globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozvoďák na CBR 125
3.1.2009 v 18:06
Zdravím vás pánové mám na vás dotaz ohledně rozvoďáku. Sundával sem řetěz včetně ozubeného kola. Vše ok a v pohodě na konci článku najdete i fota ať jste v obraze Cool no a teď nevím jak se nasazuje zároveň s vačkovou hřídelí aby do ozubeného kola zuby zapadli a ventily byly vůči vačce ve správném úhlu:)jsou na to speciální mechanické přípravky a nebo se nejprve natáhne jakkoliv rozvoďák a potom už jen štelují ventily?
Předchozí
1 2
Následující

Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 19:03 | Nahoru | #1
nechapu tvou otazku. natoc si motor do horni uvrate. na zapalovani by meli bejt risky. nasadis retizek. a na hore vacku natocis taky podle risek a nasadis retizek.

Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 19:45 | Nahoru | #2
a na hore vacku natocis taky podle risek //// to je ta ryska na ozub . kolečku jak je na obrázku?????

1 reakcí na tento příspěvek Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 20:05 | Nahoru | #3
KOlik máš najeto,že se v tom tak vrtal?

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 20:14 | Nahoru | #4

Venca00>KOlik máš najeto,že se v tom tak vrtal?

20 000 když potřebuješ udělat pořádně závit k výpusti oleje potřebuješ to rozdělat když potřebuješ dát nové těsnění protože to staré už netěsní potřebuješ to rozdělat

Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 21:19 | Nahoru | #5
no fotka nic moc. ja bych rekl ze to ma bejt jak mas na tom kolecku tu risku tak ze ma bejt vodorovne. ale na te spodni strane pod stredem vacky.ale nejsu si jistej. kdyz neco rozdelavas prvne se podivej jak to je. a nebo si udelej vlastni znacky a koukam ze uz tam neco malovany fixou je.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 21:47 | Nahoru | #6
musej tam bějt nějáký značky... tom kolečku na vačce...obecně se říká že by ventily měli bejt ve střihu a píst by měl bejt v horní úvrati..já to tam třeba mam takhle...
[URL=

Naposledy editováno 03.01.2009 21:50:25

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 21:50 | Nahoru | #7
iSlave> jj to mas pravdu obecne se to rika. ale jeste sem nikda nepochopil jak to jako ma bejt ve strihu. vsecko co rozdelavam tak si zkontroluji podivam na znacky a kdyz tam nejsou nebo jim nerozumim proste si udelam svoje

2 reakcí na tento příspěvek Rozvoďák na CBR 125

3.1.2009 v 22:24 | Nahoru | #8
ve střihu....kdy se jedny zavíraj a druhý otvíraj....aspon tak mi to mechanik řikal..

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 10:27 | Nahoru | #9
iSlave> no to by davalo smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 10:54 | Nahoru | #10

iSlave>ve střihu....kdy se jedny zavíraj a druhý otvíraj....aspon tak mi to mechanik řikal..

a u tebe se otevíral sací nebo výfukovej?

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 12:02 | Nahoru | #11
to ti ted z hlavy nepovim.kvuli tomu máš na tom kolečku mít tu značku.když tom motorem budeš otáčet tak bys to měl poznat...hele a nemáš k tomu tu dílenskou příručku??tam by to všechno mělo bejt...

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 13:24 | Nahoru | #12
tu jsem četl jednou a už ani nevím kde je :) vím že při štelování vůlí ventilu se píst dal do horní úvratě a ta ryska na ozub. kole rovnoběžně s tou hranou toho motoru a zdvihátka ventilů se mohla volně pohybovat nahoru a dalů pak se mohli štelovat ty vůle

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 13:44 | Nahoru | #13

cbr125love>iSlave>ve střihu....kdy se jedny zavíraj a druhý otvíraj....aspon tak mi to mechanik řikal..a u tebe se otevíral sací nebo výfukovej?



Jezkovo voci, tak se nad tim zamysli. V HU musi byt uz chvilku otevreny saci a kousek za HU musi zavrit vyfukovy....z principu.
Mas jednovalce s 2 ventilama, tam se snad ani nemuzes splest...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 13:48 | Nahoru | #14
Dawe02> jj to jo ale když sem ten motor měl na ponku tak nevim na kerou stranu jsme tím motorem otáčeli.....

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 16:44 | Nahoru | #15

iSlave>Dawe02> jj to jo ale když sem ten motor měl na ponku tak nevim na kerou stranu jsme tím motorem otáčeli.....

já bych řekl že protisměru hod. ručiček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 16:46 | Nahoru | #16

Dawe02>
Jezkovo voci, tak se nad tim zamysli. V HU musi byt uz chvilku otevreny saci a kousek za HU musi zavrit vyfukovy....z principu.
Mas jednovalce s 2 ventilama, tam se snad ani nemuzes splest...



...treba se trefil do faze komprese a ma zavreny voba:)

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 17:36 | Nahoru | #17

Stepo>Dawe02>
Jezkovo voci, tak se nad tim zamysli. V HU musi byt uz chvilku otevreny saci a kousek za HU musi zavrit vyfukovy....z principu.
Mas jednovalce s 2 ventilama, tam se snad ani nemuzes splest...

...treba se trefil do faze komprese a ma zavreny voba:)

ale stejně už sem sundal i vačkouvou hřídel tak tam pak tu ventilovou vůli budu muset nastavit znova ne?

2 reakcí na tento příspěvek Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 17:39 | Nahoru | #18
Ten motor je levotočivý, takže s ním toč nejlépe jen doleva při nastavování (ted ani ne, ale až budeš dělat ventilový vůle tak at se Ti nenasbíraj vůle při zpětném pootočení).

Jinak vačku si nastav tak, aby oba ventily byly zavřený a ty 2 protilehlé rysky na řet. kole byly v rovině s hlavou. Na motoru nastav tu horní úvrat kdy spaluje (ne kdy je výfuk - to zrovna stříhaj ventily a ty už máš nastavený zavřený), a jen nasad řetázek. Kdyby Ti měl přeskočit byt jen o 1zub, poznal bys že když je přesně vačka, motor není úplně v úvrati či přesně naopak. Hlavně 3x kontrolovat po sobě práci .
Jinak - i na přesnou horní úvrat, i na přesnou polohu vačky má Honda blbuvzdorný značení na řet. kole a na rotoru zapalování, takže po chvilce koukání na to snad příjdeš. Mě stačilo pokoukat chvíli na jejich tovární značení ještě než jsem vytáhl rozvodáky, vačky a vahadlama z motoru, a skládání s nastavováním pak byla hračka.

Otázka ostatním - 4takt pálí jen na expanzi (tj. každý druhý zdvih) nebo na každý zdvih ? Pak by mu bylo jedno na jakou horní úvrat to nastaví....

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 17:41 | Nahoru | #19
Pokud jsi měl vačku dole, ventily musíš udělat. Udělat bys je měl už při prachsprostým preventivním pozdotahováním šroubů domečku ložisek vačky v namontovaným stavu, takže ted určitě taky.

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 18:17 | Nahoru | #20
Raisidlo77: díky za vyčerpávající komentář jen se chci ještě zeptat co hrozí když se tato práce provede špatně??? ( nenastartování motoru? nebo tak?) jinak bych se ještě rád zeptal jak jsi tu zmínil (Otázka ostatním - 4takt pálí jen na expanzi (tj. každý druhý zdvih) nebo na každý zdvih ? Pak by mu bylo jedno na jakou horní úvrat to nastaví....) tak tohle

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 18:47 | Nahoru | #21
Raisidlo77> podle me kazdou druhou.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 18:57 | Nahoru | #22
cbr125love> V pohode, nemas zac. Umim trošku vysvetlovat, ale napsat to fakt neumím - to radej provest bez kecu a rovnou ... jinak ta otázka - ano, pokud by pálil na každej zdvih, byl by to teoreticky jedno.

P.S.: Nejsi od Jižní Moravy někde ? Můžu Ti to udělat a neřešit to tady

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 18:58 | Nahoru | #23

Raisidlo77>
Otázka ostatním - 4takt pálí jen na expanzi (tj. každý druhý zdvih) nebo na každý zdvih ? Pak by mu bylo jedno na jakou horní úvrat to nastaví....



...jisteze kazdou druhou, jak bys jej jinak chtel plnit a vyplachovat:)

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 19:01 | Nahoru | #24

Raisidlo77>cbr125love> V pohode, nemas zac. Umim trošku vysvetlovat, ale napsat to fakt neumím - to radej provest bez kecu a rovnou ... jinak ta otázka - ano, pokud by pálil na každej zdvih, byl by to teoreticky jedno.

P.S.: Nejsi od Jižní Moravy někde ? Můžu Ti to udělat a neřešit to tady

Ze severní ale zkama jsi ty já ti to klidně mohu hodit dom:)jestli bys e to dalo udělat na počkání:)

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 19:04 | Nahoru | #25
Tak po kratke diskuzi s otcem jsem dozveděl že... jak co ... některý motory pálí na každý zdvih, některý ne. CBR nemá nějakej extra rozdělovač kterej by upravoval obrátky pro čidlo, jen je magnetka na rotoru a čidlo ve víku (cbr125love prosím potvrd, vycházím z Varadera), takže by Cebro mělo pálit pokaždé. Nejjednodušší ale bude, když se zeptáš mechanika v Hondě.
Já tam co nejdříve v týdnu jdu pro nějaký věci, takže se můžu Ti můžu optat pokud Ti nevadí čekání.

Jinak špatně provedený - to můžou být jen 2 možnosti - to co ted řešíme (kdy pálí), a to by bud vůbec nenaskočil nebo jen nějak škytnul ale určitě nenaskočil.
Věc druhá - když přehodíš řetěz. Pokud o moc, tak se Ti potkaj ventily, ale vždy po složení protoč motoro ručně a uvidíš - tj. podchytil bys to. Kdyby to bylo jen o zub a je možný že se nepotkaj s pístem, velice špatně by to jelo, nešlo by to vytočit a nebo by to ani nenaskočilo.

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 19:07 | Nahoru | #26
stepo> No to je mi jasný, proto taky neříkám že pálí furt. Ale údajně je možné že to pálí stále. Přece to nemá rozdělovač a řídící jednotka to nepřerušuje, takže jak ?

edit - ted sem si "Tě" četl znova, a mám pocit že se nechápem... ale ještě jsem nezjistil, kde je chyba v konverzaci

Naposledy editováno 04.01.2009 19:09:13

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 19:12 | Nahoru | #27
Určitě by to šlo na počkání, zkus si najít na mapy.cz vesničku Lovčičky (na Jižní Moravě), tam mne najdeš... ale prvě se musí pořešit jak s tím zapalováním, tohle je věc kterou ted nevím.

Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 19:14 | Nahoru | #28
jasny počkám kdyby jsi se zeptal v hondě stačími když to bude do konce února

1 reakcí na tento příspěvek Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 19:29 | Nahoru | #29
Ok, vzpomenu si až tam pojedu. Měl bych tam jet tento týden, místo skládání motoru přes Vánoce jsem jen chodil po garáži, takže už jsem celkem nadrženej na to, co od nich čekám (za díly)

(reakce na) Rozvoďák na CBR 125

4.1.2009 v 19:31 | Nahoru | #30

Raisidlo77>Ok, vzpomenu si až tam pojedu. Měl bych tam jet tento týden, místo skládání motoru přes Vánoce jsem jen chodil po garáži, takže už jsem celkem nadrženej na to, co od nich čekám (za díly)

Proto z Hondy radši nic neobjednávat:D v PM máš moje icq zbytek dořešíme tam ok
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R Honda23 49 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76


TOPlist