nahoru | #9
PijanST> jakej laser?? ta kamera akorat zjisti, zes tam projel, rychlost samozrejme nemeri, ta se zmeri az vydelenim vzdalenosti mezi obema kamerami na koncich useku a doby prjezdu, ktera je znama, protoze v obou kamerach je synchronizovany cas. Jde tedy o mereni prumerne (nikoliv okamzite) rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 08:47 | Nahoru | #10
Skalda> já vím, ale spínání těch kamer je řízeno čím ? Přeci v určitém bodě tě musí zaměřit a vyfotit. Takže jestli tam je laser, tak přetnutím paprsku se sepne kamera a jede čas k dalšímu useku, kde je laser s kamerou. Nevím, jak by to fungovalo, kdyby ty kamery spínali jen na svá čidla, vem si jak nespolehlivé je rozsvěcení domovních světel na čidla pohybu... nastavíš 1 vteřinu a světlo máš za 2-5 vteřin, v konečném důsledku to znamená, že každé vozidlo by bez laseru bylo vyfoceno v jiný moment a údaj o rychlosti, ačkoliv průměrné je docela zkreslen.
Jen se ptám na technologii řízení, nic víc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 09:08 | Nahoru | #11
PijanST> ta kamera je vybavena umelou inteligenci... ona se "kouka" porad. Ten system (spolu)vyvijeli u nas na fakulte, na katedre kybernetiky. Nevim, co presne spousti snimek, mozna uhlova velikost znacky z pohledu kamery, to by pak sla vzdalenost od kamery urcovat slusne. A jeste k ty presnosti... ty useky jsou dlouhy napr. kilometr, takze i kdyby byla spousteci nepresnost na snimku z kamery +/-5 m, byla by chyba toho neprimyho mereni rychlosti 0.5 %, takze to by vazne nebyl problem (rychlost 50 nebo 50.25 km/h).

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 09:30 | Nahoru | #12
Skalda> a jak ta kamera řeší například to, že v kilometrovém úseku je odbočka, já vletím na měřený úsek rychle, ale pro kameru se ztratím, protože jsem uhnul na vedlejší ?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 09:38 | Nahoru | #13
PijanST> tak by se nic nezmerilo, jenom informace, ze si vjel do useku. Ale takova situace v ramci tech usekovych mereni neexistuje, vzdy je usek uzavren na vsech (2) stranach, nebo takove misto znas?

Naposledy editováno 16.02.2009 09:39:19

(reakce na) Radar

16.2.2009 v 09:43 | Nahoru | #14
Skalda> dobře, neodbočí, tak třeba zastaví, protože píchnul. Když už se tu bavíme o technologii měření, tak chci vědět vše. Mimochodem jaké další poznatky máš ohledně silničního měření ? Nejsem bezmozek, ale každej někdy ujede a třeba na 30ce, ject 50 není problém že...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 09:44 | Nahoru | #15
PijanST> No v první řadě na začátku a na konci úsekového měření je příčná čára (resp dvě či tři, už si přesně nepamatuju), kamera "nafotí" vozidlo v okamžiku přejetí čáry na začátku i na konci měřeného úseku, soft přečte RZ, spáruje s ní čas první a druhé kamery a z času a ze známé vzdálenosti spočítá rychlost. Jestli a na jak dlouho zaznamenává vozidla, ktará projela rychlostí "povolenou" - podle nastavení předpisová rychlost + 5-20% - nevím.
Úseky s měřením jsou bez odboček, vyjímkou je snad možnost spojení jednotlivých úseků na celé Jižní spojce, ale princip je stejný - známá vzdálenost i čas mezi libovolnými kamerami, kde vozidlo projede.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 09:49 | Nahoru | #16
Skalda> Ve Zlíně je pár těhle kamer a sou tam i odbočky. Jinak lítám pod tím tak do 65km/h a zatím nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 09:53 | Nahoru | #17
TomElefant750> Z toho tedy plyne, že je tam iteligentní soft, porovnávající RZ a na základě shodného porovnání cvakne moje vozítko podruhé. pak vyhodnotí a já jdu platit...

Radar

16.2.2009 v 09:57 | Nahoru | #18
pokud (pichne a) zastavi, proste se to projevi snizenim prumerne rychlosti, az se otamtud zase dostane. Pokud odboci nebo jinak zaridi, ze neprojede "cilovou paskou", rychlost se nezmeri.

S motorkou ti ale stejne nezjisti znacku, protoze snimky porizuje zepredu, takze tam muzes litat, jak chces (pokud tam neni jeste jinej zpusob mereni).

Jinak je tam ta pricna cara, ktera neni az ke krajum silnice (je tak pres 95 % sirky pruhu) a podle tohoto znaku se dobre pozna usekovy mereni, aniz byste koukali do vzduchu po kamerach. A ano, je tam "inteligentni soft" (to uz sem rikal)...

(reakce na) Radar

16.2.2009 v 10:03 | Nahoru | #19
PijanST> No spíš ta kamera "natáčí" - je to samozřejmě digitální - všechna vozidla, soft zaznamená čas přejetí té příčné čáry vozidlem, totéž na kameře na konci úseku, spáruje ty dva záběry, spočítá rychlost a ty co překročí nastavená kritéria odešle na příslušný úřad. Jestli zaplatíš je další věc, jednak záleží na tom jestli je vidět obličej (sluneční clona v autě, helma na motorce) a pak známá "osoba blízká" - lepší je rovnou odmítnout výpověď a tudíž nemaj viníka přestupku, navíc od prvního ledna musí být začátek i konec úseku měřeného MP - což jsou ty měřené úseky ve městech - označen dopravní značkou, její přesná podoba dosud nevyšla v žádném zákonu či vyhlášce a proto podle právníků MP momentálně nemůže měřit - vítej v Kocourkově .
Čau, Tom

Radar

16.2.2009 v 10:12 | Nahoru | #20
Ty kamery měřej, tak jak píšete, ale nějaké infra to má, protože díky antiradaru poznám, které zapnuté jsou a které ne.To infra to musí mít už jen kvůli nočnímu provozu.

Radar

16.2.2009 v 10:12 | Nahoru | #21

mě je to jedno, jezdím jen pro potěchu, a předpisy více či méně dodržuji, dle možností situace. Na D1 bych nejel snad nad 100 po tom schodišti, ale zase jsou úseky, kde to jde o hodně a hodně víc a přitom je to třeba 2 cesta...
pravda pravda, KOCOURKOV.
Dík za vysvětlení pánové...

Radar

16.2.2009 v 10:14 | Nahoru | #22
me by zajimalo, jak je u toho systemu vyresena funkcnost v noci... tipoval bych na prisvecovani IR svetlem, ale je otazka do jaky miry je to pak pouzitelny pro urcovani, co je ci oblicej. Apropos, proc se tohle tema vlastne jmenuje "radar"?

(reakce na) Radar

16.2.2009 v 10:18 | Nahoru | #23

PijanST>Skalda> a jak ta kamera řeší například to, že v kilometrovém úseku je odbočka, já vletím na měřený úsek rychle, ale pro kameru se ztratím, protože jsem uhnul na vedlejší ?


ten úsek je dlouhej pár stovek metrů takže bez odbočky

Radar

16.2.2009 v 10:19 | Nahoru | #24
bych řekl, že měření rychlosti lidi neznají jinak než radarem

1 reakcí na tento příspěvek Radar

16.2.2009 v 10:26 | Nahoru | #25
v Praze na Dobrissky (u Smichovskeho nadrazi) jsou v tom useku krome kamer na portalech i nejake dalsi forichtungy, tak me napadlo, jestli to nejsou dopplerovsky radary (jejich nakloneni by tomu odpovidalo). V takovem pripade by to umelo merit i okamzitou, ale dost mozna je to neco uplne jineho, nevite nekdo?

Radar

16.2.2009 v 10:36 | Nahoru | #26
No prostě když pojedeš třeba v praze kolem tohodle radaru co ti měří za jak dlouho projedeš danný úsek, tak ho můžeš projet třeba 270km/h, ale v konce musíš zastavit u pumpy a dát si kafe aby ten průměr odpovídal :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 11:51 | Nahoru | #27

Skalda>v Praze na Dobrissky (u Smichovskeho nadrazi) jsou v tom useku krome kamer na portalech i nejake dalsi forichtungy, tak me napadlo, jestli to nejsou dopplerovsky radary (jejich nakloneni by tomu odpovidalo). V takovem pripade by to umelo merit i okamzitou, ale dost mozna je to neco uplne jineho, nevite nekdo?



myslíš, že měswto má na tolik dopplerovejch a zbytečnejch radarů ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Radar

16.2.2009 v 11:53 | Nahoru | #28
PijanST> no proc by nemelo mit - na zarizeni, pomoci kterych se daji z lidi tahat penize, ma prece vzdycky...

(reakce na) Radar

16.2.2009 v 11:59 | Nahoru | #29
Skalda> na tom něco je, ale pořizovací cena na doppler je asi trochu vyšší ne ? Zbytečně...

1 reakcí na tento příspěvek Radar

16.2.2009 v 12:02 | Nahoru | #30
vyssi nez na co?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist