globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyměnit olej, nebo ne?
15.2.2009 v 11:10
Čau, v letě jsem měnil olej a najeto na něm mám jenom 700 km. Motorka celou zimu stojí v plechové boudě před barákem, takže olej několikrát přemrznul. Při hledání na foru jsem zjistil akorát to že přemrzlý olej se má vždy měnit, protože je kyselý, je v něm voda, atd... Musim ten olej měnit?

Naposledy editováno 15.02.2009 13:53:50
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 11:14 | Nahoru | #1
o jakou moto jde?pionýr nebo zx12 ?

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 11:19 | Nahoru | #2
já myslím že ne, v autě taky neměníš olej po každém stání přes noc v zimě Nicméně příště bych fakt měnil olej až na jaře.

2 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 11:20 | Nahoru | #3
protože takovou pičovinu napíše nějaká piča, ta se tím budou všicni řídit??? prosimtě najet na něj ten interval na výměnu a neřeš uplny hovadiny co se tady dočteš

Naposledy editováno 15.02.2009 11:21:18

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 12:07 | Nahoru | #4

Mirek12>protože takovou pičovinu napíše nějaká piča, ta se tím budou všicni řídit??? prosimtě najet na něj ten interval na výměnu a neřeš uplny hovadiny co se tady dočteš



Amen

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 12:09 | Nahoru | #5
jezdi!

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 12:42 | Nahoru | #6
Neměnit, právě před zimou máš měnit olej

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 12:57 | Nahoru | #7
když nevíš kudy kam, přečti si manuál

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 13:02 | Nahoru | #8
ja bych taky jezdil... nemen

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 13:36 | Nahoru | #9
lepsi premrzlej olej nez zadnej olej...
..kdyz neklouze..naplivu si..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 14:14 | Nahoru | #10

Štolpin>Neměnit, právě před zimou máš měnit olej



stejně je to uplně jedno

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 14:41 | Nahoru | #11
Je to SV 650 rok 06, do manuálu radši nekoukam, protože tam je napsáno: ,,Před uložením vypustit a naplnit čerstvým olejem až po plnící hrdlo... při uvedení do provozu vypustte motorový olej, vyměňte filtr a naplňte čerstvým motorovým olejem.´´ Na to nemam náladu, ani peníze . Je tam MOTUL - 300V 10W40. Co se s tím olejem vlastně stane, když zmrzne? Ovlivní to nějákým způsobem mazací schopnost, nebo je pravda že je kyselej a snižuje životnost motoru? (Tohle jsem se dozvěděl zde, i na old foru).

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 15:01 | Nahoru | #12
Olej ale nezmrzne - přestaň se trápit a dodržuj výměnu co 12 měsíců,nebo najetý km (6-12000km) podle toho,co nastane dřív a je jedno,jestli je to přes zimu,nebo ne.
Navíc Motul 300V je ve tvé motorce zbytečnej,jako bradavky na kanci - 5100 bóóóóóhatě stačí - zbytečně vyhozený prachy za zbytečnej olej

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 15:19 | Nahoru | #13
Dík za radu , to je pravda s tim olejem, já ho dostal jako dárek ,tak sem ho tam dal, tim snad nic nezkazim

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 17:04 | Nahoru | #14
loni na jaře jsem vyměnil olej a najel jsem na něj do podzimu 5000 km. Letos nenajedu taky víc než 5 tis.,v manuálu mám napsané výměna každých 10 000 km,takže ještě celý letošek ho tam nechám a neřeším to,kámoš co se mnou jezdí,to tak dělá už roky a nic se neděje... takže-nevyměnuj,jezdi,rači to nasyp do benzinu

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 17:41 | Nahoru | #15
Klidně odjed co se píše v manualu hlavně dá vej olej který tam má být a to motociklový a při každé výměně dej i nový olej. filtr ,jsou borci že mění jen olej, to je na prd jelikož ten nový rozpustí bordel ve filtru takže ta výměna je potom na HO.To nepatrné mžství vody když se tam dostane se usadí na dně olej vany a po zahřátí motoru se odpaří protože každá motorka má odvětrávání klikové skříně.Něco horšího je když se ti tam dostane chlad .kapalina to je průser.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 19:55 | Nahoru | #16
Mirek12> Nevím tohle jsem slyšel že je to prej kvuli kyselosti bo co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 20:35 | Nahoru | #17

Štolpin>Mirek12> Nevím tohle jsem slyšel že je to prej kvuli kyselosti bo co


hmm kyselost at si měřijou žensky... motor se neposere

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 21:27 | Nahoru | #18
tat tak ja nemenim olej dokud si nerekne palubak kazdejch 4500km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 21:46 | Nahoru | #19
Michelin> co ses dočetl výše? buď kilometry nebo rok, podle toho co nastane dříve

pokud bylo na oleji napsané dva roky, tak klidně jezdi

Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 21:59 | Nahoru | #20
Tak si lízni a poznáš hned jestli je kyselej

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

15.2.2009 v 22:35 | Nahoru | #21
oleje jsou zde koukám věčné téma ...

Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.

Běžně se dělají testy stárnutí oleje tak, že se olej probublává čistím kyslíkem při teplotě 200 C po dobu až 12 h. Před a po se měří číslo kyselosti a další charakterisky.

Moderní metodou pro stanovení stárnutí oleje je tlaková DSC (High Pressure Differential Scanning Calorimetry).

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 08:44 | Nahoru | #22

babuka> oleje jsou zde koukám věčné téma ...

Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.

Běžně se dělají testy stárnutí oleje tak, že se olej probublává čistím kyslíkem při teplotě 200 C po dobu až 12 h. Před a po se měří číslo kyselosti a další charakterisky.

Moderní metodou pro stanovení stárnutí oleje je tlaková DSC (High Pressure Differential Scanning Calorimetry).

tak to byla absolutně vyčerpávající odpověď a myslím že už má každej jasno.

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 09:06 | Nahoru | #23
Jdu odebrat vzorky a odpoledne posílám na High Pressure Differential Scanning Calorimetry

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 09:20 | Nahoru | #24

Camča_v>Jdu odebrat vzorky a odpoledne posílám na High Pressure Differential Scanning Calorimetry



Přidávám několik kontaktů ....

Pracoviště

DSC

Číslo kyselosti

Cenu za test si můžeš dohodnou na výše uvedených odkazech Na tom druhém odkazu je i link na PDFko ... článek v češtině o testování olejů pomocí DSC.

Teď vážně ... já jen aby bylo vidět, že do motoru vážně stačí lejt jen to co předepisuje výrobce. Nadruhou stranu na oleji bych zase nešetřil.

Naposledy editováno 16.02.2009 09:37:55

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 09:42 | Nahoru | #25
Děkuju za kontakty

Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 09:53 | Nahoru | #26

Camča_v>Děkuju za kontakty

Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.



Děkuji za upozornění, ale není to pro mě nová informace , takže ani nic objevného.

Moje odpověď zakladateli tohoto vlákna byla psaná pro laika. Nemám rád, když se někdo v dobré víře na něco zeptá a jen legrácky. Nic proti, ale od všeho trochu.

A pokud někdo vyřkně číslo kyselosti atd., tak jsem jen pro úplnost něco doplnil ... je to asi jako když podáš informaci, že povolení šroubu je potřeba klíč.

A když jsi chtěl odebírat vzorky na DSC, tak proč ne cena za jednu analýzu je 5 až 20 tis., tak s chutí dotoho

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 09:54 | Nahoru | #27
Mirek12> tjn ... A ještě prej že novej olej nechává lepší film v motoru nvn ja jsem ho vyměnil pač jsem musel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 10:01 | Nahoru | #28

babuka>Camča_v>Děkuju za kontakty

Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.



Děkuji za upozornění, ale není to pro mě nová informace , takže ani nic objevného.

Moje odpověď zakladateli tohoto vlákna byla psaná pro laika. Nemám rád, když se někdo v dobré víře na něco zeptá a jen legrácky. Nic proti, ale od všeho trochu.

A pokud někdo vyřkně číslo kyselosti atd., tak jsem jen pro úplnost něco doplnil ... je to asi jako když podáš informaci, že povolení šroubu je potřeba klíč.

A když jsi chtěl odebírat vzorky na DSC, tak proč ne cena za jednu analýzu je 5 až 20 tis., tak s chutí dotoho



Inženýre,tenhle web tě není hoden

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 10:12 | Nahoru | #29

Camča_v>babuka>Camča_v>Děkuju za kontakty

Na revanš dám informaci zase já tobě : tady nejsi na fóru výzkumnýho ústavu paliv a maziv,nikdo tady nerozumí tomu,co jsi sem napsal,ale každej může chápat předpis výrobce,kterej zní např : lej do svýho krámu olej 10W40 a měň ho po ujetí 6000 km,nebo po jednom roce dle toho,co nastane dřív.



Děkuji za upozornění, ale není to pro mě nová informace , takže ani nic objevného.

Moje odpověď zakladateli tohoto vlákna byla psaná pro laika. Nemám rád, když se někdo v dobré víře na něco zeptá a jen legrácky. Nic proti, ale od všeho trochu.

A pokud někdo vyřkně číslo kyselosti atd., tak jsem jen pro úplnost něco doplnil ... je to asi jako když podáš informaci, že povolení šroubu je potřeba klíč.

A když jsi chtěl odebírat vzorky na DSC, tak proč ne cena za jednu analýzu je 5 až 20 tis., tak s chutí dotoho

Inženýre,tenhle web tě není hoden



Proč myslíš ? Máš něco k tomuhle tématu ? Kecat voničem umí každej. :\

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 10:26 | Nahoru | #30
Camča_v> nějak nerozumim, o co ti jde...

babuka>
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist